Het grote E36 M3 (occasion) draadje
-
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Misschien een beetje te veel van het goeie maar ik vind het wel staan opzich. Niet echt riced-out, zijn wel mooie onderdelen. Prijs is echter wel stevig maar als ik het zo lees en zie is ie ook in nette staat.
- Joy
http://www.driftking.nl/productenbekijk ... coupe.html#" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ziet er opzich wel goed uit, op wat tuning dingetjes na. Houd zelf echter niet echt van dit soort ombouw machines... prijs lijkt me ook wat hoog.
- levi
- Auto: Clio RS 197
Ik ben er wezen kijken, op een heel klein beetje roest na op het spatbord rechts achter, is het een mooi karretje, ik heb een andere M3 E36 bij Paul meegenomen 

-
Ah, oké
Welke? Dan nog m.b.t. de nieuwe motor in bovengenoemde M3. Staat in de advertentie dat het blok 80k miles heeft gelopen. Lijkt me dan dat het zo'n 240pk US-spec blok is?

- Joy
Nee, UK M3. Veel M3's komen nu uit UK omdat de prijzen laag zijn. Ideaal voor dit soort transplants. Alle losse parts kun je gebruiken danwel verkopen.Roman S. schreef:Ah, okéWelke? Dan nog m.b.t. de nieuwe motor in bovengenoemde M3. Staat in de advertentie dat het blok 80k miles heeft gelopen. Lijkt me dan dat het zo'n 240pk US-spec blok is?
Je kan ook onder de kap zien dat het een S50B30 is. De UK heeft geen ITB's.
-
Aaah, oké. Dat wist ik niet, bedankt 

- frank de jonge
US heeft geen ITB's
- Niels
- Auto: Prius+
Vertel, vertel :!:levi schreef:Ik ben er wezen kijken, op een heel klein beetje roest na op het spatbord rechts achter, is het een mooi karretje, ik heb een andere M3 E36 bij Paul meegenomen
- levi
- Auto: Clio RS 197
De zwarte is gewoon een nette M3, ik vindt het interieur niet echt mijn smaak licht grijs leer, er schijnt een race koppeling in te ziten, paul liet een lijstje zien wat er aan vervangen dient te worden, dat had hij net zo goed op een vloetje kunnen schrijven, want dat was te verwaarlozenNiels schreef:Vertel, vertel :!:levi schreef:Ik ben er wezen kijken, op een heel klein beetje roest na op het spatbord rechts achter, is het een mooi karretje, ik heb een andere M3 E36 bij Paul meegenomen

Ik heb die rode M3 gekocht, en die ga ik verder opbouwen (samen met JR-Motorsport) om daar weer een leuke tracktool van te maken.
Ben vanmiddag bij joost geweest, er komt een 3.2 karterpan op met pomp en toe behoren, ik heb een wiechers schroefkooi besteld, Paul was al zo aardig om de rubbers gedeeltelijk te vervangen voor powerflex, de rest gaan we uiteraard ook doen, er komen stabilisato r stangen op, voor en achter, de motorsteunen gaan we ook vervangen.
De remmen worden ook vervangen, we weten alleen nog niet wat, het onderstel wordt na alle waarschijnlijkheid Billstein, er komt weer een short shifter in, de huidige sparco stoelen worden vervangen door mijn eigen sparco stoelen, een vleugeltje achterop, en de carroserie blijft zoals hij is, ik ga niks vervangen voor lichter spul.
Kortom weer een gaaf tracktooltje opbouwen

Groet Erwin
-
De rode leek mij ook de betere van het stel, gefeliciteerd met de aankoop en veel succes met de opbouw 

- Niels
- Auto: Prius+
Leuk project Erwin 

- Joy
Spelfout, goed dat je het even corrigeert , moest US zijn.frank de jonge schreef:US heeft geen ITB's
- Jeffer
Er is hier vast wel iemand die mij meer kan vertellen over deze M3 gt. Misschien is iemand al weze kijken? ben er wel nieuwsgierig naar.
http://link.marktplaats.nl/314549219" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/314549219" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
Idiote prijs.. kan je nog beter mijn ex GT ophalen voor 14k bij Vlasblom (of wat je er nogmeer vanaf lult)...
- alexm3gt

een hele nette gt doet nog wel 13 maar echt niet meer
- frank de jonge
Wel een heel net exemplaar 

- Jeffer
Duidelijk punt. De prijs is idd wel hoog.
- Wiebe GT
Knot schreef:Idiote prijs.. kan je nog beter mijn ex GT ophalen voor 14k bij Vlasblom (of wat je er nogmeer vanaf lult)...
Lijkt misschien idioot, maar kan elke vergelijking op M3 GT gebied in europa aan. :jenna:
Dan is 14K voor die ex. van jou nop zeker een idiote prijs, die kan namelijk niet bij deze in de schaduw staan........
Maar kom gerust eens langs en overtuig jezelf!
- Erik dB
Wat zijn in jouw ogen de grootste verschillen tussen de 2?Wiebe GT schreef:Knot schreef:Idiote prijs.. kan je nog beter mijn ex GT ophalen voor 14k bij Vlasblom (of wat je er nogmeer vanaf lult)...
Lijkt misschien idioot, maar kan elke vergelijking op M3 GT gebied in europa aan. :jenna:
Dan is 14K voor die ex. van jou nop zeker een idiote prijs, die kan namelijk niet bij deze in de schaduw staan........
Maar kom gerust eens langs en overtuig jezelf!
- Eddy
- Auto: BMW E61 535d High Executive
Ik heb de wagen even bekeken tijdje geleden. Hele nette wagen op enkel krasje na wat ik zo snel kon vinden.Jeffer schreef:Er is hier vast wel iemand die mij meer kan vertellen over deze M3 gt. Misschien is iemand al weze kijken? ben er wel nieuwsgierig naar.
Geen roest op kofferklep etc etc... Van binnen ook netjes geen uitgezeten stoelen en alle pixels op bc werken nog.
Schade heeft de wagen volgens mij niet gehad zo ik kon zien..Had ik hem beter moeten bekijken.
Maar als je een GT zoekt kan je deze wagen zeker eens gaan bekijken wel de moeite waard.
Alleen de prijs die erbij staat krijgt hij dr nooit voor!

-
Is het normaal dat de vanos op 130dkm al vervangen is?
Ken wel een 3.2 waarvan de Vanos er al mee ophield na 56.000km dus zo raar is dat niet..
Vanos geluid heb je altijd wel, wat niets ten nadele hoeft te zijn aan de unit op zich. maar er zullen genoeg mensen zijn geweest die daar wakker van lagen en de rotzooi hebben vernieuwd.
Vanos geluid heb je altijd wel, wat niets ten nadele hoeft te zijn aan de unit op zich. maar er zullen genoeg mensen zijn geweest die daar wakker van lagen en de rotzooi hebben vernieuwd.
Laatst gewijzigd door Paul op 22 feb 2010, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Om nog even terug te komen op de GT.... ding is echt netjes! velgen in superstaat!!!!! gewoon heel fris ding en was nog niet eens gepoetst toen ik hem zag.
Interieur smetteloos.
Prijs tja.. tis een GT en daar zijn de liefhebbers wel voor en je koopt dan iets wat waarschijnlijk zijn waarde echt wel houdt mits je hem niet verneukt.
Maar zeker de moeite waard om te komen bekijken als je in de markt ben voor een boswachterkoosmobiel.
Interieur smetteloos.
Prijs tja.. tis een GT en daar zijn de liefhebbers wel voor en je koopt dan iets wat waarschijnlijk zijn waarde echt wel houdt mits je hem niet verneukt.
Maar zeker de moeite waard om te komen bekijken als je in de markt ben voor een boswachterkoosmobiel.
-
D'r staat weer een nieuwe tussen; http://link.marktplaats.nl/323783045" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet d'r zo op het gezicht goed uit lijkt me, lekker origineel en imo fijne uitvoering qua optie's en kleur.
Ziet d'r zo op het gezicht goed uit lijkt me, lekker origineel en imo fijne uitvoering qua optie's en kleur.