Gran Turismo 5

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Mari Oh Oh!

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Mari Oh Oh! » 22 dec 2010, 11:46

Chris van S. schreef:
Mari Oh Oh! schreef: Dan komt de afstelling. Alle, maar dan ook echt alle hulpjes uitzetten, tractieverlies aan de achterkant is je vriend.
Ondanks dat jij gewonnen hebt komt het bij jouw afstelling niet helemaal op mij over dat het een prettige afstelling is.
Het reed voor mij prima. In het echt zou het inderdaad een onbestuurbaar hok zijn. Je hebt gelijk dat je met meer locking bij het remmen inderdaad ook overstuur krijgt, maar met het onderstel is het me ook gelukt. En het scheelde mij weer een onderdeel kopen voor een auto die hierna toch in de shredder kan. ;-)

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 22 dec 2010, 12:22

Mari Oh Oh! schreef: En het scheelde mij weer een onderdeel kopen voor een auto die hierna toch in de shredder kan. ;-)
OK, nuff said! :mrgreen:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 22 dec 2010, 13:05

Ik zal vanavond eens kijken of ik wat kan rommelen met die 500.
Thanks voor de tips.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 22 dec 2010, 16:36

Gewoon alles kopen wat er mag voor die 500. Heb ik ook gedaan. Credits die je investeert verdien je wel terug. Of je moet te veel tijd en ook geduld hebben ;)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 24 dec 2010, 14:55

Pfff, hoe lang ben je bezig met de juiste afstelling vinden?

Ik sla m'n hoofd nu al tegen de muur als ik er aan denk dat ik voor elke lullige veranderingen weer terug moet naar het beginscherm en telkens moet wachten op het laden. Heb ik het geduld niet voor :stom:

Maar ik ga het toch eens proberen, want die online challenges zijn wel een serieuze uitdaging :thumbup:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 24 dec 2010, 15:08

Stéphane schreef:Gewoon alles kopen wat er mag voor die 500. Heb ik ook gedaan. Credits die je investeert verdien je wel terug. Of je moet te veel tijd en ook geduld hebben ;)
Gisteren kwam ik niet verder dan op 1,1s van die Audi A2. Heb het idee dat je rondetijden in de 1:19 moet rijden, maar ik kom absoluut niet verder dan 1:20,1....

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 24 dec 2010, 15:08

Stéphane schreef:Gewoon alles kopen wat er mag voor die 500. Heb ik ook gedaan. Credits die je investeert verdien je wel terug. Of je moet te veel tijd en ook geduld hebben ;)
Gisteren kwam ik niet verder dan op 1,1s van die Audi A2. Heb het idee dat je rondetijden in de 1:19 moet rijden, maar ik kom absoluut niet verder dan 1:20,1....

Macboy

Bericht door Macboy » 24 dec 2010, 22:06

Martin van der Zwaard schreef:Ik zal vanavond eens kijken of ik wat kan rommelen met die 500.
Thanks voor de tips.
Martin die tips van Mario zijn leuk en aardig, maar als je een half uurtje oefent dan moet je met de standaard auto gewoon 1e kunnen worden. Inderdaad zo weinig mogelijk en effectief mogelijk remmen en brutaal zijn in de bochten met andere auto's. Ik heb in elk geval niks aan de Fiat 500 veranderd behalve het aantal pk's en gewicht dat je mag hebben en met redelijk gemak gehaald.
Mark Nauta schreef:Met die GT-R, kan je daar niet gewoon het beste zo'n race GT-R (Japans kampioenschap) nemen? Of is die wel erg duur (950.000 en prijzengeld is 1.000.000).
Gewoon standaard GT-R voldoet prima Mark. Ik heb die gekocht voor 79.000 volgens mij. Is echt zonde van je geld dus :) Ook met de CR-Z eigenlijk geen enkele moeite gehad en ontzettend veel geld kunnen verdienen !!

Binnen een uur heb je dan ongeveer 1 miljoen verdiend of zo !!!

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 24 dec 2010, 22:22

Heb hem al gehaald Ilija. Ook de nieuwe challenges al even gedaan. De Nascar op de Ring goud, alleen de RX-7 op Tsukuba heb ik nog al wat moeite mee.

ADV

Bericht door ADV » 25 dec 2010, 11:09

Voordat ik naar mn schoonouders ging ook nog even paar challenges gedaan.. De oude had ik allemaal al gehaald, wat is die rx7 lekkere driftbak trouwens.. Heb de eerste challenge met mini en tweede met focus st had ik iets meer moeite maar ook gehaald.. toen was ik eindelijk lvl 24 dus ben ik op nat met de SLS op de ring gaan rijden, maar dat valt nog zwaar tegen zeg.. je rijd op comfort soft met een pk kanon en zonder tc is het bijna niet te doen...

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 25 dec 2010, 11:20

Iemand al ervaring met de Audi R10 of de Peugeot HDI Fapfap Le Mans auto's? Is het 't waard om die aan te schaffen ipv de goedkopere jaren 90 LM auto's zoals de Mazda, Sauber, Peugeot?

Roy

Bericht door Roy » 25 dec 2010, 12:09

OMG:

http://translate.google.com/translate?h ... a-250.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 dec 2010, 10:20

Macboy schreef:
Martin van der Zwaard schreef:Ik zal vanavond eens kijken of ik wat kan rommelen met die 500.
Thanks voor de tips.
Martin die tips van Mario zijn leuk en aardig, maar als je een half uurtje oefent dan moet je met de standaard auto gewoon 1e kunnen worden. Inderdaad zo weinig mogelijk en effectief mogelijk remmen en brutaal zijn in de bochten met andere auto's. Ik heb in elk geval niks aan de Fiat 500 veranderd behalve het aantal pk's en gewicht dat je mag hebben en met redelijk gemak gehaald.
Mark Nauta schreef:Met die GT-R, kan je daar niet gewoon het beste zo'n race GT-R (Japans kampioenschap) nemen? Of is die wel erg duur (950.000 en prijzengeld is 1.000.000).
Gewoon standaard GT-R voldoet prima Mark. Ik heb die gekocht voor 79.000 volgens mij. Is echt zonde van je geld dus :) Ook met de CR-Z eigenlijk geen enkele moeite gehad en ontzettend veel geld kunnen verdienen !!

Binnen een uur heb je dan ongeveer 1 miljoen verdiend of zo !!!
CR-Z was dan ook redelijk makkelijk(al werd ik wel zenuwachtig toen de 50% van de hybride aandrijving op adem moest komen van had en het ging al zo traag). De 70's Challenger uitdaging stelde al helemaal niks voor en de eerste RX-7 event ook niet(beide de eerste wagen in de voorlaatste ronde al ingehaald bij de eerste poging). Die drie heb ik dan toevallig ook niet volledig getuned. De tweede (uit de nieuwe serie challenges)RX-7 event vond ik dan weer wat lastiger. Vooral omdat ik dacht mijn oude te kunnen gebruiken. FAIL, want ik kwam niet eens in de buurt van de tijd. Ik moest dus toch een nieuw kopen(de laatste RX-7 Spirit R geloof ik) en mijn oude bak kan ik nou ook niet meer uitlenen aan een vriend omdat ie nu teveel PK's heeft :-S. En ook met de nieuwe moest ik toch wel een keer of 5 proberen voordat ik hem kon winnen(tweede worden lukte met dat ding de eerste keer).

Misschien dat de 500 op standaard onderstel wel bijna net zo goed rijdt als met een schroefsetje, alleen heb ik geen zin om dat eerst te proberen. In dezelfde tijd kan je het geld wat je uitgeeft 3x terug winnen in een grind race, dus neem ik niet eens de moeite om het eerst zonder te proberen. Zonde van mijn tijd. Net als het kopen van auto's die je later nog kan winnen trouwens. Is me alweer een keer of 3 overkomen(2CV, 2002, 190).

Het is me trouwens eindelijk gelukt de (expert?) spec-b historische Monaco race te winnen. Vreselijk frustrerend om die idioot netjes door de chicane na de tunnel te krijgen. Als ie te ver in het rode zit neemt ie de bocht te krap, al leek het minder te zijn toen ik de topsnelheid lager had staan. Maar gelukkig maakt de rest van de AI ook in sommige races fouten en daardoor heb ik hem de laaste keer kunnen winnen. Als prijs voor het goud in alle spec-b expert races kreeg ik trouwens een McLaren F1. Toch nog eens geluk. :-) Alle andere keren kreeg ik namelijk redelijk useless zooi.

EDIT: Heb ook eindelijk een Formula Granturismo kunnen kopen(of hoe dat ding ook heet). Een aantal b-spec races gaat dus een stuk minder frustrerend worden. Like the wind was nu zelfs in b-spec een eitje. :twisted: Oh wat blijft dat b-spec toch kansloos(vooral om dat je inderdaad geen ffwd hebt), maar tegelijk onmisbaar voor fatsoenlijke progressie in a-spec. Hoe de hel moet ik de historische race winnen zonder die 70's Toyota racecar of een hele grote zak geld?

Roy S.

Bericht door Roy S. » 27 dec 2010, 10:41

Roy schreef:OMG:

http://translate.google.com/translate?h ... a-250.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Check mp, daar staan er inmiddels ook genoeg... :lol:

http://link.marktplaats.nl/407571680

WJ

Bericht door WJ » 27 dec 2010, 11:02

Haha wtf, misschien mijn garage ook maar op marktplaats zetten. :mrgreen:

Hunter

Bericht door Hunter » 27 dec 2010, 15:38

Pfff... net de 4 uurs endurance race achter de rug met de Mazdaatjes... Ruim 220 rondjes over Tsukuba. :bag:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 dec 2010, 16:22

Hunter schreef:Pfff... net de 4 uurs endurance race achter de rug met de Mazdaatjes... Ruim 220 rondjes over Tsukuba. :bag:
LOL! Het spel schiet inderdaad van het ene uiterste in het andere. Zelfs in extreme zijn de meeste races zeker niet meer dan 10 ronden. Dat is bij iRacing nog geen eens een complete trainings- of kwalificatiesessie bij mij. En dan komt Endurance. Mag je opeens 2-4 uur of meer achter de buis zitten zonder save mogelijkheid. IMHO hadden alle races vanaf het begin minimaal 15-20 minuten mogen duren(waarbij je dan dus ook meer kan verdienen), langzaam oplopend tot een uur of anderhalf uur. Nu ga je van amper een sprintrace naar het vervullen van de rol van 2 rijders in een endurance race.

Of kan je bij de endurance(wel vrijgespeeld, maar nog niet aan begonnen) ook je b-spec mee laten rijden(dus niet onder b-spec, maar onder a-spec)? Aan de andere kant maakt het niet uit omdat het nog steeds net zo lang duurt.

Artosevo

Bericht door Artosevo » 27 dec 2010, 19:31

Ik zit nog steeds op die Gran Turismo Formula One te wachten bij de 2de hands auto's. Ik heb hem een dag of 10 geleden wel voorbij zien komen, maar had toen nog niet genoeg credits. Nu heb ik zo'n 8.4 miljoen credits, dus van mij mag tie komen 8) Maarre....als ik nu die 4 uurs race op Tsukuba ga rijden, loop ik dan kans dat die Gran Turismo Formula One bij de 2de hands auto's gemist heb en m'n neus voorbij is???? Of werkt het zo niet?

Arjan.

WJ

Bericht door WJ » 27 dec 2010, 19:41

Die formula one is tekoop bij de online shop. (bij mij iig)
De used car store geeft elke keer zes nieuwe auto's als je een race laad.(en de onderste zes verdwijnen dan)

Macboy

Bericht door Macboy » 27 dec 2010, 20:20

Wie heeft er al 50 medailles gehaald ? Dat zijn de ware rijders denk ik dan :)

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 28 dec 2010, 08:46

Macboy schreef: Martin die tips van Mario zijn leuk en aardig, maar als je een half uurtje oefent dan moet je met de standaard auto gewoon 1e kunnen worden. Inderdaad zo weinig mogelijk en effectief mogelijk remmen en brutaal zijn in de bochten met andere auto's. Ik heb in elk geval niks aan de Fiat 500 veranderd behalve het aantal pk's en gewicht dat je mag hebben en met redelijk gemak gehaald.
Nou, ik ben er gisteren mee bezig geweest en kom echt niet verder dan een 2e plaats. Zit dan rond de 6sec achter nummer 1. Ik zal het dan nog een keer proberen zonder instellingen te veranderen etc maar het valt niet mee. Heb wel door dat je als lompe boer over die baan heen moet anders haal je sommige races nooit.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 28 dec 2010, 09:34

Mari Oh Oh! schreef:
Hunter schreef:Pfff... net de 4 uurs endurance race achter de rug met de Mazdaatjes... Ruim 220 rondjes over Tsukuba. :bag:
LOL! Het spel schiet inderdaad van het ene uiterste in het andere. Zelfs in extreme zijn de meeste races zeker niet meer dan 10 ronden. Dat is bij iRacing nog geen eens een complete trainings- of kwalificatiesessie bij mij. En dan komt Endurance. Mag je opeens 2-4 uur of meer achter de buis zitten zonder save mogelijkheid. IMHO hadden alle races vanaf het begin minimaal 15-20 minuten mogen duren(waarbij je dan dus ook meer kan verdienen), langzaam oplopend tot een uur of anderhalf uur. Nu ga je van amper een sprintrace naar het vervullen van de rol van 2 rijders in een endurance race.

Of kan je bij de endurance(wel vrijgespeeld, maar nog niet aan begonnen) ook je b-spec mee laten rijden(dus niet onder b-spec, maar onder a-spec)? Aan de andere kant maakt het niet uit omdat het nog steeds net zo lang duurt.
Liever niet, kan kan ik niet ff tussendoor een race doen. Daarnaast, zoals ik gister merkte, vermoeid begin ik na 12-15 min mn concentratie te verliezen.

WJ

Bericht door WJ » 28 dec 2010, 10:28

Macboy schreef:Wie heeft er al 50 medailles gehaald ? Dat zijn de ware rijders denk ik dan :)
Medailles als in Trophies? daarmee zit ik over de 50%.
Heeft iemand die lijst met alle Trophies eigenlijk? Eens kijken of er dingen zijn die ik kan doen.

Game Progress blijft nu ook een beetje steken op 94%, heb niet zoveel zin in die endurance races. :P
Heb er nu 4 gedaan, rest komt nog wel.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 28 dec 2010, 10:34

Kan je bij een a-spec endurance race elk moment dat je wil een B-spec coureur inzetten??? Bij GT4 kon je dat doen.

WJ

Bericht door WJ » 28 dec 2010, 10:37

Nope :( (niet zover ik weet iig)
Als dat mogelijk was, dan was ik nu klaar geweest. Eerste 10minuten knallen en de rest door Bob laten rijden.

Plaats reactie