Het kleine 130i (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door RVV » 30 apr 2009, 23:14

:mrgreen:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Andre » 30 apr 2009, 23:52

Wees blij dat je er een hebt.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door RVV » 01 mei 2009, 00:10

Andre schreef:Wees blij dat je er een hebt.

haha ben ik ook, :df: Het is ook lastig om zat te worden van een 130i :wink:

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door indobesar » 06 mei 2009, 17:02

Ex-Andre 130i (weer) te koop!?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... hitcount=N" onclick="window.open(this.href);return false;

38-GLX-8
http://uwbmwdealerinzuidlimburg.nl/Home ... Occasions/" onclick="window.open(this.href);return false;

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door allen » 06 mei 2009, 17:10

Rico schreef:
Andre schreef:Wees blij dat je er een hebt.

haha ben ik ook, :df: Het is ook lastig om zat te worden van een 130i :wink:
Dan kijk je niet vaak genoeg naar de auto. :bag: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Tristan » 06 mei 2009, 17:11

Je moet ook rijden, niet kijken. :blabla: :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door RVV » 06 mei 2009, 17:43

LOL.. maar toch, gisteren reed ik achter een 120d een witte met M paket.. .. als je die auto dan zo ziet rijden,, dynamisch.. lekker laag op de wielen en weg.. dan is een 1 serie met M paket gewoon een dikke auto. Schuin, recht, van achter maakt niet uit..

Die Ex Andre staat al een poosje te koop hoor.

Belachelijk dat de 130i's niet bij bosjes gekocht worden.. iedereen verdient gewoon zo'n pareltje :mrgreen:

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door indobesar » 09 okt 2009, 15:52

Gisteren de 83 TD LR gespot. Blijkt het een stationwagen te zijn :hmmm:
Omschrijving van de inrichting stationwagen
http://publiek.vwe.nl/index.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2883
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Mark 320iS » 10 okt 2009, 01:06

Rico schreef:LOL.. maar toch, gisteren reed ik achter een 120d een witte met M paket.. .. als je die auto dan zo ziet rijden,, dynamisch.. lekker laag op de wielen en weg.. dan is een 1 serie met M paket gewoon een dikke auto. Schuin, recht, van achter maakt niet uit..

Die Ex Andre staat al een poosje te koop hoor.

Belachelijk dat de 130i's niet bij bosjes gekocht worden.. iedereen verdient gewoon zo'n pareltje :mrgreen:
Misschien een beetje off-topic en een beetje een retorische vraag, maar waarom is het zo'n pareltje dan? Ik ben er namelijk sterk over aan het denken om over een paar maanden een gebruikte 130i aan te schaffen (twijfel nog tussen 130i en e90 325i), maar ik las in een test van Autovisie dat ie toch wel redelijk onderstuurd is in eerste instantie en het gemis van een sper toch wel groot is. En dat doet me toch weer een beetje twijfelen.
Heb er nog niet in gereden by the way, ik ga binnenkort eens proefrijden.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Rupie » 10 okt 2009, 07:37

Wlek test van Autovisie is dat? Is die ergens online terug te vinden?

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Jesper » 10 okt 2009, 21:13

Ruben schreef:Wlek test van Autovisie is dat? Is die ergens online terug te vinden?
Tja, dan moet ik eens gaan zoeken in mijn archief, uit het blote hoofd is het een test uit 2007. Was in elk geval een vergelijk tussen de 130i met M-pakket, de s3 en de r32. De 130i viel volgens mij een beetje door de mand op het circuit.

Edit: ooow ik (Mark 320iS) zit te posten met mijn broertjes account --> ben bij hem thuis achter de pc momenteel.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Andre » 10 okt 2009, 21:50

een 130i is met paar simpele aanpassingen zomaar een beter sturende auto.

Een M3 is standaard ook onderstuurd.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Sperdy » 11 okt 2009, 11:35

Mark 320iS schreef:Misschien een beetje off-topic en een beetje een retorische vraag, maar waarom is het zo'n pareltje dan? Ik ben er namelijk sterk over aan het denken om over een paar maanden een gebruikte 130i aan te schaffen (twijfel nog tussen 130i en e90 325i), maar ik las in een test van Autovisie dat ie toch wel redelijk onderstuurd is in eerste instantie en het gemis van een sper toch wel groot is. En dat doet me toch weer een beetje twijfelen. Heb er nog niet in gereden by the way, ik ga binnenkort eens proefrijden.
LOL. Die BMW 1 serie reeks is fantastisch. Met een paar tweeks in het onderterstel (hoeft echt niet duur te zijn, maar wel goed gedaan door specialisten) is het inderstuur er helemaal uit te krijgen, en een sperr kun je er onder kopen. Dan heb je hebt 'plotsklaps' een sportauto van de eerste orde. Die 3 liter atmo van BMW is echt fenomenaal. Heb laatst eens gereden in een 330i. Wat een heerlijke lineaire opbouw heeft dat blok.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2883
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Mark 320iS » 11 okt 2009, 12:02

Ferdinand schreef:LOL. Die BMW 1 serie reeks is fantastisch. Met een paar tweeks in het onderterstel (hoeft echt niet duur te zijn, maar wel goed gedaan door specialisten) is het inderstuur er helemaal uit te krijgen, en een sperr kun je er onder kopen. Dan heb je hebt 'plotsklaps' een sportauto van de eerste orde. Die 3 liter atmo van BMW is echt fenomenaal. Heb laatst eens gereden in een 330i. Wat een heerlijke lineaire opbouw heeft dat blok.
Aan wat voor tweaks moet je dan denken? Andere veren en dempers / meer camber of caster?

Ik moet er binnenkort maar gewoon eens in gaan rijden als er hier een in de buurt staat.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Sperdy » 11 okt 2009, 12:24

Ha Mark, ik ben geen specialist. Moet je echt even aan anderen vragen. Ik kan je vertellen over mijn ervaring. Ik heb bij Schnitzer in Aken voor Euro 1.100,- het M-onderstel vervangen door andere veren, aangepaste schokdempers achter en twee andere veerpoten. Aan het camber is niets veranderd. Auto ligt iets lager (ik denk 10mm). Het is en verschil van dag en nacht. Resultaat: meer comfort(!), onderstuur is er uit, en het overhellen in bochten is er ook uit. Ik praat hier wel over een coupe, en niet over de hatchback. Schnitzer heeft ook een setje voor de 1 serie hatchback, zal ook wel goedkoper zijn. Dus het M-onderstel niet kopen, want die schroef je er weer vanaf :). Stelt ook geen ruk voor.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2883
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Mark 320iS » 11 okt 2009, 19:13

Ferdinand schreef:Ha Mark, ik ben geen specialist. Moet je echt even aan anderen vragen. Ik kan je vertellen over mijn ervaring. Ik heb bij Schnitzer in Aken voor Euro 1.100,- het M-onderstel vervangen door andere veren, aangepaste schokdempers achter en twee andere veerpoten. Aan het camber is niets veranderd. Auto ligt iets lager (ik denk 10mm). Het is en verschil van dag en nacht. Resultaat: meer comfort(!), onderstuur is er uit, en het overhellen in bochten is er ook uit. Ik praat hier wel over een coupe, en niet over de hatchback. Schnitzer heeft ook een setje voor de 1 serie hatchback, zal ook wel goedkoper zijn. Dus het M-onderstel niet kopen, want die schroef je er weer vanaf :). Stelt ook geen ruk voor.
Ok, ik hoef me dus niet persé te focussen op een auto met M-paket. Schnitzer kit valt me qua prijs reuze mee.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door RVV » 11 okt 2009, 20:50

Ik heb de 130i gehad (2 keer) en een e90 325i, de laatste is veel meer auto dan de 130i, die moet het eigenlijk hebben van zijn motor en sturen, die combi maakt hem bij uitstek een rijdersauto. Maar ook alleen maar daar blinkt hij in uit. De e90 325i is verder in alles de kwalitatief betere auto. Beter afgewerkt, bied premium gevoel, dat mis je in de 130i. Interieurspace is veel beter voor mekaar. De e90 325i is alles behalve een stakker, niet heel veel langzamer dan de 130i. En hij kan veel beter zijn vermogen kwijt. Zonder sper is de 130i een beetje kommer en kwel. Terwijl ik bij de e90 325i nooit een sper heb gemist. Combinatie van iets minder vermogen en betere tractie en langere wielbasis geven een solider gevoel in de achterzijde.

De keuze 130i of 325i moet je vooral laten afhangen van hoe je de auto dagelijks wil inzetten. Is het voornamelijk fun dan de 130i, is het gemixed een combi van afstanden, veel reizen en als het uitkomt fun en strak sturen dan de 325i.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Joop » 11 okt 2009, 22:53

Denk dat Rico het zo heel netjes verwoord Mark...

@Ferdinand: prijs van dat onderstel voor je 1er coupe valt me ook idd. erg mee. Eens kijken of ik daar ook een passend setje voor de 3er coupe voor kan vinden tegen die prijs... Wellicht is dat nog wel een upgrade die zoden aan de dijk zet.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Sperdy » 12 okt 2009, 08:17

Ha Joop. Nee, dat onderstel is ook helemaal niet duur. Ze hebben vast ook wel iets voor een 3 seire :). Die Euro 1.100,- is overigens incl. arbeidsloon. Gewoon door BMW Rennsport dus. Tja, hoe veel beter wil je het hebben? Die software van Schnitzer is leuk en top, maar - ik zeg het eerlijk - overbodig. 306 pk is meer dan genoeg voor een 1 serie :). Als ik het van te voren had geweten, had ik alleen het onderstel gedaan. Overigens is het verstelbare onderstel - want die heb je ook - wel een stuk duurder. Dacht iets van Euro 2.500,-.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Joop » 12 okt 2009, 19:24

Heb de prijslijst inmiddels gezien... Gaat er eens over nadenken. Wellicht een dagje Aken doen dan...

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door indobesar » 12 okt 2009, 20:10

Voor de 1-serie rijders;
Afbeelding
http://www.autosport.nl/markt/advertent ... e-E90.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2883
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Mark 320iS » 12 okt 2009, 22:11

Rico schreef:Ik heb de 130i gehad (2 keer) en een e90 325i, de laatste is veel meer auto dan de 130i, die moet het eigenlijk hebben van zijn motor en sturen, die combi maakt hem bij uitstek een rijdersauto. Maar ook alleen maar daar blinkt hij in uit. De e90 325i is verder in alles de kwalitatief betere auto. Beter afgewerkt, bied premium gevoel, dat mis je in de 130i. Interieurspace is veel beter voor mekaar. De e90 325i is alles behalve een stakker, niet heel veel langzamer dan de 130i. En hij kan veel beter zijn vermogen kwijt. Zonder sper is de 130i een beetje kommer en kwel. Terwijl ik bij de e90 325i nooit een sper heb gemist. Combinatie van iets minder vermogen en betere tractie en langere wielbasis geven een solider gevoel in de achterzijde.

De keuze 130i of 325i moet je vooral laten afhangen van hoe je de auto dagelijks wil inzetten. Is het voornamelijk fun dan de 130i, is het gemixed een combi van afstanden, veel reizen en als het uitkomt fun en strak sturen dan de 325i.
Handig dat je ze allebei hebt gehad, dan ben je een goede referentie :-)

Zoals jij omschrijft had ik het zelf ook een beetje voor ogen. Het zal een daily driver worden, maar ik rijd niet zo heel veel. Circa 20k per jaar, dus mijn eisen qua comfort zijn beperkt. Ik rijd nu in een Grande Punto en die is wat mij betreft voor daily use comfortabel genoeg.
Een 325i zit ontegenzegelijk een stuk mooier in elkaar dan een 130i en zal een stuk comfortabeler zijn. Maar het is net wat je referentiekader is, in vergelijking met de Grande Punto voelt een 1 serie natuurlijk in alle opzichten als ontzettend premium aan en qua comfort zal het ook beter zijn.

Heb zoals gezegd in beide auto's nog niet gereden, maar ik ben bang dat een 325i niet sportief genoeg zal zijn.

Tja,eerst eens rijden en dan verder peinzen...

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Joop » 12 okt 2009, 23:54

...sportief is wel een relatief begrip...

...ga ze eerst maar eens rijden; want iedereen heeft een ander referentiekader bij een sportieve auto.


De 130i heb ik uiteindelijk laten staan omdat de auto veel te veel om aandacht schreeuwt en je blijft uitdagen om hard te gaan. Erg slecht voor het houden van je rijbewijs, aangezien het ook heel gemakkelijk te hard gaat. :wink: :D

't Is wel gewoon een heerlijk vermakelijke stuurauto, terwijl de 3er meer op comfort gericht is.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door FreudeamFahren » 13 okt 2009, 07:50

indobesar schreef:Voor de 1-serie rijders;
*plaatje Moton fietspompen*
http://www.autosport.nl/markt/advertent ... e-E90.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plus *klik* deze en klaar :-)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 14 okt 2009, 14:00

indobesar schreef:Gisteren de 83 TD LR gespot. Blijkt het een stationwagen te zijn :hmmm:
Omschrijving van de inrichting stationwagen
http://publiek.vwe.nl/index.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat was de mijne! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten