lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Michel P

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 11 nov 2009, 18:46

Michel P schreef:
GTRene schreef:die 2-bulars klinken wel lekker :thumbup:
Binnenkort onder mijn Exige, kan elk moment worden gebracht.

Afbeelding
Yes binnen met de rear elimination panel :banaan:

Michel

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 nov 2009, 18:49

Michel P schreef:
Michel P schreef:
GTRene schreef:die 2-bulars klinken wel lekker :thumbup:
Binnenkort onder mijn Exige, kan elk moment worden gebracht.

Afbeelding
Yes binnen met de rear elimination panel :banaan:

Michel
Gefeliciteerd! Zou ook een keer tijd worden ;) Snel monteren en foto's showen! :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 nov 2009, 18:57

:hosanna: yets ghets loss :clap:

hopen dat ie goed past, doe je er ook nog wat hitte tape om dat eerste stuk?

benieuwd naar verschil voor die tijd en na die tijd maar ook vanuit het interieur hoe het overkomt,immers daar zit jij als bestuurder/genieter :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 11 nov 2009, 19:18

Je bedoelt van achter gezien aan de linker kant neem ik aan Rene?

Is dat echt nodig?

Mogelijk begin ik er vrijdagavond mee, maar ben de hele zaterdag en zondag weg. Kweker belde verder dat de bomen voor de tuin klaar staan....... dus daar moet ik ook nog mee aan de slag.

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 11 nov 2009, 19:33

ja dat deel...echt nodig misschien niet, echter je kofferbakje zal wat koeler blijven denk ik? weet ook niet exact waarom ze dat hebben gedaan maar zag het al wel bij meerdere terug komen :hmmm:
zal met hoog toeren draaiende yota's wel een beetje hot worden denk ik, weet niet hoe ze dat met de standaard uitlaat gedaan hebben? hitteschilden?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 nov 2009, 19:38

Ik zou het wel doen, die heatwrap kost je de kop niet, en beter een beetje van dat spul eromheen dan dat je kap weg-smelt ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 11 nov 2009, 19:46

zo te zien zit er wel aardig wat heatshield onder zo'n lotus :hmmm:

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=292445" onclick="window.open(this.href);return false;

maar die lui in dit draadje hebben ook speciale wrap

http://www.aussieelises.com/forums/inde ... opic=10936" onclick="window.open(this.href);return false;

neem dus aan dat het wel ergens goed voor is...

GTRene

Bericht door GTRene » 11 nov 2009, 20:13

Ik las al als je het goede wil doen moet je ook het uitlaatspruitstuk doen...maja kom je zo niet bij en die hoeft er niet af...afijn alles wat je wrappen kan bij een lotus is meegenomen...hoe minder hitte daar hoe beter, en schijnt ook nog wat beter voor de motor te zijn? maja je moet er maar net zin aan hebben :bag:

hier doen ze trouwens alleen de bocht die je ook op veel foto's terug ziet...en schijnbaar gaat het heatshield eronder uit? afijn kijk wie weet snap jij het :mrgreen: ikke nie wete :bag: .

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... 0%26um%3D1" onclick="window.open(this.href);return false;

SteV6

Bericht door SteV6 » 11 nov 2009, 20:24

Youp schreef:
Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik qua sound die Stage II van Michel en Wilbert (+ Chris) vele malen mooier klinken :!: Alleen jammer dat die echt voor alles te luid is ...

Stephan

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 11 nov 2009, 20:27

Ik hoor die dingen nooit in 't echt helaas dus ik moet 't met filmpjes doen... Kan ik zo niet vergelijken... Maar in ieder geval, smaken verschillen he! :D

Rupie

Bericht door Rupie » 11 nov 2009, 20:40

Zal niet echt lightweight worden, maar toch leuk nieuwsberichtje:

http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... it/244775/" onclick="window.open(this.href);return false;
Our source said the company 
is planning a three-tier line-up, with the four-cylinder Exige, 
Elise and Europa all falling into one group and the bigger V6 Evora in the other. He said there would always be room for an Esprit-like car. “It will be the ultimate expression of the brand,” he added.

JP

Bericht door JP » 21 nov 2009, 18:17

Lotus Elise S

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Lot ... l=47&pos=2

LHD en ook met hardtop

:thumbup:

Rupie

Bericht door Rupie » 22 nov 2009, 09:22

Origineel Nederlandse auto met xenon wat je wel nodig hebt kan ik je vertellen :mrgreen:

Hoe is het met jouw verhaal afgelopen JP?

JP

Bericht door JP » 22 nov 2009, 10:40

Alles staat in de ijskast (aka de spaarrekening) :oops:

Moet eerst ander werk zoeken, want zoals het nu gaat haal ik kerstmis niet

Trouwens viel me op dat Vanderkooi opeens redelijk wat Elise R'en heeft staan.... :thumbup:

Maik

Bericht door Maik » 22 nov 2009, 10:53

GTRene schreef:Ik las al als je het goede wil doen moet je ook het uitlaatspruitstuk doen...maja kom je zo niet bij en die hoeft er niet af...afijn alles wat je wrappen kan bij een lotus is meegenomen...hoe minder hitte daar hoe beter, en schijnt ook nog wat beter voor de motor te zijn? maja je moet er maar net zin aan hebben :bag:

hier doen ze trouwens alleen de bocht die je ook op veel foto's terug ziet...en schijnbaar gaat het heatshield eronder uit? afijn kijk wie weet snap jij het :mrgreen: ikke nie wete :bag: .

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... 0%26um%3D1" onclick="window.open(this.href);return false;
Die heat wrap op de uitlaatbocht vóór de demper is er om het linkerachterwiel te beschermen tegen de hitte. De straling van de bocht kan die band en velg zomaar een paar graden warmer laten worden dan je rechterwiel. Niet echt handig zeg maar. Ik zou dus wel iets van een heatshield maken. Bij mij speedster heb ik het met Nimbus opgelost (niet superhandig als ik de boel nog eens wil demonteren trouwens...).

Afbeelding

Heatwrap om je uitlaatspruitstuk zou ik alleen in uiterste nood doen. Het houdt juist de warmte vast in je uitlaatspruitstuk (het isoleert) wat weer wat minder goed is voor de kop van je motor. Normaal gesproken werkt het uitlaatspruitstuk juist als een soort van koellichaam voor je kop. Overstappen van een gietijzeren uitlaatspruitstuk naar een RVS is al een achteruitgang in koelende werking (gietijzer geleidt veel beter warmte dan RVS).

Bij mijn Tullett spruitstuk heb ik daarom ook met Nibus de achterclam en motorklep beschermd. Lekker wat lucht rondom het spruitstuk gelaten dus om bovengenoemde reden.

Maik

Bericht door Maik » 22 nov 2009, 10:55

That sucks JP.... sterkte!

JP

Bericht door JP » 22 nov 2009, 11:07

Thanx, het is niet zo dat ik de baan kwijtraak, maar ik wil zo niet verder (wil vaker thuis zijn, en niet weekend van huis) . Je kan alles wel op de recessie gooien, daarbij wil ik na 9jaar wel wat anders. Sorry 4 the offtopic...

Rupie

Bericht door Rupie » 24 nov 2009, 21:06

Eerste Nederlandse elektrische autorace:

http://www.autoweek.nl/video/1590/Eerst ... e-autorace" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat zegt Jan nou op het laatst over gasgeven en sturen? :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 nov 2009, 21:35

:mrgreen: leuk...ben benieuwd wat voor tijden ze reden... :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 nov 2009, 18:06

Chevron wil met een nwe race klasse beginnen met de BR8

meestal very lightweight cars, mijn favo is toch wel de B8 en B12 healas zijn de meeste Chevron cars alleen voor track/races...

anyway ze hebben ook een roadcar, een beetje 7 achtig maar wel anders, de prijs lijkt me mee te vallen...
We are pleased to announce the fabulous Chevron B1 Mk2, our very first Production Road Car. This two seater sportscar comes complete and road registered at £20,000.00 + VAT
Afbeelding

Afbeelding

wel een lekker kontje in elk geval

Afbeelding

ook leuk de B16

http://web.chevron.biteus.net/default.aspx?appid=3316" onclick="window.open(this.href);return false;

website

http://web.chevron.biteus.net/default.aspx?appid=2102" onclick="window.open(this.href);return false;

mijn leiveling de B8<>B12 zeer licht en snel

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 26 nov 2009, 18:17

De meeste Chevrons worden schijnbaar na wens nog gebouwd met papieren voor FIA wedstrijden...gaaf, hier de B8

http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... on_b8.html" onclick="window.open(this.href);return false;

leuk detail voor BMW fappers ja daar ging meestal een BMW motor in...ding is met 220pk wat dan betekent 389pk/ton afijn kort stukje van het verhaal
The eight-valve motor packs a 220bhp punch, enough for a power-to-weight figure of 389bhp/ton, or to put it another way more than a 911 GT2. The Hewland FT200 gearbox is a delight, so fast with its short throw and positive too. And yet, like so many historics, it’s the steering that steals the show, reacting instantaneously to your thoughts and feeding back unfiltered detail to your hands. It’s perhaps no surprise that you become part of the machine when it’s so compact and clean, but it’s just so refreshing to command something that does without all the fripperies of modern-day motoring.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:df:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 26 nov 2009, 21:38

Kijk eens aan, een heuse M10! Die heb ik ook nog gehad, maar dan niet met carburateurs maar met mechanische Kügelfischer multi-point injectie! 130pk en 190nm uit een 2 liter 8 klepper in 1973... Geweldig! :D

Joy

Bericht door Joy » 26 nov 2009, 22:09

Zeg ik wil graag een carbon airbox op mijn Caterham, je weet wel zo een ding wat al die BMW fappers op hun M3 schroeven. Past niet ? Hoezo ? Ruimte onder de kap bedoel je ? Ja maar toch wil ik 'm...

Afbeelding

allen

Bericht door allen » 26 nov 2009, 22:26

+600 bhp / tonne

GTRene

Bericht door GTRene » 26 nov 2009, 22:30

lol @Joy

en allen check je post...werkt zo ni en ben wel benieuwd wat je poste :mrgreen:

edit het werkt al :bag:

Plaats reactie