Roadtrips / Op vakantie met de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Re: Roadtrips / Op vakantie met de auto

Bericht door Opa » 05 jul 2024, 16:53

Obbe schreef: 04 jul 2024, 11:18

Volgende dag door Zwitserland richting Aosta in Italië gereden. Route gemaakt met deels snelweg en stukken binnendoor. Eerste stuk snelweg maar toen kwamen we op de 11 van Spiez naar Aigle. Wat een weg en wat een auto. Dat je eindelijk begrijpt waarom je een M2 hebt. Niemand op de weg, super overzichtelijk, bochten, hoogteverschillen, vergezichten. Echt enorm genoten. Daarna richting de grote Sint Bernard. Die was de hele week nog dicht maar gelukkig net geopend. Te druk om echt door te rijden maar wat een route! Sneeuwmuren van vijf meter hoog waar je tussendoor rijdt.

Dag daarna vanuit de buurt van Aosta over de kleine Sint Bernard voornamelijk binnendoor richting Grenoble gereden. Heerlijk gas kunnen geven.
Wij hebben vorig jaar een dag of 8 in de omgeving van Aosta een huisje gehad en elke dag de pad op met de Fiesta ST om daar in de buurt de boel te 'verkennen'.
Schitterende omgeving daar met ook veel leuke wegen, de Grote en Kleine Sint Bernard ook gedaan, de Grote zelfs 2 keer....1 keer in het donker toen we terug kwamen van de Matterhorn in Zwitserland.
Ook bij de Mont Blanc zijn we omhoog gegaan met de kabelbaan Skyway Monte Bianco die in het rond draait, zodat jij op 1 plek kan blijven staan om de hele omgeving te zien: https://www.rtl.nl/tech/artikel/3993551 ... van-europa .

Na 8 dagen in Aosta zijn we via de Alpen, Dolemieten en 2 overnachtingen onderweg naar Slovenië gereden, wat ook prachtig was.

Opa

Bericht door Opa » 05 jul 2024, 17:01

tomgtr schreef: 04 jul 2024, 12:57 Ik ga met zoonlief een tripje maken van een dag of 4-5 begin zomervakantie . Dacht een beetje richting Limburg, Luxemburg, Elzas, Eiffel. Iemand tips welke stadjes leuk zijn om te verblijven?
Er is daar(noordelijke helft van Luxemburg en Ardennen omgeving Malmedy/La Roche-en-Ardenne) zat moois te zien, maar wat vinden jullie mooi/leuk/interessant en waardoor vinden jullie een stadje leuk?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 05 jul 2024, 19:15

Beetje leuke oude stadjes. Oud als in oud pittoresk, niet “Luik” oud.

Nou staat alles wel beetje op losse schroeven want dochterlief (17 jaar) werd opeens jaloers en wil ook mee. Dus als dat zo is dan is het plan anders. Geen speeltje mee maar de familiecontainer en wellicht paar dagen Hamburg dan. 😒

Opa

Bericht door Opa » 05 jul 2024, 21:37

Je kunt met die zeecontainer toch ook richting Ardennen en Eifel.....wat valt er in Hamburg te beleven dan?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 jul 2024, 10:07

Tuurlijk kan dat en overweeg ik ook wel. Maar belevingswereld van puber van 17 is anders. Trier of zo zou ze leuk vinden maar een beetje bij circuits kijken en door Ardennen of Eiffel rossen zal ze minder mee hebben.

Hamburg is overigens geweldige stad. Heeft alles. Hele dure mooie gedeeltes maar ook hele rauwe en betaalbare opties. Op een paar minuten afstand of de hipste restaurants of voor een appel en een ei iets eten. Ik ben vanwege werk zo vaak in Hamburg geweest en heb me er altijd ontzettend thuis gevoeld. Qua vibe ook wel beetje als 010.

Opa

Bericht door Opa » 06 jul 2024, 10:43

Oké, ik ben niet zo van de grote steden.
Vind het te druk en zo en als wij weg gaan zoeken we meer de rust op....enige voordeel in zo'n stad is inderdaad meer keuze van restaurants vind ik dan.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 06 jul 2024, 12:47

Opdelen in twee trips geen idee?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 jul 2024, 12:57

Heb ik ook overwogen hoor. Spa-Trier. Nachtje Trier en dan door richting Hamburg. Maar is wel een zaaddodende trip van Trier naar Hamburg tijdens hoogseizoen .

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 06 jul 2024, 13:03

Hoeft niet achter elkaar toch. Nu met de een, over een paar weken met de ander.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 jul 2024, 13:56

Gaan ook nog een dag of 9 naar Barcelona regio. Maar idd zou Trier ook eind zomer doen met zoon. Hamburg vinden ze beide supertof.

Opa

Bericht door Opa » 06 jul 2024, 15:14

Een leuk oud stadje/dorpje in Duitsland is Monreal, daar waan je terug in de 13e eeuw of zo.
Is ook redelijk in de buurt van De Ring, dus makkelijk te combineren.....wij zijn er afgelopen april geweest, toen we 4 nachten in Löf aan de Moezel zaten.

BMWDennis

Bericht door BMWDennis » 12 jul 2024, 00:26

ErikS schreef: 04 jul 2024, 16:48
tomgtr schreef: 04 jul 2024, 16:27 Precies zoiets had ik in gedachten. Top! Mijn zoon is supersnob, at op z’n 3e truffel en oesters dus dat komt helemaal goed. Liever sashimi of franse kaasjes dan patat!
Top, Kasteel van Ordingen omdat het kan. (ik heb daar nog even wat speciaalbieren meegepakt in een bierspeciaalzaak.) En dan die ho*renweg naar Luik, lache man. :lol:
In Trier zat goede plekken. We hadden daar een hotel met rooftop zwembad uitkijkend over de vallei, was ook gaaf. Eten daar was net effe wat 'minder'. Vooral de weg van Luik -> Spa -> trier. Helemaal top qua rijden en overzichtelijkheid. :df:
Dit vind ik zo mooi aan dit forum. Al vaak leuke tips tegen gekomen en ook dit hotel in Trier is weer een top-tip👍🏻

Enrico

Bericht door Enrico » 12 jul 2024, 14:07

Helaas niet met de 718 geweest, maar wat is Schotland een prachtige bestemming!!

SlowCo

Bericht door SlowCo » 12 jul 2024, 15:01

Mooie routes!

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 jul 2024, 17:47

Opa schreef: 06 jul 2024, 15:14 Een leuk oud stadje/dorpje in Duitsland is Monreal, daar waan je terug in de 13e eeuw of zo.
Is ook redelijk in de buurt van De Ring, dus makkelijk te combineren.....wij zijn er afgelopen april geweest, toen we 4 nachten in Löf aan de Moezel zaten.
Ben gister met tussenstop in roermond outlet naar Spa gereden. Daar nachtje geslapen en vandaag naar Trier gereden. Prachtig allemaal. En wat vooral opvalt hoe duur NL is qua eten en hotels. Zit nu in een hotelkamer met 2 verdiepingen, alles even prachtig. 240 euro. Ff lekker warm lunchen met z’n 3en? 66 euro. Ben je in NL bijna voor de mac kwijt

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 16 jul 2024, 18:59

tomgtr schreef: 16 jul 2024, 17:47
Opa schreef: 06 jul 2024, 15:14 Een leuk oud stadje/dorpje in Duitsland is Monreal, daar waan je terug in de 13e eeuw of zo.
Ben gister met tussenstop in roermond outlet naar Spa gereden. Daar nachtje geslapen en vandaag naar Trier gereden. Prachtig allemaal. En wat vooral opvalt hoe duur NL is qua eten en hotels. Zit nu in een hotelkamer met 2 verdiepingen, alles even prachtig. 240 euro. Ff lekker warm lunchen met z’n 3en? 66 euro. Ben je in NL bijna voor de mac kwijt
Leuk dat je toch die kant bent opgegaan met ze! Veel plezier :df: en idd die prijzen viel mij ook weer op afgelopen mei vakantie naar Portugal geweest horeca lijkt wel gratis ivm NL daar…

Opa

Bericht door Opa » 16 jul 2024, 19:02

Als je daar een beetje binnendoor blijft rijden is het een schitterende omgeving, met leuke weggetjes en inderdaad allemaal nog goed betaalbaar. :df: :D

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 jul 2024, 19:14

Vanaf regio Spa alles binnendoor gedaan. Top.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 16 jul 2024, 20:43

Martijn_bmw schreef: 16 jul 2024, 18:59
tomgtr schreef: 16 jul 2024, 17:47
Leuk dat je toch die kant bent opgegaan met ze! Veel plezier :df: en idd die prijzen viel mij ook weer op afgelopen mei vakantie naar Portugal geweest horeca lijkt wel gratis ivm NL daar…
Spanje ook. En als je daar iets te drinken bestelt dan krijg je ook wat te drinken, itt 200ml flesjes hier.

HJ2

Bericht door HJ2 » 17 jul 2024, 18:18

Jelui!
Ik zit er aan te denken om met HJ Junior naar Zinsheim of Speyer af te reizen voor een bezoek aan het museum aldaar.
Heeft iemand nog goeie overnachtingstips / B&B die goed met de Lotus zijn aan te rijden?
https://www.technik-museum.de/

Tom

Bericht door Tom » 17 jul 2024, 18:27

Beide musea zijn absoluut de moeite waard!
Ik heb toen overnacht in Hotel Dorint Alzey/Worms. Prima hotel, kamers zijn leuk in thema, locatie is wel minder als je wat leuks zoekt (wel dicht bij de snelweg).

HJ2

Bericht door HJ2 » 17 jul 2024, 18:38

Ik zoek meer iets in een dorp / stadje waar we gelijk (of een dorp verderop) een degelijke Duitse maaltijd kunnen nuttigen.
Bijvoorbeeld een degelijk Duits restaurant boven een slagerij ;-)

Zinsheim ben ik als kind wel eens geweest. Toen was ik (illegaal) in een eenmans sub gestapt, kwam er een rondleiding langs... Hoe kan het nu toch dat iemand de propeller zag bewegen en voor gek werd verklaard door de tourguide? heheh

Ik ga 't hotel toch even opzoeken.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 17 jul 2024, 19:32

Zelf heb ik overnacht bij Kreuzberghof in Tiefenbach, weinig bijzonders. Je loopt er makkelijker de natuur in dan een restaurant. En zo lekker oud-duits qua aankleding. Prima voor 1 nachtje maar dat is het dan ook wel.

Je kan bij Speyer ook nog een gebouw er naast bezoeken met je ticket, maar dat heeft weinig met voertuig techniek te maken. https://speyer.technik-museum.de/de/musikinstrumente

Beide locaties ben je wel even zoet mee. Probeer het niet in 1 middag te proppen. Beter vroeg vertrekken en 1 locatie en na je overnachting de andere locatie bezoeken.

Tom

Bericht door Tom » 17 jul 2024, 20:00

HJ2 schreef: 17 jul 2024, 18:38 Ik zoek meer iets in een dorp / stadje waar we gelijk (of een dorp verderop) een degelijke Duitse maaltijd kunnen nuttigen.
Bijvoorbeeld een degelijk Duits restaurant boven een slagerij ;-)
Qua eten was er weinig keus daar. We hebben gegeten in een uitgestorven gehucht waar een restaurantje (zonder pinapparaat; kwam ik zonder genoeg cash op zak achter en dus 2*15 minuten op en neer ben gereden) zat.

Ik heb die musea ook over twee dagen gedaan.

Zag pas trouwens een filmpje voorbijkomen dat ze ook met een onderzeeër bezig waren om die daar te krijgen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 jul 2024, 20:17

Dat geen pinautomaat ben ik in Duitsland ook al een aantal keer tegenaan gelopen.
Kan je je in NL echt niet meer voorstellen dus ook zo gewend om nooit cash bij mij te hebben :tooth:

Plaats reactie