Nederland gaat naar de haaien
- RS-Ron
Re: Nederland gaat naar de haaien
Is dat niet een beetje deze tijdsgeest ? Overal wordt alles gebaseeerd op meetindicatoren, protocollen en stroomschema's. Op zich niets mis mee, maar daardoor verdwijnt steeds meer het maatwerk. Ik zie om mij heen veelal grote paniek als iets niet met een vastgesteld protocol kan worden afgehandeld. Steeds minder zijn mensen in staat terug te vallen op ervaring en intuïtie. Ik weet ook wel dat bepaalde processen prima kunnen worden gestandaardiseerd. Met mensen is dat lastiger, daar moet je, naar mijn mening, rekening houden met het feit dat die uniek zijn, met de daarbij behorende verschillen. Ik zie (te) vaak bij instanties die met mensen werken een ongelofelijke hoeveelheid vertrouwen in het protocol en een totaal gebrek aan zelfvertrouwen bij een afwijkende casus die niet in het protocol past.
Gr Ron
Gr Ron
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Je bedoelt consultatiebureau's denk ik?

Maar ik zie dat men dat meer gebruikt om het gevoel weer te geven. Weer wat geleerd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
RS-Ron schreef: 25 jul 2017, 18:36 Is dat niet een beetje deze tijdsgeest ? Overal wordt alles gebaseeerd op meetindicatoren, protocollen en stroomschema's. Op zich niets mis mee, maar daardoor verdwijnt steeds meer het maatwerk. Ik zie om mij heen veelal grote paniek als iets niet met een vastgesteld protocol kan worden afgehandeld. Steeds minder zijn mensen in staat terug te vallen op ervaring en intuïtie. Ik weet ook wel dat bepaalde processen prima kunnen worden gestandaardiseerd. Met mensen is dat lastiger, daar moet je, naar mijn mening, rekening houden met het feit dat die uniek zijn, met de daarbij behorende verschillen. Ik zie (te) vaak bij instanties die met mensen werken een ongelofelijke hoeveelheid vertrouwen in het protocol en een totaal gebrek aan zelfvertrouwen bij een afwijkende casus die niet in het protocol past.
Gr Ron
^ mij uit het hart gegrepen !!
Protocollen, richtlijnen en wat dies meer zij; als het niet meer past is er geen oplossing idd!!
Mijn stelling; protocollen en richtlijnen maken mensen hersendood. Out of the box denken is onmogelijk geworden.
Ik heb er zeer negatieve ervaringen mee, ik ben allergisch geworden voor bovenstaande terminologie!
Nog maar een eigen praktijk voorbeeld;
Een goede bekende van me lag in het ziekenhuis, hartritmestoornissen., uiteraard op de hartbewaking met alle toeters en bellen aan het lijf gekoppeld. Deze ritmestoornissen werden bij de minste en geringste beweging opgewekt en het hart scoorde een verhoogde RPM waar een GT3 jaloers van zou worden.
Therapie; bedrust.........nogmaals op de hartbewaking, met al hun protocollen en richtlijnen.....Na 2 dagen liggen vertelt de persoon in kwestie mij dat de kuit zeer doet, reeds aan de verpleging aangegeven die dat afdoet als een "verrekking".........Ik zeg het je, een verrekking met bedrust W T F............verrek toch dacht ik nog.
Ik voel die kuit, die is warm, ik constateer ook zwelling..............GVD, GVD, dacht ik nog, wie is er nu gestoord???
Ik knal de kamer uit naar de verpleging. Ik vraag of er gekeken is naar de kuit?... Nee. Ik vraag; is er aan trombose profylaxe gedaan?? (een dagelijks prikje in de buik voor anti stolling) Nee is het ontluisterende antwoord, dat staat NIET in het protocol......GVD GVD.....Ik zeg; ik wil de zaalarts !! Maar mijnheer, waarom, wij hebben alles onder controle. Ik zeg wie ik ben en wat ik doe in mijn dagelijks leven. Vervolgens zeg ik dat de differentiaal diagnose mijnerzijds een beginnende DVT (=Diep Veneuze Trombose) is. Ik wil de zaalarts en snel wat.
Vervolgens de zaalarts, een jong maar zeer adequaat handelende mevrouw. Ik zeg nogmaals wat ik er van denk, die is het gelijk met me eens. Er wordt om 23.00 uur nog een echo gemaakt die van een differentiaal diagnose een knetterharde diagnose maakt; beginnende DVT.
Beleid; 6 maanden dagelijks prikken met ani stolling en 6 maanden een kous aan. Met je bedrust had je de pijp uit kunnen gaan.
Ik ben ontploft, sindsdien kan ik het woord protocol/richtlijn niet meer horen, allergisch en

- Luco
Volgens al die cito toetsen had ik de sociale verzorging in moeten gaan, hahahaha zie je mij al die uitvretende uitkeringstrekkers al steunen en zielig vindenromo schreef: 25 jul 2017, 17:55 Nog even over dat toesten bij kinderen.
Dat er een lijn van ontwikkeling wordt vastgesteld bij een kind lijkt me evident, maar te veel- en op zeer jonge leeftijd al toetsen gaat me te ver;
1 Toetsen en hun uitslagen worden vaak als strakke norm gehanteerd en daarmede heilig verklaard, dat doet zeker geen recht aan het jonge plastische brein, dat bij juiste stimulatie alsnog kan bloeien op een manier die op basis van de toets uitslag voor onmogelijk werd gehouden. Iedereen kent voorbeelden van laatbloeiers.
2 Toetsen, incluis de inclusie en exclusie criteria qua normering leiden daarmede tot een onwrikbare, allesomvattende waarheid, dit hokjes denken is waar veel mensen ernstig mee in verlegenheid worden gebracht. Hokjes zijn weer makkelijk controleerbaar door inspecties, verzekeraars, overheden. Dat is de reden dat men het heeft ingevoerd; uit pure paranoia, controledwang. Ik zou graag, zeer jonge, kinderen dit willen besparen!!
Het meest bizarre voorbeeld kan ik uit eigen ervaring weergeven;
Een ouder kwam met het verhaal, dat het kind nogal groot was voor de leeftijd. Groter dan het hokje dat bij Consultatie-bureauartsen als maatgevend werd beschouwd. De moeder vroeg getergd of er dan iets geamputeerd moest worden.
Kind volkomen gezond, maar de ouders angst aan gekletst omdat het hokje niet past.
Het moet niet gekker worden.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Bestond CITO toen ook al?? 

- Luco
Yeps, lagere school ik dacht 5e en 6e klas

niks veranderd dusIn 1966 verschijnt Vijven en zessen, waarin een pleidooi wordt gehouden voor een meer objectief selectieproces voor de overgang van lagere school naar vervolgopleiding. Want volgens de Groot maakten de onderwijzers er een potje van. Twee jaar later kreeg Arnhem zijn Cito.

- alt
Het grappige is dat de kinderen die op school door het onderwijzend personeel als lastig worden beschouwd, vaak slagen in de maatschappij.
De kinderen die de beloftes zijn, een suffe baan gaan krijgen.
- tomgtr
Mijn chemie leraar zei ooit tegen me : luie analisten zijn meestal goede analisten. Ik denk dat jij wel eens de beste analist kan zijn die ik ooit heb ontmoet. Ik heb het maar opgevat als een compliment 

- Riceaux

-
Romo wat een verhaal. Kudos!
Luco: Geweldig!:)
Ennuh, las ik dat hier of hoorde ik 't ergens anders:
"Nooit luisteren naar succesvolle/rijkere (zaken(lui), maar dóen wat zij óók doen."
of iets van die strekking.
Luco: Geweldig!:)
Ennuh, las ik dat hier of hoorde ik 't ergens anders:
"Nooit luisteren naar succesvolle/rijkere (zaken(lui), maar dóen wat zij óók doen."
of iets van die strekking.
- Jan-Willem
http://www.tubantia.nl/hengelo/heterdaa ... ~ad22f6df/
Stel je voor de de politie is boeven vangt
Ze hebben trouwens wel tijd voor algemene controles op de meest wazige tijden en kunnen op zaterdag de heledag bij de vuilstort controleren of iedereen wel een netje op de aanhanger heeft.
Zal ook wel weer iets met een protocol te maken hebben.
Stel je voor de de politie is boeven vangt

Ze hebben trouwens wel tijd voor algemene controles op de meest wazige tijden en kunnen op zaterdag de heledag bij de vuilstort controleren of iedereen wel een netje op de aanhanger heeft.
Zal ook wel weer iets met een protocol te maken hebben.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Is vaak wel zo. Op de middelbare school was ik erg lastig, meermaals bij de directie gezeten. Was vaak niet op school aanwezig (maar al aan het werk). Ik vergeet nooit dat mijn laatste leraar letterlijk tegen me zei: "Met jou wordt het later nooit wat". Inmiddels heb ik een mooi bedrijf opgebouwd in de laatste 10 jaar, 14 man personeel. Zou de betreffende leraar eens moeten uitnodigen.alt schreef: 25 jul 2017, 22:43 Het grappige is dat de kinderen die op school door het onderwijzend personeel als lastig worden beschouwd, vaak slagen in de maatschappij.

Als ik naar mijn eigen kinderen kijk: dochter van 9 die het fantastisch doet op school, constant hoge tot maximale cijfers. Maar ook een perfectioniste die niet (nooit...) helemaal tevreden is. Ook niet altijd het meeste (zelf)vertrouwen, terwijl ze superslim is. Daarnaast hebben we een zoontje van 5 (volgende maand 6) die nog een extra jaar op de kleuterschool mag doen komend jaar. Hij vind spelen veel leuker dan de (hier al!) verplichte toetsen. Ik geef hem groot gelijk hierin, later is er nog genoeg tijd om serieus te zijn. Mijn zoon is heel anders dan mijn dochter. Voor de duivel niet bang, veel lef, overal in klimmen. Ook niet bang om naar onbekende mensen te stappen. Ook heel slim maar anders. Ik weet nu al dat hij later ondernemer wordt.

School is wel belangrijk maar tegelijkertijd kijk ik ook altijd naar mezelf. Met een stukje lef en gezond verstand kom je later vaak veel verder. Het is, met alle respect voor onderwijzend personeel, niet aan de leraren om daar mijns inziens een goed oordeel over te kunnen vellen. Uiteindelijk hebben ze zelf ook maar een beperkt blikveld, vaak gelijk vanuit hun eigen onderwijstijd in het onderwijs blijven hangen. Hun wereldje is dus ook maar beperkt. Ervaring in bijvoorbeeld het bedrijfsleven hebben ze zelf ook niet.
-
-
Wouter goed verhaal inderdaad.
André de hoofdstad van Nederland Islamsterdam
André de hoofdstad van Nederland Islamsterdam
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Gekkenwerk. Maar in Amsterdam bedenken ze wel meer bizarre dingen:

-
En dan een moslimschool d'r bij. Lekker twee totaal haaks op elkaar staande belevingen/ideeen/meningen...

- 328Ti
Transgenderdam...
We krijgen nu ook neutrale wc,s op bepaalde plekken. Wordt gezellig met al die uitzonderingen. Wordt nu al moe om al deze onzin te moeten uitleggen aan de kleine spruit.
We krijgen nu ook neutrale wc,s op bepaalde plekken. Wordt gezellig met al die uitzonderingen. Wordt nu al moe om al deze onzin te moeten uitleggen aan de kleine spruit.
-
Snap sowieso niet dat religieuze scholen nog steeds zoveel voorrangsregeltjes en geld krijgen. Gewoon alles gelijktrekken is mijn mening. Als ouders hun kinderen per se naar een christelijke/islamitische/spaghettimonster school willen hebben betalen ze daar zelf maar voor.
- Luco
Volgens mij zijn de vergoedingen voor alle scholen gelijk. Alleen hebben gelovige scholen vaak nog andere bronnen waar ze geld van krijgen.
- Jan-Willem
Helemaal mee eens, sowieso vind ik dat scholen neutraal moeten zijn.Zed240 schreef: 26 jul 2017, 13:05 Snap sowieso niet dat religieuze scholen nog steeds zoveel voorrangsregeltjes en geld krijgen. Gewoon alles gelijktrekken is mijn mening. Als ouders hun kinderen per se naar een christelijke/islamitische/spaghettimonster school willen hebben betalen ze daar zelf maar voor.
Elk kind moet welkom zijn op een school in de buurt, zonder gezeik over geloof.
Leren over het geloof doen ze maar in de kerk, moskee, synagoge ect.
-
Laat iedereen even zelf weten hoe ze hun kinderen indoctrineren.
Verbod dit, zelf betalen dat..... Als er een markt voor is en de scholen voldoen aan de kwaliteitseisen dan lekker laten wezen.
Verbod dit, zelf betalen dat..... Als er een markt voor is en de scholen voldoen aan de kwaliteitseisen dan lekker laten wezen.
-
Ik las dit zojuist. Nu ben ik geen Wilders 'fan' en al helemaal niet een Eva Jinek liefhebber en heb die uitzending ook gemist.
Riekt deze tirade niet naar pot-verwijt-ketel gedrag, slachtofferrol-spelen, en 'wie in een glazen huis woont moet niet met stenen gooien'?
Dat ze de 'racisme kaart' meteen speelt zegt toch al genoeg? Nog eentje dan: Iets met splinter en balk.
https://www.trouw.nl/opinie/waar-bleven ... ~a729e47c/
Oh ja , ze denkt dat hierdoor Eva Jinek de journalistiek vaarwel heeft gezegd..
Dat deed CNN ook al en zij zelf nu ook. Partijdigheid mevrouw Nourhussen is u niet vreemd:)
Riekt deze tirade niet naar pot-verwijt-ketel gedrag, slachtofferrol-spelen, en 'wie in een glazen huis woont moet niet met stenen gooien'?
Dat ze de 'racisme kaart' meteen speelt zegt toch al genoeg? Nog eentje dan: Iets met splinter en balk.
https://www.trouw.nl/opinie/waar-bleven ... ~a729e47c/
Oh ja , ze denkt dat hierdoor Eva Jinek de journalistiek vaarwel heeft gezegd..
Dat deed CNN ook al en zij zelf nu ook. Partijdigheid mevrouw Nourhussen is u niet vreemd:)
-
Uitzending gemist. Eva ontmoet Geert, het gaat over hun katten. Ik kon 't eerlijk gezegd nét 'n minuut volhouden...
https://www.npo.nl/een-exclusief-interv ... KN_9931537
Maar dat bovenstaande mevrouw Nourhussen hier een punt van maakt? Ikke niet snap.
https://www.npo.nl/een-exclusief-interv ... KN_9931537
Maar dat bovenstaande mevrouw Nourhussen hier een punt van maakt? Ikke niet snap.
- tomgtr
Robin, ik heb niks met deze mevrouw. Maar wat ze (ietwat vaag) probeert te zeggen is dat ze omdat ze iets over dit interview dorst te zeggen extra hard wordt omgezaagd omdat ze marokkaans is. En dat is waarschijnlijk ook zo dus of dit nou als racismekaart trekken gezien kan worden betwijfel ik.
-
Ik vind haar wel leuk om te zien op sommige foto's . En ze komt uit Ethiopië:)
Maar soms is 't beter om niks te zeggen. Wie kaatst...
Dat zag je ook bij die tuthola die het vorige week niet zo had op de slachtoffers van MH17 tov die Ajacied die met een hartaanval ofzo op 't veld lag. Die heeft ook excuses aangeboden.
Nu is dit niemendalletje van Wilders en Eva zo onnozel, zo non interessant.
En dan wil jij(dus Seada Nourhussen) als 'profi journaliste, met donkere en moslimroots' daar even wat flauws en negatiefs over kwijt. Vind je 't gek dat ze d'r op afgerekend wordt dan?:)
Maar soms is 't beter om niks te zeggen. Wie kaatst...
Dat zag je ook bij die tuthola die het vorige week niet zo had op de slachtoffers van MH17 tov die Ajacied die met een hartaanval ofzo op 't veld lag. Die heeft ook excuses aangeboden.
Nu is dit niemendalletje van Wilders en Eva zo onnozel, zo non interessant.
En dan wil jij(dus Seada Nourhussen) als 'profi journaliste, met donkere en moslimroots' daar even wat flauws en negatiefs over kwijt. Vind je 't gek dat ze d'r op afgerekend wordt dan?:)