Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Philipoo

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Philipoo » 20 mei 2021, 08:50

Joop schreef: 19 mei 2021, 19:31
MarkS schreef: 19 mei 2021, 13:33 Ik kijk gewoon op dat dashboard, staan de geplande prikken per week en de gezette prikken. En dan zetten ze er ook nog bij dat de gezette prikken obv berekening is en dat de geplande prikken kunnen afwijken in de praktijk omdat (gemaakte!) afspraken worden afgezegd. Lijkt me meer dan duidelijk.
Ik begreep vandaag van een collega dat je de vraag krijgt of je wil dat men aan het RIVM wil doorgeven dat je ingeënt bent of niet... Zelfde gold voor het doorgeven van deze info aan de huisarts...

...als het dan zo is dat je wel ingeënt bent, maar het vervolgens niet toestaat om door te geven dat je gevaccineerd bent kan men natuurlijk nooit een goed beeld krijgen van de vaccinatiegraad. Laat staan daar fatsoenlijk beleid op los laten.

Snap niet waarom ze dit zo invullen. Als privacy een dingetje is, kan dat toch wel als anoniem opgenomen worden?
Dit is enkel voor de verwerking van jouw persoonlijke gegevens. Het aantal gezette prikken wordt gewoon bijgehouden zonder persoonsgegevens.

MarkS

Bericht door MarkS » 20 mei 2021, 09:14

Elise schreef: 20 mei 2021, 08:39
MarkS schreef: 19 mei 2021, 20:10 maar als de GGD of huisarts meldt dat ze mijn prik die dag hebben gezet zonder verdere persoonsgegevens dan ben je er qua aantal prikken ook lijkt me.
Fijne basis voor het invoeren van dat vaccinatiepaspoort :lol:
Misschien wil je ook gewoon niet snappen dat dit twee volstrekt verschillende zaken zijn. ;-)

Elise

Bericht door Elise » 20 mei 2021, 10:49

MarkS schreef: 20 mei 2021, 09:14
Elise schreef: 20 mei 2021, 08:39
MarkS schreef: 19 mei 2021, 20:10 maar als de GGD of huisarts meldt dat ze mijn prik die dag hebben gezet zonder verdere persoonsgegevens dan ben je er qua aantal prikken ook lijkt me.
Fijne basis voor het invoeren van dat vaccinatiepaspoort :lol:
Misschien wil je ook gewoon niet snappen dat dit twee volstrekt verschillende zaken zijn. ;-)
Als je niet verder kijkt dan je neus lang is zijn dit inderdaad 2 volstrekt verschillende zaken.

MarkS

Bericht door MarkS » 20 mei 2021, 10:54

Volgens mij had ik het over de informatie die op het dashboard van Rijksoverheid wordt gedeeld ten aanzien van het totale aantal gezette prikken. Dat is een berekend getal waarvoor het niet nodig is dat jij of ik toestemming geven om onze vaccinatie informatie te delen. Leg mij maar eens uit wat dat precies te maken heeft met het feit dat als wij die info niet delen wij ook geen vaccinatie paspoort krijgen. Wat me overigens vrij logisch lijkt.

Elise

Bericht door Elise » 20 mei 2021, 11:15

MarkS schreef: 20 mei 2021, 10:54 Volgens mij had ik het over de informatie die op het dashboard van Rijksoverheid wordt gedeeld ten aanzien van het totale aantal gezette prikken. Dat is een berekend getal waarvoor het niet nodig is dat jij of ik toestemming geven om onze vaccinatie informatie te delen. Leg mij maar eens uit wat dat precies te maken heeft met het feit dat als wij die info niet delen wij ook geen vaccinatie paspoort krijgen. Wat me vrij logisch lijkt.
Zoals ik al heb aangegeven ontving ik alsnog een uitnodiging ondanks dat ik al volledig gevaccineerd ben, blijkbaar heeft de overheid geen inzicht in wie er al gevaccineerd is. Ook ook als ik op de website van de overheid inlog om mijn vaccinatiegegevens in te zien, staat daar helemaal niks vermeld. Gezien mijn medische achtergrond maak ik over het delen/opslaan van die gegevens nooit bezwaar.

Dus als de overheid geen enkel inzicht heeft in die gegevens durf ik wel vraagtekens te zetten bij het daadwerkelijk gezette aantal prikken. Aantal prikken op basis van berekening.... geen idee welk model achter die berekeningen zit, maar het geeft mij geen enkel vertrouwen.

En betreffende dat vaccinatiepaspoort, als je geen gegevens hebt wordt dat verdomd lastig om uit te geven.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 20 mei 2021, 13:05

Elise schreef: 20 mei 2021, 11:15
MarkS schreef: 20 mei 2021, 10:54 Volgens mij had ik het over de informatie die op het dashboard van Rijksoverheid wordt gedeeld ten aanzien van het totale aantal gezette prikken. Dat is een berekend getal waarvoor het niet nodig is dat jij of ik toestemming geven om onze vaccinatie informatie te delen. Leg mij maar eens uit wat dat precies te maken heeft met het feit dat als wij die info niet delen wij ook geen vaccinatie paspoort krijgen. Wat me vrij logisch lijkt.
Zoals ik al heb aangegeven ontving ik alsnog een uitnodiging ondanks dat ik al volledig gevaccineerd ben, blijkbaar heeft de overheid geen inzicht in wie er al gevaccineerd is. Ook ook als ik op de website van de overheid inlog om mijn vaccinatiegegevens in te zien, staat daar helemaal niks vermeld. Gezien mijn medische achtergrond maak ik over het delen/opslaan van die gegevens nooit bezwaar.

Dus als de overheid geen enkel inzicht heeft in die gegevens durf ik wel vraagtekens te zetten bij het daadwerkelijk gezette aantal prikken. Aantal prikken op basis van berekening.... geen idee welk model achter die berekeningen zit, maar het geeft mij geen enkel vertrouwen.

En betreffende dat vaccinatiepaspoort, als je geen gegevens hebt wordt dat verdomd lastig om uit te geven.
Dat is omdat die uitnodigingen direct via verschillende instantie verstuurd worden. Het ziekenhuis nodigt bepaalde groepen uit, huisartsen roepen bepaalde groepen uit en dan kan je ook nog op basis van geboortejaar opgeroepen worden. Dit is vaak ook nog voor verschillende vaccins en dat kan voor sommige ook een reden zijn het ene vaccin niet te nemen en het andere wel. vandaar dat er soms toch verschillende uitnodigingen gestuurd worden. Maar hee, dat is natuurlijk alleen maar slecht en kut gedaan door de overheid!

Elise

Bericht door Elise » 20 mei 2021, 13:43

Philipoo schreef: 20 mei 2021, 13:05 Maar hee, dat is natuurlijk alleen maar slecht en kut gedaan door de overheid!
Je haalt me de woorden uit de mond. :lol:

MarkS

Bericht door MarkS » 20 mei 2021, 16:40

Elise schreef: 20 mei 2021, 11:15

En het verband was dus … omdat de overheid geen enkel inzicht heeft in “die” gegevens (persoonlijke gegevens mbt individuele vaccinaties van personen die hebben aangegeven dat niet te willen delen) jij daarom dan ook wel vraagtekens zet bij die berekening van het totale aantal prikken? En daarom zijn het niet twee verschillende zaken? Ik ben blij dat je zelf aangeeft dat je een medische achtergrond hebt maar de logica van je redenering ontgaat me hier echt volledig. Het zal misschien je onderbuikgevoel wel zijn en iemands gevoel dat valt lastig te ontkennen.

Elise

Bericht door Elise » 20 mei 2021, 17:24

MarkS schreef: 20 mei 2021, 16:40 En het verband was dus … omdat de overheid geen enkel inzicht heeft in “die” gegevens (persoonlijke gegevens mbt individuele vaccinaties van personen die hebben aangegeven dat niet te willen delen) jij daarom dan ook wel vraagtekens zet bij die berekening van het totale aantal prikken? En daarom zijn het niet twee verschillende zaken? Ik ben blij dat je zelf aangeeft dat je een medische achtergrond hebt maar de logica van je redenering ontgaat me hier echt volledig. Het zal misschien je onderbuikgevoel wel zijn en iemands gevoel dat valt lastig te ontkennen.
Het aantal prikken is een berekening op basis van een model. Een model heeft input/variabelen nodig.
Hoe minder informatie de overheid heeft, des te minder input/variabelen ze in een model kunnen stoppen, des te onnauwkeuriger de berekening. Lijkt me logisch of niet dan?

En de geschiedenis heeft ons geleerd dat ze de cijfertjes bijstellen omdat het berekende aantal niet klopt. Dus daar schort nog wel het een en ander aan. Als ik het goed heb worden de cijfers altijd naar boven bijgesteld, dat dan weer wel.

MarkS

Bericht door MarkS » 20 mei 2021, 17:50

Het RIVM gebuikt rekenmodellen om de verspreiding van virussen te kunnen voorspellen. Denk dat de term “model” in de context van de berekening van het totale aantal gezette prikken ietwat overdreven is. Hoeveel input en variabelen denk je nou werkelijk dat je daarvoor precies nodig hebt? In ieder geval niet de informatie dat prik 1 bij Elise is gezet en prik 2 bij MarkS. Als je niet weet bij wie prik 1 en prik 2 zijn gezet maar wel dat ze zijn gezet is dat ook meer dan voldoende voor die berekening en die informatie is natuurlijk gewoon beschikbaar.

Elise

Bericht door Elise » 20 mei 2021, 19:43

MarkS schreef: 20 mei 2021, 17:50 Het RIVM gebuikt rekenmodellen om de verspreiding van virussen te kunnen voorspellen. Denk dat de term “model” in de context van de berekening van het totale aantal gezette prikken ietwat overdreven is. Hoeveel input en variabelen denk je nou werkelijk dat je daarvoor precies nodig hebt? In ieder geval niet de informatie dat prik 1 bij Elise is gezet en prik 2 bij MarkS. Als je niet weet bij wie prik 1 en prik 2 zijn gezet maar wel dat ze zijn gezet is dat ook meer dan voldoende voor die berekening en die informatie is natuurlijk gewoon beschikbaar.
Als het zo simpel zou zijn Mark, dan is het geen model maar is het gewoon een kwestie van plussen en minnen.
En als het een kwestie van plussen en minnen is, dan kunnen er nooit zulke extreme aanpassingen aan de cijfers plaatsvinden.
Conclusie voor mij is gewoon dat Hugo & consorten een slag slaan naar de cijfers. Als jij blind op dat dashboard wilt varen wens ik jou veel succes.

Luco

Bericht door Luco » 20 mei 2021, 19:46

Wel vreemd natuurlijk dat je aangeeft dat de gegevens gedeeld mogen worden en er niet eens staat bij je eigen gegevens dat je gevaccineerd bent.
Hoe willen ze dan inderdaad een paspoort uitgeven als ze de gegevens niet hebben?

MarkS

Bericht door MarkS » 20 mei 2021, 20:07

Elise schreef: 20 mei 2021, 19:43
MarkS schreef: 20 mei 2021, 17:50 Het RIVM gebuikt rekenmodellen om de verspreiding van virussen te kunnen voorspellen. Denk dat de term “model” in de context van de berekening van het totale aantal gezette prikken ietwat overdreven is. Hoeveel input en variabelen denk je nou werkelijk dat je daarvoor precies nodig hebt? In ieder geval niet de informatie dat prik 1 bij Elise is gezet en prik 2 bij MarkS. Als je niet weet bij wie prik 1 en prik 2 zijn gezet maar wel dat ze zijn gezet is dat ook meer dan voldoende voor die berekening en die informatie is natuurlijk gewoon beschikbaar.
Als het zo simpel zou zijn Mark, dan is het geen model maar is het gewoon een kwestie van plussen en minnen.
En als het een kwestie van plussen en minnen is, dan kunnen er nooit zulke extreme aanpassingen aan de cijfers plaatsvinden.
Conclusie voor mij is gewoon dat Hugo & consorten een slag slaan naar de cijfers. Als jij blind op dat dashboard wilt varen wens ik jou veel succes.
Nou moet je de boel niet verdraaien en doen alsof ik ergens op blindvaar. Daar ging het niet om. Je redenering klopt gewoon niet. Prima als je dat niet wilt toegeven. Maar ben wel klaar met deze discussie hoor.

Elise

Bericht door Elise » 20 mei 2021, 20:10

Luco schreef: 20 mei 2021, 19:46 Wel vreemd natuurlijk dat je aangeeft dat de gegevens gedeeld mogen worden en er niet eens staat bij je eigen gegevens dat je gevaccineerd bent.
Hoe willen ze dan inderdaad een paspoort uitgeven als ze de gegevens niet hebben?
Precies Luco.
Nou zit ik zeker niet te springen om dat vaccinatiepaspoort, maar het zal toch van de zotte zijn dat ze een vaccinatiepaspoort gaan verstrekken op basis van het door mij aangeleverde "registratiekaart coronavaccinatie" dat ik heb gekregen.

Dat regels constant aangepast moeten worden met avondklok etc. heb ik alle begrip voor, maar als je maanden van voorbereiding hebt tot vaccinaties eindelijk beschikbaar zijn en als ze er dan eindelijk zijn blijkt het allemaal zo'n bende te zijn met registratie etc. kan ik daar echt geen enkel begrip voor opbrengen. Men doet maar wat, men nodigt wat mensen uit links en rechts en men prikt maar wat links en rechts, zonder ook maar enig inzicht te hebben over hoe, wie, wat en waar. Datzelfde geldt ook voor het geld wat uitgegeven wordt door Hugo & consorten, er zijn wat miljarden uitgegeven die men niet in de boekhouding kan terugvinden. :coffee:
Laatst gewijzigd door Elise op 20 mei 2021, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise

Bericht door Elise » 20 mei 2021, 20:12

MarkS schreef: 20 mei 2021, 20:07 Nou moet je de boel niet verdraaien en doen alsof ik ergens op blindvaar. Daar ging het niet om. Je redenering klopt gewoon niet. Prima als je dat niet wilt toegeven. Maar ben wel klaar met deze discussie hoor.
MarkS schreef: 19 mei 2021, 13:33 Ik kijk gewoon op dat dashboard, staan de geplande prikken per week en de gezette prikken. En dan zetten ze er ook nog bij dat de gezette prikken obv berekening is en dat de geplande prikken kunnen afwijken in de praktijk omdat (gemaakte!) afspraken worden afgezegd. Lijkt me meer dan duidelijk.
De conclusie mag je zelf trekken :lollerdelol:

MarkS

Bericht door MarkS » 20 mei 2021, 20:27

Willem Engel versus Marc van Ranst https://www.dumpert.nl/item/100000110_39bb6223

Die Belg heeft best humor

MarkS

Bericht door MarkS » 20 mei 2021, 20:30

Elise schreef: 20 mei 2021, 20:12
MarkS schreef: 20 mei 2021, 20:07 Nou moet je de boel niet verdraaien en doen alsof ik ergens op blindvaar. Daar ging het niet om. Je redenering klopt gewoon niet. Prima als je dat niet wilt toegeven. Maar ben wel klaar met deze discussie hoor.
De conclusie mag je zelf trekken :lollerdelol:
Dat was nog steeds een reactie op jouw uitspraak/redenering. Die kun je wel leuk knippen en plakken en uit de context trekken maar die stond niet op zichzelf en zie nog steeds niet dat de discussie draaide om het feit dat ik me ergens op blindstaar.

Je vergat ook nog een ander zinnetje vet te maken: “En dan zetten ze er ook nog bij dat de gezette prikken obv berekening is en dat de geplande prikken kunnen afwijken in de praktijk omdat (gemaakte!) afspraken worden afgezegd.” Dus dat lijkt me juist niet blindstaren.

Maar als je discussies niet meer kunt voeren is beetje knippen en plakken en lachen wel makkelijkste vaak.
Laatst gewijzigd door MarkS op 20 mei 2021, 20:47, 2 keer totaal gewijzigd.

MarkS

Bericht door MarkS » 20 mei 2021, 20:33

Overigens niet persoonlijk bedoeld hoor.

Elise

Bericht door Elise » 20 mei 2021, 20:45

MarkS schreef: 20 mei 2021, 20:30 Dat was nog steeds een reactie op jouw uitspraak/redenering. Die kun je wel leuk knippen en plakken en uit de context trekken maar die stond niet op zichzelf en zie nog steeds niet dat de discussie draaide om het feit dat ik me ergens op blindstaar. Maar als je discussies niet meer kunt voeren is beetje knippen en plakken en lachen wel makkelijkste vaak. Al zou ik de humor in jouw geval maar aan die Van Ranst overlaten. ;-)
Knippen/plakken & uit de context trekken?

Ik denk dat jij even naar Pearl moet om een nieuw brilletje te scoren Mark.
Zijn gewoon rechtstreekse quotes van wat jij hebt geschreven, waarin helemaal niks geknipt/geplakt is of uit zijn context is getrokken.
viewtopic.php?p=1505260#p1505260
en
viewtopic.php?p=1505565#p1505565

Maar jij mag het laatste woord MarkS, het is wel duidelijk dat je dat graag wilt hebben..... :thumbup:

MarkS

Bericht door MarkS » 20 mei 2021, 20:50

Hé Elise joh, dat was idd precies de context. Goed gevonden. Je hebt helemaal gelijk. 1000 maal excuses. Kunnen ook 999 excuses zijn of 1001, is natuurlijk maar een berekening die kan afwijken. Moet je je ook niet op blindstaren. Nog bedankt voor het laatste woord, waardeer ik zeer. Niet reageren meer nu he. :tong:

Luco

Bericht door Luco » 21 mei 2021, 17:10

Goed geregeld bij het RIVM, hebben allebei al een afspraak staan Jolanda zelfs op uitnodiging, krijgt ze weer een uitnodiging :lol: :lol:

MarkS

Bericht door MarkS » 21 mei 2021, 17:45

Ze willen jullie wel heel erg graag prikken lijkt het idd. ;-)

328Ti

Bericht door 328Ti » 21 mei 2021, 19:45

Wanneer gaan jullie eens bij elkaar op de koffie?

Peric

Bericht door Peric » 22 mei 2021, 10:47

Leuk, zo'n coronapaspoort....

alt

Bericht door alt » 22 mei 2021, 11:50

Sterkte, jonge DF-er's moet met jullie toekomst.

Plaats reactie