Weer ff een update van de duurtest Tesla Model 3 Performance (bouwjaar 2019). 51.000 km en still going strong! Ik blijf het een heerlijke auto vinden. Als ze nog een keer de accu zp maken dat je wat langduriger hard kunt rijden, dan is de auto bijna af. En een zwarte dakhemel natuurlijk
Leuk om te lezen! Maar het enthousiasme dat alles nog als nieuw is na 50k km snap ik eerlijk gezegd niet zo. Lijkt mij een “niet meer dan logisch” de spreekwoordelijke verpakking is er net vanaf.
Ben benieuwd hoe die rijdt als er 200k op staat
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 06 jul 2022, 21:58
door sitechris
Of 100k. Lijkt me ook interessant
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 07 jul 2022, 08:24
door Philipoo
sitechris schreef: ↑06 jul 2022, 21:58
Of 100k. Lijkt me ook interessant
Exact hetzelfde als in het begin
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 07 jul 2022, 13:40
door Martijn_bmw
In zijn algemeenheid is met enkele duizenden Telsa's in onze vloot trouwens het beeld dat de basis van de auto goed op orde is.
motor, accu's, laadtechniek blijft allemaal heel en op het beste niveau.
De rest er om heen is meer het issue, schermen kapot, afbrekende deurklinken, halve delen verlichting die uitvallen, het "vuilniszakken leer" van de stoelen dat stuk gaat... dat soort dingen. Allemaal vrij Amerikaans in kwaliteit
Anderzijds zijn Duitsers en al het andere Europese spul ook niet meer zo foutloos als dat het ooit was de eerste 200k km...
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 07 jul 2022, 13:43
door SlowCo
Martijn_bmw schreef: ↑07 jul 2022, 13:40
In zijn algemeenheid is met enkele duizenden Telsa's in onze vloot trouwens het beeld dat de basis van de auto goed op orde is.
Kun je zeggen of dat met de nieuwere generaties aan het verbeteren is die kwaliteit en betrouwbaarheid van de overige onderdelen en systemen?
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 07 jul 2022, 13:50
door Martijn_bmw
Eigenlijk nog niet zo omdat die nog geen 5jr / 200k km oud zijn en dus niet 1 op 1 met de eerste generaties te vergelijken.
Maar het lijkt er op dat in de tijd dingen wel verbeteren idd
Gemiddeld gezien moet ik ook wel zeggen dat die dingen een zwaar leven hebben, zijn van die typische leasebakken die gereden worden door mensen met 0% liefde voor auto's.
Ze gingen van eerste generatie Prius naar Peug 308 / Megane diesel naar Outlander naar Tesla de lage bijtelling achterna.
Enige wat telt zijn de euro's; wat het is, hoe het er uit ziet en hoe het rijdt boeit niet... zulke types en die auto's hebben daardoor vaak wel een bovengemiddeld zwaar leven.
Je ziet ook sinds de bijtellingknallers ook bij EV verdwenen zijn dat Tesla ergens onderaan bungelt bij de nieuwe bestellingen.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 07 jul 2022, 13:57
door JP
Waarom dan ook geen korting voor de liefhebbers......zoals hier ? Ik zou bij een Tesla altijd de olie rustig warmrijden en de turbo laten afkoelen na een rit....
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 07 jul 2022, 13:59
door Martijn_bmw
JP schreef: ↑07 jul 2022, 13:57
Waarom dan ook geen korting voor de liefhebbers......zoals hier ? Ik zou bij een Tesla altijd de olie rustig warmrijden en de turbo laten afkoelen na een rit....
JP schreef: ↑07 jul 2022, 13:57
Waarom dan ook geen korting voor de liefhebbers......zoals hier ? Ik zou bij een Tesla altijd de olie rustig warmrijden en de turbo laten afkoelen na een rit....
Olie rustig warmrijden kan met een Obrist Tesla , een turbo zit er helaas niet op vermoed ik :
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 24 jun 2023, 02:59
door Turbo
Er is ook een extreem project waarbij een Amerikaan een Tesla voorziet ve turbo-diesel maar die is zo luidruchtig dat er wellicht niet veel comfort meer overblijft :
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jun 2023, 00:47
door SlowCo
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jun 2023, 09:32
door Wimo
Serieus ding... lekker hoor!
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 31 aug 2023, 02:28
door Turbo
Tesla Model S Plaid lucky escape @ Nurburgring Nordschleiffe :
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 01 sep 2023, 08:54
door Wimo
De nieuwe leasetopper
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 01 sep 2023, 09:26
door Kadett
In hoeverre draagt het verwijderen van de hendels achter stuur in vredesnaam bij aan een betere verkeersveiligheid? Kan ook tever gaan met integreren van zaken die je continue gebruikt tijdens auto rijden.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 01 sep 2023, 10:55
door Gijzert
Kadett schreef: ↑01 sep 2023, 09:26
In hoeverre draagt het verwijderen van de hendels achter stuur in vredesnaam bij aan een betere verkeersveiligheid? Kan ook tever gaan met integreren van zaken die je continue gebruikt tijdens auto rijden.
Vervangen door een knop op het stuur. Niet zo'n probleem lijkt me.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 01 sep 2023, 11:15
door Tom
Tesla heeft hard ingezet op zelfrijdende auto's, dus dat die hendels nu weg gaan snap ik wel.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 01 sep 2023, 11:18
door JP
Bij dat autonomous rijden, geeft die dan ook vanzelf richting aan ? Zou een uitkomst zijn voor andere merken.....
Kadett schreef: ↑01 sep 2023, 09:26
In hoeverre draagt het verwijderen van de hendels achter stuur in vredesnaam bij aan een betere verkeersveiligheid? Kan ook tever gaan met integreren van zaken die je continue gebruikt tijdens auto rijden.
Vervangen door een knop op het stuur. Niet zo'n probleem lijkt me.
Als je richting aan moet geven op een rotonde wel lijkt mij.