Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Metchu

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Metchu » 11 jun 2010, 09:42

wat een HEERLIJK gesprek... ik heb humberto niet zo hoog zitten vaak.,.. maar je ZIET gewoon hoe iedereen muisstil naar dit gesprek zit te luisteren... die sukkels van k&b komen er ook niet meer tussen... en voor de rest heeft hij een punt, zonder iemand te diskwalificeren...

Snipe

Bericht door Snipe » 11 jun 2010, 09:51

Luco schreef:Snipe, jij leest wel heel selectief he, nogmaals, al je gegevens zijn nu al bekend, inclusief afkomst en geloofsovertuiging.

Leg mij nou eens uit wat er anders aan is als Wilders het in zijn programma heeft staan of de PVDA (die er niks over zegt, maar wel aan meedoet).
Het programma van de PvdA ken ik verder ook niet uit mijn hoofd, dus ik heb het er even bij moeten zoeken. Ik zie verder nergens staan dat ze voor of tegen zijn. Wel wordt er al van alles geregistreerd, maar daar zie ik zo snel even geen etniciteit tussen staan. Da's dus geen selectief lezen, da's even zoeken voor ik je een antwoord kan geven. Dat antwoord is vooralsnog: laat eens zien dan wat er allemaal vast wordt gelegd en waarom de plannen van Wilders geen uitbreiding hiervan zijn.

Luco

Bericht door Luco » 11 jun 2010, 10:05

Snipe schreef:
Luco schreef:Snipe, jij leest wel heel selectief he, nogmaals, al je gegevens zijn nu al bekend, inclusief afkomst en geloofsovertuiging.

Leg mij nou eens uit wat er anders aan is als Wilders het in zijn programma heeft staan of de PVDA (die er niks over zegt, maar wel aan meedoet).
Het programma van de PvdA ken ik verder ook niet uit mijn hoofd, dus ik heb het er even bij moeten zoeken. Ik zie verder nergens staan dat ze voor of tegen zijn. Wel wordt er al van alles geregistreerd, maar daar zie ik zo snel even geen etniciteit tussen staan. Da's dus geen selectief lezen, da's even zoeken voor ik je een antwoord kan geven. Dat antwoord is vooralsnog: laat eens zien dan wat er allemaal vast wordt gelegd en waarom de plannen van Wilders geen uitbreiding hiervan zijn.

Dan lees je wel heel slecht het is nu namelijk al zo dat je nationaliteit in moet vullen bij diverse instanties,
Enige verschil is dat bepaalde mensen nu kunnen kiezen wat ze invullen en met deze plannen niet meer.

Snipe

Bericht door Snipe » 11 jun 2010, 10:06

Nationaliteit is wat anders dan etniciteit.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 11 jun 2010, 10:11

Luco schreef:
Edit: Ik heb niet gestemd en ga het bijna jammer vinden door al die stemmingmakerij dat ik niet op de PVV ben gaan stemmen.
Met jou 800.000 mensen die ook om die reden wel op de PVV hebben gestemd. :bag:

Ik had KvdB niet gezien maar sluit mij aan bij de opmerking dat de negatieve insteek voor beleidsvorming schrijnend is.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 11 jun 2010, 10:13

Luco, dan moet je zelf toch ook beter lezen. Er wordt voorgesteld om etniciteit vast te leggen.
Zoals een jaar of 70 geleden door een andere partij ook werd voorgesteld. En dan noem ik
GW niet racistisch, maar sommige items in zijn plan zijn gewoon ridicuul. Hij spreekt ook van
een assimilatiecontract. Assimilatie? Mensen vragen om hun identiteit te vergeten? Moet je
eens voorstellen aan de Hollanders in het buitenland.
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 11 jun 2010, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 11 jun 2010, 10:17

Een etniciteit is een sociaal-culturele identiteit, die een bepaalde groep mensen of een aantal bevolkingsgroepen verbindt.

Het concept etniciteit wortelt in de idee dat de leden van bepaalde bevolkingsgroepen zich identificeren met gezamenlijke factoren, zoals nationaliteit, stamverwantschap, religie, taal, cultuur of geschiedenis. Het gemeenschappelijke "erfgoed" vormt de etniciteit. Het woord komt van Grieks ethnikos "behorende tot een ethnos (volk)".

Nationaliteit duidt de relatie aan tussen een individu en een staat, cultuur of loyaliteit. Nationaliteit heeft een tweeledige betekenis:

Het bezit van het staatsburgerschap van een land of meer landen;
Het op grond van herkomst of afstamming behoren tot een bepaald etniciteit en (indien aanwezig) de natie; nationaliteit staat in deze definitie los van het staatsburgerschap

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 11 jun 2010, 10:19

? Wiki-Luco?

Luco

Bericht door Luco » 11 jun 2010, 10:21

Ja dus nationaliteit is zelfs nog overkoepelend.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jun 2010, 10:23

Humberto heeft wel gelijk als ie zegt dat Wilders het anders kan zeggen...
feit is wel dat ie zaken durft te noemen, hij zegt bv het glas is half leeg...terwijl velen graag willen horen, het glas is halfvol... voor beide wat te zeggen valt.
en ja het kan zekers wat anders, maar de bevolking wat wakker schudden met wat allemaal al gebeurt vind ik in bepaalde zaken wel goed, echter noem ook wat meer de positieve kanten... dat zal ook wel gebeuren op den duur.

Vergeet ook niet dat als je wat wil bereiken moet je hoog inzetten...vooral in NL met al die coalities en geen Mohammed oid alleen aan de macht die alles alleen kan bepalen, das pas eng :wink:

nee, hoog inzetten...dus 100% noemen bv en misschien bij 50% uitkomen, als je pappen en nathouden mentaliteit hebt en niet durft te noemen zoals velen, dan zet je misschien 30% in en kom je uit bij 20% of lager bijwijze van, terwijl dat percentage ondertussen te weinig is ivm met groei van?

Wat genuanceerder of slimmer? taalgebruik/uitspraken mag ook wel, wellicht komt dat ook, je ziet al door de jaren dat ie wat rustiger wordt en dus meer mens.
ondertussen nemen vele partijen ook meer over, ze moeten wel wil je niet worden overlopen door.

en wat vastleggen van nationaliteit of hoe je dat beestje ook wil noemen zoals gezegd gebeurt dat al, en mag wat mij betrefd meer genoemd worden in zaken als criminaliteit e.d. dus bv een NL van ... afkomst.
zodat de familie en broeders ook eens meer op gaan letten op elkaar dat ze elkaar meer aanspreken daarop :beer:
Laatst gewijzigd door GTRene op 11 jun 2010, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 11 jun 2010, 10:25

Luco schreef:Ja dus nationaliteit is zelfs nog overkoepelend.
Het is eerder andersom.
Als iemand een NL-paspoort heeft en dus de Nederlandse nationaliteit heeft, wil Wilders er nog even bij vermelden dat het een Antilliaan is. Hoezo? Waarom? Welk doel dient dat?

Luco

Bericht door Luco » 11 jun 2010, 10:26

Ravin, misschien dat jij het tever vind gaan.
Ik vind dat als je voor een bepaald land kiest daar ook voor moet gaan en je aan moet passen (maar die discussie blijft eeuwig)

IK heb bewust voor nederland gekozen en dus ook de nederlandse nationaliteit gekozen, ik had ook de italiaanse kunnen houden en hier kunnen blijven, maar iemand die een normaal leven op wil bouwen en geen rare bedoelingen heeft hoeft toch geen twee nationaliteiten te hebben?

Sommige mensen met een dubbele nationaliteit maken er misbruik van en ik vind dat dat best aangepakt mag worden.
Dat de goede onder de kwade moeten lijden is niks nieuws he, maar omdat het hier over Wilders en buitenlanders gaat wordt het ineens opgeblazen.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 11 jun 2010, 10:29

Het gaat niet om nationalitein Luco, die discussie is onnodig. Het gaat om etniciteit.
Dan staat er in jouw paspoort dus Luco, Nederlandse nationaliteit, Italiaanse etniciteit.
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 11 jun 2010, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 11 jun 2010, 10:30

Even over dat CDA. Wel grappig dat ze nou net de grootste hufter hebben uitgekozen om JP op te volgen. Die Verhagen is het evenbeeld van vals en achterbaks. Hiermee tekenen ze echt hun eigen doodvonnis denk ik. Had nou voor wat vernieuwing gekozen... De Jager... Leers.... of Eurlings (al is die nu weg)... desnoods Klink.... maar die straatvechter van een Verhagen? Dat gaat ze opbreken. Maar ja, het zal de strijd wel zijn tussen de katholieken en de grefo's, daar bij de gristenen.

Dom dom dom.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 11 jun 2010, 10:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 11 jun 2010, 10:31

Ravin ///M schreef:Het gaat niet om nationalitein Luco, die discussie is onnodig. Het gaat om etniciteit.
Dan staat er in jouw paspoort dus Luco, Nederlandse nationaliteit, Duits-Poolse etniciteit (of waar je ook vandaan komt).

Op zich heb ik daar geen moeite mee hoor, ben trots op mijn afkomst en heb niks te verbergen :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 11 jun 2010, 10:32

Snipe schreef:
Het is eerder andersom.
Als iemand een NL-paspoort heeft en dus de Nederlandse nationaliteit heeft, wil Wilders er nog even bij vermelden dat het een Antilliaan is. Hoezo? Waarom? Welk doel dient dat?
Net of je dat nu niet ziet :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jun 2010, 10:33

Snipe schreef:
Het is eerder andersom.
Duidelijkheid en zo kun je tabellen maken en overzichten, immers vaak andere cultuur e.d. dus voor statistieken.
Bovendien hebben velen dubbele paspoorten en dus nationaliteiten waar ze vaak mee rommelen...niet de goedwillende burgers zoals perry en metin die heilig verklaard zijn door henzelf :wink: maar ze hebben het natuurlijk meer over die niet zo goedwillenden, en ja dan leiden de goeden onder de minder goeden...what else is new...daar hebben de alleen NL paspoort mensen ook last van, maak je niet zo druk daarom.

trouwens, wat heb je nou gestemd Perry :mrgreen: je zei dat je geen PvdA zou stemmen, ben benieuwd wat je hebt gestemd 8)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 jun 2010, 10:35

Wouter81 schreef:Even over dat CDA. Wel grappig dat ze nou net de grootste hufter hebben uitgekozen om JP op te volgen. Die Verhagen is het evenbeeld van vals en achterbaks. Hiermee tekenen ze echt hun eigen doodvonnis denk ik. Had nou voor wat vernieuwing gekozen... De Jager... Leers.... of Eurlings (al is die nu weg)... desnoods Klink.... maar die straatvechter van een Verhagen? Dat gaat ze opbreken. Maar ja, het zal de strijd wel zijn tussen de katholieken en de grefo's, daar bij de gristenen.

Dom dom dom.
Eurlings of de Jager waren prima opvolgers geweest idd.
Vond het beide prima ministers :thumbup:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 11 jun 2010, 10:35

Luco, met respect maar ik denk dat je heel erg praat vanuit een situatie dat dubbele nationaliteiten in het directe omgeving geen issue is.

Mijn vriendin komt uit Australië. Waarom zou zij afstand moeten doen van het land waar is geboren en getogen, voor een Nederlands paspoort? Ik zie er het nut niet van in. Sterker nog zij voelt zich minder Nederlandse juist als zij afstand moet doen van haar Australische nationaliteit.

Snipe

Bericht door Snipe » 11 jun 2010, 10:37

GTRene schreef:trouwens, wat heb je nou gestemd Perry :mrgreen: je zei dat je geen PvdA zou stemmen, ben benieuwd wat je hebt gestemd 8)
Ik heb geen stempas ontvangen. Waarschijnlijk was mijn postbode (niet-Nederlandse etniciteit) bang dat ik PVV zou stemmen of zo...

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 11 jun 2010, 10:37

Luco schreef:
Op zich heb ik daar geen moeite mee hoor, ben trots op mijn afkomst en heb niks te verbergen :thumbup:

Ik persoonlijk ook niet, ik ben ook trots op (vul maar in), maar dat hoef ik ook niet op
vermeld mijn paspoort te zien. Wat is het nut van de vermelding precies, anders
dan selectie mogelijk te maken?

Ik denk dat er ook heeel veel antillianen trots zijn op hun afkomst, en het goed doen hier.
Maar met die vermelding op hun paspoort of sollicitatie kun je verwachten dat ze apart
worden genomen op schiphol of minder wordne beoordeeld op papier.
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 05 jul 2010, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 11 jun 2010, 10:39

Dubbele nationaliteit vind ik overigens ook een onzinnig principe.

Luco

Bericht door Luco » 11 jun 2010, 10:46

RutgerK schreef:Luco, met respect maar ik denk dat je heel erg praat vanuit een situatie dat dubbele nationaliteiten in het directe omgeving geen issue is.

Mijn vriendin komt uit Australië. Waarom zou zij afstand moeten doen van het land waar is geboren en getogen, voor een Nederlands paspoort? Ik zie er het nut niet van in. Sterker nog zij voelt zich minder Nederlandse juist als zij afstand moet doen van haar Australische nationaliteit.

Jouw vriendin kiest dan toch om australisch te blijven en dat staat nu ook geregistreerd, dus daar zie ik geen verschil in. Mag ze trots op zijn :thumbup:
Je hoeft dus nergens afstand van te doen, je mag een keuze maken, gaat met name om de dubbele nationaliteiten, dat is de grootste flauwekul die er is.

En geloof me ook in de huidige regelgeving wordt geregistreerd dat er (voorbeeld) 20 turkse gezinnen in een bepaald gebied wonen en ook 3 nederlandse gezinnen van turkse afkomst, alleen daar hoor je niemand over omdat het nu stiekum gebeurd.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jun 2010, 10:50

Snipe schreef:
GTRene schreef:trouwens, wat heb je nou gestemd Perry :mrgreen: je zei dat je geen PvdA zou stemmen, ben benieuwd wat je hebt gestemd 8)
Ik heb geen stempas ontvangen. Waarschijnlijk was mijn postbode (niet-Nederlandse etniciteit) bang dat ik PVV zou stemmen of zo...
huh...geen stempas gekregen? :hmmm: je bent toch wel 18 :mrgreen:
trouwens de stempas die ik kreeg werd ook bezorgd door een man van niet NL etniciteit :wink:

eigenlijk is het op veel plekken op de wereld zo, dat je als leuk mee doet in het land waar je verblijft en de mensen/regels aldaar respecteerd, er weinig mensen moeilijk doen, je valt dan ook niet zo op.

Xave30

Bericht door Xave30 » 11 jun 2010, 10:51

Data, data, data...

Plaats reactie