Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 55146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 07 mei 2009, 15:31

En hier dan maar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 07 mei 2009, 16:00

romo schreef:Ik heb nu ruim 8000 km gereden in krap 8 maanden, olie sensor op de bovenste markering................ :mrgreen: ( dat heb ik bij De E46 M3 wel anders meegemaakt :bag: )

Gisteren lakschade laten beoordelen en kosten raming; € 500 ex BTW................. :'(

Correctie; Olie sensor 1 streep gezakt sinds vandaag.....................



^mooie platen........................liefst zonder de taartschep

Robin
Berichten: 55146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 07 mei 2009, 19:42

Pdf-je van EVO over de nieuwe M3 die een turbo 6 krijgt ipv atmo 8(2012/2013)
http://www.m3post.com/forums/attachment ... 1241716004" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Berichten: 55146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 07 mei 2009, 19:47

Marakesh afgelopen weekend, m-power.com foto met de nieuwe kont, ziet er goed uit, ook al is 't geen M3 LOL.
Tankklepje zit niet goed dicht:
Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 07 mei 2009, 19:57

Vlamt wel aardig ja......................................... :mrgreen:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 07 mei 2009, 20:09

Robin schreef:Pdf-je van EVO over de nieuwe M3 die een turbo 6 krijgt ipv atmo 8(2012/2013)
http://www.m3post.com/forums/attachment ... 1241716004" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had het idd al eerder gelezen.

Opvallend;

1 Streefgewicht nieuwe M3 1300kg

2 Onduidelijk of het een 6 IL wordt dan wel een V6( slik)

3 Onduidelijk of het mono Turbo dan wel een TT wordt

4 Motor karakteristiek moet een Low Rev response en een High Rev Power output krijgen ( dus een Turbo motor met atmo/NA eigenschappen)

5 Het blok zal geen doorontwikkeling van het huidige 35i TT blok zijn, maar geheel nieuw ontwikkeld worden.



Kortom; het hele atmo/NA concept wordt ten grave gedragen, alleen daarvoor kan de vlag al half stok IMHO

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Shakes » 07 mei 2009, 20:16

Eens maar goed verder is het alleen maar goed nieuws toch? Zeker het gewicht is een mooie droo///M
Nu nog de prijs met 30% omlaag en het gaat ergens op lijken

Robin
Berichten: 55146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 09 mei 2009, 16:58

Wel geinig.
http://www.evo.co.uk/videos/planetevovi ... _test.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 09 mei 2009, 20:25

Robin schreef:Wel geinig.
http://www.evo.co.uk/videos/planetevovi ... _test.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit zijn dus de spreekwoordelijke rondjes................................... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Joop » 09 mei 2009, 20:52

:mrgreen: Juist...

Robin
Berichten: 55146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 12 mei 2009, 17:33

Vanmiddag even met de M3 op Assen wezen rammen en ook nog ff in Dre's magistrale 130i op slicks en leichtbau meegereden. Remmerij top en bochtenwerk:Wat 'n grip.

Ja zo werkt 't niet met bootje M die zich wel van z'n beste kant liet zien, maar toch iig betere remvloeistof/blokken weetikveel nodig heeft. Ik had zelfs m'n bandenspanning niet aangepast en was 5 jaar terug voor 't laatst op Assen geweest in de oude layout. En 't was DRUK op de baan, e30/36 325i'tjes met kooi aantallen, Carrera 2 993, GT3 997 straatauto etc etc en ook SvdG met zn 'E90 'm3' 350i E39 V8 bak(wat klinkt dat ding machtig)

Ik kende de baan amper toen mij werd verteld dat in al mijn sideways action zelfs in 3e versnelling een 2:12 had tussen de rest door zwalkend en geblokkeerd worden...ik had niet in m'n hoofd om 'n rondetijd te zetten, ik kijk wel uit tussen al die andere racers.

Ik heb nu wel weer eens in de gaten dat betere remmerij de basis is.
En ik heb nu ook weer in de gaten dat ik DIT 'racen' geweldig vind.Mooi!
Dan is 'n driftdag het nét niet(meer) voor mij....

Na 5/6 rondjes de pit in om af te koelen, die remmen, plopt gewoon zo'n centre hubcap BMW logootje eraf door de hitte PLOP. :mrgreen:

Ik moest vroeg naar huis jammergenoeg, maar heb 'n prima middag gehad met over de grens(eloos) Fahrvergnügen met dat ding. OK de banden zijn iig achter nu nop, maar wat heeft dat ding een power bocht in uit in z'n 3 handen vol overstuur, 't leek wel GRAND PRIX LEGEND, skitterend. 210/215kmh was mogelijk op 't rechte stuk ACHTER de pits langs(naam weer kwijt)

:df:

Bedankt Andre, SvdG, Wouter, Robert en M@rco en club van Dre medewerkers voor de (mental) help. :thumbup:

Nu weet ik niet wie foto's heeft gemaakt maar in de GT werd gefotografeerd, daar kwam ik nog wel 'ns een beetje driftend door/uit. Iemand weet wie wat waar ik foto's kan vinden ofzo?

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Rupie » 12 mei 2009, 17:44

Gaaf Robin. Ik heb wel eens begrepen dat jou rijkunsten heel aardig zijn. Houd me aanbevolen voor een ritje op het circuit mocht je het ooit nog eens doen en ik ben in de buurt. Ben heel benieuwd naar de power en handling van de huidige M3 op het circuit. En wat betreft je remmen, bij de 130i volstaat het vervangen van de remblokken, vloeistof of leidingen is absoluut niet nodig.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Sperdy » 12 mei 2009, 19:47

Mooi verhaal Robin. Assen is een leuk circuit (alleen blijft het jammer dat 'ie Noordlus er uit is). Lijkt me fantastisch om te doen, als ik minder zuinig ben op die 135i sloep van mij, ga ik ook een keer mee :df:

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Rein » 12 mei 2009, 19:48

Mooi verslag Robin. Die foto's wil ik ook wel ff zien :) Heb even gezocht, maar kon zo niets vinden.. was niet iets van vijverberg oid??

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5078
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Fernando » 12 mei 2009, 19:59

Robin schreef:
Na 5/6 rondjes de pit in om af te koelen, die remmen, plopt gewoon zo'n centre hubcap BMW logootje eraf door de hitte PLOP. :mrgreen:
Tis vanaf nu dus Plopma... :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 12 mei 2009, 20:25

Mooi verhaal, lekker knallen, lekker afreageren...............................heerlijk weer....................

2.12, dat klinkt niet verkeerd toch?

Robin
Berichten: 55146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 12 mei 2009, 21:12

Dit was geen Vijverberg dag, anyway van de organisatie herkende ik nog bekende koppen. :D

Vanochtend lees ik dat Rico een M5 heeft gekocht, ik breng m'n vrouw weg en ga meteen door naar de Beier voor 'n kop koffie(was 9.00h) daar werd ik 'uitgenodigd' om mee te gaan. Zou eerst niet rijden, maar toch gedaan. Dan zie ik die handel voorbij bleeeeeeeeren, dan wil ik ook. Simple as that. :bag:

En wat zo mooi is: Je rijdt in alle 'rust' terug naar huis en je haalt de slierten rubber van de velgen/bumper/skirts en de ingebakken steentjes van de banden et voila, klaar as a daily driver.

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door m@rco » 12 mei 2009, 22:01

Was indd een heerlijk middagje Assen even.

Robin je had de snelheid weer goed te pakken met de M-dreier. Paar mooi uitrem akties van je mogen zien.
2.12 zomaar even vol in het verkeer gewoon goede tijd, op je pilot sports met niet aangepaste bandenspanning :)

Andre
Berichten: 11407
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Andre » 12 mei 2009, 22:32

Ja super dagje op assen. Prachtig weer. We moeten dit weer wat vaker doen robin. Die M3 ging wel met de spiegels over de grond in de bochten:)

De 130i racer ging ook super. We hebben leuk gereden. Ook mooi dat wouter al redelijk dicht bij mijn tijden komt. Maar ja ik wordt ook al een daggie ouder:) We hadden mooie onderlinge competitie.

Robin
Berichten: 55146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 13 mei 2009, 07:48

Ik vraag me nu wel af of voor tracking een M3 met DCT(die flipperbak met dubbele koppeling als DSG bij VAG) nu beter zou zijn dan een handbak M3, omdat dat op verschillende fora wordt gezegd:Ik denk nu van wel eigenlijk: Dan gaat 't schakelen wat eenvoudiger ook terug naar 2 in de U turn (zo noem ik 'm ) achter de pits langs. Ook met zwaar vertragen en terug naar z'n 3 werd de achterkant soms wat schuiverig door het bekend fenomeen (bijna) shiftlock, maar dat onderving ik goed. 8)

Dan lijkt me zo'n DCT bak voor 'n trackday ook wel gaaf, alhoewel het met 'n handbak natuurlijk het echtst is en ik schakel nogal erg vlot dus dat is 't probleem niet. Wel dat ik soms in 2 zat en beter in 3 had kunnen zitten of in z'n 3 en beter door naar 4 en andersom, maar dat was in 't begin. Ja ik kende die layout niet....en de toeren'spread' van dat ding is erg lang, maar dat kwam later goed.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 13 mei 2009, 07:56

Das een leer proces en en kennis van de baan........................logisch dus dat je dat nog niet optimaal lukt..................

DCT lijkt me geweldig in zo`n situatie, temeer je dan de handen aan het stuur kan houden, tevens vind ik de handbak niet sportief genoeg in de zin dat de schakelwegen van voor naar achter te ver uit elkaar liggen en helemaal van links naar rechts ( dit is echt slechter dan bij de E46 M3 IMHO).
Ik houd zelf van een bak die dicht op mekaar zit. Tevens grijpt de koppeling voor het echte sportieve werk veel te laat aan.
Wat ik begrijp van M3post is dit expres gedaan, zowel de koppeling als de "verspreide" schakelwegen; zo kan elke Amerikaan rijden zonder gelijk schade aan het geheel aan te brengen..........................FWIW

Robin
Berichten: 55146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 13 mei 2009, 09:37

Nu heb ik iig 4 nieuwe banden besteld want achter is 't een slick en voor zijn ze ook niet al te best meer. Ben ik weer klaar de eerste paar duizend kilometer :bag:

Weer trouwens dezelfde Pilots die er nu onder zitten standaard.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Kasteel » 13 mei 2009, 19:42

Gaaf om te horen Robin dat auto ook uitgelaten wordt op Assen, je haalt er meer uit dan menig andere m3 rijder ;).

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door indobesar » 13 mei 2009, 19:46

Robin, dus nu op naar Dick voor een Mov'it remmensetje?

Afbeelding

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door leonard » 13 mei 2009, 20:37

Gisteren waren er op CPZ een aantal GT4 M3's aan het testen. Wat een waanzinnig gaaf geluid maakten die auto's!!!! :shock: :shock:

Iemand bekend met wat voor uitlaatsystemen ze zijn uitgerust?? En is dat ook voor straatgebruik??

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 2 gasten