Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 05 nov 2017, 19:08

RS-Ron schreef: 05 nov 2017, 18:14
Riceaux schreef: 05 nov 2017, 17:59 @350Z: Voel me hier in de wijk ook regelmatig de buitenlander. 99% van de wijk is allochtoon en er wordt hier ook meer Arabisch gesproken dan Nederlands. De vrouwen zie je echter nooit. Komt het bedreigend op mij over? Neuj niet echt. Veroorzaken ze overlast, Mwah alleen parkeeroverlast. In de blanke achterstandswijk een paar wijken verderop voel ik me onveiliger.
Welnee vrouwen binnen houden in Nederland is volslagen normaal, ze uithuwelijken aan neef uit de bergen, niet naar sport, zwemmen en noem maar op, moet kunnen, jongens als prinsjes opvoeden, die vervolgens in geen enkel bedrijf met een Nederlandse moraal kunnen presteren. Gelukkig is het in al die Arabische landen fantastisch om als kafir te leven, maar het is voor velen kennelijk geen probleem om elke vrijdag met hun reet omhoog te liggen, das toch een fantastische cultuur ? Nee dan die blanken, das pas een drama...........

Gr Ron
Het ging fout toen vrouwen rechten kregen :tooth:
Dat hebben ze daar beter begrepen :popcorn:

Luco

Bericht door Luco » 05 nov 2017, 19:25

350 Z schreef: 05 nov 2017, 15:37Dus jullie achterklein kinderen zijn gewooonweg genaaid om het plat uit te drukken. Cynisch en utopisch? Misschien maar ik denk wel de waarheid. Afrikaanse migranten zijn zo’n verrijking met hun artsen etc.
En jouw ouders waren in de 50-er en 60-er jaren te bedonderd om het zware en vieze werk op te knappen en daar moesten buitenlanders voor komen, heb je je dat ooit beseft? Ja en die buitenlanders hebben ook kinderen, en andere familie en andere normen en waarden. maar daar stonden ze niet bij stil, nee het vuile werk moesst opgeknapt worden waar ze zichzelf te goed voor vonden, dus bedank die maar voor deze ellende.

Zo, net zo ongenuanceerd als jij.

Tom

Bericht door Tom » 05 nov 2017, 19:42

Baudet kan prima debatteren, dat heeft ie regelmatig laten zien (ook buiten de kamer bij diverse tv-programma's). Z'n laatste optreden was alleen matig, maar als de halve kamer je staat uit te lachen is dat niet zo gek (dat men 'm liever ziet verdwijnen is geen geheim meer, er zijn al best wat gevalletjes van karaktermoord in de media geweest over hem..).
En hij wil inderdaad dat mensen met praktijkervaring doorgroeien naar de politiek, want die weten wat er speelt en hebben de inhoudelijke kennis over wat er beter kan/moet.
Veel mensen zijn tegen referenda omdat ze vinden dat de gemiddelde Nederlander geen kennis van zaken heeft en het daarom over moet laten aan de volksvertegenwoordigers. Dat laatste zal in veel gevallen op gaan omdat wij niet alle informatie hebben, maar lang niet altijd. Als ik sommige beslissingen zie over zaken ik verstand van heb (ICT) dan bewijzen ze in Den Haag regelmatig dat je als burger kritisch moet blijven. Juist bij politici is het vaak een klok/klepel-verhaal. Ze handelen natuurlijk met goede bedoelingen maar velen zijn vooral goed in politiek maar missen echt verstand van zaken.

Peric

Bericht door Peric » 05 nov 2017, 19:49

Daar ga je van uit dat ze met goede bedoelingen handelen. Ik vraag het me soms wel 's af..

Luco

Bericht door Luco » 05 nov 2017, 19:53

Er is voor beiden wat te zeggen, verstand van zaken kan handig zijn, maar kan ook soms heel erg onhandig zijn.
Uiteindelijk moeten ze beslissen aan de hand van rapportages en info die ze van de ambtenaren krijgen, en het is maar net hoe je iets opschrijft.
Soms wordt er bewust iets anders opgeschreven, maar dat is in het bedrijfsleven soms niet anders.

@Peric, dat kan je je bij iedereen wel eens afvragen natuurlijk?

Net als dat scrum en agile werken, alles in kleine stapjes, ja leuk maar na 4 van de tien stappen gaat niemand meer zeggen dat we maar moeten stoppen, want point of no return is dan allang geweest.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 05 nov 2017, 19:55

Tom, wat je zegt, daar is geen spelt tussen te krijgen. Wat ik alleen ook bespeur is een groep mensen die elk referendum aangrijpt om tegen de gevestigde orde te schoppen. Gewoon omdat ze geen verantwoordelijkheid aankunnen en willen. Dan zie je nog de beweging dat bijv. de rechtsgeorienteerde partijen oproepen nee te stemmen en daarom de linksgeorienteerde dus automatisch ja. (Of vice versa) Behalve natuurlijk D66 die beslissen nooit iets, die hebben geen mening. De media gooit dan ook van alles online en op de beeldbuis. Dus een referendum is ook niet meteen het wondermiddel. Volgens mij kunnen we veel ideeën opdoen bij de Zwitsers.

Gr Ron

Tom

Bericht door Tom » 05 nov 2017, 20:20

RS-Ron schreef: 05 nov 2017, 19:55 Tom, wat je zegt, daar is geen spelt tussen te krijgen. Wat ik alleen ook bespeur is een groep mensen die elk referendum aangrijpt om tegen de gevestigde orde te schoppen. Gewoon omdat ze geen verantwoordelijkheid aankunnen en willen. Dan zie je nog de beweging dat bijv. de rechtsgeorienteerde partijen oproepen nee te stemmen en daarom de linksgeorienteerde dus automatisch ja. (Of vice versa) Behalve natuurlijk D66 die beslissen nooit iets, die hebben geen mening. De media gooit dan ook van alles online en op de beeldbuis. Dus een referendum is ook niet meteen het wondermiddel. Volgens mij kunnen we veel ideeën opdoen bij de Zwitsers.
Er valt voor beide wat te zeggen. Ik vind ook dat we volksvertegenwoordigers kiezen waar vertrouwen in moet zijn zodat die gewoon hun werk moeten kunnen doen. Tegelijkertijd leven we in een democratie en maken ook die volksvertegenwoordigers er soms een potje van. Het moet uiteraard geen middel zijn om alleen dwars te liggen of te schoppen (wat bij het Oekraïne-referendum wellicht het geval was). Ik zie ook wel problemen bij de huidige wet maar in principe vind ik de opzet niet gek. Het huidige referendum is raadgevend en een instrument om een signaal af te geven, de politiek zit er voor en namens het volk en moeten dus op afroep ook verantwoording kunnen geven. Het referendum voor de sleepwet komt uit een serieuze hoek en als ik om mij heen hoor wie dat ondertekend hebben zijn dat allemaal mensen die prima op de hoogte zijn rondom de problematiek en dat niet alleen doen om wat te schoppen. De wet afschaffen vind ik niet van deze tijd, zoek dan naar een vorm waarin men wel inbreng heeft en de kans op misbruik van de wet kleiner is. En dat is misschien zoals de Zwitsers het doen. De politiek heeft altijd hun mond vol over de "kenniseconomie van Nederland", maar zelf luisteren naar het volk (waar ook veel kennis zit) is er niet bij... dan gaan de vingers in de oren.
Luco schreef: 05 nov 2017, 19:53
Net als dat scrum en agile werken, alles in kleine stapjes, ja leuk maar na 4 van de tien stappen gaat niemand meer zeggen dat we maar moeten stoppen, want point of no return is dan allang geweest.
Offtopic maar juist bij scrum kun je na elke stap een andere richting op gaan. Dat niemand dat doet (is jouw ervaring) is een ander verhaal, de methodiek is er juist voor om tijdig bij te sturen.

350 Z

Bericht door 350 Z » 05 nov 2017, 20:26

Luco schreef: 05 nov 2017, 19:25
350 Z schreef: 05 nov 2017, 15:37Dus jullie achterklein kinderen zijn gewoonweg genaaid om het plat uit te drukken. Cynisch en utopisch? Misschien maar ik denk wel de waarheid. Afrikaanse migranten zijn zo’n verrijking met hun artsen etc.
En jouw ouders waren in de 50-er en 60-er jaren te bedonderd om het zware en vieze werk op te knappen en daar moesten buitenlanders voor komen, heb je je dat ooit beseft? Ja en die buitenlanders hebben ook kinderen, en andere familie en andere normen en waarden. maar daar stonden ze niet bij stil, nee het vuile werk moesst opgeknapt worden waar ze zichzelf te goed voor vonden, dus bedank die maar voor deze ellende.

Lol hoe dom ben jij, het waren er destijds 45.000 gastarbeiders die en dat was de bedoeling weer terug zouden gaan, maar besloten te blijven omdat het hier toch beter is/was dan waar ze vandaan kwamen. Ga eerst maar eens geschiedenisles nemen. Hoeveel zijn er nu? P.s. er zijn er weer 333.000 bij gekomen volgens de laatste officiële cijfers van de afgelopen 2 kabinetten.

Zo rel mode off.

En voor jouw beste Luco mijn vader begon met zijn 14e in de DAF fabrieken als plaatwerker en heeft zich via vele avondstudies (tot zijn 50e) op gewerkt en is uiteindelijk bij een kantoormeubelfabriek eerst salesmanager en nadien productmanager geworden (enigste boven hem was de directeur). Over ongenuanceerd zijn.

Luco

Bericht door Luco » 05 nov 2017, 20:52

350 Z schreef: 05 nov 2017, 20:26
Luco schreef: 05 nov 2017, 19:25
350 Z schreef: 05 nov 2017, 15:37Dus jullie achterklein kinderen zijn gewoonweg genaaid om het plat uit te drukken. Cynisch en utopisch? Misschien maar ik denk wel de waarheid. Afrikaanse migranten zijn zo’n verrijking met hun artsen etc.

Lol hoe dom ben jij, het waren er destijds 45.000 gastarbeiders die en dat was de bedoeling weer terug zouden gaan, maar besloten te blijven omdat het hier toch beter is/was dan waar ze vandaan kwamen. Ga eerst maar eens geschiedenisles nemen. Hoeveel zijn er nu? P.s. er zijn er weer 333.000 bij gekomen volgens de laatste officiële cijfers van de afgelopen 2 kabinetten.

Zo rel mode off.

En voor jouw beste Luco mijn vader begon met zijn 14e in de DAF fabrieken als plaatwerker en heeft zich via vele avondstudies (tot zijn 50e) op gewerkt en is uiteindelijk bij een kantoormeubelfabriek eerst salesmanager en nadien productmanager geworden (enigste boven hem was de directeur). Over ongenuanceerd zijn.
Tja als je een domme stelling neemt waar geen hol van klopt en nog zeer ongenuanceerd is ook, krijg je net zulke domme reacties terug, maar dat kwartje is inmiddels gevallen geloof ik.

Luco

Bericht door Luco » 05 nov 2017, 20:54

Tom schreef: 05 nov 2017, 20:20
RS-Ron schreef: 05 nov 2017, 19:55 Tom, wat je zegt, daar is geen spelt tussen te krijgen. Wat ik alleen ook bespeur is een groep mensen die elk referendum aangrijpt om tegen de gevestigde orde te schoppen. Gewoon omdat ze geen verantwoordelijkheid aankunnen en willen. Dan zie je nog de beweging dat bijv. de rechtsgeorienteerde partijen oproepen nee te stemmen en daarom de linksgeorienteerde dus automatisch ja. (Of vice versa) Behalve natuurlijk D66 die beslissen nooit iets, die hebben geen mening. De media gooit dan ook van alles online en op de beeldbuis. Dus een referendum is ook niet meteen het wondermiddel. Volgens mij kunnen we veel ideeën opdoen bij de Zwitsers.
Er valt voor beide wat te zeggen. Ik vind ook dat we volksvertegenwoordigers kiezen waar vertrouwen in moet zijn zodat die gewoon hun werk moeten kunnen doen. Tegelijkertijd leven we in een democratie en maken ook die volksvertegenwoordigers er soms een potje van. Het moet uiteraard geen middel zijn om alleen dwars te liggen of te schoppen (wat bij het Oekraïne-referendum wellicht het geval was). Ik zie ook wel problemen bij de huidige wet maar in principe vind ik de opzet niet gek. Het huidige referendum is raadgevend en een instrument om een signaal af te geven, de politiek zit er voor en namens het volk en moeten dus op afroep ook verantwoording kunnen geven. Het referendum voor de sleepwet komt uit een serieuze hoek en als ik om mij heen hoor wie dat ondertekend hebben zijn dat allemaal mensen die prima op de hoogte zijn rondom de problematiek en dat niet alleen doen om wat te schoppen. De wet afschaffen vind ik niet van deze tijd, zoek dan naar een vorm waarin men wel inbreng heeft en de kans op misbruik van de wet kleiner is. En dat is misschien zoals de Zwitsers het doen. De politiek heeft altijd hun mond vol over de "kenniseconomie van Nederland", maar zelf luisteren naar het volk (waar ook veel kennis zit) is er niet bij... dan gaan de vingers in de oren.
Luco schreef: 05 nov 2017, 19:53
Offtopic maar juist bij scrum kun je na elke stap een andere richting op gaan. Dat niemand dat doet (is jouw ervaring) is een ander verhaal, de methodiek is er juist voor om tijdig bij te sturen.
Klopt Tom, maar niemand doet dat bijna omdat men dan toe moet geven dat het niet de goede kant op gaat :-).

Maus335i

Bericht door Maus335i » 06 nov 2017, 08:51

@Tom; de hoeveelheid kennis onder het volk over bijvoorbeeld de sleepwet is nihil. ITers zoals wij zijn er wel van op de hoogte maar in mijn directe familie (fam en schoonfam) ken ik 4 ITers tussen de pakweg 20 gezinsleden en de rest heeft er de ballen verstand van. Iedereen heeft echter stemrecht over die onderwerpen, dus door de bank genomen is het vaak onderbuikgevoel dat spreekt.

Ik vind die referendumwet een doorn in het oog en de enige ervaring die we nu hebben is dat er misbruik van wordt gemaakt. Waarom niet beginnen met referenda voor lokale onderwerpen binnen de gemeente en als dat na jarenlange ervaring finetuned is en werkt, dan pas opwerken naar provinciale onderwerpen en dan pas landelijk?

Tom

Bericht door Tom » 06 nov 2017, 09:18

Dat is een kwestie van voorlichting. Bij politieke machtsspelletjes tussen landen (Oekraïne) is het lastig, daar zitten zoveel haken en ogen aan. Maar de effecten van de sleepwet kun je natuurlijk wel uitleggen... extreem simpel gezegd: ben je bereid om een stukje privacy in te leveren voor de bestrijding van misdaad/terrorisme: ja of nee. Giet dat in een animatie zoals je op https://waartrekjijdegrens.nl/waar-trek-jij-de-grens/ ziet met voors- en tegens en je kunt prima duidelijk maken wat de wet inhoudt (op wat nuances na).
Sowieso is voorlichting en uitleg goed, creëer je als het goed is alleen maar draagvlak mee, in plaats van iets er maar doorheen duwen en het volk dom te houden.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 nov 2017, 08:21

romo schreef: 05 nov 2017, 18:49 Onderstaande had ook in het EU en/of wereldpolitieke draadje gekund;

Hans Werner Sinn over de "Migrationswelle" en de "Wilkommenskultur" door Merkel gepredikt, je moet er even voor gaan zitten (neem je tijd, en LEER en LUISTER!!), maar wat wordt hier eloquent, erudiet en verfijnd het gehele vraagstuk gefileerd! Er wordt geen woord Spaans gesproken, Duits dan wel weer.

De cijfers zijn keihard, de conclusies idem, het "So geht das nicht" wordt bij herhaling uitgesproken.

Mocht je niet weten wie Hans Werner Sinn is;

https://de.wikipedia.org/wiki/Hans-Werner_Sinn

Duits econoom met mondiale naam en faam, ook een befaamd criticaster van de EU en Euro/financiën
Helemaal uitgekeken en gehoord. Klare taal.

Robin

Bericht door Robin » 07 nov 2017, 08:54

kortom, jongere migranten zijn handig om de vergrijzing tegen te gaan en pensioenstelsel te bekostigen, maar dat kunnen ze niet, want vanwege lage opleiding/niet willen/kunnen kósten ze geld ipv dat ze wat in 't laadje brengen.
En dan heeft Hans Werner het nog niet eens echt over de ideologie die die luitjes meebrengen, gehad.

Dáár helpen/letterlijk méér grensbewaking. En zoals de Spanjaarden doen: Veilig met douane over water terugsturen. Dat moet Italie ook kunnen doen vindt hij, minder verdronkenen. EU moet minder aantrekkelijk worden.

Tóch blijf ik zitten met de vraag hoe we dan het pensioenstelsel gaan bekostigen. Ik zie ook niks in dit soort migratie.
Laatst gewijzigd door Robin op 07 nov 2017, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 07 nov 2017, 09:27

Gewoon binnen de EU shoppen.

Werkeloosheidspercentages:
Griekenland 21%
Spanje 17%
Italie 11%
Frankrijk 10%
Portugal 9%

In andere landen hoor ik regelmatig spaans en Italiaans voorbijkomen.
Hier daarentegen amper.

Mrton

Bericht door Mrton » 07 nov 2017, 09:59

Robin schreef: 07 nov 2017, 08:54Tóch blijf ik zitten met de vraag hoe we dan het pensioenstelsel gaan bekostigen.
Mooi pyramidesysteem... Beter niet over nadenken en goed voor jezelf zorgen!

Tom

Bericht door Tom » 07 nov 2017, 10:16

Als je te goed voor jezelf zorgt weten ze je ook wel te vinden... zie al die mensen die de afgelopen jaren zo nodig hun hypotheek wilden aflossen want dan ben je zo lekker financieel onafhankelijk. Het idee dat je helemaal zelfvoorzienend bent met je hypotheekvrije woning met zonnepanelen is leuk maar linksom of rechtsom moet het geld om de steeds groter wordende groep onrendabelen te onderhouden toch binnen komen.

Robin

Bericht door Robin » 07 nov 2017, 10:21

Inderdaad smiley/Mrton en Tom.

Dit is ook zo prachtig. Voorpagina nu.nl
https://www.nu.nl/binnenland/4995749/ne ... uizen.html

Over onrendabel gesproken.
West EU/NL en hun systemen. Vermoeiend.

WJ

Bericht door WJ » 07 nov 2017, 11:07

Ja dat soort dingen irriteer ik mij echt kapot aan. Las ook dat Apple weer een nieuwe constructie heeft om de boel te omzeilen..
Dit moet gewoon (in ieder geval Europees niveau) aangepakt worden.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 nov 2017, 11:30

Het is niet zo eenvoudig en ja, heel de EU vrij hiervan. Welkom Singapore en Dubai!

Maar het is sowieso niet zo zwart wit. Een Apple telefoon wordt ontorpen in US door een US bedrijf, gemaakt in China en verkocht in Nederland. Waar moet belasting betaald worden...

Of als ik naar ons bedrijf kijk, handelsonderneming zwitsers, holding nederlands. Wij kopen een lading olie in West Africa lossen hem in Cyprus waar we het mengen met een lading olie uit rusland. Die mix verschepen we naar America. Waar moeten we belasting betalen.....

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 nov 2017, 11:32

Nergens?
;)

Robin

Bericht door Robin » 07 nov 2017, 11:38

Als NL hlolding zou je denken NL, TomGTR?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 nov 2017, 11:41

Zeker niet Robin. En in SUI/RUS/USA/Africa zullen ze het zeker niet met je visie eens zijn. Kortom het ligt niet zo eenvoudig als mensen hier stellen.

Robin

Bericht door Robin » 07 nov 2017, 11:43

Dus hoe doen jullie dat min of meer?

Elke roverheid heeft z'n eigen ideeen natuurlijk inderdaad.

WJ

Bericht door WJ » 07 nov 2017, 11:48

Niemand stelt dat het eenvoudig is, maar dat compleet omzeilen gewoon 'not done' is... of dat er voor sommige bedrijven voordelen uit de grond worden getoverd die ook niet eerlijk zijn, en dat heeft niks met import export door diverse landen en weet ik wat te maken.

Plaats reactie