Lotus Exige én Elise
- smiley
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Exige én Elise
Van alles boven de 1000 lopen de rillingen bij de meesten over de rug in dit topic.
- Emiel
- Berichten: 3895
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
- Arthur
- Berichten: 40063
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Lotus Exige én Elise
Idem hier, 840kg
Helaas maar 60pk
Helaas maar 60pk
- Emiel
- Berichten: 3895
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
782kg hier in 2009 met volle tank, dikkere clams, zwaardere uitlaat, kofferbak en allerlei klein geneuzel.
Spoedig weet ik het nieuwe gewicht. Alleen de uitlaat is al 18kg verschil. Dunnere clams nu, geen kofferbak meer maar wel een vast dak wat niet super licht is.
Al zitten rekenen om er een 2-11 van te maken. Gaat flink schelen
Spoedig weet ik het nieuwe gewicht. Alleen de uitlaat is al 18kg verschil. Dunnere clams nu, geen kofferbak meer maar wel een vast dak wat niet super licht is.
Al zitten rekenen om er een 2-11 van te maken. Gaat flink schelen
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lotus Exige én Elise
Bij jou is het de auto, bij Arthur buikspek…
- Philipoo
- Berichten: 4206
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
- JP
- Berichten: 31603
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
-
- Berichten: 4689
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Lotus Exige én Elise
Zijn ook maar weinig auto's met 350 tot 410pk die onder de 1200kg wegen anders
Pk gewicht verhouding de A110S misschien?
-
- Berichten: 2945
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Lotus Exige én Elise
Jullie hebben er toch wel zo’n vlaggetje op staan hè.. dat mensen zo’n rijdende schans aan zien komen als het gras hoog staat
-
- Berichten: 18546
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- Emiel
- Berichten: 3895
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Ik ga nog maar eens rekenen, single skin dak,
Lichtere wielen, Geventileerde remslangen, Lichtere lucht in de banden, onzichtbare koelvloeistof,
-
- Berichten: 18546
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Lotus Exige én Elise
- Arthur
- Berichten: 40063
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 21805
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- Arthur
- Berichten: 40063
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Lotus Exige én Elise
Als je Hans langs stuurt gaan ze zitten koffieleuten
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M135i/ 997.2 GT3
Re: Lotus Exige én Elise
Heb in een S1 gereden. Moet zeggen wel heel gaaf kattetje. Is echt heel leuk sturen; remt heerlijk en voelt licht aan. Motor klonk lekker rauw maar begrijp nu ook meer wat velen zeggen; kan iets meer power gebruiken en de 111S is net dat btje extra.
Nu kom ik meer uit de Porsche wereld. Hoe zit het in de wereld van de Elise met een auto kopen met onderhoudshistorie? Volgens mij wordt dat minder uitvoerig gedaan en tot hoe ver terug is zinvol?
Nu kom ik meer uit de Porsche wereld. Hoe zit het in de wereld van de Elise met een auto kopen met onderhoudshistorie? Volgens mij wordt dat minder uitvoerig gedaan en tot hoe ver terug is zinvol?
- Alexsti
- Berichten: 1078
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Exige én Elise
De techniek is redelijk simpel, maar heeft net zoals iedere ander auto z'n onderhoud nodig.
Of je dat zelf doet of laat doen is een aan ieder opzich, al heb je als het laat doen door een specialist wel iets op papier staan.
Maar als ik in de markt zou wezen voor een Elise zou ik me geen zorgen maken om het onderhoud van 10 jaar geleden, maar hoe het de laatste jaren is gebeurd.
Lotus heeft de a b c beurten a is klein en c heel groot, en als dat volgens schema gebeurd is zou ik er wel vertrouwen in de onderhoudshistorie hebben.
Of je dat zelf doet of laat doen is een aan ieder opzich, al heb je als het laat doen door een specialist wel iets op papier staan.
Maar als ik in de markt zou wezen voor een Elise zou ik me geen zorgen maken om het onderhoud van 10 jaar geleden, maar hoe het de laatste jaren is gebeurd.
Lotus heeft de a b c beurten a is klein en c heel groot, en als dat volgens schema gebeurd is zou ik er wel vertrouwen in de onderhoudshistorie hebben.
-
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Lotus Exige én Elise
Vooral chassis staat is van belang.
- Alexsti
- Berichten: 1078
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Exige én Elise
Er werd gevraagd over de onderhoudshistorie, al is de schade historie ook belangrijk.
- Emiel
- Berichten: 3895
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Getunede k-series rijd het leukste. Vooralcoolfan schreef: ↑08 jul 2021, 17:41 Heb in een S1 gereden. Moet zeggen wel heel gaaf kattetje. Is echt heel leuk sturen; remt heerlijk en voelt licht aan. Motor klonk lekker rauw maar begrijp nu ook meer wat velen zeggen; kan iets meer power gebruiken en de 111S is net dat btje extra.
Nu kom ik meer uit de Porsche wereld. Hoe zit het in de wereld van de Elise met een auto kopen met onderhoudshistorie? Volgens mij wordt dat minder uitvoerig gedaan en tot hoe ver terug is zinvol?
met een C4BP versnellingsbak (korte 1-2-3-4 en lange 5)
Lekker dijkjes en circuit rijden maar op de snelweg niet gek worden van 4000+ toeren met 100km/h
Onderhoud historie is vaak wel aanwezig, zelfs van mijn Engelse import heb ik bijna alles vanaf nieuw.
Heeft meer te maken met eigenaars
Schade historie is het belangrijkste. Aantal platen eraf aan de onderkant en alles nakijken incl de wielophanging delen.
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M135i/ 997.2 GT3
Re: Lotus Exige én Elise
die korte bak zat die toch op de 111S? Ja die K serie klinkt best lekker. Had contact met iemand die een prachtige te koop had uit 97 maar was de tweede beller en was dus verkocht maar ja hoort erbij he.
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M135i/ 997.2 GT3
Re: Lotus Exige én Elise
Heb een Elise VVC gezien nu heeft de eigenaar me een filmpje gestuurd van de auto hoe de motor loopt. Klopt het dat de VVC nogal rauw loopt kwa tikken? Lijkt op een hydraulische klepstoter maar lees allerlei verhalen over dit type motor. Wie heeft er ervaringen mee?
-
- Berichten: 18546
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Lotus Exige én Elise
Jup, ze tikken als een idioot.coolfan schreef: ↑22 jul 2021, 11:52 Heb een Elise VVC gezien nu heeft de eigenaar me een filmpje gestuurd van de auto hoe de motor loopt. Klopt het dat de VVC nogal rauw loopt kwa tikken? Lijkt op een hydraulische klepstoter maar lees allerlei verhalen over dit type motor. Wie heeft er ervaringen mee?
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M135i/ 997.2 GT3
Re: Lotus Exige én Elise
ja dus klopt! leek wel alsof er een klepstoter flink tekeer gaat. En is het tijdens rijden stoorlijk? Op zich wel mooie techniek zo'n VVC en uit de box wel aardig wat power lijkt me.ErikS schreef: ↑22 jul 2021, 12:16Jup, ze tikken als een idioot.coolfan schreef: ↑22 jul 2021, 11:52 Heb een Elise VVC gezien nu heeft de eigenaar me een filmpje gestuurd van de auto hoe de motor loopt. Klopt het dat de VVC nogal rauw loopt kwa tikken? Lijkt op een hydraulische klepstoter maar lees allerlei verhalen over dit type motor. Wie heeft er ervaringen mee?
-
- Berichten: 18546
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Lotus Exige én Elise
Nee, tijdens rijden merk ik er niks van.coolfan schreef: ↑22 jul 2021, 13:06ja dus klopt! leek wel alsof er een klepstoter flink tekeer gaat. En is het tijdens rijden stoorlijk? Op zich wel mooie techniek zo'n VVC en uit de box wel aardig wat power lijkt me.ErikS schreef: ↑22 jul 2021, 12:16Jup, ze tikken als een idioot.coolfan schreef: ↑22 jul 2021, 11:52 Heb een Elise VVC gezien nu heeft de eigenaar me een filmpje gestuurd van de auto hoe de motor loopt. Klopt het dat de VVC nogal rauw loopt kwa tikken? Lijkt op een hydraulische klepstoter maar lees allerlei verhalen over dit type motor. Wie heeft er ervaringen mee?
Als ik hem richting garage zet, met de kont naar de deur.... Dan weerklinkt het heel extreem.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast