De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: De EU

Bericht door GTRene » 29 mei 2016, 22:25

mooi stuk, steeds meer mensen worden ook wakker, helaas slapen er ook nog steeds veel en of hebben oogkleppen op zodat ze alleen zien wat ze willen zien.

Andre

Bericht door Andre » 29 mei 2016, 22:54

http://biz.tpo.nl/2016/05/29/europese-e ... jard-euro/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo snel mogelijk een Nexit en Grenzen pot dicht. Geen een immigrant meer naar binnen.

Nog even en BV Nederland kan dit financieel niet meer trekken.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mei 2016, 23:19

17 miljoen inwoners in NL is eigenlijk ook al te gek, drukker op de wegen, meer belasting voor de ruimte die we hebben en meer cultuur mix met weinig integrerende groepen/mensen word het ook niet gezelliger op.

in het jaar dat ik geboren werd bereikten ze de 12 miljoen en God zag dat dat aantal inwoners voldoende was voor NL :mrgreen:

ik kan me nog goed de tijden herinneren toen ik 18 werd en in de auto mocht rond rijden, heerlijk, overal de ruimte op de weg op de snelweg op de bospaden enz enz en weinig snelheid controles oid.
Dus lekker rijden zonder te veel op de tellert te letten, veel vrijer, good old times.

hoe drukker het werd, hoe minder je mocht en hoe meer er 'geregeld' moest worden om het in gareel oid te houden en dus ook minder 'vrijheid'

En dan komt er nog heel veel meer deze kant op...wellicht ook hoe minder het zuiden van Europa het doet, hoe meer er door trekken naar de nu nog Sinterklaas landen, ja die zwarte piet willen ze niet, vind je het gek?
ze zijn veels te bang dat ze terug moeten in de zak van Piet en met de roe krijgen :lol:
Sinterklaas daarentegen geeft allemaal cadeautjes weg, die mag vast blijven (daarom) lol.
Laatst gewijzigd door GTRene op 04 jun 2016, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 29 mei 2016, 23:38

GTRene schreef: ik kan me nog goed de tijden herinneren toen ik 18 weder en in de auto mocht rond scheuren, heerlijk, overal de ruimte op de weg op de snelweg op de bospaden enz enz en weinig snelheid controles oid, good old times.

hoe drukker het werd, hoe minder je mocht en hoe meer er 'geregeld' moest worden om het in gareel oid te houden en dus ook minder 'vrijheid'
Wat merk je concreet van de laatste zin?

Te hard rijden mocht toen niet en nu niet. Vroeger werd je gewoon aangesproken op je gedrag en dan paste je je wel aan. Toen kon een wildvreemde jou wel even op je nummer zetten. Moet je tegenwoordig eens proberen, staat er gelijk een aantal man te filmen. Discussie kennen ze niet meer, schelden etc wel.

Andre schreef:http://biz.tpo.nl/2016/05/29/europese-e ... jard-euro/

Zo snel mogelijk een Nexit en Grenzen pot dicht. Geen een immigrant meer naar binnen.

Nog even en BV Nederland kan dit financieel niet meer trekken.
Immigratie heeft toch geen zak te maken met de schulden van griekenland... En bv nederland heeft nooit een probleem, belastingen kunnen altijd hoger! :stom:

Andre

Bericht door Andre » 30 mei 2016, 00:31

klopt

Maar het is wel een optel som.

De poen die naar griekenland vliegt. De kosten van immigratie.

Belasting hoger zou je kunnen doen. Wat is dan de reden nog om te werken als je toch geen knaak overhoud?

Eric Z

Bericht door Eric Z » 30 mei 2016, 14:42

Andre schreef:
Belasting hoger zou je kunnen doen. Wat is dan de reden nog om te werken als je toch geen knaak overhoud?
Dat word steeds minder interresant als je het niet kan doorberekenen. Maar toch zou het mij niets verbazen hoor als ze het toch omhoog gooien.
Met beide zijn bizarre bedragen gemoeid, dat zie ik liever naar (ouderen) zorg gaan.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 mei 2016, 18:32

belasting verhogen zoals ze hier doen? en de reden is...
The tiny village of Hagenbuch, found in the Swiss canton of Zurich, is expressing anger over a tax hike to continue supporting a refugee family from Eritrea.

The 1,000 residents of Hagenbuch are forced to spend of 60,000 Swiss francs, which is around $64,000 USD, a month on the family. This total comes to 30 percent of the monthly expenses for the entire village, and authorities are considering a tax increase of at least 5 percent to continue to support the mother and her seven children.
video>

https://img.rt.com/files/news/2d/f2/00/ ... t=download" onclick="window.open(this.href);return false;

Eric Z

Bericht door Eric Z » 30 mei 2016, 18:47

Dat is zwitserland, daar merken wij niks van.

http://www.nu.nl/politiek/4270150/minis ... -geld.html Dit is dan wel weer positief. Aan de andere kant, helemaal geen religie op school is misschien nog wel beter.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 mei 2016, 19:31

scholen zouden idd beter af zijn zonder religie en meer met waarden en normen algemeen, zo ook regeringen/besturen e.d.

Eric Z

Bericht door Eric Z » 30 mei 2016, 19:41

GTRene schreef:scholen zouden idd beter af zijn zonder religie en meer met waarden en normen algemeen, zo ook regeringen/besturen e.d.
Thuis moeten ze je waarden en normen leren niet op school. Als je daar komt hoor je al enig fatsoen erin te hebben.
Overigens heb ik het idee dat je op een christelijke school prima normen en waarden mee krijgt. Maar wel een soort van "beschermde" omgeving. Komen ze daarbuiten wil het wel eens mis gaan.

Tom

Bericht door Tom » 30 mei 2016, 20:12

Gewoon alle belangrijke religies behandelen op school, op een neutrale manier. Geen enkele religie behandelen vind ik ook slecht. Het is belangrijk dat je weet hoe de rest van de wereld in elkaar steekt. Scholen die zich richten op één religie zo snel mogelijk verbieden.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 mei 2016, 21:40

Eric Z schreef:
GTRene schreef:scholen zouden idd beter af zijn zonder religie en meer met waarden en normen algemeen, zo ook regeringen/besturen e.d.
Thuis moeten ze je waarden en normen leren niet op school. Als je daar komt hoor je al enig fatsoen erin te hebben.
Overigens heb ik het idee dat je op een christelijke school prima normen en waarden mee krijgt. Maar wel een soort van "beschermde" omgeving. Komen ze daarbuiten wil het wel eens mis gaan.

+1

Een school is een leerinstituut, geen, zoals helaas hedendaags te doen gebruikelijk, opvoedingsinstituut !!

Opvoeding thuis AUB, geen tijd voor als ouders? Wil je de kinderen elders en door anderen laten opvoeden? Waarom dan aan kinderen begonnen??............koekoeks ouders..........

Eric Z

Bericht door Eric Z » 30 mei 2016, 21:46

Kinderen dumpen bij de opvang of bij opa en oma en door naar het werk, daarna bij de buitenschoolse opvang e.d.
Kost bakken met geld dus alleen maar geklaag over die opvang, begin er dan niet aan inderdaad.
Helaas word het gestimuleerd door de overheid. Bekende van mij heeft het uitgerekend, als hij ipv fulltime halve dagen zou gaan werken en zijn vrouw die andere 2.5 dagen hou je uiteindelijk meer over.

Luco

Bericht door Luco » 30 mei 2016, 22:36

Het wordt zelfs zo gek dat er al 24uurs kinderopvang is/komt, ik vind het niet normaal, begin er dan niet aan.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 mei 2016, 00:38

romo schreef:
Eric Z schreef:

+1

Een school is een leerinstituut, geen, zoals helaas hedendaags te doen gebruikelijk, opvoedingsinstituut !!

Opvoeding thuis AUB, geen tijd voor als ouders? Wil je de kinderen elders en door anderen laten opvoeden? Waarom dan aan kinderen begonnen??............koekoeks ouders..........
Natuurlijk moeten ze een goede basis thuis krijgen, maar daar schijnt helaas lang niet altijd aan te worden voldaan...als ze het daar al niet krijgen en niet op onderwijs bv, dan een nog grotere kans dat het 'mis' gaat.

Nahja, een goede begeleiding hebben velen nodig zullen we maar zeggen, niet geindoctrueerd (hm, zelfs google spellijng heplt me niet :-)) worden door bv 1 lering/richting wat je bv bij bepaalde geloven oid ziet.

Magoed, als ze zelfs nog steeds geloof meenemen de politiek in zelfs in NL, dan weet je dat we nog lang niet klaar zijn helaas, alhoewel die 'moeilijke' delen wel een keer besproken zullen worden met een jaar of 5 ? en er wat 'wetten' aangepast/verscherpt moeten worden oid omtrent religie e.d.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 31 mei 2016, 08:21

@Romo, Eric Z en Luco: even voor de duidelijkheid, ik voel me niet aangesproken :) Maar uit jullie reactie blijkt wel wat bekrompenheid. Of het geeft jullie leeftijd aan (50+ ongeveer) of je hebt geen kinderen. De maatschappij verandert en daarmee ook alle aanverwante zaken. Waar vroeger de vrouw thuis bleef als er kinderen kwamen, en dat normaal was, is dat nu allang niet meer zo. Vrouwen hebben tegenwoordig ook een plek in die maatschappij :wink: Kinderen krijgen doet de vrouw ook nog steeds en omdat de economie er om vraagt en mensen aan bepaalde dingen gaan wennen tegenwoordig is het niet meer dan normaal dat kinderen naar een kinderdagverblijf gaan. Wat overigens niet perse slecht is hoor, jullie denken alleen nog wat ouderwets. Er zijn ook al auto's die niet meer op fossiele brandstof rijden! :P
De wereld verandert almaar door, winkels die 24u open zijn (of iig steeds langer), online shoppen ipv bij de lokale middenstand, etc, etc. Daar is dit ook een onderdeel van. Dat je er anders over denkt, helaas. Ik ben ook niet helemaal op de hoogte van hoe het elders gaat maar volgens mij zijn er landen waar kinderen de gehele dag op school zijn. Ook niet goed? Zo is het momenteel en over weer 50 jaar vinden ze dit ouderwets. Heb je bv een online-kind, gewoon via een schermpje het eten aanvinken of laten slapen. Heerlijk! :tooth:

dvh

Bericht door dvh » 31 mei 2016, 08:36

Waar vroeger de vrouw thuis bleef als er kinderen kwamen, en dat normaal was, is dat nu allang niet meer zo. Vrouwen hebben tegenwoordig ook een plek in die maatschappij
De keuken is toch geen maatschappij ? :angel:

Ik leef denk ik nog heel ouderwets. Mijn vrouw blijft sinds dat wij kinderen hebben gekregen thuis voor de kinderen. Ik werk. Zij ook. Maar dan in en rond het huis.

Overigens zitten mijn kinderen op een school waar ( met uitstek ) maar een religie wordt (aan)geleerd.
Ik ben opgevoed dat we in een christelijk land wonen. Onze kinderen zitten dan ook op een christelijke school en wonen we in een christelijk dorp.

Er wonen hier ook allochtonen kinderen hoor. Maar die kunnen kiezen.. Of 3 dorpen verder naar de (openbare)school of zich aanpassen en full force een christelijke opleiding meekrijgen. ( wat er overigens verbazingwekkend veel nog gewoon doen ook ..)

@Eric. Zonder die christelijke vooropleiding gaat het bij (meer dan) sommige ook wel eens mis. Denk niet dat de school daar invloed op heeft. Verder ben ik het met je eens.
Er valt wat van te zeggen. Hier staan geen juffen met neuspiercings en tattoo's les te geven. Gewoon nette rokjes en lekker tuttig..Zo hoort een juf toch te zijn ? Maar dat mag iedereen zelf bepalen.

Mij bevalt het prima. Overal is het wel iets. Heb door heel het land heen gewoond. Heb ook op zwarte scholen gezeten met 80% allochtoon en 20% autochtoon. En midden in de hambaken @ Den Bosch gewoond.

Degene die een Hambaken verkiezen boven een truttig dorpje verklaar ik voor gek. Zeker wanneer het om een leuke / veilige omgeving voor het opvoeden van je kinderen betreft. Dan maar truttig.. :coffee:

Eric Z

Bericht door Eric Z » 31 mei 2016, 08:50

Als je mijn leeftijd keer 2 doet kom je nog niet op de 50 uit.

Wat ik bedoelde aan te geven is dat het na doe christelijke opleiding dan mis gaat is omdat het beschermende dan weg is. Van christelijke school naar openbare MBO naar afkickkliniek binnen 2jaar.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 31 mei 2016, 09:55

Gelukkig wil mijn vrouw niet thuis zitten en heeft ze behoefte aan sociale contacten en haar eigen inkomen te verdienen. We werken beide in ploegen en hebben de kinderen samen opgevoed en doen dat nog steeds inclusief huishouding en alles wat daarbij hoort. Had het voor geen goud willen missen. Of een leraar een tattoo of piercing heeft maakt mij niet uit. Het gaat om de les die degene geeft en met welke normen en waarden. Ooit zullen de kinderen uitwaaien en dan helpt ook een veilige christelijke gemeenschap niet meer. Mijn ervaring is dan ook dat christelijke kinderen vaker dingen stiekem doen.

dvh

Bericht door dvh » 31 mei 2016, 11:44

Klopt helemaal.
Die van mij zijn inmiddels ook totaal verslaafd aan de Ipad. Een afkickkliniek zal wellicht een optie zijn voor de toekomst. Stiekum zijn ze ook al. Want de ipad nemen ze gewoon mee naar bed zonder het te vragen..
Donderse Belders zijn het.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 mei 2016, 13:09

Arthur schreef:@Romo, Eric Z en Luco: even voor de duidelijkheid, ik voel me niet aangesproken :) Maar uit jullie reactie blijkt wel wat bekrompenheid. Of het geeft jullie leeftijd aan (50+ ongeveer) of je hebt geen kinderen. De maatschappij verandert en daarmee ook alle aanverwante zaken. Waar vroeger de vrouw thuis bleef als er kinderen kwamen, en dat normaal was, is dat nu allang niet meer zo. Vrouwen hebben tegenwoordig ook een plek in die maatschappij :wink: Kinderen krijgen doet de vrouw ook nog steeds en omdat de economie er om vraagt en mensen aan bepaalde dingen gaan wennen tegenwoordig is het niet meer dan normaal dat kinderen naar een kinderdagverblijf gaan. Wat overigens niet perse slecht is hoor, jullie denken alleen nog wat ouderwets. Er zijn ook al auto's die niet meer op fossiele brandstof rijden! :P
De wereld verandert almaar door, winkels die 24u open zijn (of iig steeds langer), online shoppen ipv bij de lokale middenstand, etc, etc. Daar is dit ook een onderdeel van. Dat je er anders over denkt, helaas. Ik ben ook niet helemaal op de hoogte van hoe het elders gaat maar volgens mij zijn er landen waar kinderen de gehele dag op school zijn. Ook niet goed? Zo is het momenteel en over weer 50 jaar vinden ze dit ouderwets. Heb je bv een online-kind, gewoon via een schermpje het eten aanvinken of laten slapen. Heerlijk! :tooth:

Je reactie is volstrekt uit de context gerukt en je argumentatie dat ik een vrouw als opvoed-dier zie die alleen in de keuken mag staan, heb ik nergens geschreven en zeker niet zo bedoeld.

Wat ik heb gezegd en ik herhaal het nogmaals;

Als je kinderen hebt, dan zorg je d`r voor, met zijn 2en uiteraard, in welke verhouding dat boeit niet, dat zoeken de ouders zelf maar uit!
Kinderen hebben niet gevraagd om op deze wereld te verschijnen, maar als je ze hebt, ZORG er dan voor!!

En anders; beter nadenken !!

allen

Bericht door allen » 31 mei 2016, 13:25

100% Met je eens Romo. Ik krijg van sommige ouders het idee dat ze graag weekendkinderen hebben. In de ochtend wegbrengen, tegen de avond ophalen en vrijwel direct samen eten. Kinderen om 19:00 uur naar bed en morgen herhaalt het verhaal zich. Alleen op zaterdag en zondag even samen zijn. Even, want er moet ook nog wat overgewerkt worden. Als ik in die positie had gestaan, dan maar geen kinderen.
We werken hier beide. Het werk is er op aangepast, er is wat minder te besteden dan vroeger. Hoort erbij. Ook dat het af en toe serieus vermoeiend kan zijn.
Kinderdagverblijf, buitenschoolse opvang, weet ik het. M'n zoontje is er nooit geweest.
4,5 Jaar inmiddels en nu hij wat langer op school zit wordt het langzaamaan makkelijker (tot z'n pubertijd uitbreekt gok ik?). Ik had de dagelijkse ontwikkeling van hem voor geen cent willen missen.

Het is verder echt ieders eigen keuze, maar roepen dat tijden veranderd zijn is doorgaans echt een ***smoes, of ze moeten bedoelen dat de mens van vandaag wat materialistischer is dan vroeger. Dat ze niet wat minder groot willen wonen of een wat minder 'premium' voertuig voor de deur willen hebben staan.

RVV

Bericht door RVV » 31 mei 2016, 13:34

3 kinderen hiero, eigen bedrijf vrouw en ik werken er beide in. Maar er is altijd een van ons 2'en thuis. In ieder geval toen de kinderen nog echt klein waren. Nu zijn ze ouder en vinden ze het prima en stoer om af en toe alleen thuis te zijn. En anders kunnen ze altijd mee naar ons werk. We hebben een speciale ruimte voor ze ingericht waar ze zich kunnen terugtrekken. Onze kinderen zijn nooit opgevangen door een oppas/dagverblijf/buren/opa-oma's. Zonder ouderwets te willen zijn is ons uitgangspunt altijd geweest er voor zijn.. Opvoeding/beleven etc. Ideaal? Geen idee. Wat ik wel weet is dat ze zomaar groot zijn en alles wat je hebt gemist valt niet meer in te halen. Verder heb ik geen oordeel over mensen die wel hun kinderen van 7 tot 19:00 de hele dag ergens onderbrengen. Ieder zijn ding. Of kinderen daar slechter van worden? Ach dat zal wel meevallen. Maar als je zelf geen kinderen hebt is het allemaal wel wat makkelijk oordelen heb ik het idee.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 31 mei 2016, 13:45

@Romo: ik trek ff het "GTRene jasje" aan want volgens mij lees je niet goed en doe je nu hetzelfde als waar je mij van beticht. Uit de context rukken. Ik schrijf nl nergens dat de jij de vrouw als "opvoeddier" ziet "welke alleen in de keuken mag komen".
En je schrijft het nu alweer heel anders dan daarvoor :) Een kinderdagverblijf is misschien tegenwoordig voor veel mensen wel een onderdeel van het "samen opvoeden". Dat jij er anders, danwel ouderwets, over denkt is jouw probleem. Het werkt gewoon anders tegenwoordig.

WJ

Bericht door WJ » 31 mei 2016, 14:03

Het kan exact hetzelfde zijn tegenwoordig, maar mensen willen gewoon meer en alles en meer en meer.

Plaats reactie