Nederland gaat naar de haaien
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Nederland gaat naar de haaien
Bed was door 'n fout, zeggen ze, verlaagd van €319,00 naar €24,00, dus duizenden 'verkocht'
http://nos.nl/artikel/2186214-ruim-1000 ... rting.html
Centenkwestie?:)
http://nos.nl/artikel/2186214-ruim-1000 ... rting.html
Centenkwestie?:)
- tomgtr
Sukkels, lekker die bedden uitleveren voor 24 Euro, groot op voorpagina : Leen Bakker laat zich van beste kant zien en levert sportief de bedden die per ongeluk 24 ipv 319 euro kosten. Een landelijke reclamecampagne met zo'n effect kost iets meer dan 300K denk ik.
- Maus335i
Dat, en je kan mij niet wijs maken dat leenbakker zoveel dagelijkse bezoekers heeft dat er 4000 bedden worden besteld in een kort tijdbestek. Iemand heeft extreem lopen slapen daar (pun intended).
31,90 ipv 319 snap ik, of 24 ipv 240. Maar 24 ipv 319? Per ongeluk kostprijs ingevoerd ipv verkoop? :p
31,90 ipv 319 snap ik, of 24 ipv 240. Maar 24 ipv 319? Per ongeluk kostprijs ingevoerd ipv verkoop? :p
- Riceaux
Onderschat de kracht van social media niet. Het werd bijvoorbeeld massaal gedeeld op Facebook.
- ///Joost
Dit natuurlijk. Dat zie je altijd bij dat soort foutjes. Ineens bestellen er massa's mensen laptops, TV's en wasmachines.Riceaux schreef: 03 aug 2017, 16:44 Onderschat de kracht van social media niet. Het werd bijvoorbeeld massaal gedeeld op Facebook.
LB zou wel dom zijn als ze echt als marketingstunt dit zouden leveren. Als je euro voor euro gaat kijken wat ze ermee zouden opschieten, dan gaan ze echt nog wel verlies draaien. Of ga jij ineens bij de LB shoppen omdat ze zo'n LUDIEKE reactie gaven? Dit kun je makkelijk gooien op een gevalletje 'te goed om waar te zijn' en dat zal vast wel in hun voorwaarden staan. Over een week heeft niemand het meer hierover, of je die bedden nou levert of niet.tomgtr schreef: 03 aug 2017, 11:41 Sukkels, lekker die bedden uitleveren voor 24 Euro, groot op voorpagina : Leen Bakker laat zich van beste kant zien en levert sportief de bedden die per ongeluk 24 ipv 319 euro kosten. Een landelijke reclamecampagne met zo'n effect kost iets meer dan 300K denk ik.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
-
Serieus, geen idee. Leenbakker heeft veel prularia, merendeel komt met containers uit China, kan zomaar zijn dat ze teveel hebben ingekocht en die handel in de weg staat en daarom voor een dumpprijs weg mag. Daarbij weet de consument vaak niet meer wat een aanbieding is. Als ik door de binnenstad loop is het 'uitverkoop' in elke winkel. Altijd, zo lijkt het. Van zomersale tot koopjesweek tot shitmarketingweek. In de winkels zelf is alles een prijspakker (hoewel, laatst vertelde iemand mij dat het 'goedkoopje'-label bij de AH geen reclameartikel is maar iets dat dan weer permanent zogenaamd voordelig is.. je moet het maar weten.. mooie psychologisch cq misleidend label dus). Folders geven je het gevoel dat je die aanbieding niet mag missen, want op=op. Oh, en dan heb je nog aanbiedingen die helemaal niet scherp zijn maar alleen doen alsof ze het koopje van de eeuw zijn. Of 'vanaf' prijzen die nog nooit zijn voorgekomen. Kortom: die hele sector schreeuwt permanent over sale, aanbiedingen, kortingspakkers en wat nog meer. Ik snap goed dat de consument niet langer weet dat dit 'te goed om waar te zijn' is. Daar hebben ze het zelf naar gemaakt en van mij mag Leenbakker daarom op de blaren zitten door verplicht voor die prijs te leveren.///Joost schreef: 03 aug 2017, 16:54
Dit kun je makkelijk gooien op een gevalletje 'te goed om waar te zijn'
-
@Tom, de consument of LB en consorten?
Het één is mede de oorzaak van het ander en andersom ook:)
- Arthur
- Auto: Nr.51
Klopt, je kunt die kast voor 999.999,- niet meer ruilen, Robin 

-
Dat Leenbakker gewoon voor die prijs moet leveren.Robin schreef: 03 aug 2017, 18:55 @Tom, de consument of LB en consorten?
En ik snap dat consumenten graag het gevoel willen dat ze het koopje van de eeuw hebben, maar een rechter kan je (in een sector waarin het altijd sale is en van/voor prijzen nergens meer op slaan) niet zeggen dat je als consument moet weten dat die prijs nooit kan kloppen.
-
Ik denk dat dat ook gaat gebeuren met die enorm wereldwijze rechterlijke macht hier:)
Stel dat 't een fout is(erg genoeg)
Maar even zwartwit: de consument is een totale aasgier, heeft altijd gelijk, gaat door tot 't bittere eind(Radar, Opgelicht, Kassa Koning Klant etc) en met 'n 'fout' van het bedrijf, denkt de consument: Na mij de zondvloed laat ze barsten/kapot gaan die Leenbakker(of een ander bedrijf/stunter)
Herinner je je de laatste opruimweken van V&D, totale chaos, tenten vol met 'de consument'. Dan opeens wel:)
Het gaat de consument steeds minder om 't product en meer om de prijs. Ze hebben lak aan wat er verder in de wereld gebeurt. Ikke wil dat bed voor 24,00 en ik zal 't krijgen ook. Al heb ik insomnia. Ik moet dat bed!:)
- Luco
Ieder weldenkend mens met meer dan een hersencel weet dat het voor die prijs niet kan, dus eens met Robin, het zijn AASGIEREN en het interesseert ze geen reet of een bedrijf kapot gaat aan een foutje.
Maar dat zijn tevens de mensen die helemaal uit hun stekker gaan als je ze aanspreekt op een "foutje" van henzelf.
Maar dat zijn tevens de mensen die helemaal uit hun stekker gaan als je ze aanspreekt op een "foutje" van henzelf.
-
Ik wil de reactie van de mensen graag zien die denken slim te zijn en 5 bedden te hebben besteld. Hele huis volstaan en ze zijn amper wat waard omdat er nog 1000 op marktplaats staan. 

-
Ja klopt Robin, snap ook dat het heel ergerlijk is.. maar Leenbakker zet het voor 24 euro op de site. Dan moet je het niet omdraaien en de fout bij de consumenten leggen die het bestellen. Hoe ontzettend die consument kan etteren/zeiken, die is niet degene die een fout heeft gemaakt.
24 euro voor een paar planken MDF die je zelf in elkaar moet zetten. Leenbakker kennende redelijke baggerkwaliteit. Ik vind het goedkoop en mogelijk onder de inkoopprijs, maar ik denk niet dat inkoop boven de 30 euro ligt. Een Media Markt verkoopt ook wel eens onder inkoop, maar winnen ze dan weer terug op accessoires (geheugenkaartjes, tasjes voor camera's etc.). Diezelfde strategie had Leenbakker ook kunnen hebben... verkoop er wat kussens met grotere marge bij ofzo.
24 euro voor een paar planken MDF die je zelf in elkaar moet zetten. Leenbakker kennende redelijke baggerkwaliteit. Ik vind het goedkoop en mogelijk onder de inkoopprijs, maar ik denk niet dat inkoop boven de 30 euro ligt. Een Media Markt verkoopt ook wel eens onder inkoop, maar winnen ze dan weer terug op accessoires (geheugenkaartjes, tasjes voor camera's etc.). Diezelfde strategie had Leenbakker ook kunnen hebben... verkoop er wat kussens met grotere marge bij ofzo.
- 328Ti
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Redelij ... illijkheid
Op dit feit wordt LB hoe dan ook beschermd.
Tv van advies VP 500.- en staat voor 450.- te koop is billijk en redelijk en krijgt consument gelijk, TV voor 35,00 is niet billijk en redelijk en wordt ondernemer beschermd.
Idd een stelletje aasgieren.... net zoals die kakkerlakken die op MP lopen te bieden ( 250,00 of goed bod gevraagd: krijg je biedingen van 20,00...)
Op dit feit wordt LB hoe dan ook beschermd.
Tv van advies VP 500.- en staat voor 450.- te koop is billijk en redelijk en krijgt consument gelijk, TV voor 35,00 is niet billijk en redelijk en wordt ondernemer beschermd.
Idd een stelletje aasgieren.... net zoals die kakkerlakken die op MP lopen te bieden ( 250,00 of goed bod gevraagd: krijg je biedingen van 20,00...)
-
Hier, 129 euro (normale prijs, geen sale) inclusief twee lattenbodems (die 15 euro per stuk kosten):328Ti schreef: 03 aug 2017, 19:22
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00102452/
Van Ikea dus ik gok een betere kwaliteit dan Leenbakker.
Zonder lattenbodems dus 100 euro, geen sale. Geen idee of er bij Leenbakker een lattenbodem bij zat (en dat ding bij Leenbakker was geverfd..), maar die 'vanaf'-prijs van 319 euro neigt bij mij al naar 'bullshit', als het bij Ikea voor bijna 1/3e van de prijs kan.
Die 24 euro blijft laag, maar ik vind het echt niet ondenkbaar.
- Fernando
Die 24 zal wel de levensduur in uren van die bedden zijn...
- tomgtr
Je kinderen hebben een aardig wild sexleven? 

- JP
Een latten bodem van 17 latten is waardeloos. Die zijn zó naar de haaien.
-
Wat eerst 319,00 kostte kost nu 24,00....
Je kunt draaien en lullen wat je wil Tom, maar dat wordt 'm niet:)
De fout ligt bij Leenbakker, klopt, hoe het opgelost wordt is punt twee.
De fout ligt bij Leenbakker, klopt, hoe het opgelost wordt is punt twee.
- WJ
Ik heb het ook ooit eens gehad, met een videokaart van 400e die voor 40e stond.
Kreeg ook een mail dat het een fout was, ook wijzend op die redelijkheid bescherming etc blabla (niet vervelend, gewoon informerend). Ze gaven me een waardebon van 20e en storte me geld terug.
Maarja, in het land van de tokkies heerst de grote muil. Dus hop zeiken maar.
Kreeg ook een mail dat het een fout was, ook wijzend op die redelijkheid bescherming etc blabla (niet vervelend, gewoon informerend). Ze gaven me een waardebon van 20e en storte me geld terug.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Meer een gevalletje advocaat/jurist die kansen ziet? Het zal mij niet verbazen als er 1000 mensen zijn die een X bijdrage moeten doen/afstaan als de zaak uitpakt in nadeel van Leen Bakker.WJ schreef: 03 aug 2017, 21:45
- WJ
Ja ook een goed punt, die is vast ingesprongen op al die FaCeBoOk BeRichTen. 

-
Het is geen tv of videokaart.. het is een setje op maat gezaagde MDF planken die je bij de bouwmarkt ook voor een paar tientjes haalt.Robin schreef: 03 aug 2017, 20:49 Wat eerst 319,00 kostte kost nu 24,00....
Ik denk dat de vlag uit gaat bij Leenbakker als ze een klant vinden die daar 319 euro voor zou betalen

- Fernando