Tom zijn eerste Ford Fiesta. Te koop?

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten
dvh

Re: Tom zijn eerste Ford Fiesta. Te koop?

Bericht door dvh » 29 apr 2013, 09:54

Is zo'n Twingo RS niet wat spannender qua rijden dan ?

GTRene

Bericht door GTRene » 29 apr 2013, 10:31

ik weet nog long time ago dat 10sec heel vlot was :D
destijds als ik naar men werk reed kwam ik wel eens een Datsun Stanza tegen (toen nieuw) die dingen konden in iets van 10sec naar de 100, dat was voor toen rap...de meesten deden iets van 12<>14 seconden daarover :D

allen

Bericht door allen » 29 apr 2013, 11:32

Zo'n Twingo RS leek me wel leuk als boodschappenauto voor de vrouw (lees nog een speelauto voor meneer). Helaas vindt ze het een 'mongolenbak'. :coffee:

dvh

Bericht door dvh » 29 apr 2013, 11:40

:mrgreen: subtiel

@Rene

0-100 in 7.5/8 sec is ook nog steeds vlot. Imho

GTRene

Bericht door GTRene » 29 apr 2013, 11:42

klopt, zo bedoelde ik dat ook :D
je voelt nog nog best helemaal in dat soort auto's.
destijds had ik zelf ook auto's die sportief en vlot waren, ala Fiat 130TC bv en Ford RS2000 mk2 dat soort auto's deden dat ook rond de 8sec.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 mei 2013, 23:08

5500 euro

Richard430

Bericht door Richard430 » 04 mei 2013, 00:34

Zal ik mijn rekeningnummer dan even pb'en?

ErikS

Bericht door ErikS » 04 mei 2013, 07:48

4 mille. oké, misschien 4,5 mille.

:mrgreen:

Emiel

Bericht door Emiel » 04 mei 2013, 08:39

Ik koop dadelijk een hele auto voor de prijs van een inlaat spruitstuk. Dat is nog eens zaken doen. :lol:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 04 mei 2013, 09:40

Emiel schreef:Ik koop dadelijk een hele auto voor de prijs van een inlaat spruitstuk. Dat is nog eens zaken doen. :lol:
:mrgreen:

aankoopprijs + alle mods en preventive reparaties - verkoopprijs = zwart gat :lol:

zo schrijf je meer af in een paar maanden dan iemand die een nieuwe m3 koopt ;-)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 mei 2013, 09:46

Ik heb het originele inlaatspruitstuk erbij Emiel. Net als het originele onderstel. Dagje prutsen en je hebt het voor elkaar. :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 04 mei 2013, 10:04

hoe zit het met die bieders Tom, zijn dat van die figuren die wel bieden maar als je ze later een mail stuurt niks van zich laten horen?
of gewoon spook bieders die bv wat hoger bieden maar niet kopen zodat hun eigen te koop aangeboden spul goedkoper lijkt?

heb je ze al gemaild?

Emiel

Bericht door Emiel » 04 mei 2013, 10:06

Tom, het is dat mijn vriendin op zoek is naar een ander soort auto anders was het wel een mogelijkheid geweest inderdaad.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 mei 2013, 10:10

Bieders reageren niet dus die zijn verwijderd.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 mei 2013, 10:41

Petrolhead Tom schreef:Bieders reageren niet dus die zijn verwijderd.
ah, dacht zal eens vragen want hoor en lees wel vaker dat mensen niks meer van zich laten horen maar wel bieden, zelfs als je zeg maar 10min geleden een bod krijgt en je denkt oke daar mag het voor weg en je mailt die bieder, dan nog niks...
best irritant, met zulke figuren win je de oorlog in elk geval niet :mrgreen:

succes met de verkoop of het geluk hebben dat je hem voor een leuke prijs kan inruilen op je volgende DF kar wat ook best kan lukken.

deze trouwens al gezien? vol opties...beetje verlagen nog en wellicht ist wat, niet ver weg voor jou ook nog :D >>

Afbeelding

http://link.marktplaats.nl/671607046" onclick="window.open(this.href);return false;

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 mei 2013, 11:36

Het is allemaal iets anders gelopen de afgelopen dagen.

Vorige week was ik nog hard op zoek naar een Smart Roadster. Ik was voornemens om er afgelopen zaterdag een paar te gaan bekijken en de mogelijkheid te onderzoeken om mijn Fiesta in te ruilen. Mijn vriendin zag de bui al hangen en vond het de hoogste tijd om in te grijpen. Ze gaf aan het geen goed idee te vinden. Waarom niet? Omdat zo'n Smart FUCKING LELIJK IS! Ok. Duidelijk.

Ze vroeg me waarom ik geen mooie auto zou kopen. Ik had geen flauw idee wat ze daarmee bedoelde maar navraag leerde mij dat het haar beter leek om weer een MX5 te kopen. Dat is helaas geen optie. De NA MX5 is eigenlijk al net te klein en de NB is nog krapper dus dat is helemaal geen mogelijkheid. Een stapje omhoog dan en een NC? Ik vind het de minst mooie maar het schijnt een stuk ruimer te zijn en nog steeds erg goed te rijden. De prijzen liggen alleen nog behoorlijk hoog voor wat ze bieden dus die optie viel ook af. Nadat de obligate E46 3-serie cabrio en de SLK, Z3 en zelfs Golf cabrio de revue gepasseerd waren werd ik me ineens ergens van bewust. Het plaatje werd duidelijk. De puzzelstukjes vielen achter elkaar op de plek.

Ik heb de afgelopen week goed nagedacht over wat ik zoek in een auto. In de afgelopen jaren heb ik in heel veel verschillende auto's gereden. Ik heb er zelf een aantal gehad en om de meest uiteenlopende redenen verkocht. Wat is het dat ik zoek in een auto? Een cabrio is eigenlijk een must. Wat een heerlijk gevoel om met de kap open te rijden. De running costs van de E46 325ti stonden me tegen. Elke week je tank volgooien voor 120 euro is niet mijn ding dat is wel gebleken. Het feit dat ik nadien een godsvermogen in de Fiesta heb gepompt doet daar niets aan af. RWD vond ik dan wel weer geweldig aan de BMW. Maar RWD had de MX5 ook. Maar de MX5 was eigenlijk niet snel genoeg. De Fiesta is wel snel zat maar zou af en toe iets meer vermogen kunnen hebben. De Panda was lekker lichtvoetig. Ik heb dus echt alles op een rijtje gezet van mijn vorige auto's en ben nog eens goed gaan nadenken wat ik nu echt wil. Want dat om het halfjaar wisselen van auto's is allemaal leuk en aardig maar is niet te betalen.

De Fiesta had ik misschien niet in moeten ruilen. Het is, ondanks dat hij lekker snel is, fantastisch klinkt en als een kart op de weg ligt, mijn auto niet. Ik had er mijn twijfels bij maar die heb ik genegeerd. Ik heb er een enorme lading aan preventief onderhoud in gestopt met in het achterhoofd dat ik de Fiesta lang zou gaan rijden. Dat was tot voor kort de bedoeling.

Na een uitgebreide zoektocht van twee minuten heb ik vorige week vastgesteld wat het dan wel moest worden. Een Honda S2000. Ik weet nog dat ik op de Autorai voor het eerst oog in oog stond met de S2000. Wat een plaatje. Simpelweg een fantastisch ogend ontwerp. Slank maar toch staat er wel iets. Het "schattige" van de MX5 ontbreekt in het ontwerp van de S2000. De 16 inch wielen zijn helemaal te gek en in Silverstone grijs is het in combinatie met de zwarte kap echt een perfect totaal plaatje. Een links gestuurd exemplaar tikt de toch minimaal de 10k aan en als ik zag wat dat voor auto's waren kon ik daar niet direct enthousiast over worden. Ik had al eens een stukje in een rechtsgestuurde auto gereden en dat viel me destijds helemaal niet tegen. Het grote afvragen begon dus. Kan ik dagelijks leven met een rechts gestuurde auto? Ik heb nog even PB contact gehad met Ruben om hem naar zijn ervaringen met de Elise te vragen. Die gegevens heb ik in mijn achterhoofd gehouden en met die wetenschap ben ik gisteren afgereisd naar Veghel. BPO Automotive had een pracht van een Silverstone grijze S2000 staan. De auto komt uit Ierland en heeft 118.000 kilometer ervaring. Er zit een nieuwe kettingspanner op, nieuwe bougies, nieuwe olie en een nieuwe kap waarbij de vorige eigenaar helaas verzuimd heeft om er direct een glazen ruit in te laten zetten.

Het uiterlijk van de auto was precies wat ik er van gehoopt had. Het interieus was nog erg netjes en aan alles kon je zien dat de vorige eigenaar erg zuinig was geweest op zijn sportauto. Dan proefrijden. Bastiaan van BPO Automotive reed het eerste stuk zelf en gaf enthousiaste uitleg over de mogelijkheden en techniek van de auto. Nadat we op een rustig industrie terrein aankwamen was het mijn beurt om het stuur over te nemen. Het schakelen met links is weer even wennen maar is voor mij geen onoverkomelijke hobbel. Het was voor het eerst dat ik zelf reed in een S2000 en man man man wat rijdt dat mooi. Dat juweel van een motor in het vooronder zorgt ervoor dat je zelfs bij rustig rijden al met volle teugen gaat genieten. Na een paar kilometer door de omgeving te hebben gereden mocht ik hem na een rotonde wel even doortrekken. Het is onvoorstelbaar wat je meemaakt als die VTEC erin klapt. Dat geluid! Absoluut verslavend. Het VTEC systeem maakt van deze S2000 een ware Schizofreen. Je kunt je oma er boodschappen mee laten doen zonder dat ze weet hoe snel de auto werkelijk is en als ze klaar is kun je er mee naar de ring om er vervolgens een hele dag mee rond te boenderen. Wat een ongelooflijk verslavend totaalplaatje.

De inruil van mijn auto is tegen handelsprijs en dus nog iets lager dan wat ik er nu voor vraag op Marktplaats. Vandaag moet ik door geven of ik hem koop of niet. Het is niet eenvoudig. Aan de ene kant is het een dream come true maar aan de andere kant gaat het om verschrikkelijk veel geld.

ErikS

Bericht door ErikS » 04 mei 2013, 11:43

Wat is veel geld?
Die ST heeft je meer gekost op het lange eind.

Wat is de handelsprijs?

Emiel

Bericht door Emiel » 04 mei 2013, 11:49

Met meer geduld kun je veel geld besparen.

Rupie

Bericht door Rupie » 04 mei 2013, 11:49

Succes met de keuze Tom. Stiekem hoop ik ergens dat je het doet, want zeg nou zelf, dit wordt je eerste echte auto ;) Maar kan me ook voorstellen dat je eerst de ene auto weg wilt hebben voordat je aan de andere begint. Het mooie weer is in ieder geval begonnen, dus mocht je de knoop doorhakken...

Succes :thumbup:

allen

Bericht door allen » 04 mei 2013, 11:52

S2000 is een prachtwagen imho. Enig puntje is dat rhd voor mij geen optie zou zijn als een auto ook lhd te krijgen is. Waarom? 99% van de tijd rijdt je in NL en vooral op de binnenwegen is dat imho wat handiger om even in te halen. Als je toch al met geld aan het gooien bent, kun je toch eens een lhd versie overwegen.
Verder kan ik me haast niet voorstellen dat de S2000 veel goedkoper te rijden is dan de Compact die je had.
Wat je ook doet, het zal weer leuk 'modden' worden. :thumbup:

WJ

Bericht door WJ » 04 mei 2013, 11:57

S2000! :D :D :D
Die is om precies te zijn achthonderd drie en zeventigduizend vier honderd zes en vijftig keer beter dan zo'n Smart.
Als je het kan missen, doehoen!

Maar zijn de runningcosts van zo'n ding niet een stuk hoger dan die van de BMW?

MX5T

Bericht door MX5T » 04 mei 2013, 11:57

Petrolhead Tom schreef: Het is niet eenvoudig. Aan de ene kant is het een dream come true maar aan de andere kant gaat het om verschrikkelijk veel geld.
Als je het geld kunt missen altijd je hart volgen met dit soort dingen. De ergste spijt heb je van de dingen die je niet gedaan hebt terwijl je ze graag wilde doen.

Running cost van een S2000 bij trackday gebruik zullen wel iets hoger liggen als bij een Fiesta

GTRene

Bericht door GTRene » 04 mei 2013, 11:59

weten we dat ook weer Tom :mrgreen:

ben niet zo'n V-tec S2000 man, maar wel fraaie techniek en zeker beter/mooier/sneller enz dan een smart so maybe its indeed the Smart way to go in your case :ongeveer als:

RHD zou voor mij niet snel gebeuren omdat je weer een extra zaak/gebeuren hebt om op te letten tijdens het rijden en dat kan in bepaalde situaties vervelend zijn :ongeveer als:

maar qua prijs kan het idd schelen (hoeft niet altijd)

wordt vervolgt :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 mei 2013, 12:02

Het verbruik ligt volgens Spritmonitor.de gemiddeld op zo'n 1 op 10. Dat is met de Fiesta niet anders. Met trackdays zal het inderdaad een ander verhaal worden dan gaat hij wel stevig innemen. Maar als ik zie dat ik de afgelopen jaren gemiddeld zo'n 1 a 2 trackdays heb gedaan dan hoef ik het daar niet om te laten.

Als ik hem koop duurt het nog zo'n twee weken voor ik hem op kan halen dus heb ik nog even de tijd om de Fiesta te verkopen. Tegen de huidige prijs zul je toch verwachten dat er een koper voor komt. :wink:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 04 mei 2013, 12:09

Nooit in een S2000 gezeten, maar zo'n apparaat is toch ook niet al te ruim? Ik zou die RHD niet direct pakken.
Zoals Emiel al zegt: take your time want dat kan je veel geld besparen. Waarom moet je vandaag al beslissen?

En geloof je zelf dat je deze S2k lang zult rijden? Gezien de vele auto's die je hebt gehad acht ik de kans best wel groot dat je die S2K ook weer binnen een jaar verkoopt. En allemaal leuk en aardig die RHD-ervaringen van anderen totdat je hem moet verkopen: vrees dat je er niet bijster veel voor terug krijgt want er zijn maar weinig mensen in NL die met een RHD willen rijden (enkele auto-freaks die goedkoper uit willen zijn uitgezonderd). Afzetmarkt lijkt me dus ook wel erg klein.

Gesloten