Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
Het zal niet gebeuren. Iedereen weet dat vooral onder de gelovigen (zowel christenen als islamieten) veel mensen niet vaccineren. Desondanks bleven kerken en gebedshuizen open, terwijl dergelijke diensten natuurlijk prima online kunnen plaatsvinden. Ik vind het laf om daar niet tegen op te treden, je zou toch eens gelovigen op hun teentjes trappen. Tijdens de eerste en tweede golf werd er in de wandelgangen ook genoemd dat bepaalde groepen nogal oververtegenwoordigd waren op de IC's, maar dat mag eigenlijk niet naar buiten komen.
Op een ander forum zat een gelovige die tijdens het relletje met journalisten in Urk de kerk aan het verdedigen was, want journalisten zijn een vervelend volk en alleen uit op sensatie. Ik geloof nog geen maand later z'n hele gezin (incl. 3 kinderen) getroffen, waaronder één kantje boord op de IC. Het gaat dan om kinderen dus dan houd ik mijzelf maar in, maar dan ben je ook een hypocriete klootzak.
Op een ander forum zat een gelovige die tijdens het relletje met journalisten in Urk de kerk aan het verdedigen was, want journalisten zijn een vervelend volk en alleen uit op sensatie. Ik geloof nog geen maand later z'n hele gezin (incl. 3 kinderen) getroffen, waaronder één kantje boord op de IC. Het gaat dan om kinderen dus dan houd ik mijzelf maar in, maar dan ben je ook een hypocriete klootzak.
-
Onlinetomgtr
Tom, het probleem in deze is onze grondwet. Die heeft ons ver gebracht. Nu werkt hij niet meer. Teveel mensen die er misbruik van maken. Maar teveel versplinterde politiek om nog echt veel te veranderen.
-
Stuk duidelijkertomgtr schreef: 27 jun 2021, 19:05Je kletst echt onzin en maakt vergelijkingen op basis van uit verband getrokken woorden. Nogmaals, mensen die bewust niet gevaccineerd zijn mogen best geholpen worden in ziekenhuis maar niet met voorrang op andere zieken zoals laatste anderhalf jaar. Zo wel duidelijk? Zo niet, jammer, duidelijker kan ik het niet maken. Mocht jij het ethisch wel verantwoord vinden om mensen met hartkwalen of kanker niet of te laat te helpen omdat de IC’ vol liggen met mensen met corona die bewust dat risico hebben genomen dan verschillen we van mening. Dat is prima , maar niet de ethicus hier gaan uithangen terwijl jezelf ook een ethische keuze maakt kennelijk. Daar ben ik het weer niet mee eens. Prima toch?FDD schreef: 27 jun 2021, 18:12Je zegt het dus wel maar in andere bewoordingtomgtr schreef: 27 jun 2021, 17:53 Hoho, ik heb NERGENS gezegd dat die mensen die niet gevaccineerd hebben geen recht op zorg hebben of die zorgen moeten betalen toch? Waar lezen jullie dat? Ik zei dat niet gevaccineerden die ziek worden van corona dat risico zelf hebben genomen en geen voortang meer hoeven krijgen op andere ic zorg. Is dat zo raar?![]()
![]()
Maar goed als je dat doortrekt met gebruik van alcohol (laten we zeggen meer dan 10 liter per jaar) en gebruik van sigaretten ben je wel consequent.
Dus ja, je snapt hem al ik vind je beredenering raar. Als je jouw lijn doortrekt zou iemand die een miljoen betaald meer en betere recht hebben op zorg, dan iemand die dat niet kan missen….
Vervang ik in jouw redenatie even wat woorden, omdat je al in groepen denkt:
“ Ik zei dat rokers die ziek worden van roken dat risico zelf hebben genomen en geen voortang meer hoeven krijgen op andere ic zorg. Is dat zo raar?”
“ Ik zei dat alcohol drinkers die ziek worden van alcohol dat risico zelf hebben genomen en geen voortang meer hoeven krijgen op andere ic zorg. Is dat zo raar?”
Staat je redenatie er wel raar op vind jezelf niet? Waarom wel onderscheid maken tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden, maar geen onderscheid maken tussen rokers/ niet-rokers, alcohol drinkers/ niet alcohol drinkers, hetero’s / homo’s etcetcetc
In de eerste plaats zijn we allemaal mensen en je hoeft het niet allemaal met elkaar eens te zijn, maar laten we wel elkaar dezelfde rechten geven.
Als iemand niet met voorrang geholpen mag worden, wat jij nog steeds zegt wordt het in de praktijk op de wachtlijst staan…
Dan komt de volgende gevaccineerde langs voor de niet gevaccineerde en ga zo maar door. Kortom wat nu precies gebeurd is met mensen die achtergesteld werden omdat alles stil werd gelegd voor de coronapatienten, hierdoor zijn er mensen overleden die met de behandeling geholpen konden worden.
Dus ja misschien zie ik zaken te zwart wit en bevalt het je niet, ook prima kom hier niet om te rellen, ik haat alleen het groepjesdenken, dat brengt alleen maar meer ergernis…
Maar goed nogmaals verdeel en heers, dat is wat ze willen en dat is ondertussen wel gelukt als er zelfs binnen families enorme strijd over dit onderwerp is.
-
Wie is ze?
En waarom zouden ZE bewust verdeeldheid willen zaaien? 

- MarkS
Complot
- JP
-
Onlinetomgtr
Ik vroeg me exact hetzelfde af maar geen zin in weer deze discussie.
- jos_br
Ik sta volkomen achter FDD met deze strekking, alleen al het feit dat er dus een onderscheid gemaakt wordt tussen te leveren diensten vanwege wel of niet gevaccineerd zijn is een discriminatie die nog niet uitgevoerd is en niet dient te worden toegepast tijdens medische beslissingen. Vooral omdat niet onomstotelijk bewezen is dat de vaccinaties wel of niet helpen. Dit gaan we de komende tijd pas zien, aangezien het nu dalen van de besmettingen wel degelijk weer en seizoensgebonden blijkt te zijn.tomgtr schreef: 27 jun 2021, 19:05Je kletst echt onzin en maakt vergelijkingen op basis van uit verband getrokken woorden. Nogmaals, mensen die bewust niet gevaccineerd zijn mogen best geholpen worden in ziekenhuis maar niet met voorrang op andere zieken zoals laatste anderhalf jaar. Zo wel duidelijk? Zo niet, jammer, duidelijker kan ik het niet maken. Mocht jij het ethisch wel verantwoord vinden om mensen met hartkwalen of kanker niet of te laat te helpen omdat de IC’ vol liggen met mensen met corona die bewust dat risico hebben genomen dan verschillen we van mening. Dat is prima , maar niet de ethicus hier gaan uithangen terwijl jezelf ook een ethische keuze maakt kennelijk. Daar ben ik het weer niet mee eens. Prima toch?FDD schreef: 27 jun 2021, 18:12Je zegt het dus wel maar in andere bewoordingtomgtr schreef: 27 jun 2021, 17:53 Hoho, ik heb NERGENS gezegd dat die mensen die niet gevaccineerd hebben geen recht op zorg hebben of die zorgen moeten betalen toch? Waar lezen jullie dat? Ik zei dat niet gevaccineerden die ziek worden van corona dat risico zelf hebben genomen en geen voortang meer hoeven krijgen op andere ic zorg. Is dat zo raar?![]()
![]()
Maar goed als je dat doortrekt met gebruik van alcohol (laten we zeggen meer dan 10 liter per jaar) en gebruik van sigaretten ben je wel consequent.
Dus ja, je snapt hem al ik vind je beredenering raar. Als je jouw lijn doortrekt zou iemand die een miljoen betaald meer en betere recht hebben op zorg, dan iemand die dat niet kan missen….
“ Ik zei dat rokers die ziek worden van roken dat risico zelf hebben genomen en geen voortang meer hoeven krijgen op andere ic zorg. Is dat zo raar?”
“ Ik zei dat alcohol drinkers die ziek worden van alcohol dat risico zelf hebben genomen en geen voortang meer hoeven krijgen op andere ic zorg. Is dat zo raar?”
Staat je redenatie er wel raar op vind jezelf niet? Waarom wel onderscheid maken tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden, maar geen onderscheid maken tussen rokers/ niet-rokers, alcohol drinkers/ niet alcohol drinkers, hetero’s / homo’s etcetcetc
In de eerste plaats zijn we allemaal mensen en je hoeft het niet allemaal met elkaar eens te zijn, maar laten we wel elkaar dezelfde rechten geven.
Jos.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Vaccinaties helpen niet?
In heel Europa daalt het aantal besmettingen harder dan de brandstofmeter van m'n M3 als ik eens flink ga poken. Lijkt me nou niet echt toeval.
In heel Europa daalt het aantal besmettingen harder dan de brandstofmeter van m'n M3 als ik eens flink ga poken. Lijkt me nou niet echt toeval.
- MarkS
Laat gaan die twee …
Mark.
Mark.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Het zijn nu de niet gevaccineerde mensen die voorrang krijgen op mensen die dus al een jaar of meer hun operaties uitgestelt zien worden. Dat vind jij wel volkomen logisch?jos_br schreef: 27 jun 2021, 23:10Ik sta volkomen achter FDD met deze strekking, alleen al het feit dat er dus een onderscheid gemaakt wordt tussen te leveren diensten vanwege wel of niet gevaccineerd zijn is een discriminatie die nog niet uitgevoerd is en niet dient te worden toegepast tijdens medische beslissingen. Vooral omdat niet onomstotelijk bewezen is dat de vaccinaties wel of niet helpen. Dit gaan we de komende tijd pas zien, aangezien het nu dalen van de besmettingen wel degelijk weer en seizoensgebonden blijkt te zijn.tomgtr schreef: 27 jun 2021, 19:05Je kletst echt onzin en maakt vergelijkingen op basis van uit verband getrokken woorden. Nogmaals, mensen die bewust niet gevaccineerd zijn mogen best geholpen worden in ziekenhuis maar niet met voorrang op andere zieken zoals laatste anderhalf jaar. Zo wel duidelijk? Zo niet, jammer, duidelijker kan ik het niet maken. Mocht jij het ethisch wel verantwoord vinden om mensen met hartkwalen of kanker niet of te laat te helpen omdat de IC’ vol liggen met mensen met corona die bewust dat risico hebben genomen dan verschillen we van mening. Dat is prima , maar niet de ethicus hier gaan uithangen terwijl jezelf ook een ethische keuze maakt kennelijk. Daar ben ik het weer niet mee eens. Prima toch?FDD schreef: 27 jun 2021, 18:12
Je zegt het dus wel maar in andere bewoording![]()
![]()
Jos.
Recht op zorg moet er ook zijn voor niet gevaccineerde, maar alles uitstellen bij mensen die operaties nodig hebben ten faveure van niet gevaccineerde hebben is geen houdbare situatie.
De kans om te vaccinerren heb je zeg einde zomer ruimschoots gehad en wat mij betreft starten ze dan de reguliere zorg weer op ten nadele van een aantal corona bedden dan misschien. Kiezen tussen 2 kwaden, linksom of rechtsom doe je dit nooit goed.
-
OnlineMartijn_bmw
Eens! En bovenal geen nieuwe lockdowns om de toestroom niet gevaccineerd te minimaliseren. Want daarna ligt de rekening voor alle steunpakketten tijdens de lockdown weer bij iedereen.Eric Z schreef: 27 jun 2021, 23:38Het zijn nu de niet gevaccineerde mensen die voorrang krijgen op mensen die dus al een jaar of meer hun operaties uitgestelt zien worden. Dat vind jij wel volkomen logisch?jos_br schreef: 27 jun 2021, 23:10Ik sta volkomen achter FDD met deze strekking, alleen al het feit dat er dus een onderscheid gemaakt wordt tussen te leveren diensten vanwege wel of niet gevaccineerd zijn is een discriminatie die nog niet uitgevoerd is en niet dient te worden toegepast tijdens medische beslissingen. Vooral omdat niet onomstotelijk bewezen is dat de vaccinaties wel of niet helpen. Dit gaan we de komende tijd pas zien, aangezien het nu dalen van de besmettingen wel degelijk weer en seizoensgebonden blijkt te zijn.tomgtr schreef: 27 jun 2021, 19:05
Je kletst echt onzin en maakt vergelijkingen op basis van uit verband getrokken woorden. Nogmaals, mensen die bewust niet gevaccineerd zijn mogen best geholpen worden in ziekenhuis maar niet met voorrang op andere zieken zoals laatste anderhalf jaar. Zo wel duidelijk? Zo niet, jammer, duidelijker kan ik het niet maken. Mocht jij het ethisch wel verantwoord vinden om mensen met hartkwalen of kanker niet of te laat te helpen omdat de IC’ vol liggen met mensen met corona die bewust dat risico hebben genomen dan verschillen we van mening. Dat is prima , maar niet de ethicus hier gaan uithangen terwijl jezelf ook een ethische keuze maakt kennelijk. Daar ben ik het weer niet mee eens. Prima toch?
Jos.
Recht op zorg moet er ook zijn voor niet gevaccineerde, maar alles uitstellen bij mensen die operaties nodig hebben ten faveure van niet gevaccineerde hebben is geen houdbare situatie.
De kans om te vaccinerren heb je zeg einde zomer ruimschoots gehad en wat mij betreft starten ze dan de reguliere zorg weer op ten nadele van een aantal corona bedden dan misschien. Kiezen tussen 2 kwaden, linksom of rechtsom doe je dit nooit goed.
- jos_br
- alt
Ik begrijp jullie denkwijze over voordringen van gelovigen op de ic's.
Maar hiermede laten de gelovigen, rokers, alcoholdrinkers, fietsers, mc Donalds bezoekers & anderen, niet geheel nadenkend volk zien, dat zij tot de zwakken in de maatschappij behoren.
Dus hulp nodig hebben.
Vandaar dat zij in alles over vertegenwoordig zijn in de zorg.
Maar hiermede laten de gelovigen, rokers, alcoholdrinkers, fietsers, mc Donalds bezoekers & anderen, niet geheel nadenkend volk zien, dat zij tot de zwakken in de maatschappij behoren.
Dus hulp nodig hebben.
Vandaar dat zij in alles over vertegenwoordig zijn in de zorg.
-
Lijkt me meer seizoensgebonden als je terugkijkt naar dezelfde periode vorig jaar toen er nog geen vaccinaties waren:Bram schreef: 27 jun 2021, 23:28 Vaccinaties helpen niet?
- WJ
Ja mee eens, vanaf Oktober gaan we misschien zien dat corona weer opkomt maar de IC's hopelijk stukken leger blijven.
-
OnlineMartijn_bmw
Dit idd, het is ook niet gezegd dat je 100% geen corona (Sars-CoV-2) krijgt na vaccinatie.WJ schreef: 28 jun 2021, 11:06 Ja mee eens, vanaf Oktober gaan we misschien zien dat corona weer opkomt maar de IC's hopelijk stukken leger blijven.
Maar wel dat je er niet zo ziek meer van wordt, we worden in de winter allemaal wel eens ziek van een griepje of verkoudheid (wat over het algemeen óók corona virussen zijn

- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ook met de griep kun je de IC's weer lamleggen denk ik.
Als ik het goed begrepen heb van de laatste golf, start de triage rond de 800 volle bedden ipv die 1200 die ik eerst dacht.
Dat houd niet over.
Als ik het goed begrepen heb van de laatste golf, start de triage rond de 800 volle bedden ipv die 1200 die ik eerst dacht.
Dat houd niet over.
-
OnlineMartijn_bmw
Voor griep hebben we nog nooit een lockdown of andere rare maatregelen gehad.smiley schreef: 28 jun 2021, 14:37 Ook met de griep kun je de IC's weer lamleggen denk ik.
Dat houd niet over.
Dus denk dat dat toch van een andere orde is

- JP
Ondertussen roept Merkel de Britten op om de grenzen te sluiten, omdat daar de delta-pleuris begint uit te breken.....
- alt
Eindelijk nu kan iedereen voor een prikkie op vakantie. 

-
JP @ PC alt.
Ibiza slaan we dit jaar maar over.
Corona check app werkt prima. Kan er niks mee in NL want ik heb 1 prik. Logisch met corona achter de kiezen. GGD gebeld en ws is dat per 1-7 juli op orde. Per 1 juli ook te gebruiken in het buitenland. 2022 lijkt me verstandiger.
Ibiza slaan we dit jaar maar over.
Corona check app werkt prima. Kan er niks mee in NL want ik heb 1 prik. Logisch met corona achter de kiezen. GGD gebeld en ws is dat per 1-7 juli op orde. Per 1 juli ook te gebruiken in het buitenland. 2022 lijkt me verstandiger.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik doelde er meer op dat de marge zo flinterdun is, dat met een Corona variant het ook snel weer vol zit.Martijn_bmw schreef: 28 jun 2021, 15:24 Voor griep hebben we nog nooit een lockdown of andere rare maatregelen gehad.
Dus denk dat dat toch van een andere orde is![]()
Of dat ongevaccineerden zijn, of een variant die een boostershot nodig heeft laat ik in het midden.
-
OnlineMartijn_bmw
Ah zo, eens dat die marges (te) flinterdun zijn!smiley schreef: 28 jun 2021, 16:06Ik doelde er meer op dat de marge zo flinterdun is, dat met een Corona variant het ook snel weer vol zit.Martijn_bmw schreef: 28 jun 2021, 15:24 Voor griep hebben we nog nooit een lockdown of andere rare maatregelen gehad.
Dus denk dat dat toch van een andere orde is![]()
Of dat ongevaccineerden zijn, of een variant die een boostershot nodig heeft laat ik in het midden.
-
Mooi dat je weer weggezet wordt als complotdenker
Ik heb vermoed ik meer vaccinaties in mijn lichaam zitten dan 90% wat op het forum rondhangt vanwege het vele reizen met mijn werk, deze laat ik de eerste 5 jaar even aan mijn neus voorbij gaan, ik wacht even af wat er staat te gebeuren op de lange termijn.
Ik heb gewoon teveel vraagtekens en een heel raar gevoel bij de situatie wat er momenteel speelt, dat is gewoon een onderbuikgevoel. Vroeger ook nooit klakkeloos meegelopen met de massa, soms zat ik mis en soms zat ik goed. We gaan het wel zien wat de toekomst brengt en ik kan altijd nog beslissen om hem wel te nemen.
Het klinkt heel grof, maar ik laat anderen het experiment wel eerst aangaan, immers op jullie brief zal wel hetzelfde staan als wat bij mij stond (en dit was voor mij de spreekwoordelijke druppel):
' Het RIVM doet ook het onderzoek naar hoe lang het vaccin werkt en hoe goed het werkt. Als het RIVM uw gegevens heeft kunnen ze contact met u opnemen als er nieuwe informatie is over bijwerkingen''
Ze geven dus gewoon toe dat ze niet weten of het werkt en ze doen dan ook nog onderzoek naar iets wat ze zelf mee op de markt zetten. Dat is hetzelfde dat de slager zijn eigen vlees keurt, niks onafhankelijks. Zou mooi zijn dat ik mijn eigen inspecties op pijpleidingen door mijzelf laat controleren
En daarnaast nog het gehele virus zelf, het wordt weggezet als een killervirus en dat is het gewoon niet. De meeste mensen op forums zaten te grappen en te grollen over Ebola en dergelijk virussen, want ver van mijn bed show. Nu is er iets wat zekers meer is dan een griep, maar niet veel meer dan dat, en wat niet eens in de buurt komt van Ebola en moet je eens zien wat er allemaal gebeurd.....

Ik heb vermoed ik meer vaccinaties in mijn lichaam zitten dan 90% wat op het forum rondhangt vanwege het vele reizen met mijn werk, deze laat ik de eerste 5 jaar even aan mijn neus voorbij gaan, ik wacht even af wat er staat te gebeuren op de lange termijn.
Ik heb gewoon teveel vraagtekens en een heel raar gevoel bij de situatie wat er momenteel speelt, dat is gewoon een onderbuikgevoel. Vroeger ook nooit klakkeloos meegelopen met de massa, soms zat ik mis en soms zat ik goed. We gaan het wel zien wat de toekomst brengt en ik kan altijd nog beslissen om hem wel te nemen.
Het klinkt heel grof, maar ik laat anderen het experiment wel eerst aangaan, immers op jullie brief zal wel hetzelfde staan als wat bij mij stond (en dit was voor mij de spreekwoordelijke druppel):
' Het RIVM doet ook het onderzoek naar hoe lang het vaccin werkt en hoe goed het werkt. Als het RIVM uw gegevens heeft kunnen ze contact met u opnemen als er nieuwe informatie is over bijwerkingen''
Ze geven dus gewoon toe dat ze niet weten of het werkt en ze doen dan ook nog onderzoek naar iets wat ze zelf mee op de markt zetten. Dat is hetzelfde dat de slager zijn eigen vlees keurt, niks onafhankelijks. Zou mooi zijn dat ik mijn eigen inspecties op pijpleidingen door mijzelf laat controleren

En daarnaast nog het gehele virus zelf, het wordt weggezet als een killervirus en dat is het gewoon niet. De meeste mensen op forums zaten te grappen en te grollen over Ebola en dergelijk virussen, want ver van mijn bed show. Nu is er iets wat zekers meer is dan een griep, maar niet veel meer dan dat, en wat niet eens in de buurt komt van Ebola en moet je eens zien wat er allemaal gebeurd.....