Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
-
- Berichten: 55146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
En hier dan maar:



- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
romo schreef:Ik heb nu ruim 8000 km gereden in krap 8 maanden, olie sensor op de bovenste markering................( dat heb ik bij De E46 M3 wel anders meegemaakt
)
Gisteren lakschade laten beoordelen en kosten raming; € 500 ex BTW.................
Correctie; Olie sensor 1 streep gezakt sinds vandaag.....................
^mooie platen........................liefst zonder de taartschep
-
- Berichten: 55146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Pdf-je van EVO over de nieuwe M3 die een turbo 6 krijgt ipv atmo 8(2012/2013)
http://www.m3post.com/forums/attachment ... 1241716004" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.m3post.com/forums/attachment ... 1241716004" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 55146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Marakesh afgelopen weekend, m-power.com foto met de nieuwe kont, ziet er goed uit, ook al is 't geen M3 LOL.
Tankklepje zit niet goed dicht:

Tankklepje zit niet goed dicht:

- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Vlamt wel aardig ja......................................... 

- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ik had het idd al eerder gelezen.Robin schreef:Pdf-je van EVO over de nieuwe M3 die een turbo 6 krijgt ipv atmo 8(2012/2013)
http://www.m3post.com/forums/attachment ... 1241716004" onclick="window.open(this.href);return false;
Opvallend;
1 Streefgewicht nieuwe M3 1300kg
2 Onduidelijk of het een 6 IL wordt dan wel een V6( slik)
3 Onduidelijk of het mono Turbo dan wel een TT wordt
4 Motor karakteristiek moet een Low Rev response en een High Rev Power output krijgen ( dus een Turbo motor met atmo/NA eigenschappen)
5 Het blok zal geen doorontwikkeling van het huidige 35i TT blok zijn, maar geheel nieuw ontwikkeld worden.
Kortom; het hele atmo/NA concept wordt ten grave gedragen, alleen daarvoor kan de vlag al half stok IMHO
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Eens maar goed verder is het alleen maar goed nieuws toch? Zeker het gewicht is een mooie droo///M
Nu nog de prijs met 30% omlaag en het gaat ergens op lijken
Nu nog de prijs met 30% omlaag en het gaat ergens op lijken
-
- Berichten: 55146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Wel geinig.
http://www.evo.co.uk/videos/planetevovi ... _test.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.evo.co.uk/videos/planetevovi ... _test.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Robin schreef:Wel geinig.
http://www.evo.co.uk/videos/planetevovi ... _test.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit zijn dus de spreekwoordelijke rondjes...................................

- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
-
- Berichten: 55146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Vanmiddag even met de M3 op Assen wezen rammen en ook nog ff in Dre's magistrale 130i op slicks en leichtbau meegereden. Remmerij top en bochtenwerk:Wat 'n grip.
Ja zo werkt 't niet met bootje M die zich wel van z'n beste kant liet zien, maar toch iig betere remvloeistof/blokken weetikveel nodig heeft. Ik had zelfs m'n bandenspanning niet aangepast en was 5 jaar terug voor 't laatst op Assen geweest in de oude layout. En 't was DRUK op de baan, e30/36 325i'tjes met kooi aantallen, Carrera 2 993, GT3 997 straatauto etc etc en ook SvdG met zn 'E90 'm3' 350i E39 V8 bak(wat klinkt dat ding machtig)
Ik kende de baan amper toen mij werd verteld dat in al mijn sideways action zelfs in 3e versnelling een 2:12 had tussen de rest door zwalkend en geblokkeerd worden...ik had niet in m'n hoofd om 'n rondetijd te zetten, ik kijk wel uit tussen al die andere racers.
Ik heb nu wel weer eens in de gaten dat betere remmerij de basis is.
En ik heb nu ook weer in de gaten dat ik DIT 'racen' geweldig vind.Mooi!
Dan is 'n driftdag het nét niet(meer) voor mij....
Na 5/6 rondjes de pit in om af te koelen, die remmen, plopt gewoon zo'n centre hubcap BMW logootje eraf door de hitte PLOP.
Ik moest vroeg naar huis jammergenoeg, maar heb 'n prima middag gehad met over de grens(eloos) Fahrvergnügen met dat ding. OK de banden zijn iig achter nu nop, maar wat heeft dat ding een power bocht in uit in z'n 3 handen vol overstuur, 't leek wel GRAND PRIX LEGEND, skitterend. 210/215kmh was mogelijk op 't rechte stuk ACHTER de pits langs(naam weer kwijt)

Bedankt Andre, SvdG, Wouter, Robert en M@rco en club van Dre medewerkers voor de (mental) help.
Nu weet ik niet wie foto's heeft gemaakt maar in de GT werd gefotografeerd, daar kwam ik nog wel 'ns een beetje driftend door/uit. Iemand weet wie wat waar ik foto's kan vinden ofzo?
Ja zo werkt 't niet met bootje M die zich wel van z'n beste kant liet zien, maar toch iig betere remvloeistof/blokken weetikveel nodig heeft. Ik had zelfs m'n bandenspanning niet aangepast en was 5 jaar terug voor 't laatst op Assen geweest in de oude layout. En 't was DRUK op de baan, e30/36 325i'tjes met kooi aantallen, Carrera 2 993, GT3 997 straatauto etc etc en ook SvdG met zn 'E90 'm3' 350i E39 V8 bak(wat klinkt dat ding machtig)
Ik kende de baan amper toen mij werd verteld dat in al mijn sideways action zelfs in 3e versnelling een 2:12 had tussen de rest door zwalkend en geblokkeerd worden...ik had niet in m'n hoofd om 'n rondetijd te zetten, ik kijk wel uit tussen al die andere racers.
Ik heb nu wel weer eens in de gaten dat betere remmerij de basis is.
En ik heb nu ook weer in de gaten dat ik DIT 'racen' geweldig vind.Mooi!
Dan is 'n driftdag het nét niet(meer) voor mij....
Na 5/6 rondjes de pit in om af te koelen, die remmen, plopt gewoon zo'n centre hubcap BMW logootje eraf door de hitte PLOP.

Ik moest vroeg naar huis jammergenoeg, maar heb 'n prima middag gehad met over de grens(eloos) Fahrvergnügen met dat ding. OK de banden zijn iig achter nu nop, maar wat heeft dat ding een power bocht in uit in z'n 3 handen vol overstuur, 't leek wel GRAND PRIX LEGEND, skitterend. 210/215kmh was mogelijk op 't rechte stuk ACHTER de pits langs(naam weer kwijt)

Bedankt Andre, SvdG, Wouter, Robert en M@rco en club van Dre medewerkers voor de (mental) help.

Nu weet ik niet wie foto's heeft gemaakt maar in de GT werd gefotografeerd, daar kwam ik nog wel 'ns een beetje driftend door/uit. Iemand weet wie wat waar ik foto's kan vinden ofzo?
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Gaaf Robin. Ik heb wel eens begrepen dat jou rijkunsten heel aardig zijn. Houd me aanbevolen voor een ritje op het circuit mocht je het ooit nog eens doen en ik ben in de buurt. Ben heel benieuwd naar de power en handling van de huidige M3 op het circuit. En wat betreft je remmen, bij de 130i volstaat het vervangen van de remblokken, vloeistof of leidingen is absoluut niet nodig.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Mooi verhaal Robin. Assen is een leuk circuit (alleen blijft het jammer dat 'ie Noordlus er uit is). Lijkt me fantastisch om te doen, als ik minder zuinig ben op die 135i sloep van mij, ga ik ook een keer mee 

-
- Berichten: 1934
- Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Mooi verslag Robin. Die foto's wil ik ook wel ff zien
Heb even gezocht, maar kon zo niets vinden.. was niet iets van vijverberg oid??

- Fernando
- Berichten: 5078
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Tis vanaf nu dus Plopma...Robin schreef:
Na 5/6 rondjes de pit in om af te koelen, die remmen, plopt gewoon zo'n centre hubcap BMW logootje eraf door de hitte PLOP.![]()

- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Mooi verhaal, lekker knallen, lekker afreageren...............................heerlijk weer....................
2.12, dat klinkt niet verkeerd toch?
2.12, dat klinkt niet verkeerd toch?
-
- Berichten: 55146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Dit was geen Vijverberg dag, anyway van de organisatie herkende ik nog bekende koppen.
Vanochtend lees ik dat Rico een M5 heeft gekocht, ik breng m'n vrouw weg en ga meteen door naar de Beier voor 'n kop koffie(was 9.00h) daar werd ik 'uitgenodigd' om mee te gaan. Zou eerst niet rijden, maar toch gedaan. Dan zie ik die handel voorbij bleeeeeeeeren, dan wil ik ook. Simple as that.
En wat zo mooi is: Je rijdt in alle 'rust' terug naar huis en je haalt de slierten rubber van de velgen/bumper/skirts en de ingebakken steentjes van de banden et voila, klaar as a daily driver.

Vanochtend lees ik dat Rico een M5 heeft gekocht, ik breng m'n vrouw weg en ga meteen door naar de Beier voor 'n kop koffie(was 9.00h) daar werd ik 'uitgenodigd' om mee te gaan. Zou eerst niet rijden, maar toch gedaan. Dan zie ik die handel voorbij bleeeeeeeeren, dan wil ik ook. Simple as that.

En wat zo mooi is: Je rijdt in alle 'rust' terug naar huis en je haalt de slierten rubber van de velgen/bumper/skirts en de ingebakken steentjes van de banden et voila, klaar as a daily driver.
-
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
- Locatie: O'haske
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Was indd een heerlijk middagje Assen even.
Robin je had de snelheid weer goed te pakken met de M-dreier. Paar mooi uitrem akties van je mogen zien.
2.12 zomaar even vol in het verkeer gewoon goede tijd, op je pilot sports met niet aangepaste bandenspanning
Robin je had de snelheid weer goed te pakken met de M-dreier. Paar mooi uitrem akties van je mogen zien.
2.12 zomaar even vol in het verkeer gewoon goede tijd, op je pilot sports met niet aangepaste bandenspanning

-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ja super dagje op assen. Prachtig weer. We moeten dit weer wat vaker doen robin. Die M3 ging wel met de spiegels over de grond in de bochten:)
De 130i racer ging ook super. We hebben leuk gereden. Ook mooi dat wouter al redelijk dicht bij mijn tijden komt. Maar ja ik wordt ook al een daggie ouder:) We hadden mooie onderlinge competitie.
De 130i racer ging ook super. We hebben leuk gereden. Ook mooi dat wouter al redelijk dicht bij mijn tijden komt. Maar ja ik wordt ook al een daggie ouder:) We hadden mooie onderlinge competitie.
-
- Berichten: 55146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ik vraag me nu wel af of voor tracking een M3 met DCT(die flipperbak met dubbele koppeling als DSG bij VAG) nu beter zou zijn dan een handbak M3, omdat dat op verschillende fora wordt gezegd:Ik denk nu van wel eigenlijk: Dan gaat 't schakelen wat eenvoudiger ook terug naar 2 in de U turn (zo noem ik 'm ) achter de pits langs. Ook met zwaar vertragen en terug naar z'n 3 werd de achterkant soms wat schuiverig door het bekend fenomeen (bijna) shiftlock, maar dat onderving ik goed. 8)
Dan lijkt me zo'n DCT bak voor 'n trackday ook wel gaaf, alhoewel het met 'n handbak natuurlijk het echtst is en ik schakel nogal erg vlot dus dat is 't probleem niet. Wel dat ik soms in 2 zat en beter in 3 had kunnen zitten of in z'n 3 en beter door naar 4 en andersom, maar dat was in 't begin. Ja ik kende die layout niet....en de toeren'spread' van dat ding is erg lang, maar dat kwam later goed.
Dan lijkt me zo'n DCT bak voor 'n trackday ook wel gaaf, alhoewel het met 'n handbak natuurlijk het echtst is en ik schakel nogal erg vlot dus dat is 't probleem niet. Wel dat ik soms in 2 zat en beter in 3 had kunnen zitten of in z'n 3 en beter door naar 4 en andersom, maar dat was in 't begin. Ja ik kende die layout niet....en de toeren'spread' van dat ding is erg lang, maar dat kwam later goed.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Das een leer proces en en kennis van de baan........................logisch dus dat je dat nog niet optimaal lukt..................
DCT lijkt me geweldig in zo`n situatie, temeer je dan de handen aan het stuur kan houden, tevens vind ik de handbak niet sportief genoeg in de zin dat de schakelwegen van voor naar achter te ver uit elkaar liggen en helemaal van links naar rechts ( dit is echt slechter dan bij de E46 M3 IMHO).
Ik houd zelf van een bak die dicht op mekaar zit. Tevens grijpt de koppeling voor het echte sportieve werk veel te laat aan.
Wat ik begrijp van M3post is dit expres gedaan, zowel de koppeling als de "verspreide" schakelwegen; zo kan elke Amerikaan rijden zonder gelijk schade aan het geheel aan te brengen..........................FWIW
DCT lijkt me geweldig in zo`n situatie, temeer je dan de handen aan het stuur kan houden, tevens vind ik de handbak niet sportief genoeg in de zin dat de schakelwegen van voor naar achter te ver uit elkaar liggen en helemaal van links naar rechts ( dit is echt slechter dan bij de E46 M3 IMHO).
Ik houd zelf van een bak die dicht op mekaar zit. Tevens grijpt de koppeling voor het echte sportieve werk veel te laat aan.
Wat ik begrijp van M3post is dit expres gedaan, zowel de koppeling als de "verspreide" schakelwegen; zo kan elke Amerikaan rijden zonder gelijk schade aan het geheel aan te brengen..........................FWIW
-
- Berichten: 55146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Nu heb ik iig 4 nieuwe banden besteld want achter is 't een slick en voor zijn ze ook niet al te best meer. Ben ik weer klaar de eerste paar duizend kilometer
Weer trouwens dezelfde Pilots die er nu onder zitten standaard.

Weer trouwens dezelfde Pilots die er nu onder zitten standaard.
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Gaaf om te horen Robin dat auto ook uitgelaten wordt op Assen, je haalt er meer uit dan menig andere m3 rijder
.

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Robin, dus nu op naar Dick voor een Mov'it remmensetje?

-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Gisteren waren er op CPZ een aantal GT4 M3's aan het testen. Wat een waanzinnig gaaf geluid maakten die auto's!!!!
Iemand bekend met wat voor uitlaatsystemen ze zijn uitgerust?? En is dat ook voor straatgebruik??


Iemand bekend met wat voor uitlaatsystemen ze zijn uitgerust?? En is dat ook voor straatgebruik??
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 2 gasten