57k voor 500 pk. Das toch geen geld. Hyundai i5N kost 74. Daar zijn ze wel iets meer op losgegaan qua techniek, maar vind het prijsverschil toch stevig.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 25 apr 2024, 09:39
door Wimo
Is ook belachelijk goedkoop in verhouding.
Vermogen van de LR is prima, dat ding heeft veel meer dan ze adverteren en bakken met koppel. Maar die stoelen van de performance zijn (potentieel) veel fijner. Hoewel de stoelen van de LR al stukken beter zijn dan de vorige generatie kan het altijd beter (vooral langer zitvlak mis ik)
Ik twijfel nog.. een LR kan op 18 inch, meer comfort terwijl de performance waarschijnlijk aftermarket wel op 18 inch kan maar je blijft dan met die -10mm zitten. En wat doe je met die 20's,gedoe weer.
De betere vering, carbonspul en ander klein grut interesseert me niet zoveel. BMW's wegduwen hoeft ook niet zozeer.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 25 apr 2024, 09:57
door k33z
De stoelen van de normale model 3 vind ik niet heel geweldig. Wel comfortabel (al kan de zitting inderdaad langer), maar heel erg weinig zijdelingse steun.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 25 apr 2024, 10:15
door Mark 320iS
Ik vind het stiekem toch wel een gaaf ding, zou hem best overwegen als volgende leaseauto. Een LR doet me niet zoveel, maar als Performance smoelt ie net wat lekkerder. Ben wel benieuwd naar het effect van de onderstelaanpassingen en serieuze reviews straks.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 25 apr 2024, 10:32
door Wimo
k33z schreef: 25 apr 2024, 09:57
De stoelen van de normale model 3 vind ik niet heel geweldig. Wel comfortabel (al kan de zitting inderdaad langer), maar heel erg weinig zijdelingse steun.
Klopt.. maar ik rij al wat langer in de oude en die stoelen zijn veel slechter dus de upgrade is al fors, nu zijn het de Model S stoelen. Het is ook een daily.. Is ook wel een risico om een auto met een nieuw model stoelen te kopen zonder er een seconde in te zitten.
k33z schreef: 25 apr 2024, 09:57
De stoelen van de normale model 3 vind ik niet heel geweldig. Wel comfortabel (al kan de zitting inderdaad langer), maar heel erg weinig zijdelingse steun.
Klopt.. maar ik rij al wat langer in de oude en die stoelen zijn veel slechter dus de upgrade is al fors, nu zijn het de Model S stoelen. Het is ook een daily.. Is ook wel een risico om een auto met een nieuw model stoelen te kopen zonder er een seconde in te zitten.
Arthur schreef: 24 apr 2024, 17:38
Als je acceleratie buiten beschouwing laat is er voor 57k best iets te vinden wat kan wedijveren met zo'n Tesla-3 toch? Of is BMW de enige?
Als je de acceleratie buiten beschouwing wil laten dan is 41k voor de tesla ook voldoende om uit te geven.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 25 apr 2024, 13:23
door Arthur
Vergelijkbaar met een Octavia combi bv? Of een Toyota Corolla touring sports? Maar die zijn wss niet premium genoeg? Qua ruimte wel.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 25 apr 2024, 15:23
door JP
Een andere JP
Ich bin sehr beeindruckt!
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 25 apr 2024, 16:02
door Wimo
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 27 apr 2024, 09:48
door Wimo
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 02 mei 2024, 14:45
door JP
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 11 okt 2024, 16:13
door JP
Robin schreef: 26 aug 2020, 14:59
Maar goed in beLADEN draadjes post ik dan even wat 'leuks'(?) om de gemoederen tot rust te brengen:)
4 jaar later.....
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 11 okt 2024, 16:16
door JP
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 12 okt 2024, 12:56
door Tom
Erg indrukwekkend. Elon Musk is de concurrentie zó ontzettend ver voor.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 14 okt 2024, 16:26
door Gijzert
Tom schreef: 12 okt 2024, 12:56
Erg indrukwekkend. Elon Musk is de concurrentie zó ontzettend ver voor.
Nou. Er rijden al genoeg zelfrijdende taxi's rond welke geen Tesla zijn.
Dit is ook allemaal toekomst muziek.
Als je naar de tesla koers kijkt, dan is de belegger het niet met je eens Tom.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 16 okt 2024, 15:36
door Tom
Vanuit de techniek gezien denk ik dat ze voorlopen op de rest.
Ik lees er wel eens wat diepgaandere artikelen over en geloof niet dat de concurrentie dat voor elkaar krijgt. Los van alle data die Tesla al in handen heeft (ze zijn bij de introductie van de Model S al begonnen met vergaren daarvan).
Tesla is meer een softwarebedrijf dan een autofabrikant. Het blijkt voor de bestaande industrie moeilijk te zijn om die omschakeling te maken.
Komt bij dat Tesla kruisbestuiving kan doen met SpaceX, Neuralink, X/Grok.
Maar dat is mijn mening, geen feit. We zullen zien wat de toekomst brengt.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 16 okt 2024, 22:15
door Will F.
Tom schreef: 16 okt 2024, 15:36
Tesla is meer een softwarebedrijf dan een autofabrikant. Het blijkt voor de bestaande industrie moeilijk te zijn om die omschakeling te maken.
100%! spijker op zijn kop geslagen!
Dit zie je als gebruiker terug in de efficiency (verbruik en bijv ook de software interface) van de auto's. Ben geen tesla fan maar wel v meet af aan onder de indruk v wat ze even neerzetten in een zeer competetieve industrie.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 07 apr 2025, 12:38
door JP
Omdat een Cybertruck al saai is, dan heb je nog altijd Mansory.....