Caterham Roadsport / Defender 130

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
allen

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door allen » 08 mar 2010, 11:09

Eerst maar eens afwachten hoe de kop is dan. Dyno's heb ik wel gezien.

Inmiddels een aanhanger kunnen lenen voor zaterdag. Brengen we hem naar Vdk, en dan wordt daar even de koppakking gecontroleerd. Daarna zien we wel weer verder.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 08 mar 2010, 11:25

allen schreef:@Rene: 350 Pk is gewoon gekkenwerk. Ik weet dat je kicked op pk's, maar zoek het filmpje van Stephane nog maar eens op waar Jan de bandenman op nat, ondanks z'n Exige met SC, zoek gereden wordt door een 122 pk Elise. Ik zie mezelf niet als een supercoureur die 3.567, 12 pk veilig op de weg neer kan zetten. :idea:

Voila :D

Joy

Bericht door Joy » 08 mar 2010, 11:35

Allen waarom niet gewoon de kop laten vlakken + een nieuwe Land Rover pakking ertussen en gaan, in plaats van weer aan de duurzaamheid van het blok gaan rommelen. Het is ook niet dat je zegt van goh ik heb vermogenstekort :D Zoals de auto nu is is de leercurve nog stijl genoeg.

RobS

Bericht door RobS » 08 mar 2010, 11:40

Tunen + K-series is mij niet zo goed bevallen, vele met mji hebben dezelfde ervaring :roll:

Michel P

Bericht door Michel P » 08 mar 2010, 11:44

Joy schreef:Allen waarom niet gewoon de kop laten vlakken + een nieuwe Land Rover pakking ertussen en gaan, in plaats van weer aan de duurzaamheid van het blok gaan rommelen. Het is ook niet dat je zegt van goh ik heb vermogenstekort :D Zoals de auto nu is is de leercurve nog stijl genoeg.
+1 betrouwbaarheid is toch al niet het sterkste punt van de K Serie motor.

Michel

allen

Bericht door allen » 08 mar 2010, 11:50

Ik ben eigenwijs en houd niet van zekerheid. Maar als er genoeg wijze mensen zijn die me waarschuwen, stel ik m'n plannen wellicht bij. Ben hier nog geen wijze mensen tegengekomen overigens. :mrgreen: :hosanna:

Vermogen heb ik niet te kort hoor. Ramt gewoon in een lijn door naar de begrenzer in tot 205. Niet dat ik dat verder veel rijdt. De wagen voelt zich gewoon het beste thuis op provinciale en landwegen. Tunen zou meer tunen om het eh... tunen zijn. Ben m'n bmw drama alweer bijna te boven. :whistle:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 mar 2010, 12:37

Stéphane schreef:
allen schreef:@Rene: 350 Pk is gewoon gekkenwerk. Ik weet dat je kicked op pk's, maar zoek het filmpje van Stephane nog maar eens op waar Jan de bandenman op nat, ondanks z'n Exige met SC, zoek gereden wordt door een 122 pk Elise. Ik zie mezelf niet als een supercoureur die 3.567, 12 pk veilig op de weg neer kan zetten. :idea:

Voila :D
lijkt wel of die elise meer pk's heeft dan de 122...kijk op het rechte stuk waar die vd Kooi? toch redelijk wat grip heeft en vol weg kan maar bijna niks naderd op die 122 pk...beetje verdacht? lijkt eerder minimaal 160 ofzo :hmmm:

lol, tuurlijk wat extra pk's vind ik wel leuk maar voor mij ook niet te gek hoor :mrgreen: ik heb bv liever wat meer betrouwbaarheid en driveabillity dan onnodig veel pk's, dus liever een GT40 met max 650pk dan 1 met 850pk en liever een gewone Elise/Exige met max 450pk dan met 750pk. :mrgreen:

maar waar ik meer op doelde is zo'n mooie 5-cill Duratec, ik was die dingen al helemaal vergeten :bag: neem aan dat je zonder Turbo er toch vrij makkelijk nog 250 NA pk's uit kan halen, daar aan gekoppeld een lekkere 5-cill brul :banaan:

heeft zo'n Ford Focus RS ook niet zo'n 5 pitter?

ff speuren...ah, kijk wat een plaatje

Afbeelding

weet niet of ik dat blokje van jou K(lote)-series teveel geld in zou pompen...nog meer toeren nog meer belasten...wel is het zo dat als je goede matterialen gebruikt het ook wel iets meer kan hebben, ma toch...als ie dan klaar is en "nieuw" is daarna snel verkopen :mrgreen:

Emiel

Bericht door Emiel » 08 mar 2010, 12:52

Rene wanneer koop jij een lightweight met power ?

allen

Bericht door allen » 08 mar 2010, 13:24

Aspirientje nodig Rene? Allemachtig, wat ben jij gefixeerd op cijfertjes. :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 mar 2010, 13:39

Emiel schreef:Rene wanneer koop jij een lightweight met power ?
Komt nog wel, al zou ik men Hartge enorm missen, heb nog nooit eerder zo'n band gehad :beer:
maar stel dat over een tijdje iemand serieus geld zou bieden waar ik wat mee kan en dus men handen vrij heb, tja dan kijk ik wat ik heb hier en wat er op de markt komt.
Probleem is wel dat ik heel veel auto's interessant vind, dus op dat moment moet er bv niet iets wat ook heel interessant is aangeboden worden :mrgreen: daar heb ik een zwak voor.

de lichtgewichten die in aanmerking komen en "betaalbaar" zijn (als geld niet zo'n probleem was dan ook Wiesmann GT en bv CAV GT40)

--Noble M400
--Ultima GTR met "moderne" V8
--TVR T350 of Sagaris met V8 ombouw(die laatste moet er veel meezitten)
--GT40 (moet er veel mee zitten)
--Lotus Exige met als doel vanaf 280pk
--Lotus Elise met als doel vanaf 280pk

misschien zijn er nog wel een paar, als er maar een vast dak of minimaal hardtop bij zit, misschien wel een snelle Ginetta of een Old classic with some power, als een TVR Griffith 200<>400 of Lotus Europa type 62 wide body met dikke motor.
achja, heb al redelijk wat opgeslagen qua info en aanbiedingen van dat soort auto's :mrgreen: en ik kijk regelmatig rond, blijft leuk beetje kijken en info verzamelen tot het werkelijk allemaal kan, ik kan der niet zo wat bij kopen.
allen schreef:Aspirientje nodig Rene? Allemachtig, wat ben jij gefixeerd op cijfertjes. :mrgreen:
:lol: ja soms wel van alles, cijfertjes is in theorie, als de auto niet veel DF geeft hoef ik hem niet ook al zit de power er in, tis meer een compleet plaatje, een balans in gevoel en adrenaline en liefde voor?

Rupie

Bericht door Rupie » 08 mar 2010, 14:04

Gisteren een knalgele TVR T350 tegengekomen (hij sloeg helaas linksaf waar ik rechtsaf moest) very very cool :D
Laatst gewijzigd door Rupie op 08 mar 2010, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 08 mar 2010, 14:05

allen schreef:Aspirientje nodig Rene? Allemachtig, wat ben jij gefixeerd op cijfertjes. :mrgreen:
Hij is lightweight in zijn koppie :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 08 mar 2010, 14:14

Zal die kale eens een rondje in een deurloze Lewinsky meenemen als ze weer in een goed humeur is. Eens kijken of hij dan nogsteeds 350 pk nodig vind. :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 mar 2010, 14:41

:lol: neem ik een doos nwe onderdelen mee, ff voorbereidend, welke delen heb je nog niet vervangen :hmmm: :wink:

dat met de haren in de wind gevoel heb ik niet veel mee :mrgreen: :nerd:

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 13 mar 2010, 22:59

Zo, de sigaar was uiterst betrouwbaar vandaag.
Gewoon weer eens zonder problemen op de bestemming aangekomen :thumbup:

Afbeelding

Dus Allen was wel in z'n nopjes vandaag. :banaan:

allen

Bericht door allen » 13 mar 2010, 23:05

:clap: :roflol:

Jups, geen centje pijn vandaag. En dan ook nog Luco ingehaald!

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 13 mar 2010, 23:28

En dan nu het verhaal achter de betrouwbaarste rit van de Caterham tot nu toe :forum:

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 13 mar 2010, 23:28

Het begon allemaal om 9u vanmorgen toen Joy met z'n Volkswagen Transporter vertrok vanaf thuis. Na een tussenstop bij Herman, voor wat koffie en een praatje ging Joy weer op weg richting Zuid-Holland. Maar niet voordat hij bij Herman de autotrailer had aangekoppeld.
Rond een uur of 12 stond Joy met aanhangwagen bij Tommy voor de deur, want daar was Lewinsky haar laatste reis geeindigd.

Dus fijn de trailer achterover. En omdat Lewinsky zo lekker licht was heb ik haar maar fijn erop gegooid. Daar hebben we natuurlijk geen lier voor nodig :angel:

Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard nog wel even vastmaken, want we wilden niet op ons geweten hebben dat Lewinsky ging vliegen door de rijwind.

Afbeelding

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 13 mar 2010, 23:29

Dus allemaal fijn instappen. En nu kon Allen eindelijk eens betrouwbaar onderweg met Lewinsky. En had hij voordat hij uberhaubt vertrok al een glimlach op z'n gezicht, want hij wist immers dat hij niet stil kwam te staan tijdens deze reis.
Afbeelding
Afbeelding

Patrick van Wijngen

En een stukje onderweg, zat Joy zich af te vragen wat hij nou precies zag in de verte. Iets bekends.. of toch niet.
Afbeelding

En jawel. Het was Luuk! Met de Seat achterop. Dit was eindelijk Allen z'n kans, een serieuze auto inhalen met Lewinsky. Whoohoe!
Afbeelding
Afbeelding

En hij kon het dan ook niet laten om even te vermelden tegen Luuk dat hij ingehaald ging worden door hem.
Luuk, kijk eens naar links. Ik kom je voorbij !!! HAHAHAHA
Afbeelding

Dag Luuk, mijn lightweight gaat veel harder dan jouw zware hok!
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Patrick van Wijngen

Maar Luuk en Jolanda lieten zich niet kennen. Maximum Attack!.
Voorover over het stuur, voor zo min mogelijk luchtweerstand, slaagde Luuk er toch weer in om Lewinsky in te halen. Dat was een spannende race zeg!.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Patrick van Wijngen

Luuk hoefde vandaag niet te winnen, want hij wilde natuurlijk z'n auto sparen voor de Time Attack morgen. Dus liet hij Allen maar weer voorbij gaan. Toch aardig :thumbup: En zwaaide ons gedag.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Patrick van Wijngen op 13 mar 2010, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 13 mar 2010, 23:30

Eenmaal aangekomen bij VdK Amsterdam, was het weer eens lekker ouderwets prutsen om de sigaar eraf te gooien in die nauwe straatjes. De trailer kwam er nog maar net doorheen dankzij Joy z'n stuurmanskunsten.
Afbeelding

En kreeg Allen te horen wat er allemaal moest gaan gebeuren aan z'n auto, waarna hij totaal gedesillusioneerd voor zich uit zat te staren. Een dag zonder problemen, echter wel een met een prijskaartje.
Afbeelding

Een goede betrouwbare dag uit het leven van een Caterham rijder. :drinking:

Metchu

Bericht door Metchu » 13 mar 2010, 23:37

Hahahahaha geweldig verslag!

super ! :clap: :clap:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 13 mar 2010, 23:39

Mooi verslag. Grappig ook dat jullie Luco tegen kwamen :D Ik heb hem vandaag ook nog ingehaald, maar toen stond hij stil :mrgreen:

Wat moet er allemaal aan gebeuren dan? Allen zit echt sip te kijken op die foto :bignews:

Plaats reactie