M50 mod vond ik toch wel wat werk hoor.....ben er ook wel 8 uurtje mee bezig geweest, op mn dooie gemakje overigens, met handen tot bloedens toe opengehaald

Ik deed overigens de M54 mod, die zou iets makkelijk moeten zijn (1 op 1 omschroeven).
was nou het verschil tussen de M50 mod en de M54Fabian schreef:Nice Rody! Maar ik had niet anders van je verwacht eerlijk gezegd 8)
M50 mod vond ik toch wel wat werk hoor.....ben er ook wel 8 uurtje mee bezig geweest, op mn dooie gemakje overigens, met handen tot bloedens toe opengehaald![]()
Ik deed overigens de M54 mod, die zou iets makkelijk moeten zijn (1 op 1 omschroeven).
Looking good voor een straatauto en straatbandenKnot schreef:Hier nog een rondje ideale lijn (commentaar is wederom welkom), heb een beetje van Andre afgekenen hoe hij het met de 130i doet. Is slechts een 2m13 met wat correcties en foutjes. Door de korte regenbuitjes had ik er nog niet 100% vertrouwen in. Met een 100% droge baan, het onderstel nog 2 klikjes harder en de bandenspanning nog 0,2 omlaag en eventueel subwoofer en reservewiel etc eruit moet er zeker een 2m10 in kunnen zitten met deze auto.
zou idd kunnen aangezien de lambda alleen een werking heeft bij half gas standenGarreTT schreef:Rody, heb je al aan de lambda gedacht? Ik heb namelijk hetzelfde gehad. Op willekeurige momenten reageerde de ato nauwelijks op het gas, doodslaan zoals jij het noemt. Maar als je het gas helemaal intrapte ging hij weer als vanouds, zeker boven de 3500 toeren. Ik heb geen vanos, maar 3500 toeren is het moment dat je duidelijk merkt dat er iets in de ECU/motor/whatever gebeurt waardoor de auto er net even iets harder aan trekt.
Lambda vervangen en probleem is niet meer voorgekomen.
Als ie in die pruttelmode terecht komt is het met volgas geven niet meteen opgelost hoor, volgas houden en dan sputtert ie nog een 3, 4, 5seconden om daarna over de 4000 te schieten. Moet deze week 3 dagen naar buitenland maar wellicht vrijdag even wat proberen als Bas tijd heeft.Paul schreef:Lambda regelt alleen stationair en deellast... vollast gaat niet via de lambda maar idd via de ECU,..
Heb ze niet meegenomen omdat we nog een passagier achterin hadden. Dus gewoon op de Sunny's 225/45/17 heen, rijden en terug. Wang is wel wat zacht dat is jammer, deden de Roadhog stukken strakker. Soms totaal geen grip maar andere stukken weer best veel. Ging als vanouds maar op droge stukken meteen over met de pret. Einde van de dag nog een uurtje regen gehad, dan kan je idd vrij netjes door blijven pendelen (alleen is de AST set daar niet ideaal voor maar kwa grip was het mogelijk).Jeroen schreef:Goede shitMorgen Papenburg toch? Kun je mooi even een paar droge bochten meepakken, bv. het naamloze links/rechts gedeelte als je rechts gaat voor de Sachskurve. In een 325i kun je daar al rokend door
Valt me nog mee! gemiddeld 1 op 8 met al die trackday's!Knot schreef:Even voor de stats..
21 feb 2009 begon ik met 225.000km
20 sep 2010 staat ie op 259.000km
In die 34.000km is er 4215 liter brandstof in gegaan, dat heeft € 5.785 euro gekost 8)
Dat is zegmaar een 328i aanschaf + AST onderstel........
wat ik doe met de handrem afstellen is, trek hem op zeg 3 klikjes...en dan span je beide draden bij de handrem aan tot dezelfde spanning(zo heb je ze als het goed is weer gelijk)...dan weer de handrem los en ff chekke natuurlijk of je wielen nog mooi vrij lopen.Knot schreef:Vanochtend even voor de APK...
- scheurtjes in de ATE schijven vond ie niet zo gaaf
- banden voor was twijfelaartje 2,0mm
- handrem had rechts 2x zoveel remkracht.
Andere schijven en voorwielen gooi ik er zo op. Handrem zit op 8 klikjes dus moet even teruggesteld worden naar 3. Had ik al eens gedaan toen ik de auto net had, alleen vraag ik me af of de remkracht dan ook gelijk komt.
klinkt goedKnot schreef:Dan blijf je met de kabels klooien en raak je op een gegeven moment uitgesteld. Beter is om 1 wielbout eruit te halen achter elke kant en met een lange schroevendraaier het systeem terug te klikken naar vast en m dan 3 klikjes open te geven met het stelwieltje.
Gebruikers op dit forum: Gisae, Google [Bot] en 7 gasten