Gran Turismo 5
- Erik dB
Re: Gran Turismo 5
Is jullie yellowbird ook zo onbestuurbaar? Heb een pktje of 750 ofzo maar dat apparaat is niet normaal door een bocht te krijgen met mn controller 
- Robin Hartog
Standaard ook niet, Erik. Driftend door elke bocht. En de mijne is standaard...
- Stéphane
Antwoord is de GT-R V-Spec ('09) met alle gewichtsreducties, versnellingsbak, drivetrain en Aero Parts vanuit de GT Auto toko. Is gelukt.Stéphane schreef:Was in GT3 of zoietsArjandeV schreef:Alternatieve oval? 250.000 credits? Waar?Welke GT-R moet je nemen om die laatste Seasonal Event mee te winnen?
Nu alleen nog met mijn 'eigen' voormalige RX-7 de laatste pakken. Moet alleen dat ding nog 2e hands zien te scoren. Had er net gisteren eentje gekocht, maar dat is weer geen GT-X. Zucht
Wel ondertussen Level 24 gescored en genoeg credits om zo'n Le Mans ding mee te regelen
- Stéphane
Die RX-7 kun je dus gewoon nieuw kopen. Ik heb er nu 3, waarvan er 2 niet geschikt zijn. Deze even tweaken en dan de laatste challenge afronden.
Is dat ook weer geregeld
Is dat ook weer geregeld
- Robin Hartog
@Stephane: Hoe heb jij je GT-R afgesteld? Ik heb een v-spec met alle gewichtsreducties incl achterspoiler en daar de downforce op maximaal gezet. Dan een sportsintake manifold. Een catalytic converter sports, een 6-speed close ratio bak, alles van drivetrain, een height adjustable sports kit waarvan ik de hoogte helemaal omlaag heb gegooid, de dampers op 1 en de camber op 4 (achter en voor).
Maar ik kom niet onder de 1:36 uit qua rondetijden..
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik heb de challenge met de Fiat 500 en die met de CR-Z gedaan. Die met de Fiat wel 1e, die andere helaas 2e. Met die GT-R, kan je daar niet gewoon het beste zo'n race GT-R (Japans kampioenschap) nemen? Of is die wel erg duur (950.000 en prijzengeld is 1.000.000).
- Robertdj
Standaard listig, met iedere pk erbij listiger. Heel leuk om te rijden, maar je moet er geen race mee willen winnen :pErik dB schreef:Is jullie yellowbird ook zo onbestuurbaar? Heb een pktje of 750 ofzo maar dat apparaat is niet normaal door een bocht te krijgen met mn controller
- Stéphane
Heb je ook de juiste banden? Ik rijd geloof ik rond de 1:27 nu namelijk. Verder iets omlaag, downforce achter maximaal, dempers op 4 (allemaal) en de topsnelheid op 320 km/u.Robin Hartog schreef:@Stephane: Hoe heb jij je GT-R afgesteld? Ik heb een v-spec met alle gewichtsreducties incl achterspoiler en daar de downforce op maximaal gezet. Dan een sportsintake manifold. Een catalytic converter sports, een 6-speed close ratio bak, alles van drivetrain, een height adjustable sports kit waarvan ik de hoogte helemaal omlaag heb gegooid, de dampers op 1 en de camber op 4 (achter en voor).
Ik heb ze nu inmiddels allemaal gehaald. Ben nu met die Kusabi begonnen. Gisteren laat kwam ik tot 58.9 of zoiets.
- Mari Oh Oh!
Ik gebruik eigenlijk alleen de voor spoiler. Dat ding is bijna overal onderstuurd(tenminste de '09 Spec zoveel), ook op snelheid. Standaard staan de vleugels op 2(voor) en 17(achter) als ik het goed heb. Volgens mij heb ik ze nu op 2/2 staan(of zelfs 2/0). Meer downforce aan de achterkant heeft helemaal geen zin als je op hoge snelheid al onderstuur hebt, het werkt zelfs tegen je, niet alleen door het onderstuur, maar ook door de lagere top(al merk ik daar weinig van).Robin Hartog schreef:@Stephane: Hoe heb jij je GT-R afgesteld? Ik heb een v-spec met alle gewichtsreducties incl achterspoiler en daar de downforce op maximaal gezet. Dan een sportsintake manifold. Een catalytic converter sports, een 6-speed close ratio bak, alles van drivetrain, een height adjustable sports kit waarvan ik de hoogte helemaal omlaag heb gegooid, de dampers op 1 en de camber op 4 (achter en voor).
Camber heb ik lager staan. (2.5 voor en 2 achter of zo). Of het goed is weet ik niet want het probleem is dat je met dit spel geen idee hebt wanneer je camber goed staat omdat je nergens je bandentemperaturen kan zien(niet dat die op de lange termijn bijgehouden worden in dit spel, maar het gaat om het idee).
Ik heb overigens volgens mij geen close ratio bak, maar alleen een fully custumisable transmission en als ik het goed heb kan je beide niet tegelijk installeren. Het voordeel van de instelbare bak is dat je de topsnelheid omlaag kan schroeven. Volgens mij heb ik hem op 270 staan, daarmee ga je tegen de 260 in het rood(waarom zit er overigens altijd minimaal een verschil van 10km/h in de setting en het daadwerkelijke moment dat je in het rood schiet? soms scheelt het bijna 30km/h). Zie ik meer heil in dan de close ratio bak met dezelfde top)
Verder mijn best gedaan dat ding in de overstuur te krijgen. Voorkant is vrij zacht qua vering en stabi's, achterkant harder, diff staat op overstuur(voor bijna geen lock) en centre differential stuurt rond de 88% naar de achterwielen en nog steeds is het een vrij onderstuurd geheel. Ik heb vaak het idee dat de setup instellingen relatief weinig uithalen. Als je in het echt je voorveren 1/3 zachter maakt ga je dat echt wel merken, nu merkte ik er eigenlijk bar weinig van.
Maar ondanks dit ik haal nu ongeveer 1.27, zelfs met controller, maar dan niet zo consequent als met het stuur.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
ik heb sinds de update last dat ik een maat van me (geert) niet meer kan zien tijdens online gamen??
We zitten wel in dezelfde room, zien ook elkaars naam staan en chatten lukt ook. Enige probleem is dat we elkaar NIET op de baan zien rijden, maar wel allebei de andere spelers zien en hun ons ook
Hebben beide onze systeemcache geleegd, maar ook dit zonder succes. Iemand een idee hoe dit kan??
We zitten wel in dezelfde room, zien ook elkaars naam staan en chatten lukt ook. Enige probleem is dat we elkaar NIET op de baan zien rijden, maar wel allebei de andere spelers zien en hun ons ook
Hebben beide onze systeemcache geleegd, maar ook dit zonder succes. Iemand een idee hoe dit kan??
- WJ
Ik heb hem iets omlaag gedaan, iets meer camber. en plop goud. (en natuurlijk de tuning shop leeg gekocht.
)
Geen idee Nutkees. Heb ik ook wel eens last van gehad, maar de volgende dag was alles weer normaal.
Geen idee Nutkees. Heb ik ook wel eens last van gehad, maar de volgende dag was alles weer normaal.
- Macboy
Heb lang niet kunnen spelen en zie dat ik veel mis
Aan de andere kant is het ook jammer om binnen 4 weken na release het spel al uitgespeeld te hebben.
Betreffende de update: waarom in godsnaam geen beveiligde rooms toegevoegd ? Of is dat wel gebeurd ?
@Nutkees: dat probleem hadden we toch al veel eerder man
Betreffende de update: waarom in godsnaam geen beveiligde rooms toegevoegd ? Of is dat wel gebeurd ?
@Nutkees: dat probleem hadden we toch al veel eerder man
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik reed dat met mijn standaard GT-R al makkelijk. Het is wel belangrijk om om de onderstuur heen te rijden.Robin Hartog schreef:@Stephane: Hoe heb jij je GT-R afgesteld? Ik heb een v-spec met alle gewichtsreducties incl achterspoiler en daar de downforce op maximaal gezet. Dan een sportsintake manifold. Een catalytic converter sports, een 6-speed close ratio bak, alles van drivetrain, een height adjustable sports kit waarvan ik de hoogte helemaal omlaag heb gegooid, de dampers op 1 en de camber op 4 (achter en voor).
Of zoals Mari Oh Oh al zei, je auto afstellen. Maar daar heb ik mezelf ook nog niet aan gewaagd.
- Erik dB
Phoew, ik loop wat vast geloof ik. Waarmee hebben jullie de Gran Turismo all-stars en die Classic Race Cars races gewonnen?
- WJ
All-Stars met de Minolta die je wint bij Like the Wind. Classic race cars heb ik met de Countach gedaan.
- Erik dB
Echt? Die krijg je maar tot max 470pk toch? (rond die koers, voor de '74er). Die andere wagens rijden netjes bij me weg op de rechte stukkenWJ schreef:All-Stars met de Minolta die je wint bij Like the Wind. Classic race cars heb ik met de Countach gedaan.
- Alfistroel
Ben daar nu toevallig mee bezig met een countach met alles erop en eraan maar blijf steken op een zesde plaats
Erik dB schreef:Echt? Die krijg je maar tot max 470pk toch? (rond die koers, voor de '74er). Die andere wagens rijden netjes bij me weg op de rechte stukkenWJ schreef:All-Stars met de Minolta die je wint bij Like the Wind. Classic race cars heb ik met deCountach gedaan.
- WJ
Het is echt knokken, alles uit zetten zodat je niet gehinderd word door TCS en al die hulp meuk die je afremt. Auto iets omlaag doen en een klein beetje meer camber geven. (0,4/0,5)
Ik heb er goud meegehaald dus het is te doen.
Het is ook best belangrijk hoe je de eerste bocht doorkomt, dan moet je gewoon bij de eerste 3 zitten.
Het is ook best belangrijk hoe je de eerste bocht doorkomt, dan moet je gewoon bij de eerste 3 zitten.
- Martin van der Zwaard
Iemand enig idee hoe ik die seizoensrace met de Fiat 500 kan rijden?? Je mag niks aan de auto doen qua vermogen en gewicht en dus zal je denk iets met onderstel ofzo moeten doen....maar wat?? Ik kom niet verder dan een 6e plek 
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Mijn wheelstand pro is eindelijk onderweg uit Polen hiernaartoe, daarna mooi met m'n G25 racen.
Dan ook weer wat vaker spelen, nu alweer een dikke week niet aangeraakt. 
- Alfistroel
Thank's, het is 1:45 geworden vannacht, Deep Forest nu een vierde plek en Monaco een tweede.WJ schreef:Het is echt knokken, alles uit zetten zodat je niet gehinderd word door TCS en al die hulp meuk die je afremt. Auto iets omlaag doen en een klein beetje meer camber geven. (0,4/0,5)
het verschil is soms zo ontzettend groot tussen bepaalde races, niet te geloven.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ja, doen wat je aan de auto kan verbeteren, zonder vermogen. Lager en stijver maken en vooral heel brutaal zijn in de bochten!Martin van der Zwaard schreef:Iemand enig idee hoe ik die seizoensrace met de Fiat 500 kan rijden?? Je mag niks aan de auto doen qua vermogen en gewicht en dus zal je denk iets met onderstel ofzo moeten doen....maar wat?? Ik kom niet verder dan een 6e plek
- Mari Oh Oh!
Je kan in elk geval het goedkope luchtfilter monteren dan kom je exact op 65 pk(GEEN OLIE VERVERSEN!!!!!). Voor de zekerheid heb ik de window weight removal gedaan. Scheelt exact 10kg waardoor je precies op 1000kg uitkomt. Motorisch kan je verder niets doen, dus vervolgens alles qua onderstel/aandrijflijn gemonteerd, behalve de sper. Die leek me redelijk nutteloos met dit vermogen en meer onderstuur moet je zeker niet hebben, maar je mag het natuurlijk proberen). Ook de close ratio bak heb ik niet genomen, maar wel de adjustable gearbox. Dit omdat je die zelf af kan stellen op de top.Martin van der Zwaard schreef:Iemand enig idee hoe ik die seizoensrace met de Fiat 500 kan rijden?? Je mag niks aan de auto doen qua vermogen en gewicht en dus zal je denk iets met onderstel ofzo moeten doen....maar wat?? Ik kom niet verder dan een 6e plek
Dan komt de afstelling. Alle, maar dan ook echt alle hulpjes uitzetten, tractieverlies aan de achterkant is je vriend. Dus vervolgens de neus helemaal omlaag gegooid(-25?), achterkant ook iets omlaag(-5 o.i.d.). Veren voor bijna op de zachtste stand, achterveren zo hard als ze kunnen, compression dampers voor helemaal zacht, achter vol op hard. Extension exact omgekeerd. Voor stabi zo zacht als hij kan, achter stabi zo hard als hij kan. Camber voor zo rond de 2, achter op 0 houden. Voor een toe in van -0.2 of zo achter had ik volgens mij op 0.
Oh ja, de remmen voor misschien iets minder remkracht en achter iets meer. Zorg er in elk geval voor dat ie overstuurt bij remmen(alleen als je ABS uitzet overigens, ik krijg het gevoel dat ABS een beetje ESPt....). Volgens mij ben ik geëindigd op 4-7 of 5-7.
Een echte auto lijkt me levensgevaarlijk met deze instellingen, maar ja....
Voordat ik het vergeet, de topsnelheid instellen op de laagst mogelijke stand(140), zelfs dan houd je nog toeren over aan het eind van het rechte stuk.....
Op deze manier heb ik goud gehaald met de controller. Je moet wel een beetje smerig rijden zo nu en dan, maar ja dat hoort jammergenoeg nou eenmaal bij de GT serie, zal ook wel nooit anders worden. Voorsprong was uiteindelijk iets van 1-2 seconden, dus best marginaal. Nou ben ik ook absoluut niet briljant in FWD racen(FWD and me don't mix:-)) dus voor anderen zou het te doen moeten zijn.
- Chris van S.
Ik zou om die reden altijd voor een sper gaan! Ook de sper kan je afstellen en er is genoeg afstel mogeljikheid in het onderstel om het onderstuur eruit te halen.Mari Oh Oh! schreef: Dan komt de afstelling. Alle, maar dan ook echt alle hulpjes uitzetten, tractieverlies aan de achterkant is je vriend.
Zelf heb ik al een aantal auto's afgesteld aan de hand van de theorie van in Collectors Edition boekje.
Bijv de Ferrari 458 omgetoverd van een onderstuurd hok tot een bloedsnel ding dat alles doet wat jij wilt.
Ondanks dat jij gewonnen hebt komt het bij jouw afstelling niet helemaal op mij over dat het een prettige afstelling is.
- Erik dB
Het is vast de kerstgedachte, want ik werd net gebeld dat ik mijn G27 vandaag op kan halen.Wouter81 schreef:Mijn wheelstand pro is eindelijk onderweg uit Polen hiernaartoe, daarna mooi met m'n G25 racen.Dan ook weer wat vaker spelen, nu alweer een dikke week niet aangeraakt.
**blaast stof van de ongeopende wheelstand pro doos**