Gran Turismo 5
- Martin van der Zwaard
Re: Gran Turismo 5
Misschien heb ik er al eens overheen gelezen, maar kan je de muziek tijdens de races ook uitzetten??
Zoja, waar?
Zoja, waar?
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Heb ik laatst ook even naar zitten zoeken Martin, je kunt het vinden in de instellingen helemaal in het begin. Even zoeken 
En idd. Macboy, dat probleem heb ik ook. Erg irritant!
En idd. Macboy, dat probleem heb ik ook. Erg irritant!
- Macboy
Heb ook alle 60 gouden medailles gehaald 
- Mari Oh Oh!
Da's raar. Ik hoef alleen de TC om te zetten. MT of AT onthoudt hij bij mij, zelfs als ik het stuur eruit trek en doorga met de controller. Maar blijft vervelend inderdaad. Al is het wel weer fijn dat ie ABS niet onthoudt, want sommige wagens zijn zonder vrij lastig te besturen bij remmen dus default aan is niet heel erg. Ook jammer dat ie deze settings niet per wagen onthoudt. IMHO zijn het instellingen die bij de wagen horen en geen softwarematige stumperhulpjes als driving line en grip assist(of hoe heet dat?).Macboy schreef:Weet iemand hoe je de stdrd instellingen van je auto opties goed krijgt? Ik moet ELKE keer handmatig de TC van 5 naar 0 zetten en op handbak
- WJ
Grats!Macboy schreef:Heb ook alle 60 gouden medailles gehaald
- ADV
Zeg WJ, hoe kom je in godsnaam aan die XP? Wil lvl 30 halen voor die X2010.. maar zit nu nogal vast op lv 27, moet nog 260xp heb alles van extreme al gehaald, die andere races schieten niet op. Heb alle seasonal shit al gehaald.. dus nu maar met mn GT F1 laguna seca 90 ronden doen en tegelijk top gear op...
Kan ik niet ff je x2010 lenen?
Kan ik die ronden wat sneller doen 
Kan ik niet ff je x2010 lenen?
-
Roy
B-Spec ook gedaan Arjan?
- ADV
Nee, daar krijg ik geen xp van 
- WJ
De Endurance races geven goede EXP, maar zijn wel verschrikkelijk saai..
Welke je ook kan grinden is de Dreamcar championship (laatste van Extreme). Deze geeft goede EXP en geld. En is iets meer afwisseling.
(Volgensmij nu zelfs 1miljoen per keer nu de prijzen iets omhoog zijn gegaan)
De X2010 heeft een wachrij.
Heb hem zelf geloof ik een paar uur gehad. haha.
Welke je ook kan grinden is de Dreamcar championship (laatste van Extreme). Deze geeft goede EXP en geld. En is iets meer afwisseling.
De X2010 heeft een wachrij.
Laatst gewijzigd door WJ op 03 jan 2011, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Richardt.
Dat heb ik ook een beetje. Met de Formula GT nog en de rest alleen nog maar Endurance.ArjandeV schreef:Zeg WJ, hoe kom je in godsnaam aan die XP? Wil lvl 30 halen voor die X2010.. maar zit nu nogal vast op lv 27, moet nog 260xp heb alles van extreme al gehaald, die andere races schieten niet op. Heb alle seasonal shit al gehaald.. dus nu maar met mn GT F1 laguna seca 90 ronden doen en tegelijk top gear op...
Kan ik niet ff je x2010 lenen?Kan ik die ronden wat sneller doen
Vooral in die laatste heb ik weinig zin, alhoewel ik voor de derde race wel 160.000 XP kreeg. Maar ook daarvoor geld dat ik eerst een level hoger moet komen wil ik de volgende race kunnen doen
- ADV
Heb laguna seca 90 laps dus gedaan met een GT F1 (ondertussen Top Gear Specials op de macbook erbij..) en toen nog 5 x Dreamcar Indy (9816xp) gedaan toen was ik lvl 28 dus kan ik Indy 500 doen welke iets van 230.000 xp geeft.. alleen is het nog 38/39 sec per lap.. moet er 200 doen dus reken maar uit.. dan moet je nog pitten enzo.. dus al gauw 180min bezig dus al dik 3 uur... en das best saai.. met een X2010 zou dat iets sneller kunnen denk ik?
-
Richardt.
Ik ben maar begonnen met de Formula GT daarnet.
Eerste race zit er op, alleen wel redelijk last van overstuur op ongewenste momenten. Daardoor verloor ik in sommige rondjes veel tijd.
Uiteindelijk in de eerste race 2e geworden, met wat minder fouten had het 1e kunnen zijn.
Heb wel door dat max downforce (voorkant iets minder) de way to go is, anders is het geen rijden met een controller.
Vooral acceleren al in een bocht is niet altijd even makkelijk, bij een beetje overstuur verlies je dan ook al heel veel tijd.
Nu Indianapolis maar eens proberen.
PS. moet je die races trouwens in kampioenschapsvorm doen of kan ik ze ook 1 voor 1 goud halen?
Eerste race zit er op, alleen wel redelijk last van overstuur op ongewenste momenten. Daardoor verloor ik in sommige rondjes veel tijd.
Uiteindelijk in de eerste race 2e geworden, met wat minder fouten had het 1e kunnen zijn.
Heb wel door dat max downforce (voorkant iets minder) de way to go is, anders is het geen rijden met een controller.
Vooral acceleren al in een bocht is niet altijd even makkelijk, bij een beetje overstuur verlies je dan ook al heel veel tijd.
Nu Indianapolis maar eens proberen.
PS. moet je die races trouwens in kampioenschapsvorm doen of kan ik ze ook 1 voor 1 goud halen?
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
@ Richardt, ik rij ook met controller en kan lezen en schrijven met de Formula GT. 2 dingen zijn belangrijk. Slipherstel aan en de TC op 2. Verder heb ik niets aan de auto gedaan.
- Macboy
Toch moet je ook geen auto's uitlenen zomaar WJ. Laat mensen zelf hun geld verdienen ? Wat nu als je level 40 hebt gehaald zonder op eerlijke manier te doen. Wie neem je dan in de maling behalve jezelf ? Status win je er niet door. Plezier in het spel krijg je door er zelf mee te rijden. Of ga dan gewoon online knallen als het niet uitmaakt ?
Iets anders is natuurlijk een type X auto die je nodig hebt voor een bepaalde race of zo. Maar ik bedoel dus dat je niet een 1200pk auto leent van iemand, om vervolgens een 400pk race mee te winnen.
Ach boeien ... laat iedereen doen wat ie wil, waar bemoei ik mij ook mee ?

Iets anders is natuurlijk een type X auto die je nodig hebt voor een bepaalde race of zo. Maar ik bedoel dus dat je niet een 1200pk auto leent van iemand, om vervolgens een 400pk race mee te winnen.
- Robin Hartog
Valt wat voor te zeggen, Macboy. Ik kan redelijk snel genoeg van een spel krijgen als 1 race (bijv.) me telkens maar niet lukt en ik die moet halen om verder te komen. Als ik dan een auto kan lenen om hem wat makkelijker te winnen en zo de rest van de leukere races doen; graag! 
-
Richardt.
Oefenen is ook erg belangrijk, het gaat nu wel een stuk beter dan vanmiddag.Mark Nauta schreef:@ Richardt, ik rij ook met controller en kan lezen en schrijven met de Formula GT. 2 dingen zijn belangrijk. Slipherstel aan en de TC op 2. Verder heb ik niets aan de auto gedaan.
Ik heb TC op 8 staan en nu in de laatste race ook slipherstel en ASM vanwege de regen.
[Alleen iets opmerkelijks in de laatste race in de regen op Suzuka, waar ik eigenlijk dringend hulp bij nodig heb.
Eerste ronde was ik flink sneller, na de 1e ronde ging iedereen de pit in en lag ik 30sec. voor.
Ronde daarna gingen ze weer naar binnen en lag ik 50/60sec. voor, maar toen kwamen ze binnen twee rondjes tot op 2sec. van mij en gingen ze WEEEER de pit in. Om vervolgens weer enorm snel in te lopen, snap er niets van maar als ze niet constant blijven pitten win ik het zo nooit.
Wat is nu slim? Pitten en andere banden halen? (slicks of intermediates, ik rij nu op full wets)
EDIT: opdrogende baan. Hoewel ik dacht dat het glijden op regenbanden door de regen kwam, bleek het gewoon grip gebrek. Op slicks was ik 15sec. per ronde sneller, maar toen lag ik al 1,5minuut achter.
Uiteindelijk 3e geworden in het kampioenschap, binnenkort maar weer even doen.
- Mari Oh Oh!
Een vriend van mij heeft wat minder tijd(rot kidsMacboy schreef:Toch moet je ook geen auto's uitlenen zomaar WJ. Laat mensen zelf hun geld verdienen ? Wat nu als je level 40 hebt gehaald zonder op eerlijke manier te doen. Wie neem je dan in de maling behalve jezelf ? Status win je er niet door. Plezier in het spel krijg je door er zelf mee te rijden. Of ga dan gewoon online knallen als het niet uitmaakt ?
-
Richardt.
Iedereen moet het spel spelen zoals ie zelf wil.
Ik kan best begrijpen dat iemand bijv. een Mini van iemand wil lenen omdat je die maar voor een race nodig bent of bijv. die Minolta om de laatste race van Like The Wind te halen.
Ik zelf doe het, op helaas de Minolta na, niet. Echter heb ik het wel tig keer geprobeerd voordat ik 'm geleend had
Ik kan best begrijpen dat iemand bijv. een Mini van iemand wil lenen omdat je die maar voor een race nodig bent of bijv. die Minolta om de laatste race van Like The Wind te halen.
Ik zelf doe het, op helaas de Minolta na, niet. Echter heb ik het wel tig keer geprobeerd voordat ik 'm geleend had
- ADV
Nahjah, met name het punt waarop ik nu zit.. ik heb 380.000 xp nodig om naar volgende level te gaan.. alle specials gehaald op goud.. alle rijbewijzen nog niet trouwens.. maar dat zijn dingen die veel tijd kosten maar weinig op leveren..
als je dan kijkt dat je voor een race ongeveer 10.000xp krijgt, dan moet ik dus 38 races doen van 7 minuten voordat ik een level verder ben.. Het enige waar het mij nog om gaat is om die Vettel special te halen.. de rest heb ik - offline - wel gezien.. Geld niet te klagen..
als je dan kijkt dat je voor een race ongeveer 10.000xp krijgt, dan moet ik dus 38 races doen van 7 minuten voordat ik een level verder ben.. Het enige waar het mij nog om gaat is om die Vettel special te halen.. de rest heb ik - offline - wel gezien.. Geld niet te klagen..
- Mari Oh Oh!
Ik denk dat je toch even met de instellingen moet gaan spelen. Het duurde ook even voor ik de wagen stabiel had, vooral bij remmen leek het net een kart(alleen remmen op de achterwielen) zo gauw ik ABS uitzette. Maar ik heb nu de rembalans op 5-2 of 4-1 staan(niet realistisch, maar het werkt) en dan gaat ie niet achterstevoren als je tijdens het remmen naar het stuur kijkt. De vleugels staan bij mij permanent op max, voor en achter, zelfs dan redt de auto zonder tow nog 380 overigens. Kijk ook eens naar het diff, er zijn vast wel goede settings(die bij jou rijstijl passen) voor de Formula GT op het net te vinden.Richardt. schreef:Oefenen is ook erg belangrijk, het gaat nu wel een stuk beter dan vanmiddag.Mark Nauta schreef:@ Richardt, ik rij ook met controller en kan lezen en schrijven met de Formula GT. 2 dingen zijn belangrijk. Slipherstel aan en de TC op 2. Verder heb ik niets aan de auto gedaan.
Ik heb TC op 8 staan en nu in de laatste race ook slipherstel en ASM vanwege de regen.
[Alleen iets opmerkelijks in de laatste race in de regen op Suzuka, waar ik eigenlijk dringend hulp bij nodig heb.
Eerste ronde was ik flink sneller, na de 1e ronde ging iedereen de pit in en lag ik 30sec. voor.
Ronde daarna gingen ze weer naar binnen en lag ik 50/60sec. voor, maar toen kwamen ze binnen twee rondjes tot op 2sec. van mij en gingen ze WEEEER de pit in. Om vervolgens weer enorm snel in te lopen, snap er niets van maar als ze niet constant blijven pitten win ik het zo nooit.
Wat is nu slim? Pitten en andere banden halen? (slicks of intermediates, ik rij nu op full wets)
EDIT: opdrogende baan. Hoewel ik dacht dat het glijden op regenbanden door de regen kwam, bleek het gewoon grip gebrek. Op slicks was ik 15sec. per ronde sneller, maar toen lag ik al 1,5minuut achter.
Uiteindelijk 3e geworden in het kampioenschap, binnenkort maar weer even doen.
Volgens mij is de enige hulp waar je echt tijd mee kan winnen de skid recovery force, de anderen kosten je uiteindelijk bijna altijd tijd. Ik heb overigens de race op Suzuka niet eens hoeven rijden omdat ik al één eerder kampioen was. Wel met stuurtje natuurlijk, maar het grootste probleem bij Formula GT is het gebeuk bij de start IMHO. Maar dan nog kan ik met stuurtje met enig gemak op de leider inlopen. Ik denk dat Nascar een stuk lastiger gaat worden en al helemaal met de spec b's.
-
Richardt.
Afstelling heb ik al wat mee lopen spelen.
Vleugel achter op max en voor 15 punten lager, om het irritante overstuur eruit te krijgen.
Auto achter ook 2 punten hoger dan voor, verder zo laag mogelijk (wat dus fout is op oa. de Nurburgring)
Diff heb ik ook aangepast, maar ik weet zo even niet waar die op staat.
Vind het erg storend dat je voor aanvang van de race niet even je afstelling kan testen in een paar rondjes.
Het stomme is, ik ben over het algemeen wel telkens een fractie sneller. Maar in die 20 rondes zit er altijd wel een moment bij dat ik een fout maak en die wordt keihard afgestraft.
Maargoed, ik weet nu wat ik fout heb gedaan en wat beter moet. De tip van Mark om slipherstel aan te zetten is wel een goede, beetje valsspelen maar dat vangt net even dat ene foutje op.
Vleugel achter op max en voor 15 punten lager, om het irritante overstuur eruit te krijgen.
Auto achter ook 2 punten hoger dan voor, verder zo laag mogelijk (wat dus fout is op oa. de Nurburgring)
Diff heb ik ook aangepast, maar ik weet zo even niet waar die op staat.
Vind het erg storend dat je voor aanvang van de race niet even je afstelling kan testen in een paar rondjes.
Het stomme is, ik ben over het algemeen wel telkens een fractie sneller. Maar in die 20 rondes zit er altijd wel een moment bij dat ik een fout maak en die wordt keihard afgestraft.
Maargoed, ik weet nu wat ik fout heb gedaan en wat beter moet. De tip van Mark om slipherstel aan te zetten is wel een goede, beetje valsspelen maar dat vangt net even dat ene foutje op.
- Mari Oh Oh!
Inderdaad. En bij enkele races is het niet zo erg, want dan herstart je de race als je setup niet bevalt, pas je je setup aan en ga je alsnog aan de slag. Maar bij een championship kan je geen herstart doen en moet je het dus maar doen met de setup waarvan je hoopt dat ie voldoet en dat kan 1uur of meer werk zinloos maken. Een kwalificatie mogelijkheid zou wat dat betreft ook niet verkeerd zijn.Richardt. schreef: Vind het erg storend dat je voor aanvang van de race niet even je afstelling kan testen in een paar rondjes.
Nee, ze hadden wat dat betreft beter tijd in usability(ook het aantal nutteloze bevestigingsdialogen begint me nu echt te irriteren) kunnen stoppen dan foto modi en b-spec.
Overigens zou ik de voorvleugel alleen lager zetten als je alleen op (hoge) snelheid overstuur hebt. Als dat niet zo is moet je juist je onderstel tweaken. Tenminste, als de physics realiteitsgetrouw zijn, waar ik bij sommige aanpassingen nogal twijfels over heb.
-
Richardt.
Dat is juist het geval.Overigens zou ik de voorvleugel alleen lager zetten als je alleen op (hoge) snelheid overstuur hebt. Als dat niet zo is moet je juist je onderstel tweaken. Tenminste, als de physics realiteitsgetrouw zijn, waar ik bij sommige aanpassingen nogal twijfels over heb.
Ik had bijvoorbeeld veel overstuur bij het uitacceleren van de eerste bocht van Fuji, maar ook die sneller linker die erna komt. Dat is nu opgeheven door het bijstellen van de vleugels.
Al met al haal ik hem de volgende keer wel, maar dit:
Is dus precies waar ik last van hadMaar bij een championship kan je geen herstart doen en moet je het dus maar doen met de setup waarvan je hoopt dat ie voldoet en dat kan 1uur of meer werk zinloos maken.
- WJ
Ben nu met die 1000km Suzuka bezig, met de X2010 om er maar zo snel mogelijk vanaf te zijn..
Vreselijk saai... Die 24h races worden helemaal een ramp.
Vreselijk saai... Die 24h races worden helemaal een ramp.
-
Richardt.
Ik hoop toch dat je die samen met je B-spec coureurs kunt rijden, dan zou het nog mee kunnen vallen.Vreselijk saai... Die 24h races worden helemaal een ramp.
Als ik die hele 24 uur zelf moet doen denk ik niet dat ik zo ooit ga rijden, ben ik twee weken mee bezig vrees ik