Roadtrips / Op vakantie met de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
HJ2

Re: Roadtrips / Op vakantie met de auto

Bericht door HJ2 » 17 jul 2024, 20:18

Jawel, een onderzeeër en de Buran in 1 museum. Heel tof
Voldoende cash is een goede tip! Duitsland ligt op sommige zaken mijlen ver achter.

Enrico

Bericht door Enrico » 19 jul 2024, 20:18

Idd, In Duitsland heb ik altijd 150 euro cash. Benzinestations zijn nooit een probleem om met creditcard of bank pas te betalen, maar restaurants, winkels en terrassen heb ik meerdere keren gehad dat ze geen buitenlandse kaarten accepteren. En dan heb je een probleem in de afgelegen dorpen waar de leuke wegen zitten….

Dacht ik zet deze ok hier, video van mijn bezoek aan het zwartwoud in maand geleden ongeveer.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 19 jul 2024, 21:31

Martijn_bmw schreef: 17 jul 2024, 20:17 Dat geen pinautomaat ben ik in Duitsland ook al een aantal keer tegenaan gelopen.
Kan je je in NL echt niet meer voorstellen dus ook zo gewend om nooit cash bij mij te hebben :tooth:
Volgens mij is Duitsland 1 van de weinige landen ter wereld waar ik niet alles met pas heb kunnen doen. :tooth:

Afgelopen mei samen met Joël D ook een roadtrip gemaakt. 6161km gemaakt in 2 weken, paar steden aan gedaan en een hoop natuur gezien. Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Roemenië, Servië, Slovenië, Italië en Oostenrijk liep de route langs. Met als hoogtepunt een nog afgesloten Transalpina (de beste stuurmansweg in Europa volgens EVO) waar we toch opgesneakt zijn. :df:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 20 jul 2024, 09:00

Idd, 2024 en gewoon niet op alle plekken met pas kunnen betalen. Telefoon ertegen? Nee. Pas ertegen? Nee. Ok, pas erin en pincode. Huh ook niet!? En dat bij ijssalon op hoofd winkelstraat iin Trier. Ik had voor zekerheid cash meegenomen en wel 3 x nodig gehad. Heel apart.

Bimmer M
Auto: Een paar BMW's

Bericht door Bimmer M » 20 jul 2024, 09:17

Riceaux schreef: 19 jul 2024, 21:31 Afgelopen mei samen met Joël D ook een roadtrip gemaakt. 6161km gemaakt in 2 weken, paar steden aan gedaan en een hoop natuur gezien. Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Roemenië, Servië, Slovenië, Italië en Oostenrijk liep de route langs. Met als hoogtepunt een nog afgesloten Transalpina (de beste stuurmansweg in Europa volgens EVO) waar we toch opgesneakt zijn. :df:
Geweldig! :thumbup:

Door die landen heb ik ook verschillende roadtrips gemaakt. In het najaar wil ik weer gaan.

Overigens heb ik zowel de over de Transalpina als de Transfăgărășan gereden en de laatste vind ik de beste stuurmansweg.

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 20 jul 2024, 09:41

Mooie tochten zeg, hoop dat ook wat vaker te gaan doen, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland,Oostenrijk, Italie

Riceaux

Bericht door Riceaux » 20 jul 2024, 12:07

Bimmer M schreef: 20 jul 2024, 09:17
Riceaux schreef: 19 jul 2024, 21:31 Afgelopen mei samen met Joël D ook een roadtrip gemaakt. 6161km gemaakt in 2 weken, paar steden aan gedaan en een hoop natuur gezien. Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Roemenië, Servië, Slovenië, Italië en Oostenrijk liep de route langs. Met als hoogtepunt een nog afgesloten Transalpina (de beste stuurmansweg in Europa volgens EVO) waar we toch opgesneakt zijn. :df:
Geweldig! :thumbup:

Door die landen heb ik ook verschillende roadtrips gemaakt. In het najaar wil ik weer gaan.

Overigens heb ik zowel de over de Transalpina als de Transfăgărășan gereden en de laatste vind ik de beste stuurmansweg.

Afbeelding
Heb ook beide gereden. In 2017 ook. Transfagarasan is een mooiere weg, maar in mijn optiek zeker niet een mooiere stuurmansweg, asfalt is een stuk slechter, veeeel te druk om echt door te kunnen rijden. In 2017 midden op de Transfagarasan verbleven en ‘s avonds/‘s nachts die weg ook gereden, dan is de weg fantastisch om te rijden, maar zo stressvrij knallen als op de Transalpina gaat je op de Transfagarasan nooit lukken.

Bimmer M
Auto: Een paar BMW's

Bericht door Bimmer M » 20 jul 2024, 12:32

Riceaux schreef: 20 jul 2024, 12:07 Heb ook beide gereden. In 2017 ook. Transfagarasan is een mooiere weg, maar in mijn optiek zeker niet een mooiere stuurmansweg, asfalt is een stuk slechter, veeeel te druk om echt door te kunnen rijden. In 2017 midden op de Transfagarasan verbleven en ‘s avonds/‘s nachts die weg ook gereden
Ik was er na 2017. Toen was het asfalt niet minder goed dan van de Transalpina. Het hoogseizoen moet je daar mijden als de pest. Ik was er in oktober. Een week voor de wintersluiting. Een paar keer op een neer gereden. Er reed bijna niemand.

Topgear is er ook geweest trouwens. Nadat Topgear de Transfăgărășan de beste rijdersweg noemde, is het rijderstoerisme daar enorm toegenomen:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 20 jul 2024, 15:21

Riceaux schreef: 19 jul 2024, 21:31 Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Roemenië, Servië, Slovenië, Italië en Oostenrijk liep de route langs.
Mooi rijtje landen, de meeste hebben wij ook wel aan gedaan, van dit rijtje alleen Roemenië en Servië niet geweest.

Ook nog over de "Vršič pass, the road with 50 hairpins" geweest in Slovenië: https://www.thecommonwanderer.com/blog/ ... s-slovenia ?
Laatst gewijzigd door Opa op 21 jul 2024, 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikS

Bericht door ErikS » 20 jul 2024, 20:18

tomgtr schreef: 16 jul 2024, 19:14 Vanaf regio Spa alles binnendoor gedaan. Top.
Mooi rijden daar ehh!

wackywim
Auto: Bmw G31 / BMW E89

Bericht door wackywim » 20 jul 2024, 21:53

Ik ben gisteravond vertrokken richting Frankrijk met de sleurhut achter de g31.
Ik ben altijd wat bang voor zwarte zaterdag dus om die reden vrijdagavond al het eerste stuk gereden en ruim voorbij Parijs gestopt rond 0.30 uur (de dames in de auto zijn minder enthousiast over het lange doorrijden). Rond 08:30 weer vertrokken en rond 13.00 aangekomen op Ile de Ré. 0 file dus voor een zwarte zaterdag wel content daarmee. Eenmaal op het eiland met 25 graden mis ik de z4 die wel echt gemaakt lijkt voor zo’n omgeving en klimaat. Volgende week door naar Hendaye voor een week en daarna waarschijnlijk Normandië (afhankelijk van het weer).

tomgtr

Bericht door tomgtr » 20 jul 2024, 22:02

ErikS schreef: 20 jul 2024, 20:18
tomgtr schreef: 16 jul 2024, 19:14 Vanaf regio Spa alles binnendoor gedaan. Top.
Mooi rijden daar ehh!
Prachtige omgeving, super eten (voor weinig) en op 2 hele leuke plekken geslapen. In Trier 2 nachten zelfde hotel omdat kids zo leuk vonden. Jammer dat met familie container was. Hopelijk gauw weer die kant uit met een iets speelsere auto.

HJ2

Bericht door HJ2 » 21 jul 2024, 08:56

Welk hotel in Trier was dat?

sitechris
Auto: BMW M2 (G87)

Bericht door sitechris » 21 jul 2024, 09:43

Even een verslagje gemaakt van onze roadtrip door de Deep South in de USA. We zijn in april gegaan en dat is qua temperatuur echt subliem. Graadje of 25 (in Florida) iets meer en genieten geblazen. Wel een beetje uitkijken voor de voorjaarsstormen die stevig huis kunnen houden, maar die hebben ons steeds (net) gemist.

We zijn gestart in New Orleans, daarnna muzieksteden Memphis en Nashville en via de Smokey Mountains terug zuidwaarts naar Florida/Orlando.

https://driveaholic.nl/great-drives-deep-south-usa/

tomgtr

Bericht door tomgtr » 21 jul 2024, 09:47

HJ2 schreef: 21 jul 2024, 08:56 Welk hotel in Trier was dat?
Romantik Hotel & Wirtshaus „Zur Glocke“.

Parkeren kan op paar honderd meter afstand (is voetgangersgebied). Ik had de grootste kamer, kids sliepen op 2e verdieping van kamer en hadden daar eigen wc.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 21 jul 2024, 10:27

sitechris schreef: 21 jul 2024, 09:43 Even een verslagje gemaakt van onze roadtrip door de Deep South in de USA. We zijn in april gegaan en dat is qua temperatuur echt subliem. Graadje of 25 (in Florida) iets meer en genieten geblazen. Wel een beetje uitkijken voor de voorjaarsstormen die stevig huis kunnen houden, maar die hebben ons steeds (net) gemist.

We zijn gestart in New Orleans, daarnna muzieksteden Memphis en Nashville en via de Smokey Mountains terug zuidwaarts naar Florida/Orlando.

Pracht verhaal. Een kleine 3 jaar geleden (midden in coronatijd toen heel Amerika zo ongeveer op slot was voor de hele wereld, maar wij kwamen vanuit Mexico wat toen één van de weinige landen was vanuit waar je wel naar binnen kon, in 6 weken VS dus nagenoeg geen toerist gezien) waren we ook in New Orleans, met onze Chevy Tahoe V8. Herken precies wat je schrijft. Ook leuk dat jullie in Natchez waren, daar hebben wij ook mooie herinneringen aan. We kwamen aan op Thanksgiving en hadden er geen rekening mee gehouden dat er dan niets geopend is. Met lege maag dus rondgereden en uiteindelijk beland in een soort buurthuis ergens achteraf waar de locals zelf eten en drinken mee hadden genomen. We mochten gratis mee-eten en drinken, ze vonden het fantastisch dat een stel Europeanen langskwamen. Iets teveel gedronken toen :) maar de hartelijkheid staat me nog altijd bij.

En de VS is natuurlijk het ultieme roadtrip-land. Heerlijk rijden daar!

DFJEF

Bericht door DFJEF » 21 jul 2024, 12:23

sitechris schreef: 21 jul 2024, 09:43 Even een verslagje gemaakt van onze roadtrip door de Deep South in de USA. We zijn in april gegaan en dat is qua temperatuur echt subliem. Graadje of 25 (in Florida) iets meer en genieten geblazen. Wel een beetje uitkijken voor de voorjaarsstormen die stevig huis kunnen houden, maar die hebben ons steeds (net) gemist.

Leuk om te lezen. Die car-meetings daar snappen ze wel. Begrijp dus dat je al meerdere keren bij de car-meets in Old-Town Kissimmee geweest bent ? Ook in 2018 ?

sitechris

Bericht door sitechris » 21 jul 2024, 13:08

Ja eigenlijk iedere keer als we in Florida zijn, ga ik daar op vrijdagavond naartoe. Dus denk ik keertje of 7 geweest inmiddels. Niets veranderd, nog steeds zelfde leuke vibe. En vaak ook nog dezelfde eigenaren die er jaar in jaar uit staan en waar je heel leuk even een praatje mee kunt maken. En daarna maken ze nog rondje door Old Town en hoor je nog wat V8-tjes brullen. Echt een prachtig uitje. En gratis, wat in de USA best bijzonder is omdat ze voor alles tegenwoordig daar geld vragen.
Laatst gewijzigd door sitechris op 21 jul 2024, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

DFJEF

Bericht door DFJEF » 21 jul 2024, 13:18

sitechris schreef: 21 jul 2024, 13:08 Ja eigenlijk iedere keer als we in Florida zijn, ga ik daar op vrijdagavond naartoe. Dus denk ik keertje of 5 geweest inmiddels. Niets veranderd, nog steeds zelfde leuke vibe. En vaak ook nog dezelfde eigenaren die er jaar in jaar uit staan en waar je heel leuk even een praatje mee kunt maken. En daarna maken ze nog rondje door Old Town en hoor je nog wat V8-tjes brullen. Echt een prachtig uitje. En gratis, wat in de USA best bijzonder is omdat ze voor alles tegenwoordig daar geld vragen.
Klinkt zeker leuk. Zie dat ze dus ook op zaterdag een soortgelijke meet hebben, maar dan met classics.
https://www.myoldtownusa.com/car-shows-events

Aangezien ik binnenkort ook die kant op ga en wat beperkt ben qua timing, misschien zeker even de kans pakken om zoiets daar bij te wonen.

Bedankt voor de tip. :thumbup:

sitechris

Bericht door sitechris » 21 jul 2024, 13:30

Mocht je nog tips willen voor leuke restaurantjes of things to do. Let me know.

En heel veel plezier in de USA. Blijft een fascinerend land.

DFJEF

Bericht door DFJEF » 21 jul 2024, 13:58

sitechris schreef: 21 jul 2024, 13:30 Mocht je nog tips willen voor leuke restaurantjes of things to do. Let me know.

Top, dank je. De agenda is al aardig volgepland, maar probeer de zaterdagavond zeker bij Old-Town langs te gaan.

DFJEF

Bericht door DFJEF » 21 jul 2024, 14:03

DFJEF schreef: 21 jul 2024, 13:58
sitechris schreef: 21 jul 2024, 13:30 Mocht je nog tips willen voor leuke restaurantjes of things to do. Let me know.

Top, dank je. De agenda is al aardig volgepland, maar probeer de zaterdagavond zeker bij Old-Town langs te gaan.
"Having said that": Een goede tip voor een ritje op zo'n fan-boat krokodillen kijken bij de Everglades zou welkom zijn. :D

sitechris

Bericht door sitechris » 21 jul 2024, 16:50

Die heb ik ooit 10 jaar terug gedaan, maar weet niet meer precies bij wie. Bereid je wel voor op stevige kosten inmiddels.

DFJEF

Bericht door DFJEF » 21 jul 2024, 19:22

sitechris schreef: 21 jul 2024, 16:50 Bereid je wel voor op stevige kosten inmiddels.
Zoals je al eerder aangaf, zijn de prijzen aan de andere kant van de plas overal niet mals. Ondanks de gestegen prijzen hier, zullen we misschien even een flinke reset krijgen daar. Credit card limiet tikkie ophogen vrees ik...... :? :bag:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 21 jul 2024, 20:45

Viel mij ook op vorig jaar in Florida. Zelfs Ubers zijn knetterduur daar. Om maar niet over gezond eten in supermarkten te beginnen.

Plaats reactie