Toyota GT 86 en Subaru BRZ
- Robertdj
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Als je mooie architectuur wilt zien moet je sowieso niet naar Australië gaan. Het zijn de mensen en de natuur die het 'm doen.
- Tristan
Had dit wel willen zien, grootste mijn-pit ter wereld:RVV schreef:Als ik die foto zo bekijk heb je ook niks gemist Tristan
- RVV
Dat is idd wel spectaculair!
-
Hier 2 foto's die ik zelf heb gemaakt vanaf het bezoekersplatform. De eerste keer als je daar staat denk je dat je op een berg staat. Het is toch echt een door mensen gemaakt gat in de grond. Volgens de officiële site 3,5 kilometer lang, 1,5 kilometer breed en 360 meter diep. (En hij wordt 500 meter diep!)

- Snipe
Die weg naar beneden ziet er best goed uit. Daar zouden ze eens een Pikes Peak-achtig evenement moeten organiseren 

- MartijnGizmo
Met GT86's...
- Dennis Cavallino
Bowler territory 

- Downforce Hans
Één foutje en je stort 300 meter naar beneden met een beetje pech.........
Daar is geen kooi tegen opgewassen denk ik.......
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Op Man rijden ze ook zonder kooi...Downforce Hans schreef:Één foutje en je stort 300 meter naar beneden met een beetje pech.........

Er zijn vast gekken voor te vinden op deze wereld.
- Enrico
gaat de goede kant op
http://www.autotrack.nl/tweedehands?sea ... %5D=Zoeken
wat zal de 3 en 6 maanden afschrijving zijn?
http://www.autotrack.nl/tweedehands?sea ... %5D=Zoeken
wat zal de 3 en 6 maanden afschrijving zijn?
- dvh
Druk?Mark Nauta schreef:Sinds vanmiddag hebben wij de eerste GT's ook binnen. Kreeg een seintje van een collega. Morgen maar eens even goed bekijken en als er tijd is even een eerste rondje maken.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Vanochtend eindelijk de hand kunnen leggen op een GT om zelf eens lekker te sturen. Om 8:30 opgehaald en samen met een collega tot een uurtje of 12:30 lekker gestuurd. Het was onwijs nat onderweg, maar dat mocht de pret zeker niet drukken! Sterker nog, het maakte het alleen maar leuker.
De ervaringen.
Zitpositie is erg fijn, ook voor mijn 1.92m. Wel zou voor het perfecte het stuur nog iets verder naar je toe mogen komen. Maar de zit is lekker diep en het stuur zit fijn op borsthoogte. Het lijkt niet alleen dat je laag zit, want de motorkap zit eigenlijk op schouderhoogte, je zit ook echt laag. Dat merk je wel bij het uitstappen en de dorpel waar je even overheen moet.
Fijne handgeschakelde 6-bak die opvallend korte schakelwegen kent. Ik had ergens wat negatieve zaken rondom de bak gelezen, maar die kon ik absoluut niet ontdekken. Erg fijn vond ik hem namelijk. De koppeling is ook prima te doseren en komt niet opeens op of heeft ergens een dood punt. Wij hebben bij ons ook enkele demo's met de flipperbak, maar die is wat mij betreft in de 86 echt geen optie. De handbak is super en hoort gewoon bij de auto.
Wat betreft het rijden. De 86 is stug, maar zeker niet te. Het sturen is erg direct en de auto hangt lekker aan het gas. Tenminste, wel als je hem boven de 4.000 toeren houdt. Daaronder is ie niet echt thuis, maar dat geeft niet. Boven de 5.000 begint ie echt in z'n element te raken en klinkt ie ook fijn. Het geluid komt echt van de boxer voorin en niet uit de uitlaat. Als je er achter staat en gas geeft hoor je die ook niet eens echt heel erg. Ik moet wel zeggen dat ze qua looks wat mij betreft een tikkeltje too much zijn, iets subtielere einddempers zouden hem beter staan.
Het weggedrag is erg fijn, zoals gezegd het was enorm nat op straat, maar de 86 heeft weinig last van onderstuur, wel wil die kont dan graag opzij. Hiervoor moet je echter wel alle elektronica uitzetten (kan ook echt helemaal uit). Met alles ingeschakeld grijpt de VSC wel echt snel en redelijk abrupt in. Mij iets te fel eigenlijk. In de sport modus is het al wat fijner en is er wat meer speelruimte, maar met alles gewoon helemaal uit is ie pas echt in z'n element. Hij laat zich lekker plaatsen en gaat gewillig op het gas. De kont breekt vertrouwd uit zonder ooit een stap opzij te doen zonder dat je dat wilt of verwacht. Ook blijft ie heel stabiel en maakt ie geen onverwachte bewegingen in het stuur of in de demping, zelfs niet als je licht driftend een drempel op of afrijdt (je kent ze wel, in die 60-zones). Wel moet je hem in toeren houden om hem echt uit te laten breken. Onderin zit eigenlijk net wat te weinig koppel.
De looks, tja, dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ik vind het een erg geslaagd model al zou wat mij betreft de spoiler er niet op hoeven en mogen de uitlaten dus iets subtieler. Ik reed een zwarte met de standaard 17" wielen en dat staat hem goed. Voor het mooie zou hij echter wel een paar cm's naar beneden mogen en kan ie wel een spacertje gebruiken om vooral de achterwielen wat mooier in de kuip te laten staan. Ik heb hem nog niet in het wit gezien, maar een witte met mooie donkere wielen zou denk ik een erg goede optie zijn.
Al met al een absoluut begerige auto die er om vraagt om continu de hooligan uit te hangen. Je gaat voor je gevoel soms harder dan het echt gaat, maar dat is voor rijbewijsbehoud wellicht nog niet eens zo gek. Ik ben echter wel heel nieuwsgierig geworden hoe hij zich op droog gedraagt. Ik denk namelijk dat je dan wel iets meer pk's wenst, maar vandaag heb ik ze absoluut niet gemist!
De ervaringen.
Zitpositie is erg fijn, ook voor mijn 1.92m. Wel zou voor het perfecte het stuur nog iets verder naar je toe mogen komen. Maar de zit is lekker diep en het stuur zit fijn op borsthoogte. Het lijkt niet alleen dat je laag zit, want de motorkap zit eigenlijk op schouderhoogte, je zit ook echt laag. Dat merk je wel bij het uitstappen en de dorpel waar je even overheen moet.
Fijne handgeschakelde 6-bak die opvallend korte schakelwegen kent. Ik had ergens wat negatieve zaken rondom de bak gelezen, maar die kon ik absoluut niet ontdekken. Erg fijn vond ik hem namelijk. De koppeling is ook prima te doseren en komt niet opeens op of heeft ergens een dood punt. Wij hebben bij ons ook enkele demo's met de flipperbak, maar die is wat mij betreft in de 86 echt geen optie. De handbak is super en hoort gewoon bij de auto.
Wat betreft het rijden. De 86 is stug, maar zeker niet te. Het sturen is erg direct en de auto hangt lekker aan het gas. Tenminste, wel als je hem boven de 4.000 toeren houdt. Daaronder is ie niet echt thuis, maar dat geeft niet. Boven de 5.000 begint ie echt in z'n element te raken en klinkt ie ook fijn. Het geluid komt echt van de boxer voorin en niet uit de uitlaat. Als je er achter staat en gas geeft hoor je die ook niet eens echt heel erg. Ik moet wel zeggen dat ze qua looks wat mij betreft een tikkeltje too much zijn, iets subtielere einddempers zouden hem beter staan.
Het weggedrag is erg fijn, zoals gezegd het was enorm nat op straat, maar de 86 heeft weinig last van onderstuur, wel wil die kont dan graag opzij. Hiervoor moet je echter wel alle elektronica uitzetten (kan ook echt helemaal uit). Met alles ingeschakeld grijpt de VSC wel echt snel en redelijk abrupt in. Mij iets te fel eigenlijk. In de sport modus is het al wat fijner en is er wat meer speelruimte, maar met alles gewoon helemaal uit is ie pas echt in z'n element. Hij laat zich lekker plaatsen en gaat gewillig op het gas. De kont breekt vertrouwd uit zonder ooit een stap opzij te doen zonder dat je dat wilt of verwacht. Ook blijft ie heel stabiel en maakt ie geen onverwachte bewegingen in het stuur of in de demping, zelfs niet als je licht driftend een drempel op of afrijdt (je kent ze wel, in die 60-zones). Wel moet je hem in toeren houden om hem echt uit te laten breken. Onderin zit eigenlijk net wat te weinig koppel.
De looks, tja, dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ik vind het een erg geslaagd model al zou wat mij betreft de spoiler er niet op hoeven en mogen de uitlaten dus iets subtieler. Ik reed een zwarte met de standaard 17" wielen en dat staat hem goed. Voor het mooie zou hij echter wel een paar cm's naar beneden mogen en kan ie wel een spacertje gebruiken om vooral de achterwielen wat mooier in de kuip te laten staan. Ik heb hem nog niet in het wit gezien, maar een witte met mooie donkere wielen zou denk ik een erg goede optie zijn.
Al met al een absoluut begerige auto die er om vraagt om continu de hooligan uit te hangen. Je gaat voor je gevoel soms harder dan het echt gaat, maar dat is voor rijbewijsbehoud wellicht nog niet eens zo gek. Ik ben echter wel heel nieuwsgierig geworden hoe hij zich op droog gedraagt. Ik denk namelijk dat je dan wel iets meer pk's wenst, maar vandaag heb ik ze absoluut niet gemist!
-
- Auto: M3P, 130i
Mooi verslag Mark, wat mij betreft prima voor DF frontpage. 

- Hielke
Dat op DF BMW fappers BMW testen mogen maken vind ik al erg genoeg. Dat vervolgens Toyota medewerkers Toyota testen gaan maken zou ......eh, nou ja, misschien ook wel in het plaatje passenindobesar schreef:Mooi verslag Mark, wat mij betreft prima voor DF frontpage.

- Enrico
Waneer is de DF toyota test dag? 
-
Gewoon een complete trackday met 30 gt's volledig betaald door Toyota. I am in! 
Ps: positief verslag na afloop geen probleem

Ps: positief verslag na afloop geen probleem

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Ik heb 'm eergisteren ook voor het eerst in het echt gezien. Wat een gaaf ding... Ik snap niet dat mensen een Golf als concurrent of substituut kunnen zien. Dit is een pure rijdersauto, geen getjoende gezinsbak. Jammer dat je niet veel mee kan nemen... Lekker belangrijk ook... 
Ik vind alleen de spoiler iets té. Persoonlijk zou ik die er af trekken en vervangen voor een klein lipje ofzo.

Ik vind alleen de spoiler iets té. Persoonlijk zou ik die er af trekken en vervangen voor een klein lipje ofzo.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Precies wat ik zeg Youp. TRD heeft die spoiler gewoon in het schap liggen. Samen met nog een hele lading goodies voor de 86 trouwens.

- Barend
- Auto: F20 m135i
Ik ben één van de gelukkigen die morgen of dinsdag wordt opgehaald door Autoblog in de GT86 en meteen ook kansmaak op een driftcursus van Wouter..
Dus ik ben benieuwd!
Dus ik ben benieuwd!
- Arthur
- Auto: Nr.51
En dan heb jij het over "getjoende"??

Youp schreef:Ik heb 'm eergisteren ook voor het eerst in het echt gezien. Wat een gaaf ding... Ik snap niet dat mensen een Golf als concurrent of substituut kunnen zien. Dit is een pure rijdersauto, geen getjoende gezinsbak. Jammer dat je niet veel mee kan nemen... Lekker belangrijk ook...
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Gaat goedkomen, ik leer het je wel ff.Barend schreef:Ik ben één van de gelukkigen die morgen of dinsdag wordt opgehaald door Autoblog in de GT86 en meteen ook kansmaak op een driftcursus van Wouter..
Dus ik ben benieuwd!

- Barend
- Auto: F20 m135i
Haha..
Ik bedoelde uiteraard WoKa!
Vanmiddag een klein half uurtje kunnen sturen in de GT 86, en dat is me toch best goed bevallen! Minder vermogen dan in de GTI, maar daar merk je weinig van. Als je boven de 4K toeren zit pakt ie altijd lekker op en voelt ie ook lekker vlot aan. Hij stuurt erg direct, en de achterkant doet exact wat je verwacht als je bocht doorgaat. Helaas - of gelukkig - was het nog droog toen ik aan het rijden was.
Ik hoop dat Wouter terugkomt om me op te halen voor de driftcursus, maar dat is nog even afwachten!

Vanmiddag een klein half uurtje kunnen sturen in de GT 86, en dat is me toch best goed bevallen! Minder vermogen dan in de GTI, maar daar merk je weinig van. Als je boven de 4K toeren zit pakt ie altijd lekker op en voelt ie ook lekker vlot aan. Hij stuurt erg direct, en de achterkant doet exact wat je verwacht als je bocht doorgaat. Helaas - of gelukkig - was het nog droog toen ik aan het rijden was.
Ik hoop dat Wouter terugkomt om me op te halen voor de driftcursus, maar dat is nog even afwachten!
- dvh
Hij ziet er in ieder geval een stuk stoerder uit als de GTI 
Mooi ding zo in het rood !

Mooi ding zo in het rood !
- JP
.....en mooier dan een 107.....dvh schreef:Hij ziet er in ieder geval een stuk stoerder uit als de GTI![]()