Je krijgt naast je loon ook nog elke dag wat nat en droogvoer, en onder de personeelsleden wordt ook nog flink gescharreld, als je daar “trek” in hebt. Geen idee of ze in die 3 maanden winterstop ook vrij hebben, anders is €50k voor 9 maanden niet heel slecht (als je het maar niet vergelijkt met de salarissen hiero)smiley schreef: 10 jul 2024, 22:11 Er zijn mensen die dat helemaal fantastisch vinden.
Je komt over de hele wereld op kosten van de zaak, en je hebt amper tijd je verdiende munten uit te geven.
Dat zijn geen huisje boompje beestje types nee.
Pak hem beet 400 jaar geleden zouden die types de wereld bevaren.
F1 Seizoen 2024
- JP
Re: F1 Seizoen 2024
- Knot
- Enrico
Ik lees dat Pepijn van der Hulst ook veel spellings fouten maakt zoals ik.... phewwwKnot schreef: 11 jul 2024, 21:25 LOL.... en deze dan, zicht problemen?
https://racingnews365.nl/verstappen-ont ... nd-verteld
Zo een klap die Max gehad heeft is erg heftig. Ken mensen met mindere klappen die manden thuis zaten met een hersenschudding.
- Enrico
Nope, om het te verhelderen, de strategie van de Ferrari clowns bleek net zo slecht als die van Perez bij Red Bull. Dat het bij Ferrari gebeurt is geen verassing meer, maar dat RB dat doet, is wel merkwaardig.
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
De 'rare' strategie voor Perez is een gevolg van zijn slechte presteren, niet andersom. En vooraf wordt eea toch doorgesproken. Dat hij op de harde band start, daar is ie toch zelf bij?
- Knot
Ik snap ook niet waarom Verstappen naar Hard ging vanaf de inters en niet naar Medium... soms hebben ze die niet meer over, maar dat is toch geval van niet altijd 2x in Q1 en Q2 persé op nieuwe banden naar buiten gaan, of is het allemaal dermate beperkt dat je ondanks spaarzaam omgaan niet soft, medium en hard als 2e band voor de race nieuw kunt hebben liggen?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Volgens mij had Verstappen geen nieuwe mediums meer over. Ik snapte daarentegen de keuze voor Norris niet. Die had nog wel nieuwe mediums maar ging naar soft, volgens mij. Maar het is ook alweer een week geleden 

- Knot
Dat was die serie weekend millionairs vragen die hem gesteld werd, team had moeten beslissen voor hem ipv hem uit zijn concentratie te halen met dit soort vragen.
Maar in geval Verstappen, dan zorg je toch dat je mediums over hebt. Zoals ik zei, als ze goed zitten gaan ze in Q1 en Q2 toch een 2e run maken, spaar die banden uit voor de race zodat je daar alle keuze hebt.
Maar in geval Verstappen, dan zorg je toch dat je mediums over hebt. Zoals ik zei, als ze goed zitten gaan ze in Q1 en Q2 toch een 2e run maken, spaar die banden uit voor de race zodat je daar alle keuze hebt.
- Arthur
Verstappen moest zorgen dat hij met een beschadigde vloer q1 en q2 doorkwam. Dus daar wss teveel mediums opgerookt. Normaal zitten ze aardig goed. Dit was een gevalletje helaasch pindakaasch.
-
Hebben jullie dezelfde race gezien als ik?
Mediums opgerookt in de quali? Nee, daar heeft ie juist zn softs gebruikt. De reden dat zn team koos voor de harde band in de laatste stint was omdat de auto op de mediums in de eerste stint niet erg lekker ging. En de keuze voor de harde band werd achteraf ook geprezen door Max, dat was de juiste keuze.
Mediums opgerookt in de quali? Nee, daar heeft ie juist zn softs gebruikt. De reden dat zn team koos voor de harde band in de laatste stint was omdat de auto op de mediums in de eerste stint niet erg lekker ging. En de keuze voor de harde band werd achteraf ook geprezen door Max, dat was de juiste keuze.
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Nee hoor, hij had alleen nog nieuwe harde banden en geen mediums en softs meer, alleen gebruikte.
Hij had liever nieuwe mediums eronder gehad, maar beter nieuwe hards dan gebruikte mediums en dat bleek ook wel.
Piastri was het snelst in die laatste stint en die reed op nieuwe mediums, maar die had een te grote achterstand door een eerdere foute beslissing van het team.....rondje te lang door gereden, eigenlijk zelfs 2 rondjes.
Als Piastri in dezelfde ronde als Max was binnen gekomen had ie hoogstwaarschijnlijk de race gewonnen.
Hij had liever nieuwe mediums eronder gehad, maar beter nieuwe hards dan gebruikte mediums en dat bleek ook wel.
Piastri was het snelst in die laatste stint en die reed op nieuwe mediums, maar die had een te grote achterstand door een eerdere foute beslissing van het team.....rondje te lang door gereden, eigenlijk zelfs 2 rondjes.
Als Piastri in dezelfde ronde als Max was binnen gekomen had ie hoogstwaarschijnlijk de race gewonnen.
- Knot
Dat dacht ik dus ook. Harde band met lage temperaturen werkt niet echt top. Medium was de sweet spot
- RS-Ron
Max zelf zei dat hij de eerste stind op de mediums af moest haken omdat de voorbanden oververhit raakten. Hij kon met de harde band wel vol doortrappen. Hij was er wel blij mee.
Gr Ron
Gr Ron
-
Dat kwam omdat er te weinig downforce aan de voorkant was. Dat werd verholpen met de volgende pitstop.
- Enrico
Aannames, wie weet echt wat Checo wel of niet zelf mag beslissen. Hij zal onder enorme druk staan, denk ik, en als je zelf niet meer snapt waarom je zo sloom bent doe je wat je vertelt wordt. Op hards starten met uitzicht op regen binnen 15 ronden was maar een van de verkeerde beslissingen. Daarna ging het enkel verder bergafwaarts met de strategie.Frank_Sch schreef: 12 jul 2024, 15:13 De 'rare' strategie voor Perez is een gevolg van zijn slechte presteren, niet andersom. En vooraf wordt eea toch doorgesproken. Dat hij op de harde band start, daar is ie toch zelf bij?
Laten we voor de constructeur WK hopen RB en Perez het bij de volgende GP kunnen verbeteren.
- Enrico
Norris werd op de onboard zelf verteld, “we got new mediums, they don’t…” en daarna toch op de softs? En de 4 seconde pit stop hielp ook niet.Arthur schreef: 12 jul 2024, 15:49 Volgens mij had Verstappen geen nieuwe mediums meer over. Ik snapte daarentegen de keuze voor Norris niet. Die had nog wel nieuwe mediums maar ging naar soft, volgens mij. Maar het is ook alweer een week geleden![]()
- Luco
Checo is na Spa exit.
- JP
Bron? Nee niet Spa 

-
Wat jij stelt zijn net zo goed aannames, ofwel een dooddoener voor elk argument dat aangedragen wordt. Als Checo sloom is en daarom doet wat ie verteld wordt, hoort ie niet thuis in de F1.Enrico schreef: 13 jul 2024, 08:09Aannames, wie weet echt wat Checo wel of niet zelf mag beslissen. Hij zal onder enorme druk staan, denk ik, en als je zelf niet meer snapt waarom je zo sloom bent doe je wat je vertelt wordt. Op hards starten met uitzicht op regen binnen 15 ronden was maar een van de verkeerde beslissingen. Daarna ging het enkel verder bergafwaarts met de strategie.Frank_Sch schreef: 12 jul 2024, 15:13 De 'rare' strategie voor Perez is een gevolg van zijn slechte presteren, niet andersom. En vooraf wordt eea toch doorgesproken. Dat hij op de harde band start, daar is ie toch zelf bij?
Laten we voor de constructeur WK hopen RB en Perez het bij de volgende GP kunnen verbeteren.
- Enrico
Dooddoener, dat jij dat typt… is ironisch?Frank_Sch schreef: 15 jul 2024, 15:43Wat jij stelt zijn net zo goed aannames, ofwel een dooddoener voor elk argument dat aangedragen wordt. Als Checo sloom is en daarom doet wat ie verteld wordt, hoort ie niet thuis in de F1.Enrico schreef: 13 jul 2024, 08:09Aannames, wie weet echt wat Checo wel of niet zelf mag beslissen. Hij zal onder enorme druk staan, denk ik, en als je zelf niet meer snapt waarom je zo sloom bent doe je wat je vertelt wordt. Op hards starten met uitzicht op regen binnen 15 ronden was maar een van de verkeerde beslissingen. Daarna ging het enkel verder bergafwaarts met de strategie.Frank_Sch schreef: 12 jul 2024, 15:13 De 'rare' strategie voor Perez is een gevolg van zijn slechte presteren, niet andersom. En vooraf wordt eea toch doorgesproken. Dat hij op de harde band start, daar is ie toch zelf bij?
-
OnlineWJ
Ocon gaat naar Haas voor 2025
- Arthur
- Arthur
Ik lees wel vaker op Motorsport.com en kom veel dingetjes tegen van die Zak Brown. De beste man houdt wel van een beetje stoken 
https://nl.motorsport.com/f1/news/zak-b ... ock-anchor
Toto Wolff 2.0. Al is die behoorlijk rustig omdat hij op het vinketouw zit om Verstappen binnen te hengelen mocht het echt fout gaan bij RB.

https://nl.motorsport.com/f1/news/zak-b ... ock-anchor
Toto Wolff 2.0. Al is die behoorlijk rustig omdat hij op het vinketouw zit om Verstappen binnen te hengelen mocht het echt fout gaan bij RB.
-
OnlineWJ