Rico, Andre heeft inmiddels al een M3 toch? Hou maar op met je 1 serie praatjes.Rico schreef:Ik roep toch de hele tijd dat de balans van een 1 serie far beyond beter dan van een 3 serie..

Rico, Andre heeft inmiddels al een M3 toch? Hou maar op met je 1 serie praatjes.Rico schreef:Ik roep toch de hele tijd dat de balans van een 1 serie far beyond beter dan van een 3 serie..
Tom maak nooit, maar dan ook NOOIT meer de fout om een 320Si met een Cooper S te vergelijken.. echt alle Mini rijders lachen je keihard uitTom schreef:Rico je oude Cooper S had 163pk op 1140kg.. dat was toch ook een leuk/vlot wagentje. pk/gewicht scheelt dan niet zoveel.
Zo'n 320Si is atmosferisch en heeft een modern achterwielaangedreven onderstel. En het is een aparte uitvoering... weinig van gemaakt en zien er gewoon gaaf uit, mooi interieur ook. Zou em nieuw nooit kopen maar gebruikt kan het best leuk zijn.
Waarom ik de Cooper S erbij haal (die verder natuurlijk niet te vergelijken is) is dat je de 320Si voornamelijk afschrijft omdat ie te weinig vermogen heeft. Terwijl een Cooper S qua pk/gewicht niet veel anders is.Rico schreef: Tom maak nooit, maar dan ook NOOIT meer de fout om een 320Si met een Cooper S te vergelijken.. echt alle Mini rijders lachen je keihard uit![]()
Steven Nauta schreef:Wat is volgens jou dan de definitie van sportief?
allen schreef:Ik was met de 1 serie ook gelijk klaar Rico. Noem je dat sportief? Is gewoon een luxueuze limo in het klein. Zoals bijna iedere moderne auto gewoon te comfortabel. Ik vond de blauwe kleur wel sportief.![]()
Als ik moest kiezen tussen een 320si en een 120i, wist ik het wel! Geen Fortisbiggen bij mij op de oprit.
Rico schreef:Dat de Si niet anders is dan de i ontken ik ook niet. Punt is dat een standaard e90 3 serie per DEFINITIE geen sportieve auto is.
Das je wel heel snel uit de discussie trekken. Ik ben het gewoon niet met je eens in deze. Niemand van ons heeft met zo'n 320SI gereden buiten Dennis S. als ik mij niet vergis. En om die wagen dan al meteen als compleet kansloos te betitelen vind ik onzin. Daarnaast is de motor dermate anders met een dermate afwijkende loopcultuur dat je die echt niet op de grote hoop kunt gooien. Las vanmiddag nog een artikel erover op internet, zal eens kijken of ik em nog kan vinden.Rico schreef:Oke dan niet.. ik hou er mee op, als 4 jaar 1 serie rijden en 3 serie rijden (een stuk of 12 van die krengen van 116i tot 335i en alles wat er tussen zit) niet meer als serieus kan worden beschouwd, dan hou ik me verder wel stil
Als dat ding een thrill geeft zoals de vorige Accoord Type R, dan is het een fantastische machine.hugo schreef:Das je wel heel snel uit de discussie trekken. Ik ben het gewoon niet met je eens in deze. Niemand van ons heeft met zo'n 320SI gereden buiten Dennis S. als ik mij niet vergis. En om die wagen dan al meteen als compleet kansloos te betitelen vind ik onzin. Daarnaast is de motor dermate anders met een dermate afwijkende loopcultuur dat je die echt niet op de grote hoop kunt gooien. Las vanmiddag nog een artikel erover op internet, zal eens kijken of ik em nog kan vinden.Rico schreef:Oke dan niet.. ik hou er mee op, als 4 jaar 1 serie rijden en 3 serie rijden (een stuk of 12 van die krengen van 116i tot 335i en alles wat er tussen zit) niet meer als serieus kan worden beschouwd, dan hou ik me verder wel stil
Feit blijft dat de wagen mij zeer blijft trekken. Zo op het oog heeft het alles wat ik in een daily zoek. Xenon, de basic leuke opties, goede stoelen, kleine motor dus gunstig in wegenbelasting. 170 ( feitelijk bijna 200 ) pk is voor mij persoonlijk meer dan voldoende voor een daily. Dit in combinatie met een zeer rev-happy motortje dat ook nog eens geen donder weegt in de neus maakt voor een zeer compelling package.
Rico schreef:Sorry Hugo, ik wil je eventuele voorpret voor een toekomstige 320Si ook niet ondermijnen ofzo. Kansloos vind ik hem zeker niet, maar overwaarden op basis van het paket wat geleverd word doe ik ook niet. Als Daily lijkt ie me prima.. kijk wel een beetje uit voor gescheurde cylinderkoppen.. ze schijnen een reputatie te hebben.. (inside info) BMW AG was niet bepaald tevreden over de geleverde kwaliteiten van de motoren leverancier/afdeling..
Alle tot nu toe bekende problemen zijn door BMW onopvallend onder het tapijt geschoven.. alles onder het mom van normale service.. maar eentje van een paar jaar oud buiten garanties en coulances om zou ik mijn vingers niet aan branden
Dat ligt eraan. Een 320i met Aernoudt erin is lichter dan een Si met ondergetekende achter het stuur.Macboy schreef:De 320si is alleen al 15 kilo lichter dan een 320i !!!!! Dat is niet te verwaarlozen toch ?
Niet alleen lager gewicht de plaats waar de kilo's zitten bij zo'n 320si is ook anders. (nog even los van de bestuurdersteve smith schreef:Dat ligt eraan. Een 320i met Aernoudt erin is lichter dan een Si met ondergetekende achter het stuur.Macboy schreef:De 320si is alleen al 15 kilo lichter dan een 320i !!!!! Dat is niet te verwaarlozen toch ?
Vind het qua homologatie wel een grappige auto, rijdt leuk maar heeft veel te grote wielen, en veel te veel grip. Is geen reet aan. Maar dat is mijn beleving van 1 ochtendje straatgebruik.
Doe mij z'n grootvader maar. Een 320iS 4-drs. uit 1988. 192pk en 1190kg.Wat is er dan de vooruitgang aan een 320Si?
http://www.bmwe21.net/320is/" onclick="window.open(this.href);return false;
Andre houdt het kort en krachtig, terwijl Rico van slappe ouwe hoeren houdt.Macboy schreef:
En wat er met Rico aan de hand is in dit draadje weet ik niet, maar ik denk dat hij een klap van de Friese Molen heeft gekregen of te veel Glühwein heeft gedronken in Osnabrück. Of Andre zit even achter zijn PC terwijl Rico zelf vastgetekend aan de stoel zit
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 23 gasten