Bericht
door Spijkerhard » 30 okt 2016, 23:30
Op zich een mooie race, ik heb weer genoten.
Wat ik vooral gezien heb is dat Ferrari een competatieve auto hadden, en een competatieve strategie. Ongelofelijk hoe lang Vettel in zijn eerste stint kon doorrijden.
Daarnaast opvallend dat ik Max twee, of zelf 3 foutjes in een race zag maken.
De eerste, wiel tegen wiel met Rosberg, is misschien nog de kleinste 'fout', liep gelukkig goed af, zowel op de baan, als bij de wedstrijdleiding, die het als een race incident zagen, of zagen dat beide evenveel schuld/voordeel hadden (verstappen liet geen ruimte of drukte zelf iemand van de baan, Rosberg 'verliet' de baan, had voordeel). Ik denk dat het een juiste beslissing was.
Het tweede foutje was de vermakelijke uitrem actie op Rosberg. Hier was Max de auto even kwijt, of liever even grip kwijt. Sentationeeel om (de wagenbeheersing) te zien, maar eigenlijk verwachten we bij Max geen geblokkeerde wielen. Het was een opportunistische actie, maar eigenlijk verwachten we toch perfectie van Max.
En het derde foutje toch het verremmen bij Seb. Op de verdedigende lijn te weinig grip, of 'gewoon' te laat geremd.
Op zich was het een mooie race. De beslissingen van de wedstrijdleiding zullen nog een poos nagalmen. Uiteindelijk maakt het voor het seizoen weinig uit denk ik. De arbitraire beslissingen, het is geen binaire wereld, en heel de wereld denk met je mee. Ben eigenlijk verrast dat ze zo snel met de beslissing kwamen, eigenlijk beter dan de beker in ontvangst nemen en vervolgens in moeten leveren.
Wat ik nog het lelijkste vind is het bashen van coureurs. T zijn allemaal huilebalken, watjes en erger. Ze zitten er allemaal met een missie, zijn fanatiek, gefrustreerd, tot op het bot gemotiveerd over het algemeen, en vanaf de bank en de toetsenborden word er op los gebashed. Zo jammer, zo lelijk. Voor mij zijn het allemaal topatleten, ik ben jalours op ze allemaal, stuk voor stuk.