Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)
- Robin Hartog
Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)
Vanavond naar End of Watch. En gelijk ook maar een Pathe kaart halen, want er komen binnenkort teveel films aan die ik wil zien.. Killing them Softly, Skyfall, Hobbit, Taken 2, etc. etc..
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Inderdaad. Taken was gisteravond op de TV. Dus Taken 2 wordt ook van dik hout zaagt men planken denk ik. Hou ik wel van. En vooral in 'n (non USA ) setting met EU acteurs ergens anders dan vaak NYC/LA/SF/Miami of Toronto....Robin Hartog schreef:Vanavond naar End of Watch. En gelijk ook maar een Pathe kaart halen, want er komen binnenkort teveel films aan die ik wil zien.. Killing them Softly, Skyfall, Hobbit, Taken 2, etc. etc..
Dit wordt dus Istanbul ipv Parijs en Famke Janssen doet ook weer mee. Raar mens maar wel lekker.
- Robin Hartog
Ja precies. Dit keer worden zowel z'n vrouw als z'n dochter ontvoerd, dubbele fun! Heerlijke zin ook in nummer 1:

Hoop dat die ook weer in nummer 2 komt!I don't know who you are. I don't know what you want. If you are looking for ransom, I can tell you I don't have money. But what I do have are a very particular set of skills; skills I have acquired over a very long career. Skills that make me a nightmare for people like you. If you let my daughter go now, that'll be the end of it. I will not look for you, I will not pursue you. But if you don't, I will look for you, I will find you, and I will kill you.

- Roy RS
dat was een rauwe film, maar dit gaat hem niet worden vrees ik...
- Robin Hartog
?Roy RS schreef:dat was een rauwe film, maar dit gaat hem niet worden vrees ik...
Overigens, heeft iemand hier 'The Raid: Redemption' gezien? WAT een heerlijke film was dat dan. Actie, gevechten, goed filmwerk.. Erg nice als je het mij vraagt.
-
Zoals mijn naamgenoot al aangeeft: Hoe bedoel je.Roy RS schreef:dat was een rauwe film, maar dit gaat hem niet worden vrees ik...
-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=J5sxNzWd ... re=related[/youtube]
Jongetje rechts bij 0:36 is een leerling van me (tweede clip)
Redelijk wat ophef hier
-
Leuk man!Shakes schreef: Jongetje rechts bij 0:36 is een leerling van me (tweede clip)
Redelijk wat ophef hier

-
+1 Ted was magertjes en bij tijden flauw vond ik. EX 2 was gewoon van dik hout maar toch humor.Oof schreef:Grappig de verschil in meningen en verwachtingen. Waar ik van 50/50 niks verwachte, was ik toch zwaar onder de indruk.
Ted. Een film waar ik echt zin in had. Helaas de de grappige stukjes zeg 10 minuten in totaal waren goed.
De rest van een schamele B kwaliteit.
De topper van 2012 Expendables 2. Wat een cast, locaties, effects, vechten, schieten, etc
@Nandor, dit zei ik ik 'n paar dagen terug:
Vorig weekend naar 'Alleen maar nette mensen' geweest, blijkbaar veel geiniger dan het nogal stugge trieste(maar wel min of meer de realiteit) boek.
Lache was 't wel. En als je de humor weglaat ook nog in in mijn ogen de realiteit eigenlijk.
Zaal zat vol. En uitbundig.
Een 8. Had ik niet verwacht, ben niet gek op de Nederlandse film in 't algemeen, nooit geweest eigenlijk.
-
Leuk Robin.
Ben nu al twee keer geweest. Voor NLse begrippen gewoon echt een goede film. Meer humor dan het boek en Krabbe speelt echt heel goed.
Aanradertje
Ben nu al twee keer geweest. Voor NLse begrippen gewoon echt een goede film. Meer humor dan het boek en Krabbe speelt echt heel goed.
Aanradertje
-
Hou op man. Twee keer?!Shakes schreef:Ben nu al twee keer geweest. Voor NLse begrippen gewoon echt een goede film.
Tits & Asses. Daar ging 't om. Zeg dat dan gewoon

Junior was mee met z'n maatje(beide 12) en dat maatje van 'm heeft z'n ogen nog eruit geplopt te zitten plus z'n haar alsof ie 220V constant kreeg(Oh ja dat had ie vóór de film ook al)

-
Ik hoef alleen maar naast me te kijken hoor 
De tweede keer was met m'n klas. Wilde ze laten zien waar alle ophef over was.
N.

De tweede keer was met m'n klas. Wilde ze laten zien waar alle ophef over was.
N.
-
- Robin Hartog
Beetje 50/50 gevoel over End of Watch, verhaal is best 'mooi', filmwerk moet je van houden, ik vond het wel weer eens wat anders. Maar het eindstukje vond ik vaag/slecht.
Geef het een 7-
Geef het een 7-
- dvh
Deze week staat het volgende op het programma:
- snow white and the huntsman
- red lights
- Men in Black III
- Dark Shadows
- Prometheus
+ Game of Thrones Season1......
Genoeg te kijken weer.
- snow white and the huntsman
- red lights
- Men in Black III
- Dark Shadows
- Prometheus
+ Game of Thrones Season1......
Genoeg te kijken weer.
-
Heb vorige week the expendables 2 ook maar even gekeken in de bios en werd niet teleurgesteld, vooral het begin was een fijne binnenkomer. Als je naar zo'n film gaat moet je niet miepen over het flinterdunne verhaallijntje zoals sommige critics zeggen op het intwebz.
Ben erg benieuwd naar de nieuwe resident evil, hou helemaal niet van zombiefilms maar resident evil is een uitzondering. Oh en paranormal activity natuurlijk, meer van hetzelfde maar ik vind t mooi
Ben erg benieuwd naar de nieuwe resident evil, hou helemaal niet van zombiefilms maar resident evil is een uitzondering. Oh en paranormal activity natuurlijk, meer van hetzelfde maar ik vind t mooi

-
Van de week "Killer Elite" op Film 1 gekeken.
Robert de Niro, Clive Owen en Jason Statham.
Gaat over de betrokkenheid van de engelse SAS bij een aantal moorden in het midden Oosten.
Gisteravond pas de "Inthouchables" gekeken (Beter laat dan nooit...)
Een van de betere films van dit jaar. Heeft al 364 miljoen dollar opgebracht tot dusver. Tevens de Franse inzending voor de oscars dit jaar. Geweldige soundtrack. Diegene die hem nog niet gezien heeft moet hem beslist gaan kijken

Gaat over de betrokkenheid van de engelse SAS bij een aantal moorden in het midden Oosten.
Gisteravond pas de "Inthouchables" gekeken (Beter laat dan nooit...)
Een van de betere films van dit jaar. Heeft al 364 miljoen dollar opgebracht tot dusver. Tevens de Franse inzending voor de oscars dit jaar. Geweldige soundtrack. Diegene die hem nog niet gezien heeft moet hem beslist gaan kijken
-
De beste soundtrack was 't geluid van de QP.
Maar (is al weer half jaar(?) terug voordat ie hot werd zegmaar)TOPFILM inderdaad. Heerlijk min of meer waargebeurd verhaal.
RESPOST, maar gewoon lache:
Gisteren naar Asterix bij de Britten 3D geweest. Wel humor en soms teveel diepgaande onzin voor 'n kinderfilm min of meer. Derpardieu is gewoon altijd goed. En Catherine Deneuve(vroeger echt 'n babe) speelde een aardige rol.
7,5

Maar (is al weer half jaar(?) terug voordat ie hot werd zegmaar)TOPFILM inderdaad. Heerlijk min of meer waargebeurd verhaal.
RESPOST, maar gewoon lache:
Gisteren naar Asterix bij de Britten 3D geweest. Wel humor en soms teveel diepgaande onzin voor 'n kinderfilm min of meer. Derpardieu is gewoon altijd goed. En Catherine Deneuve(vroeger echt 'n babe) speelde een aardige rol.
7,5
- dvh
Best leuke film !Rebel schreef:Van de week "Killer Elite" op Film 1 gekeken.
Ik kijk vaak films waar ik helemaal nog nooit van gehoord heb, maar die me positief verassen. Dit was er een van.
- daNpy
Iemand de Marathon al gezien?
-
Die NL film over de marathon van R'dam met die gast van de Gamma erin? Is die al uit dan?daNpy schreef:Iemand de Marathon al gezien?
Leek me wel wat inderdaad....
Deze dus:
http://www.imdb.com/title/tt2401621/
Wanneer is de premiere? Aha 18 okt al geweest?

Aankondigingen amper gezien...
- Robin Hartog
Killer Elite is een heel vette film vind ik.
Zeker een 8.
Intouchables komt binnenkort hier op Bluray thuis, dus ben benieuwd.
Zijn er hier eigelijk mensen geïnteresseerd in lekker 'ouderwets' Blurays hebben thuis? Kan wellicht wel wat betekenen daarin.

Intouchables komt binnenkort hier op Bluray thuis, dus ben benieuwd.

Zijn er hier eigelijk mensen geïnteresseerd in lekker 'ouderwets' Blurays hebben thuis? Kan wellicht wel wat betekenen daarin.

-
Lv schreef:Heb vorige week the expendables 2 ook maar even gekeken in de bios en werd niet teleurgesteld, vooral het begin was een fijne binnenkomer. Als je naar zo'n film gaat moet je niet miepen over het flinterdunne verhaallijntje zoals sommige critics zeggen op het intwebz.
ik heb laatst voor de gein een review geschreven over expendables 2 in ons personeelsblad haha! voor de liefhebbers:
haha!
The Expendables 2
Regie: Simon West | Cast: Sylvester Stallone (Barney Ross), Jason Statham (Lee Christmas), Jet Li (Yin Yang), Dolph Lundgren (Gunner Jensen), Terry Crews (Hale Caesar), Randy Couture (Toll Road), Bruce Willis (Church), Arnold Schwarzenegger (Trench), Liam Hemsworth (Billy the Kid), Chuck Norris (Booker), Jean-Claude Van Damme (Vilain), Scott Adkins (Hector), Yu Nan (Maggie), e.a.
Het tweede deel in de reeks van helden van weleer die hun kunstje doen, is dit keer niet geregisseerd door Sylvester Stallone zelf, maar door Simon West. En dat lijkt goed uit te pakken, want het tweede deel is nog meer vermaak dan het eerste deel was. Het is een film met een cast, waar je in de jaren ’80 en ’90 voor in de rij bij het lokale filmtheater zou staan en met een flinke laag heerlijke zelfspot. De actie is nog steeds flink over de top, maar dat hoort nou eenmaal bij de “ren-naar-binnen-schiet-iedereen-neer-die-opkijkt-naar-je-en-kom-naar-buiten-zonder-schrammetje” film. En deze film heeft daar een flink gehalte van! Zelfs (tegenwoordig) internetfenomeen Chuck Norris (zoek maar eens op Chuck Norris facts) komt even langs om ons op te vrolijken met een cameo.
Op een druilerige avond besloot ik mijn vrouw te trakteren op mijn helden van weleer. Ik was al helemaal enthousiast geworden toen ik de aankondigingen een tijdje terug kreeg te horen, dat naast de al bestaande cast, o.a. ook nog eens Van Damme en Norris werden toegevoegd. Schwarzenegger en Willis kregen een grotere rol. Dat kan niet fout gaan, denk je dan. En dat klopt! Maar je weet van tevoren dat je niet veel hoeft te verwachten van het verhaal en de diepgang.
In deel 2 krijgen onze expendables een opdracht dat bijna letterlijk een “walk in the park”moet zijn, maar uiteraard gaat dat fout. Het team is uit op wraak, dus tijd om ergens naar binnen te walsen!
Er is geprobeerd emotie en drama in de film te stoppen, maar dat komt een beetje geforceerd over. Dat moet je ook niet echt willen, hou het lekker oppervlakkig zoals de film is bedoeld! Traantjes wegpinken doen we maar bij “Armegaddon”(1998) of iets dergelijks. Dus het verhaal is dan ook weinig interessant en makkelijk te volgen.
De film biedt dan ook een hoop actie van onze favoriete alfamannetjes. Het maakt niet uit van wie je fan was , want alle legendarische actiehelden van weleer zitten erin. En dat maakt deze unieke film het kijken absoluut waard. Oude tijden herleven, met op het einde wat epische vechtscènes tussen “Sly” en “The muscles from Brussels”, geweldige dialogen tussen Bruce “yippikayay” Willis en Arnold “i’ll be back” Schwarzenegger. Zelfs met alle botox is het nog prima om aan te zien, want daar kijken we graag doorheen. Ik zag namelijk Van Damme vechten alsof hij nog bezig was met “bloodsport”, Arnold schieten alsof hij nog “commando” was, Willis slechteriken neermaaien als politieagent McClain… Ja al die personages herleven eventjes weer voor 102 minuten.
Op die druilerige avond stond deze film dan ook z’n mannetje en garant voor veel plezier. We hebben samen met mijn vrouw een goede invullen gegeven aan die druilerige avond, want genieten doet iedereen met deze film . Deze film biedt de ultieme “verstand op nul” vermaak en dat mag ook wel een keertje op een avondje, dat je even geen leerlingen aan je hoofd wil hebben.
Als docent geven we graag cijfers, bij deze: 8+
Metchu
-
- Macboy
Joy heeft meer behoefte aan verhaal en realisme in een film las ik ...