Pagina 57 van 81
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 09 jul 2019, 13:17
door JP
Misschien ligt ie nog tesla-pen ?
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 09 jul 2019, 13:30
door Robin
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 09 jul 2019, 17:24
door Spijkerhard
Ik houd me nog even stil, om de reactie van Tesla af te wachten ivm de pijnlijke delivery. (zat 3,5 uur in Tilburg op de M3P te wachten)
Verder vooral druk met een nieuw project, winnen van Dutch Superlap wedstrijden, mensen te lanceren in proefritjes, en tussendoor saai forenzen tussen Arkelstad en Rotterdam in een best wel goede auto, met allerlei kleine onhebbelijkheden. Waarover later meer.
Twijfel nog of ik de advanced autopilot ga downloaden. Binnen 7 dagen terug doen is ook nog een optie, maar ivm bijtellling zou ik mezelf in de voet schieten.
Maar willen jullie wel meer weten over de devil in disguise?
Wil Chris m soms een weekje lenen?
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 09 jul 2019, 19:26
door Hielke
Spijkerhard schreef: 09 jul 2019, 17:24
Maar willen jullie wel meer weten over de devil in disguise?
Wil Chris m soms een weekje lenen?
Misschien, maar ik reed gisteren langs Gorkum omhoog. Dacht even een proefritje te bietsen. Jammer weer.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 09 jul 2019, 20:24
door Spijkerhard
Wie na 8 a 9 uur in Gorkum langs komt, mag er gerust even van proeven!
Zit zelf te denken een proefrit centrale te starten in Rotterdam....
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 09 jul 2019, 20:35
door Luco
sochtends of savonds

Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 09 jul 2019, 20:42
door martll
Vandaag voor het eerst met een Model 3 gereden. Best onder de indruk, trekt hard op. Helemaal niet zo’n boot en geen nutteloze knoppen overal.
Enige bezwaar is de prijs als particulier.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 09 jul 2019, 20:48
door Wimo
Ik heb van de week even proefgereden in een performance. Vergeleken met de 100d , die op papier langzamer zou moeten zijn, viel het me wat tegen. Je merkt goed dat ie geknepen is.. zit genoeg power potentie in. Een update met wat extra vermogen kan ie best gebruiken.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 09 jul 2019, 22:15
door Spijkerhard
's avonds Luco (niet morgenavond).
Overdag moet er gewerkt worden! Welkom.
De S is geloof ik inderdaad iets sneller, maar als m'n dochter plotseling gas geeft, stoot ik wel mijn hoofd tegen de hoofdsteunen, en vliegen de telfoons door de auto... (beide letterlijk!)
Het aspect dat me echter overtuigd, is de lichtvoetigheid van de Model 3 t.o.v. de S (Heb alleen in 2013 model gereden)
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 10 jul 2019, 00:17
door Wimo
Het is inderdaad net een kart.. best leuk. De p100d isniet te vergelijken maar de 100d is op papier langzamer. In de praktijk dus niet.. raar is dat. Reken er maar op dat het ding in de toekomst nog een software 'tune' gaat krijgen om onder de 3s te duiken.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 10 jul 2019, 08:50
door Robin
Ik dacht even dat ik in het Alpine draadje zat:)
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 10 jul 2019, 10:31
door Hielke
Han, wat leuk dat je dit weekend ook even naar het Noorden komt sturen. Robin en ik staan te popelen! Andre is ook wel nieuwsgierig.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 10 jul 2019, 11:06
door allen
Lichtvoetigheid. Wat weegt dat ding? 1700/1800 kilo?!
Ik geloof best dat die computer op rails door de bocht kan, maar lichtvoetig... Df gaat naar de haaien.

Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 10 jul 2019, 11:09
door tomgtr
Wacht even, lichtvoetig vs de model S he. Wel even lezen. Een Defender is ook lichtvoetig vs een Leopard tank.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 10 jul 2019, 11:11
door JP
tomgtr schreef: 10 jul 2019, 11:09
Wacht even, lichtvoetig vs de model S he. Wel even lezen. Een Allen is ook lichtvoetig vs een Hans...
Ok......
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 10 jul 2019, 11:30
door Luco
Haha
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 10 jul 2019, 11:46
door JWdrive
Spijkerhard schreef: 09 jul 2019, 22:15
De S is geloof ik inderdaad iets sneller, maar als m'n dochter plotseling gas geeft, stoot ik wel mijn hoofd tegen de hoofdsteunen, en vliegen de telfoons door de auto... (beide letterlijk!)
Het aspect dat me echter overtuigd, is de lichtvoetigheid van de Model 3 t.o.v. de S (Heb alleen in 2013 model gereden)
Verschil tussen 2013 en een recente S is significant. Heb zelf een 2018 S 100D, en ook een nieuwe 3 LR AWD van een collega gereden. De S met luchtvering rijdt als een sportieve GT, daar kun je goed mee sturen. De 3 is inderdaad nog meer nimble, met name door de kortere wielbasis laat hij zich lekker zetten.
Gewicht van beide auto's merk je niet zoals een zware conventionele auto, aangezien het gewicht met name in de bodemplaat tussen de 4 wielen licht. Dit draagt bij aan een goed zwaartepunt, en ook veel (mechanische) downforce. Lees maar eens een opiniestuk over de ontwerper van de Nissan GT-R, die wilde dat hij niet te licht werd, aangezien je dan alleen downforce hebt bij hogere snelheid (spoilers), en niet door gewicht bij lagere snelheden.
Waar BMW vroeger echt de best rijdende auto's maakte, zijn ze de laatste paar jaar veel comfortabeler en afstandelijker geworden. De 3 serie is een allemansvriend geworden, niet te vergelijken met E36, E46 of E90 met M-sport onderstel. De eerste F-modellen vielen mij zwaar tegen.
Uiteraard rij ik (en vele anderen) een Tesla vanwege de gunstige fiscale regels. Hij kost mij per maand minder dan bijvoorbeeld een BMW 114i... Kosten daargelaten ga ik hem steeds meer waarderen. Veel luxe, rijdt strak en is instant snel. Ook handig is dat je gelijk bij 'koude start' vol op het 'gas' kan.
Met 500 km actieradius (is ongeveer 400 km met 'frenzy' rijstijl, lees: altijd volgas en 150+ op snelweg), is dit voor mij ook prima. Ga 's ochtends altijd met volle tank weg. Heb pas 1x een kwartier aan de supercharger moeten staan.
Heb je de track mode al geprobeerd? Volgende keer neem ik ook een Performance uitvoering.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 10 jul 2019, 12:21
door allen
tomgtr schreef: 10 jul 2019, 11:09
Wacht even, lichtvoetig vs de model S he. Wel even lezen. Een Defender is ook lichtvoetig vs een Leopard tank.
Bij mij heet dat minder lomp. Lichtvoetig is niet wat in me opkomt.
Verder ben ik lichtvoetig en Hans lompzwaar.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 10 jul 2019, 13:41
door Andre
Nee Andre is NIET nieuwsgierig.
Wil wel even een AMG 45s testen in een 4 wiel drift of de nieuwe Supra ook lekker! GT4 nog even als toetje en dan ga ik in de ST weer naar huis en doe ik hier nog even driftsessie in de M2C. Dat zou dan een leuk dagje zijn.
Electrische bende moet ik niet. Ik zag laatst alweer een tesla zoeken voor een laadpaal toen ik mooi aan de biefstuk zat. Ik had de biefstuk op en de man leunde nog mooi tegen ze tesla aan bij de laadpaal. Hij was te schraperig om ook een biefstuk te pakken terwijl hij wacht. Maar ja ik snap het ook wel elke dag een biefstuk terwijl je wacht is de smaak er ook wel af:)
Zalig zijn de onnozelen van geest. Pim zei het al:)
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 10 jul 2019, 13:43
door Wimo
allen schreef: 10 jul 2019, 11:06
Lichtvoetigheid. Wat weegt dat ding? 1700/1800 kilo?!
Ik geloof best dat die computer op rails door de bocht kan, maar lichtvoetig... Df gaat naar de haaien.
Beetje 2 serie weegt dat ook tegenwoordig..

Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 10 jul 2019, 14:13
door Booooh
Die GT-R van mij wordt ook nog eens light weight met z'n 1710 kilootjes

...
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 10 jul 2019, 14:18
door allen
Wimo schreef: 10 jul 2019, 13:43
allen schreef: 10 jul 2019, 11:06
Lichtvoetigheid. Wat weegt dat ding? 1700/1800 kilo?!
Ik geloof best dat die computer op rails door de bocht kan, maar lichtvoetig... Df gaat naar de haaien.
Beetje 2 serie weegt dat ook tegenwoordig..
Je zult nooit uit mijn mond horen dat een 2 lichtvoetig is. Hier een blikje van 530 kilo. Genoeg wagens die sneller zijn, maar het gevoel van een lichte wagen krijgen ze nooit. Niet in mijn boek.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 10 jul 2019, 14:23
door Wimo
JWdrive schreef: 10 jul 2019, 11:46
Spijkerhard schreef: 09 jul 2019, 22:15
De S is geloof ik inderdaad iets sneller, maar als m'n dochter plotseling gas geeft, stoot ik wel mijn hoofd tegen de hoofdsteunen, en vliegen de telfoons door de auto... (beide letterlijk!)
Het aspect dat me echter overtuigd, is de lichtvoetigheid van de Model 3 t.o.v. de S (Heb alleen in 2013 model gereden)
Verschil tussen 2013 en een recente S is significant. Heb zelf een 2018 S 100D, en ook een nieuwe 3 LR AWD van een collega gereden. De S met luchtvering rijdt als een sportieve GT, daar kun je goed mee sturen. De 3 is inderdaad nog meer nimble, met name door de kortere wielbasis laat hij zich lekker zetten.
Gewicht van beide auto's merk je niet zoals een zware conventionele auto, aangezien het gewicht met name in de bodemplaat tussen de 4 wielen licht. Dit draagt bij aan een goed zwaartepunt, en ook veel (mechanische) downforce. Lees maar eens een opiniestuk over de ontwerper van de Nissan GT-R, die wilde dat hij niet te licht werd, aangezien je dan alleen downforce hebt bij hogere snelheid (spoilers), en niet door gewicht bij lagere snelheden.
Waar BMW vroeger echt de best rijdende auto's maakte, zijn ze de laatste paar jaar veel comfortabeler en afstandelijker geworden. De 3 serie is een allemansvriend geworden, niet te vergelijken met E36, E46 of E90 met M-sport onderstel. De eerste F-modellen vielen mij zwaar tegen.
Uiteraard rij ik (en vele anderen) een Tesla vanwege de gunstige fiscale regels. Hij kost mij per maand minder dan bijvoorbeeld een BMW 114i... Kosten daargelaten ga ik hem steeds meer waarderen. Veel luxe, rijdt strak en is instant snel. Ook handig is dat je gelijk bij 'koude start' vol op het 'gas' kan.
Met 500 km actieradius (is ongeveer 400 km met 'frenzy' rijstijl, lees: altijd volgas en 150+ op snelweg), is dit voor mij ook prima. Ga 's ochtends altijd met volle tank weg. Heb pas 1x een kwartier aan de supercharger moeten staan.
Heb je de track mode al geprobeerd? Volgende keer neem ik ook een Performance uitvoering.
Je hebt nu een awd? Ik twijfel nog steeds.. een performance is toch weer 10k meer en 22 procent bijtelling over 10k. Mis je power in de awd ? Ugh, niet goed gelezen

Negeer maar..
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 10 jul 2019, 14:48
door tomgtr
Jullie zijn wel zo'n mooi Model 3 draadje aan het vol spammen met geneuzel over een Model S

Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 10 jul 2019, 15:49
door JWdrive
Wimo schreef: 10 jul 2019, 14:23
Je hebt nu een awd? Ik twijfel nog steeds.. een performance is toch weer 10k meer en 22 procent bijtelling over 10k. Mis je power in de awd ? Ugh, niet goed gelezen

Negeer maar..
Heb dus een S 100D (deze zijn AWD). Van de Model 3 heb ik alleen een LR AWD gereden, niet de Performance. Tja, als je het voor het geld doet moet je geen P nemen, maar hij schijnt wel nog een stuk leuker te zijn. Ik vond de 'normale' al goed gaan.