Nederland gaat naar de haaien
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Re: Nederland gaat naar de haaien
Of hadden niet allemaal zin in een schiettent op de kermis die dag.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dit ginge er aan vooraf: Dit was de eerste kaping, ook betrekkelijk bloederig. in 1975 bij Wijster. M'n achterneef toen 20 zat als dienstplichtig militair ook in de coupé, één van de >30 inzittenden. Spannende tijden, ik herinner m'n moeder (haar neefje)bezorgd telefonerend met de rest vd familie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Treinkaping_bij_Wijster" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus als ik zie hoe makkelijk die beide groepen Molukkers met het doden van onschuldigen omgingen(met hun redenen, dat snap ik, nouja niet dus) heb ik m'n eigen beleving over 't oprakelen van dit alles. Het hoeft van mij dus niet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Treinkaping_bij_Wijster" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus als ik zie hoe makkelijk die beide groepen Molukkers met het doden van onschuldigen omgingen(met hun redenen, dat snap ik, nouja niet dus) heb ik m'n eigen beleving over 't oprakelen van dit alles. Het hoeft van mij dus niet.
-
OnlineLuco
Ja lieve jongens die molukkers.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
http://www.nu.nl/politiek/4456008/vvd-k ... annen.html
VVD zieltjes winnen apparaat is op gang?Ik snap niet waarom dit anders het nieuws haalt...
VVD zieltjes winnen apparaat is op gang?Ik snap niet waarom dit anders het nieuws haalt...
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Zwevende kiezers proberen weg te snaaien van de pvv.
-
De opvattingen van Berckmoes stroken niet met die van haar partij. VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra vindt de uitspraken van zijn partijgenote ''een goeie verklaring waarom ze niet meer op de VVD lijst staat.''
-
Zie is toch niet meer verkiesbaar, ze heeft 'n goed verhaal.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Hierom snap ik niet waarom het nieuws haalt. Er zijn vast wel meer medewerkers die het niet eens zijn op alle punten. Hoor je nooit wat van.allen schreef: 10 feb 2017, 07:40 De opvattingen van Berckmoes stroken niet met die van haar partij. VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra vindt de uitspraken van zijn partijgenote ''een goeie verklaring waarom ze niet meer op de VVD lijst staat.''
- 350 Z
Jawel hoor vooral als het om medewerkers van de PVV gaat dan is het dagenlang nieuws.
- Hielke
Als je bij de gemiddelde Nederlander in z'n hart kijkt dan weet je dat minimaal 80% er net zo over denkt als de VVD politica en de PVV. Het integreert niet. Op termijn is het een scenario voor wanorde en afkeer. Stop met deze immigratie.
Dat de VVD politica nu nog niet met haar uitspraken op de lijst kan komen is een kwestie van tijd. Politieke correctheid en de kop in het zand steken zijn nu nog bon ton. Een paar aanslagen later rollen we straks over elkaar heen in het bedenken van extreme vormen van 'oplossingen'. Dat gezegd hebbende concludeer ik hiermee dat we allemaal verantwoordelijk voor de huidige situatie zijn. De geschiedschrijvers zullen over een jaar of 25 de juiste achteraf analyses wel weten te geven. Termen als 'politiek correct', 'WW2 schuldgevoel', 'linkse elite', en 'crisis in de EU' voeren dan de boventoon.
Dat de VVD politica nu nog niet met haar uitspraken op de lijst kan komen is een kwestie van tijd. Politieke correctheid en de kop in het zand steken zijn nu nog bon ton. Een paar aanslagen later rollen we straks over elkaar heen in het bedenken van extreme vormen van 'oplossingen'. Dat gezegd hebbende concludeer ik hiermee dat we allemaal verantwoordelijk voor de huidige situatie zijn. De geschiedschrijvers zullen over een jaar of 25 de juiste achteraf analyses wel weten te geven. Termen als 'politiek correct', 'WW2 schuldgevoel', 'linkse elite', en 'crisis in de EU' voeren dan de boventoon.
-
Er zijn nog altijd veel mensen die er wel in geloven:Hielke schreef: 10 feb 2017, 11:45 Als je bij de gemiddelde Nederlander in z'n hart kijkt dan weet je dat minimaal 80% er net zo over denkt als de VVD politica en de PVV. Het integreert niet. Op termijn is het een scenario voor wanorde en afkeer. Stop met deze immigratie.
https://decorrespondent.nl/6182/we-moet ... 0-7aa7841b
-
BijTom schreef: 10 feb 2017, 12:10Er zijn nog altijd veel mensen die er wel in geloven:Hielke schreef: 10 feb 2017, 11:45 Als je bij de gemiddelde Nederlander in z'n hart kijkt dan weet je dat minimaal 80% er net zo over denkt als de VVD politica en de PVV. Het integreert niet. Op termijn is het een scenario voor wanorde en afkeer. Stop met deze immigratie.
wist ik genoeg!mijn vader stemde PPR
- Hielke
Greta Riemersma gelooft inderdaad nog in een antwoord van links. Ondanks de twijfel over het huidige en vroegere links (van haar vader) die ik ook bespeur. Misschien is het omdat ze van hetzelfde bouwjaar als mij is ('64) dat ik mbt die twijfel een soort lotsverbondenheid voel. Mbt politiek en maatschappij twijfel ik de laatste tijd ook veel. Wie niet zou ik bijna zeggen. Ik heb tijdens de laatste twee verkiezingen voor de Tweede Kamer op Wilders gestemd, en zou ik zeker weten dat hij bij de volgende ronde niet meer dan 40 zetels krijgt, dan krijgt ie opnieuw mijn proteststem. Want dat is het. Een oproep aan de oudere gevestigde partijen om de islamstandpunten van de PVV over te nemen. Een oproep die nauwelijks gehoor vindt.Tom schreef: 10 feb 2017, 12:10Er zijn nog altijd veel mensen die er wel in geloven:Hielke schreef: 10 feb 2017, 11:45 Als je bij de gemiddelde Nederlander in z'n hart kijkt dan weet je dat minimaal 80% er net zo over denkt als de VVD politica en de PVV. Het integreert niet. Op termijn is het een scenario voor wanorde en afkeer. Stop met deze immigratie.
Ik kan me niet voorstellen dat Wilders kan gaan regeren. Maar met een bewezen onbetrouwbare Rutte/VVD kan ik het ook niet uitsluiten. Stijgt Wilders naar richting de 40 zetels in de peilingen dan stem ik op 14 maart blanco. Een zo grote partij niet de kans geven om te regeren werkt de huidige polarisatie alleen maar verder in de hand. Zo'n cordon sanitaire werkt op termijn averechts. Dan zie ik in dit huidige extreem roerige politieke klimaat de PVV liever rond de 30 zetels hangen. Dan wacht ik liever af wat Trump er in de VS van klaar gaat maken. De ontwikkelingen aldaar stemmen me allesbehalve gerust.
Greta Riemersma lijkt veel meer op haar vader dan ze denkt. Als ik in haar vriendenlijst van FaceBook kijk dan kom ik voornamelijk mensen met een links signatuur tegen. Nauwelijks mensen uit lagere milieus. Daar doet haar Marokkaanse man ook niks aan af. Het valt Greta net als haar vader moeilijk om buiten de eigen politieke kaders te kijken. Wilders is het grote gevaar, niet de islam, en niet de vele vertegenwoordigers van de islam in Nederland die de barbaarsheden van deze ideologie stilzwijgend blijven goedkeuren. Ze spreekt dan wel van de strijd die er bij moslims in huiskamers en achterafzaaltjes tegen geweld en onderdrukking gevoerd wordt, een strijd waar Wilders niks van weet, maar ondertussen zien we die groep onzichtbare moslims alleen maar tevoorschijn komen als ze het gevoel hebben dat de islam bedreigd wordt.
-
Hielke goed verhaal.
Dit vind ik een minder leuk verhaal:
http://politiek.tpo.nl/2017/02/11/kro-n ... kiezingen/
Dit vind ik een minder leuk verhaal:
http://politiek.tpo.nl/2017/02/11/kro-n ... kiezingen/
- Downforce Hans
Ik neem aan dat je het over het niet uitzenden hebt, en niet over het onderwerp?
Beide is is natuurlijk triest.
Dat die terroristen gewoon meekomen is iets wat Trump tegen wil gaan door een stop op immigranten, die heeft het tenminste in de gaten.
Dat besef zal waarschijnlijk over een jaar of 5 hier bij sommige politici pas gaan doordringen.
Beide is is natuurlijk triest.
Dat die terroristen gewoon meekomen is iets wat Trump tegen wil gaan door een stop op immigranten, die heeft het tenminste in de gaten.
Dat besef zal waarschijnlijk over een jaar of 5 hier bij sommige politici pas gaan doordringen.
- WJ
De PVDA is in het nieuws al lekker aan het uitdelen, 8miljard naar werkende, 4.5miljard naar onderwijs, nu nog een paar miljard naar de zorg en tadaaa.
- tomgtr
PVDA laat tenminste nog doorrekenen of ze dat geld hebben. PVV speelt op zowel de linkse als de xenofobe onderbuik maar heeft geen idee of ze het geld hebben om hun flinterdunne programma te bekostigen....
- WJ
Ach, de werknemer betaald het uiteindelijk toch zelf in de winkel als ze de werkgever gaan belasten.
PVV is gewoon een bende.. Volgensmij is hier een tijdje terug al die link gepost waar ze hun plannen narekenen, blijft geen NL meer over als dat echt allemaal doorgedrukt zou worden....
Maarja, de tendens is dat: "de Islam is kut, Marokkanen zijn een drama, vluchtelingen zijn allemaal crimineel, Europa is kut, etc" En dat scoort blijkbaar.
Beetje tegengas is niet erg maar ik zie ze liever niet het stuurwiel overnemen.
PVV is gewoon een bende.. Volgensmij is hier een tijdje terug al die link gepost waar ze hun plannen narekenen, blijft geen NL meer over als dat echt allemaal doorgedrukt zou worden....
Maarja, de tendens is dat: "de Islam is kut, Marokkanen zijn een drama, vluchtelingen zijn allemaal crimineel, Europa is kut, etc" En dat scoort blijkbaar.
Beetje tegengas is niet erg maar ik zie ze liever niet het stuurwiel overnemen.

-
OnlineLuco
Dan zijn we pas echt stuurloos.
- tomgtr
Ja, een verkiezingsprogramma wat qua immigratiepolitiek waarschijnlijk niet haalbaar is, een sociaal-economisch gedeelte wat niet doorgerekend is en gooi daarbij een aantal PVV bestuurders zoals we tot nu toe de kamerleden hebben leren kennen...
Nee echt doen, leuk zo'n proteststem!
Nee echt doen, leuk zo'n proteststem!
- Snipe
Ik vond het wel opvallend dat Geert Wilders in het interview met Rick Nieman zei dat hij heel veel handelsverdragen af gaat sluiten zodra Nederland uit de EU is. Toen de EU afgelopen jaar een handelsverdrag met Oekraïne wilde sluiten was Wilders namelijk faliekant tegen.
- tomgtr
Ja, de EU zal klaar staan om verdragen af te sluiten. Of handelsverdragen met Haiti en Gambia, daar zal onze economie een opsteker van krijgen, hou toch op.
- Snipe
Nou ja, als je uit de EU stapt is het misschien wel aardig om handelsverdragen te sluiten met landen als België, Frankrijk, Duitsland en Engeland, om er een paar te noemen.
- tomgtr
Tuurlijk, die staan in de rij om een handelsverdrag met ons te sluiten, netzoals wij vooraan staan om een verdrag met UK te sluiten?
- RS-Ron
Idd best lastig allemaal, de PVV geeft geen cijfers en laat niet veel/niets los hoe de begroting rond moet worden gekregen, dat is dus een onzekerheid. Andere partijen hebben 80 pagina's vol staan met zaken die ze allemaal "bijstellen" om in een coalitie plaats te kunnen nemen........ Derhalve klopt er van die berekening ook geen moer meer, das een zekerheid. Ergo, aan het eind van de streep weet ik nog niets.
Voor mij persoonlijk is er ook wel een puntje waar ik een beetje klaar mee ben: je kiest een partij die voor jou de meest aansprekende punten waar je achter staat vertegenwoordigd. Als daar uiteindelijk 5% van overblijft en de voor jou belangrijkste punten worden uitgeruilt voor consessies van de coalitiepartners herken ik me nauwelijks meer in die partij. Ik ben bekend met het fenomeen consensus maar dat slaat nmm wel een beetje door tegenwoordig. Je krijgt dan een beetje een "prozac-kabinet" met een bijna vlakke spiegel, er verandert en gebeurd niet echt veel.
Wbt de handelsverdragen, ik heb geen idee of het kan/mag van Europa, maar ik zou als Nederland toch al een stief kwartiertje met de Engelsen aan het onderhandelen zijn op dit moment. Tevens voorziet de Rotterdamse haven ongeveer 450 miljoen inwoners in Europa van goederen. Ook het Duitse Ruhrgebied is grotendeels afhankelijk van deze haven, de schepen die de grondstoffen aanvoeren moeten, dacht ik, ongeveer 5-7 km uit de kust van Hamburg voor anker........ Antwerpen dan, die haven groeit als kool, mede door de staatsteun aldaar, maar een tijdje niet baggeren van de Nederlanders en der kan alleen nog een roeiboot naar Antwerpen. Dat pikken die Belgen natturlijk niet, vallen ons aan, verliezen en hebben we twee havens, dus weer baggeren geintje !
Gr Ron
Voor mij persoonlijk is er ook wel een puntje waar ik een beetje klaar mee ben: je kiest een partij die voor jou de meest aansprekende punten waar je achter staat vertegenwoordigd. Als daar uiteindelijk 5% van overblijft en de voor jou belangrijkste punten worden uitgeruilt voor consessies van de coalitiepartners herken ik me nauwelijks meer in die partij. Ik ben bekend met het fenomeen consensus maar dat slaat nmm wel een beetje door tegenwoordig. Je krijgt dan een beetje een "prozac-kabinet" met een bijna vlakke spiegel, er verandert en gebeurd niet echt veel.
Wbt de handelsverdragen, ik heb geen idee of het kan/mag van Europa, maar ik zou als Nederland toch al een stief kwartiertje met de Engelsen aan het onderhandelen zijn op dit moment. Tevens voorziet de Rotterdamse haven ongeveer 450 miljoen inwoners in Europa van goederen. Ook het Duitse Ruhrgebied is grotendeels afhankelijk van deze haven, de schepen die de grondstoffen aanvoeren moeten, dacht ik, ongeveer 5-7 km uit de kust van Hamburg voor anker........ Antwerpen dan, die haven groeit als kool, mede door de staatsteun aldaar, maar een tijdje niet baggeren van de Nederlanders en der kan alleen nog een roeiboot naar Antwerpen. Dat pikken die Belgen natturlijk niet, vallen ons aan, verliezen en hebben we twee havens, dus weer baggeren geintje !
Gr Ron