Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
Prachtig Tom gelukkig maar!
-
Onlinetomgtr
Moet ik nog opmerken dat een buurman zich wel conformeerde aan gezag en de boel verraadde? 
- Hielke
Minnesota is en blijft de battleground. Daar gaan de democraten het met betamannetje Walz, grote bek Ilhan Omar, alles en iedereen besodemieterende Somaliërs en een trackrecord van landelijk 10 miljoen binnen gelaten illegalen heel moeilijk krijgen.
-
Robin
Nu is de VS geen door de Nazi’s bezet land, dus ik vind nu de vergelijking gewoon mank gaan Tom…
Anyway selective empathy?
https://www.facebook.com/share/v/18pmPE ... tid=wwXIfr
Anyway selective empathy?
https://www.facebook.com/share/v/18pmPE ... tid=wwXIfr
-
Onlinetomgtr
Ja en nee Robin. Nee als in USA is geen nazi Duitsland. Ja als in ICE houdt er wel erg enge gestapo methoden op na. En wat betreft selectieve verontwaardiging? Ik ben wordt ook erg moe van tuig uit (noord) Afrika en Midden Oosten die hier niks komen bijdragen en ellende veroorzaken. Maar als mensen het daarover hebben slaat toch ook nergens op als ik over te tegenovergestelde partij begin. Je kan toch iets benoemen zonder meteen te roepen “maar hullie doen dit of begonnen”? Als je iets van zeg PVV zegt zie ik al gauw berichten als “ja maar Femke of Jesse ……”. Nou haat ik GL met heel mijn hart maar als ik dat zeg roepen mensen toch niet “ja maar Wilders….”. Dus het benoemen van selectieve verontwaardiging lijkt ook redelijk selectief te zijn? Het onderwerp was nu misdaden van ICE. Daarmee ontken ik en heel weinig mensen behalve wat echte Sander Schimmelpenning achtige engnekken de wurggreep waar we ons in bevinden door ongewenste immigranten.
-
Robin
Heb je de link aangeklikt Tom?
- Enrico
Dit is de kern. Er zijn immigranten die je wel wil hebben. De hard werkende, bijdragende die inburgering willen. Als je die niet hebt beland NL n chaos… geen taxi chauffeurs meer, tram bestuurders, kantoor schoonmakers etc etc want geen NLer heeft daar zin in.
De “ongewenste immigranten” iedereen heeft een andere definitie daarvan. Mogen het land uit geschopt worden. Maar dan moet je alle niet bijdragende, lakse niet werkers met een NL paspoort ook het land uitschoppen anders ben je hypocriet.
Dan win je geen verkiezingen…. Leuk he, politiek.
- Enrico
OMG Nyjisha is jou bron van waarheid
Er zijn gevallen van undercover en agenten in burger die door ICE de SUV’s omgesleurd worden.
-
Robin
OK Enrico, snap ik wel. Want haar verhaal komt hard aan.
Wat is (de) waarheid?
Ik zie in ICE ook een zeer militant gebeuren, maar wat ik al eerder zei: Zijn zij het gevolg van die illegale immigratie?
Als ICE nou opgedoekt zou worden. Zijn we allemaal tevreden. En ik denk dat het dan wel goed komt in Minnesota:)
Wat is (de) waarheid?
Ik zie in ICE ook een zeer militant gebeuren, maar wat ik al eerder zei: Zijn zij het gevolg van die illegale immigratie?
Als ICE nou opgedoekt zou worden. Zijn we allemaal tevreden. En ik denk dat het dan wel goed komt in Minnesota:)
-
OnlineRS-Ron
Ik kan me prima vinden in jou definitie van immigranten die we zouden moeten willen hebben. Als je ze niet wilt hebben zet je er “niet” voor, is ook prima basis. Wat ik niet helemaal begrijp is waarom het hypocriet zou zijn om de immigranten die je niet wilt hebben te retourneren en de Nederlanders waar je dezelfde problemen mee hebt niet. Volgens mij zijn de Nederlanders het probleem van Nederland en de andere wereldburgers die jij omschrijft als ongewenste immigranten het probleem van de desbetreffende landen waar ze vandaan komen. Dat ze daar wat doeltreffender met jou gebrek aan normen en waarden omgaan is jou probleem als immigrant. Daar kies je zelf voor. Dan hebben wij ook wat meer budget om dezelfde categorie Nederlanders wat doeltreffender aan te pakken toch?Enrico schreef: 25 jan 2026, 15:30Dit is de kern. Er zijn immigranten die je wel wil hebben. De hard werkende, bijdragende die inburgering willen. Als je die niet hebt beland NL n chaos… geen taxi chauffeurs meer, tram bestuurders, kantoor schoonmakers etc etc want geen NLer heeft daar zin in.
De “ongewenste immigranten” iedereen heeft een andere definitie daarvan. Mogen het land uit geschopt worden. Maar dan moet je alle niet bijdragende, lakse niet werkers met een NL paspoort ook het land uitschoppen anders ben je hypocriet.
Dan win je geen verkiezingen…. Leuk he, politiek.
Gr Ron
-
Onlinetomgtr
Nee Robin. Ik klik per definitie geen fb en insta links. Ik hou mijn fb feed graag gereserveerd voor auto/katten filmpjes en recepten. Gescheiden boomer vader of zo? Ik klik niks politieks aan en blijf liever een schaap dan dat ik “dwarse denker” wordt.
-
Robin
Tja. Ok dank voor jouw antwoord Tom....
Het is een negroide jongedame van ongeveer 30 denk ik. Met een voor MIJ heel heel heel goed verhaal. Shoot me.
Maar dit geeft velen(ik dus ook) weer een vrijbrief om ook vraagtekens te blijven zetten bij de msm. En dat blijf ik doen.
Het is een negroide jongedame van ongeveer 30 denk ik. Met een voor MIJ heel heel heel goed verhaal. Shoot me.
Maar dit geeft velen(ik dus ook) weer een vrijbrief om ook vraagtekens te blijven zetten bij de msm. En dat blijf ik doen.
- Elise
Ik vind dat een mod een voorbeeldfunctie heeft, een neutrale functie heeft en zich moet onthouden van uitdagende postings. Ik ben te lui om het op te zoeken, maar je hebt wel vaker een verwijt gehad (niet van mij dus) dat je olie op het vuur gooit. Neem Martijn, die heb ik nog nooit ergens op een onvertogen woord kunnen betrappen. Zo zie ik dat een mod zich hoort te gedragen, wil je dat niet moet je geen mod zijn. Verder lijkt het erop dat je heel slecht met kritiek kunt omgaan.tomgtr schreef: 25 jan 2026, 10:30Het zit me in die zin hoog dat ik graag zou horen hoe ik me niet als voorbeeld gedroeg? Enige wat ik toen en nu deed is het niet met je eens zijn? Schold ik? Bedreigde ik je? Maakte ik je belachelijk? Er zijn 2 personen geweest die me aanspraken op een post die niet zou mogen als mod. En enige wat ik deed (imho) is er een andere mening op nahouden. Dus ja dat stoort me en als ik dat benoem is ook dat niet verboden als ik dat netjes verwoord?Elise schreef: 25 jan 2026, 09:11Het zit je hoog hé, dat mod dingetje.tomgtr schreef: 24 jan 2026, 22:49
Ok voor een pvv stemmer, ik ben economisch rechts maar niet nationalistisch. Zoals ik pvv extreem links vind. Alleen zijn ze te bang om te zeggen waar ze al hun linkse plannen van gaan betalen. Wat dat betreft is de SP of GL tenminste eerlijk dat ze mij gaan bestelen. Maar Elise, jij gaat nou natuurlijk zwaar beledigd zijn dat een mod het lef heeft om een mening te hebben die haaks staat op jouwe. Dat mag. Maar mocht je die kaart weer willen trekken zal je ook je mening over mij of mijn keuzes of voorkeuren voor je moeten houden. Right? Voor mij mag jij vinden dat ik links ben hoor. Maar dan zal je mijn mening moeten pikken. Al ben ik mod.
Ik vind dat mensen met een voorbeeldfunctie zich daarnaar moeten gedragen, verder mag jij prima een mening hebben.
Economisch rechts? Juist uit je reactie op de posting van Tom laat zien dat je dat niet bent, daarom ook de +1 van mijn kant. Want ik denk dat wij beide het erover eens dat belastingcenten die gebruikt worden om zwakkeren te helpen en aan een welvarend land te werken dikke prima zijn. Wouter zijn denkbeelden passen bij economisch rechts.
En ja, ik stemde PVV, stem PVV en als er weer verkiezingen komen stem ik wederom op de PVV, omdat de PVV de enige partij is die de 2 voor mij belangrijke standpunten vertegenwoordigd, immigratie & Europa.
Verder heb je gelijk, de PVV is economisch net zo links als de SP. Maar zodra de immigratie is opgelost en we uit de EU zijn, gaat mijn stem dan wel weer naar een partij die zorgt dat het hier economisch goed geregeld wordt. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat zolang de 2 bleeders asiel & de EU niet zijn opgelost we al onze belastingcenten verschijten.
De economische plannen van de PVV zorgen er in ieder geval wél voor dat belastingcenten in Nederland en aan Nederlanders worden besteed, dat zie ik liever dan dat we daar gelukzoekers van betalen of weggeven binnen EU verband.
Verder geen enkel probleem met jou als persoon overigens, laat dat duidelijk zijn.
-
Robin
Ach Elise. Ik vind dat TomGTR het als mod prima doet. Hij komt er niet vaak tussen. Ik ben het veelal met 'm eens. Nu even totáál niet. Maar dat geeft niet:-)
TDS

TDS
-
Robin
Even een gebbetje:

- Elise
Het antwoord is simpel, Nederland is te klein om die mensen allemaal op te vangen en dus niemand toelaten.tomgtr schreef: 25 jan 2026, 10:24Ok, normaal rechts kan ik mee leven. Zelfs sociaal rechts kan ik mee leven. Sociaal naar degenen die het nodig hebben en er (naar mijn morele kompas) recht op hebben. Dus oorlogsvluchtelingen, onderdrukten uit buitenland, en de zwakkeren uit eigen samenleving. De uitvoering hiervan is echter lastig. Een Marokkaan zonder papieren die zegt dat hij uit Oekraine komt, wwt doe je? En als je dan al kan bewijzen dat hij uit Marokko komt, zijn thuisland is blij hem kwijt te zijn en wil hem niet terug. Wat doe je? Elke man die uit Afrika komt en zegt dat hij homo is. Wat doe je? Even laten bukken en een landgenoot laten testen of hij echt homo is? Het is makkelijk roepen dat het moet veranderen maar ECHTE oplossingen hoor ik weinig. Uit EU, ok die ken ik. Lijkt me voor Nederland geen handig idee. Hervorming waar EU weer de economische vrijhandelsstaat wordt zoals ooit bedoeld en skippen van Schengen lijkt mij enige oplossing.Robin schreef: 25 jan 2026, 07:22 ^^^^^^
? Elise vindt 't alleen meevallen , dat hartstikke rechts. Dus misschien 'gewoon/ normaal' rechts? @Elise?
En ik hoor de meesten al zeggen: "Zo, dat is een asociale gedachte".
Ik vind het asociaal om juist die mensen die kunnen vluchten in de watten te leggen en de mensen die in bijvoorbeeld een oorlogsgebied achterblijven te laten creperen. Die zijn niet in beeld en dus niet ons probleem blijkbaar.
Voor de prijs waarmee we hier 1 asielzoeker in de watten leggen, kunnen we in het land van herkomst minimaal 100 mensen helpen.
-
Onlinetomgtr
Apart, uitdagende post? Het oneens zijn is uitdagend? Niet tegen kritiek kunnen? Dus een mod mag geen mening hebben anders dan de jouwe, ofschoon ik het dan weer niet met anderen eens ben? Hmm, nogal selectief, en ja, als iemand kritiek heeft mag ik daarop reageren toch. Of moet een mod ja en amen knikken? Het andere geval was Wouter, ik merkte volgens mij op dat ik, zeker sinds Witje nogal moeite heb met mensen die financiële adviezen geven die parallel lopen met hun portefeuille.Elise schreef: 25 jan 2026, 16:10Ik vind dat een mod een voorbeeldfunctie heeft, een neutrale functie heeft en zich moet onthouden van uitdagende postings. Ik ben te lui om het op te zoeken, maar je hebt wel vaker een verwijt gehad (niet van mij dus) dat je olie op het vuur gooit. Neem Martijn, die heb ik nog nooit ergens op een onvertogen woord kunnen betrappen. Zo zie ik dat een mod zich hoort te gedragen, wil je dat niet moet je geen mod zijn. Verder lijkt het erop dat je heel slecht met kritiek kunt omgaan.tomgtr schreef: 25 jan 2026, 10:30Het zit me in die zin hoog dat ik graag zou horen hoe ik me niet als voorbeeld gedroeg? Enige wat ik toen en nu deed is het niet met je eens zijn? Schold ik? Bedreigde ik je? Maakte ik je belachelijk? Er zijn 2 personen geweest die me aanspraken op een post die niet zou mogen als mod. En enige wat ik deed (imho) is er een andere mening op nahouden. Dus ja dat stoort me en als ik dat benoem is ook dat niet verboden als ik dat netjes verwoord?Elise schreef: 25 jan 2026, 09:11
Het zit je hoog hé, dat mod dingetje.
Ik vind dat mensen met een voorbeeldfunctie zich daarnaar moeten gedragen, verder mag jij prima een mening hebben.
Economisch rechts? Juist uit je reactie op de posting van Tom laat zien dat je dat niet bent, daarom ook de +1 van mijn kant. Want ik denk dat wij beide het erover eens dat belastingcenten die gebruikt worden om zwakkeren te helpen en aan een welvarend land te werken dikke prima zijn. Wouter zijn denkbeelden passen bij economisch rechts.
En ja, ik stemde PVV, stem PVV en als er weer verkiezingen komen stem ik wederom op de PVV, omdat de PVV de enige partij is die de 2 voor mij belangrijke standpunten vertegenwoordigd, immigratie & Europa.
Verder heb je gelijk, de PVV is economisch net zo links als de SP. Maar zodra de immigratie is opgelost en we uit de EU zijn, gaat mijn stem dan wel weer naar een partij die zorgt dat het hier economisch goed geregeld wordt. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat zolang de 2 bleeders asiel & de EU niet zijn opgelost we al onze belastingcenten verschijten.
De economische plannen van de PVV zorgen er in ieder geval wél voor dat belastingcenten in Nederland en aan Nederlanders worden besteed, dat zie ik liever dan dat we daar gelukzoekers van betalen of weggeven binnen EU verband.
Verder geen enkel probleem met jou als persoon overigens, laat dat duidelijk zijn.
- JP
Als mod hoef je hier in ±99% van de gevallen alleen wat Russische of Chinese hackers te blocken.......? Snap niet dat dat steeds aangehaald moet worden 
-
Onlinetomgtr
Zeker nu Luco en Robin hier voorbeeldfuncties hebben genomen is dat het wel zo’n beetje.
- Luco
Hoor ik hier mijn naamtomgtr schreef: 25 jan 2026, 21:13 Zeker nu Luco en Robin hier voorbeeldfuncties hebben genomen is dat het wel zo’n beetje.
Iedereen mag een mening hebben, ik heb alleen een hekel aan backstabbers, en die zitten hier ook, maar probeer ik niet meer op te reageren.
Is alleen maar olie op het vuur.
Al lukt het niet altijd
- MParallel
- Auto: BMW
Talkshows happen weer gretig in de Peijnenburg, uh Trump koek.
Zegt wat over Afghanistan. Ipv het lekker te negeren, nee we gaan weer voor geveinsde ophef en zelfs eisen van excuses.
Man man, precies de aandacht geven zoals die wilt.
Zegt wat over Afghanistan. Ipv het lekker te negeren, nee we gaan weer voor geveinsde ophef en zelfs eisen van excuses.
Man man, precies de aandacht geven zoals die wilt.
- Elise
Ach Tom, het enige wat ik schreef was "Ik denk dat dat wel meevalttomgtr schreef: 25 jan 2026, 20:38Apart, uitdagende post? Het oneens zijn is uitdagend? Niet tegen kritiek kunnen? Dus een mod mag geen mening hebben anders dan de jouwe, ofschoon ik het dan weer niet met anderen eens ben? Hmm, nogal selectief, en ja, als iemand kritiek heeft mag ik daarop reageren toch. Of moet een mod ja en amen knikken? Het andere geval was Wouter, ik merkte volgens mij op dat ik, zeker sinds Witje nogal moeite heb met mensen die financiële adviezen geven die parallel lopen met hun portefeuille.Elise schreef: 25 jan 2026, 16:10Ik vind dat een mod een voorbeeldfunctie heeft, een neutrale functie heeft en zich moet onthouden van uitdagende postings. Ik ben te lui om het op te zoeken, maar je hebt wel vaker een verwijt gehad (niet van mij dus) dat je olie op het vuur gooit. Neem Martijn, die heb ik nog nooit ergens op een onvertogen woord kunnen betrappen. Zo zie ik dat een mod zich hoort te gedragen, wil je dat niet moet je geen mod zijn. Verder lijkt het erop dat je heel slecht met kritiek kunt omgaan.tomgtr schreef: 25 jan 2026, 10:30
Het zit me in die zin hoog dat ik graag zou horen hoe ik me niet als voorbeeld gedroeg? Enige wat ik toen en nu deed is het niet met je eens zijn? Schold ik? Bedreigde ik je? Maakte ik je belachelijk? Er zijn 2 personen geweest die me aanspraken op een post die niet zou mogen als mod. En enige wat ik deed (imho) is er een andere mening op nahouden. Dus ja dat stoort me en als ik dat benoem is ook dat niet verboden als ik dat netjes verwoord?
Mod waardig? Ik vind van niet.
- Philipoo
En nu best een hoop mensen nooit meer reageren wordt 't ook maar saai he?tomgtr schreef: 25 jan 2026, 21:13 Zeker nu Luco en Robin hier voorbeeldfuncties hebben genomen is dat het wel zo’n beetje.
-
Tom
Mods zijn niets meer dan normale bezoekers met iets meer rechten, die ze af en toe gebruiken om wat dingen op te schonen. Zodra ze die rechten gebruiken mag je verwachten dat ze neutraal zijn, maar in elk ander geval mag iedereen een scherpe mening hebben. Je lijkt van het mod zijn meer van te maken dan het is.
-
OnlineMartijn_bmw