Nederland gaat naar de haaien
- tomgtr
Re: Nederland gaat naar de haaien
Klopt volledig Ron, hoe lastiger de coalitie is hoe meer er uitgeruild moet worden om een regeeraccoord te krijgen. PVDA en VVD wilden eigenlijk niet samen regeren maar een andere coalitie was onmogelijk zonder de PVV of ze moesten een coalitie van 5 partijen of zo vormen.
Hoe meer stemmen straks op PVV hoe groter de kans op een gruwelvoalitie van 5 of 6 partijen. Iets wat we nu al in 1e kamer hebben.
Het zal alleen nog maar lamlendiger en besluitelozer worden! Dus elke proteststem op PVV zorgt voor een nog minder daadkrachtige regering. Of het huidige kabinet dat nog een tijdje demisionair kan door aanmodderen.
Hoe meer stemmen straks op PVV hoe groter de kans op een gruwelvoalitie van 5 of 6 partijen. Iets wat we nu al in 1e kamer hebben.
Het zal alleen nog maar lamlendiger en besluitelozer worden! Dus elke proteststem op PVV zorgt voor een nog minder daadkrachtige regering. Of het huidige kabinet dat nog een tijdje demisionair kan door aanmodderen.
- Snipe
Ik denk van niet. Maar alleen al daarom is uit de EU stappen of een #nexit het stomste wat je kunt doen.tomgtr schreef: 13 feb 2017, 16:31 Tuurlijk, die staan in de rij om een handelsverdrag met ons te sluiten, netzoals wij vooraan staan om een verdrag met UK te sluiten?
(En daarmee stemmen op Wilders trouwens ook, als je het mij vraagt.)
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Moet ik hier nog toelichting bij geven?
https://nederlanduiteu.wordpress.com/
De EU was altijd makkelijk met vrijhandel onder elkaar, nu is het een veel te log centraal veel te duur apparaat die cultuurverschillen onderling wegvaagt (met alle onderlinge frictie en irritatie van dien) en alleen aan zichzelf denkt. En dus niet aan ons.
https://nederlanduiteu.wordpress.com/
De EU was altijd makkelijk met vrijhandel onder elkaar, nu is het een veel te log centraal veel te duur apparaat die cultuurverschillen onderling wegvaagt (met alle onderlinge frictie en irritatie van dien) en alleen aan zichzelf denkt. En dus niet aan ons.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Het begint al meer op een sekte te lijken.
- Snipe
Natuurlijk heeft de EU ook veel nadelen, denk alleen al aan de slappe houding tegenover de bodemloze put Griekenland.
Maar ik denk dat voor Nederland onder de streep de voordelen aanzienlijk groter zijn dan de nadelen.
Maar ik denk dat voor Nederland onder de streep de voordelen aanzienlijk groter zijn dan de nadelen.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Staan ook knap onzinnige punten in die nergens op slaan.
De vrijheid van meningsuiting gaat fors worden ingeperkt. Als het aan de European Council on Tolerance and Reconciliation ligt, vieren uw kinderen binnenkort Sinterklaas zonder Zwarte Piet, mag u geen kritiek meer hebben op het Jodendom, het Christendom of de Islam, en worden reklames met schaars geklede vrouwen verboden.
Heeft helemaal niks met die vrijheid van meningsuiting te maken. En daarnaast, wie zegt dat zo'n voorstel er doorheen komt?
Zwitserland, Noorwegen en IJsland zijn geen lid van de EU. In deze drie landen is er, in tegenstelling tot de landen die tot de EU behoren, geen sprake van een economische crisis. De landen zijn welvarend en er is weinig werkloosheid. Daarnaast hebben de inwoners van deze landen een grotere zeggenschap in de politieke besluitvorming dan u.
Lol, IJsland heeft net een gigantische crisis met pijn en moeite overleefd en moet nog miljarden terugbetalen aan het buitenland en Zwitserland zal nog wel genoeg geld opgepot hebben van WOII. Nederland veert net zo hard op na de crisis en zit wel bij de EU.
Als u tijdens uw vakantie in Frankrijk een verkeersongeval veroorzaakt met letsel tot gevolg, dan kan Frankrijk middels een Europees Arrestatie- of Aanhoudingsbevel om uw uitlevering vragen. De Nederlandse overheid is dan verplicht u te arresteren en binnen 90 dagen uit te leveren aan Frankrijk.
Ik zie het probleem niet zo. Andersom zou ik er blij mee zijn dat iemand zich niet kan verschuilen achter de grenzen van z'n eigen land om een welverdiende straf te ontlopen.
In de EU is, in tegenstelling tot wat iedereen denkt, de doodstraf toegestaan. In uitzonderlijke situaties, bijvoorbeeld teneinde in overeenstemming met de wet een oproer of opstand te onderdrukken, mag de overheid u doden.
Alsof dit ooit echt gaat gebeuren. Puur hypothetische situatie.
http://nos.nl/artikel/2158163-nederland ... -jaar.html
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/46 ... ijft-dalen
http://www.volkskrant.nl/economie/langd ... ~a4461560/
Ook genoeg berichten te vinden dat het wel goed gaat. Ik word zo moe van al die media die maar brullen dat het slecht gaat, dat het ligt aan de immigranten, aan de EU, aan alle Turken in ons land, aan iedereen met een snor, dat we ons land op 15 maart terug gaan veroveren op, ja, eeh, op wie eigenlijk?
De vrijheid van meningsuiting gaat fors worden ingeperkt. Als het aan de European Council on Tolerance and Reconciliation ligt, vieren uw kinderen binnenkort Sinterklaas zonder Zwarte Piet, mag u geen kritiek meer hebben op het Jodendom, het Christendom of de Islam, en worden reklames met schaars geklede vrouwen verboden.
Heeft helemaal niks met die vrijheid van meningsuiting te maken. En daarnaast, wie zegt dat zo'n voorstel er doorheen komt?
Zwitserland, Noorwegen en IJsland zijn geen lid van de EU. In deze drie landen is er, in tegenstelling tot de landen die tot de EU behoren, geen sprake van een economische crisis. De landen zijn welvarend en er is weinig werkloosheid. Daarnaast hebben de inwoners van deze landen een grotere zeggenschap in de politieke besluitvorming dan u.
Lol, IJsland heeft net een gigantische crisis met pijn en moeite overleefd en moet nog miljarden terugbetalen aan het buitenland en Zwitserland zal nog wel genoeg geld opgepot hebben van WOII. Nederland veert net zo hard op na de crisis en zit wel bij de EU.
Als u tijdens uw vakantie in Frankrijk een verkeersongeval veroorzaakt met letsel tot gevolg, dan kan Frankrijk middels een Europees Arrestatie- of Aanhoudingsbevel om uw uitlevering vragen. De Nederlandse overheid is dan verplicht u te arresteren en binnen 90 dagen uit te leveren aan Frankrijk.
Ik zie het probleem niet zo. Andersom zou ik er blij mee zijn dat iemand zich niet kan verschuilen achter de grenzen van z'n eigen land om een welverdiende straf te ontlopen.
In de EU is, in tegenstelling tot wat iedereen denkt, de doodstraf toegestaan. In uitzonderlijke situaties, bijvoorbeeld teneinde in overeenstemming met de wet een oproer of opstand te onderdrukken, mag de overheid u doden.
Alsof dit ooit echt gaat gebeuren. Puur hypothetische situatie.
http://nos.nl/artikel/2158163-nederland ... -jaar.html
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/46 ... ijft-dalen
http://www.volkskrant.nl/economie/langd ... ~a4461560/
Ook genoeg berichten te vinden dat het wel goed gaat. Ik word zo moe van al die media die maar brullen dat het slecht gaat, dat het ligt aan de immigranten, aan de EU, aan alle Turken in ons land, aan iedereen met een snor, dat we ons land op 15 maart terug gaan veroveren op, ja, eeh, op wie eigenlijk?
-
Tja Perry, ik zie dat juist exact andersom. Vrijhandel prima, de rest eigen boontjes doppen.
En van de punten die Bram aanhaalt, tja dat zie ik ook, Ijsland kwam overigens prima(beter) uit de crisis dan NL. Blijft onverlet dat de EU een geldverslindend egocentrisch arrogant orgaan is. Dat hoeft zo niet. Een EU 'light' met focus op vrijhandel en de rest eigen boontjes doppen. Dit kost ons teveel.
En van de punten die Bram aanhaalt, tja dat zie ik ook, Ijsland kwam overigens prima(beter) uit de crisis dan NL. Blijft onverlet dat de EU een geldverslindend egocentrisch arrogant orgaan is. Dat hoeft zo niet. Een EU 'light' met focus op vrijhandel en de rest eigen boontjes doppen. Dit kost ons teveel.
-
Ik snap ook vaak die geilheid op bureaucratie/bemoeizucht/betutteling wat de EU nu dus is, (van sommigen hier) totaal niet.
- Snipe
Maar als je uit de EU stapt, zul je met allerlei landen handelsverdragen moeten sluiten, waarbij het de vraag is of dat lukt. Veel politieke partijen en een aanzienlijk deel van het volk zijn daar tegen, zoals we bij het Oekraïne-referendum hebben gezien.
Dat lijkt me dom en kortzichtig, want Nederland heeft een enorm handelsoverschot. Zonder de EU óf een giga-hoeveelheid handelsverdragen valt dat weg. Dat lijkt me bepaald niet bevordelijk voor de economie hier.
Dat lijkt me dom en kortzichtig, want Nederland heeft een enorm handelsoverschot. Zonder de EU óf een giga-hoeveelheid handelsverdragen valt dat weg. Dat lijkt me bepaald niet bevordelijk voor de economie hier.
-
Dan moet de EU dusdanig veranderen Perry. Want dit werkt ook niet.
-
De Eu wordt mijn vriend als ze bijv overal in EU de BTW naar 17-18 % verlagen en de 6% BTW verhogen naar 8-9% om dat deels op te vangen (voedingsmiddelen etc), krijgen we ook nog meer(beter) inflatie op de koop toe, zoiets.
- Snipe
De EU veranderen is allemaal prima, want volgens mij bestrijdt niemand dat het uit de hand gelopen bureaucratie en met regelmaat ook onzinnige geldsmijterij is. Maar eruit stappen zou - in mijn ogen - heel onverstandig zijn.
-
OnlineBram
Wie weet gaat de EU dat in de toekomst wel aanpakken. Wat ze nu doen op het gebied van telecom kan ik alleen maar toejuichen en daar profiteert iedere EU burger van.
-
Ik heb het idee dat de EU dat uit zichzelf NOOIT gaat doen Bram/Perry, dat netwerk van niet gekozen egocentrische dwazen daar is te vast , dus moet het op een andere manier: Referenda en wat dies meer zij... als zij niet willen luisteren naar de EU burger dan maar op die manier....
- Snipe
Ik ga per jaar een keer of 30 naar het buitenland. Zonder ingewikkelde grenscontroles. Zonder dat ik naar de bank hoef om tegen ongunstige tarieven geld te wisselen. Zonder dat mijn telefoonrekening ontploft. Vergelijk dat eens met een jaar of 20 geleden.
Maar als je dan leest over al die jaren dat het Europees Parlement al heen en weer pendelt tussen Brussel en Straatsburg... dan denk ik ook weleens: hou in godsnaam met al die EU-onzin op.
Maar als je dan leest over al die jaren dat het Europees Parlement al heen en weer pendelt tussen Brussel en Straatsburg... dan denk ik ook weleens: hou in godsnaam met al die EU-onzin op.
-
Da's 'n pluspunt idd Perry, mee eens, maar dat soort zaken(Schengen) hoeft niet te wijken natuurlijk. Verandering. En het goede behouden.
-
OnlineBram
Heb jij vertrouwen in referenda dan?Robin schreef: 14 feb 2017, 10:58 Ik heb het idee dat de EU dat uit zichzelf NOOIT gaat doen Bram/Perry, dat netwerk van niet gekozen egocentrische dwazen daar is te vast , dus moet het op een andere manier: Referenda en wat dies meer zij... als zij niet willen luisteren naar de EU burger dan maar op die manier....
Ik geloof niet zo in dat systeem. Het overgrote deel van de mensen die gaan stemmen hebben echt geen flauw benul wat de gevolgen van de uitslag zijn, indien het een bindend referendum is. Ik vind dat echt riskant, zeker met de media die de stemmers maximaal beïnvloeden.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Het is ook niet dat Wilders zijn wensenlijstje er volledig door kan drukken he.
Er moet eerst koehandel gepleegd worden, en dan zal ie ook concessies moeten doen. (vandaar het hoog inzetten)
En als ie er aan vast houd, krijgen we gewoon een 5/6 partijen coalitie met de rest.
De soep wordt hier niet zo heet gegeten als ie opgediend wordt. Het is hier geen Amerika.
Er moet eerst koehandel gepleegd worden, en dan zal ie ook concessies moeten doen. (vandaar het hoog inzetten)
En als ie er aan vast houd, krijgen we gewoon een 5/6 partijen coalitie met de rest.
De soep wordt hier niet zo heet gegeten als ie opgediend wordt. Het is hier geen Amerika.
-
Hoe moet 't dan? Hoe moeten we die niet gekozen zelfingenomen 'hoge heren' in Brussel en Straatsburg dan aanpakken?Bram schreef: 14 feb 2017, 11:23Heb jij vertrouwen in referenda dan?Robin schreef: 14 feb 2017, 10:58 Ik heb het idee dat de EU dat uit zichzelf NOOIT gaat doen Bram/Perry, dat netwerk van niet gekozen egocentrische dwazen daar is te vast , dus moet het op een andere manier: Referenda en wat dies meer zij... als zij niet willen luisteren naar de EU burger dan maar op die manier....
Ik geloof niet zo in dat systeem. Het overgrote deel van de mensen die gaan stemmen hebben echt geen flauw benul wat de gevolgen van de uitslag zijn, indien het een bindend referendum is. Ik vind dat echt riskant, zeker met de media die de stemmers maximaal beïnvloeden.
-
OnlineHielke
Geen mens weet wat er gebeurt als Nederland uit de EU stapt. Kiezers zullen in deze roerige tijden ook niet zo snel meer geneigd zijn grote besluiten te nemen. De kat uit de boom kijken (VS, Brexit) lijkt me nu het verstandigst.
Als de 'populisten' bij de komende verkiezingen in Frankrijk en Duitsland in toom gehouden kunnen worden dan kun je als eerste een kwijtschelding van de Griekse schulden verwachten. Iedereen weet dat, niemand durft het er op dit moment over te hebben. En zo liggen er nog wel wat lijken op de weg. Zo bekeken is het voor de stabiliteit beter dat er nog geen bindende referenda zijn ingevoerd.
Als de 'populisten' bij de komende verkiezingen in Frankrijk en Duitsland in toom gehouden kunnen worden dan kun je als eerste een kwijtschelding van de Griekse schulden verwachten. Iedereen weet dat, niemand durft het er op dit moment over te hebben. En zo liggen er nog wel wat lijken op de weg. Zo bekeken is het voor de stabiliteit beter dat er nog geen bindende referenda zijn ingevoerd.
-
OnlineBram
Meer technocraten in Brussel, en minder politici.Robin schreef: 14 feb 2017, 11:52Hoe moet 't dan? Hoe moeten we die niet gekozen zelfingenomen 'hoge heren' in Brussel en Straatsburg dan aanpakken?Bram schreef: 14 feb 2017, 11:23Heb jij vertrouwen in referenda dan?Robin schreef: 14 feb 2017, 10:58 Ik heb het idee dat de EU dat uit zichzelf NOOIT gaat doen Bram/Perry, dat netwerk van niet gekozen egocentrische dwazen daar is te vast , dus moet het op een andere manier: Referenda en wat dies meer zij... als zij niet willen luisteren naar de EU burger dan maar op die manier....
- tomgtr
Dat dacht ik ook vroeger Bram. Maar wat Trump nu doet is een regering van technocraten. Of als je wil wat de LPF deed is technocraten neerzetten. Ik ben er een beetje van terug gekomen. Het zijn toch vaak omhooggevallen ondernemers op zoek naar hun 5 minutes of Glory.
Wel eens met je over bindend referendum, onderbuikgevoel, manipulatie door media en waan van de dag spelen een te grote rol om altijd een antwoord te krijgen wat het beste is voor land. En gekozen burgemeester : Gordon in Hilversum? Yuck
Wel eens met je over bindend referendum, onderbuikgevoel, manipulatie door media en waan van de dag spelen een te grote rol om altijd een antwoord te krijgen wat het beste is voor land. En gekozen burgemeester : Gordon in Hilversum? Yuck
- Snipe
Waarom zou je dat niet weten? Er zijn heel veel voorspelbare zaken die gebeuren als een land uit de EU stapt. Je stapt dan uit de euro. Je stapt dan uit de Europese interne markt. Je stapt dan uit alle handelsverdragen die de EU heeft afgesloten. Je stapt dan uit Europese samenwerkingen op defensiegebied. Je stapt dan uit het Europees antiterrorismebeleid.
Mensen die dingen roepen als 'nexit' en 'zo snel mogelijk eruit' denken dat je vervolgens op basis van cherry picking weer allerlei dingen wél kunt doen: "Jaaaaaa, dan stappen we úit de EU maar dan blijven we ín de interne markt en de euro en die handelsverdragen, maar dan willen we alléén niet meer betalen én geen vluchtelingen meer." Ik denk alleen dat het niet zo werkt, en dat de rest van Europa daar niet mee akkoord zal gaan.
-
En we zijn weer bij 't beginpunt...
-
OnlineBram
Mja, zit zeker wat in. Al is Trump wel meteen (hopelijk) het meest extreme voorbeeld. Die gaat het echt geen vier jaar volhouden.tomgtr schreef: 14 feb 2017, 12:25 Dat dacht ik ook vroeger Bram. Maar wat Trump nu doet is een regering van technocraten. Of als je wil wat de LPF deed is technocraten neerzetten. Ik ben er een beetje van terug gekomen. Het zijn toch vaak omhooggevallen ondernemers op zoek naar hun 5 minutes of Glory.