het nieuwe driftenErik Stoffelsen schreef:
Ik zat net even het een en ander terug te kijken, toen me dit opviel:
[vimeo]http://www.vimeo.com/5696629[/vimeo]
Bizar hoe gelijk het allemaal gaat!
Synchroom crashen...

het nieuwe driftenErik Stoffelsen schreef:
Ik zat net even het een en ander terug te kijken, toen me dit opviel:
[vimeo]http://www.vimeo.com/5696629[/vimeo]
Bizar hoe gelijk het allemaal gaat!
Synchroom crashen...
Rico schreef:<<Sponsor actie Motivatie ALERT>>
Voor de coureurs van Downforce.. de eerste rijder die de komende race(s) nummer 1 podium rijd.. voor diegene ligt onderstaand boxspringbed in het verschiet (gratis af te halen)
Dus Peter, Laurens en Jitse.. GOGO
Ik bedoelde dat als je de film op het juiste moment start vele crashes bijna synchroon zijn omdat de auto toch vaak op dezelfde manier wegbreektDownforceJitse schreef:Het aparte is alleen dat het 2 verschillende rijders zijn
Dan light het toch niet aan de rijders, maar die stomme BMW !!DownforceJitse schreef:Het aparte is alleen dat het 2 verschillende rijders zijn
Commentaar is altijd welkom.Hielke schreef:Het filmpje staat er, ik neem aan dat het dan geoorloofd is om commentaar te leveren.
Ik heb ook de video van de eerste stint van Peter op Spa gezien. Daar ging het er qua tempo in droge omstandigheden heel gezapig aan toe en nu met invallende regen heel agressief met veel te veel risico. Ondanks dat er in T1 direct al een waarschuwing komt in de vorm van een spin. Ik snap dat niet. Dit was echt het verkeerde moment om op slicks te willen pushen.
Op het moment dat je net iets te wijd gaat moet je gewoon proberen om rust in de auto te brengen. Op een natte curbstone of gras heb je gewoon niets meer te vertellen. Aangezien Peter van nature een hele vloeiende en rustige piloot is probeert hij dat ook te doen.Ruben schreef:Ik had het daar met Tom V nog over wat je had kunnen doen om het te voorkomen, want ik had ook geen idee. Maar hij gaf aan dat je niet gas moet lossen, maar ook niet bij moet geven. Zit hier op mijn werk, dus kan geluid niet checken, maar zit daar niet een punt in?
Laat ik voorop stellen dat ik het gedurfd vind dat jij en Jitse er akkoord mee gaan dat de filmpjes openbaar worden gemaakt. Daarvoor heb ik respect. Van de 10 DSC crashes dit jaar staan er 9 niet online. Die 9 hoeven dan ook niet bang te zijn voor commentaar achteraf. De kans dat ze ervan leren is daarmee ook veel geringer.Peter Tunissen schreef: Of het rijden op Zolder te agressief was weet ik niet, ik ben wel benieuwd naar de mening van bijvoorbeeld Laurens daarover die in vrijwel dezelfde auto in dezelfde omstandigheden heeft gereden.
Neemt niet weg dat het achteraf makkelijker oordelen is, maar voor mijn gevoel was ik helemaal niet hard aan het pushen op het moment dat het mis ging en dat het toch mis is gegaan heb ik mezelf ook al 100 keer voor geschopt.
Wel een punt ,maar beter voorkomen dan genezen. Met veel gemoedelijkere auto's vaker zo'n situatie meegemaakt. Wat ik dan doe is gewoon zo min mogelijk sturen, de auto laten rollen zonder bodyroll en hopen dat 't goed gaat (en er voldoende ruimte is op de baan). In een race situatie op slicks met een auto die je niet ver full lock kunt uitsturen en waarin alles veel sneller gaat, heb je helemaal geen tijd om te hopen dat 't goed gaat, dan lig je er al af.Ruben schreef:Ik had het daar met Tom V nog over wat je had kunnen doen om het te voorkomen, want ik had ook geen idee. Maar hij gaf aan dat je niet gas moet lossen, maar ook niet bij moet geven. Zit hier op mijn werk, dus kan geluid niet checken, maar zit daar niet een punt in?
Het team wat naast ons stond liet hun wagen dan ook na 1 ronde gelijk binnenkomen.Bert ///M3 schreef:Hm het weer was de laatste 5 minuten pas heel slecht, dan had afvlaggen misschien een optie geweest. Maar die bui aan het begin van de race dan is het IMHO eigen verantwoording of je door wilt gaan ja of nee. En ook eigen verantwoording of je door wilt gaan op slicks ja of nee. Ze zeulen in de DSC allemaal met van die mooie glimmende karretjes vol banden naar de pits, dus mogelijkheden genoeg. Dat spelletje banden wisselen ja of nee, hoeveel tijd verlies je etc hoort er allemaal bij.
Uiteraard is het achteraf makkelijk praten, zo ging ons gesprek ook niet. En uiteraard is voorkomen beter dan genezen, maar dat was de vraag toen niet, anders is het antwoord erg makkelijk : gewoon niet doenDennis Cavallino schreef:Wel een punt ,maar beter voorkomen dan genezen. Met veel gemoedelijkere auto's vaker zo'n situatie meegemaakt. Wat ik dan doe is gewoon zo min mogelijk sturen, de auto laten rollen zonder bodyroll en hopen dat 't goed gaat (en er voldoende ruimte is op de baan). In een race situatie op slicks met een auto die je niet ver full lock kunt uitsturen en waarin alles veel sneller gaat, heb je helemaal geen tijd om te hopen dat 't goed gaat, dan lig je er al af.Ruben schreef:Ik had het daar met Tom V nog over wat je had kunnen doen om het te voorkomen, want ik had ook geen idee. Maar hij gaf aan dat je niet gas moet lossen, maar ook niet bij moet geven. Zit hier op mijn werk, dus kan geluid niet checken, maar zit daar niet een punt in?
Achteraf makkelijk praten voor iedereen.
Dennis Cavallino schreef:ik zei ook dat ik het met je eens ben Tom, je hoeft je niet te verdedigen. Ik zeg precies hetzelfde.
Dennis Orgers schreef:Vandaag Downforce motorsport gespot op TV.
Ik zat net Motors TV te kijken Programma hete Best of Crash, dus eigenlijk niet de beste reclame,
eerst zag je op de 2 DF 130 achter elkaar de bocht om komen (denk dat het zandvoort was maar ik ben niet zeker)
Dan slaat de achterste wagen weg en spint tegen de vangrail aan.
Daarna nog een shot van laurens dat hij net de spinnende Xbow kan ontwijken, eerst gewoon gefilmt, daarna in slowmotion om te laten zien hoe close het was en daarna nog een keer van binnenuit in de wagen.
Erg grappig te zien![]()
MVG Dennis
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 5 gasten