steve smith schreef:Rene, je schrijft onzin. De enige Brembo klauwen die BMW destijds gebruikte waar je wellicht iets aan hebt zijn de 840ci Brembo klauwtjes. Al vind ik dat een leuk straatsetje, maar niks voor op een circuit. Leuk voor m'n 540i omdat ze onder 16" passen, maar dat is ook m'n enige rede om niet naar Movit 322 te gaan.Rene schreef: maar ook voor de brembo 4 pots wat ook op wat oudere bmw modellen zit ala 850csi e.d. en of de nurburgring uitvoering M5 e34 ofzo...maja ook moeilijk te krijgen in goede conditie denk...
maar zou wel mooi zijn als ze makkelijk te vinden zijn die brackets, zag er laatst wat te koop op een UK site.
De '95er e34 M5 en 850CSi (non USA) klauwen die je bedoelt zijn NIET door Brembo gemaakt maar door Ate. Dit is een antieke meerdelige GIETIJZEREN klauw die een kilo of 8 weegt, en nutteloos is op een sportieve auto. Er zijn maar heel weinig blokken voor te krijgen, en het gewicht maakt deze klauw bij voorbaat al kansloos.
denk dus dat het goedkoopste en relatief "goed" is de performance friction set met bv de PFC-06 als ik in men laatste post heb gezet, nu scherp geprijst en ook losse delen voor te krijgen, bovendien eventueel nog weer te updaten met hun mooie klauwen (4 pots) die zeer licht zijn als ik dat zo lees.
@Bert, dus daar kan je wel redelijk shoppen? nice to know...had alleen de link nog nooit wat gekocht, ben altijd wat huiverig vanwege die stomme naheffing in NL.
@Andre, goed verhaal, de M schijven bevallen me ook goed verder, owja ik zei wel met bv PFC-06 blokken, maar las ook ergens dat de 01 en de 06 van hen geen klemmen achterop hebben? en kunnen rammelen in de standaard klauwen...hm, dan wellicht beter bij de DS3000 blijven, of toch de Z-rated .11 gokken als je hun schijven neemt? immers die Z-rated .11 hebben wel klemmen, maja zijn ook meer straat blokjes
lekker makkelijk allemaal als je niet met een ruim budget zit
achja, voorlopig nog de tijd, wie weet wat nog op men pad komt.