die of dat: ferrari challenge stradale vs corvette ZR1
heb het nog even nagevraagdBram schreef: De 355 is hier als voorbeeld gegeven. Maar dat is een a-typisch voorbeeld. De 355 is namelijk (technisch) het zwakke geldverslindende model (hoewel zeer bewonderd), het is de makke van dat type. Inderdaad de uitlaatspruitstukken scheuren omdat ze van te dun materiaal zijn. Die kosten 2 mille per kant en niet 6. Zelfde geldt voor de klepzittingen. Kop-revisie: 4 mille per kant.
was 12.000 gulden inclusief beurt
vind ik nog zat hoor, maar als je het toch kan betalen

ja foutje haha ben al zo gewend aan de euroBram schreef:Leuk hè zo'n mythe? 12 mille euro of gulden, inclusief een grote beurt van minimaal 30 uur werk of juist niet. Is toch een verschilletje.
Maar uitgesmeerd over 3 jaar komt dit neer op minder dan 2 mille euro per jaar groot onderhoud. Niet weinig natuurlijk maar niet exotisch...of toch?
maar die kosten had die dus in het jaar van aanschaf

en daarna nog een keer beide spruitstukken gescheurd
maar ja echt heel erg voorzichtig warm reden deed die ook nooit
daar kan ook al een hoop in zitten
maar als ik de centjes had

aston en ferrari
ferrari zou ik dan eigenlijk een testa rossa willen
ja ik wordt al een ouwe lul heBram schreef:Miami vice generatie? Wellicht de in mijn ogen mooiste variant de 512 TR? In nero? Helemaal geweldig. Een kennis heeft een rode, katloos met Eisenmann uitlaat, je weet niet wat je hoort; om bang van te worden. Zo'n TR rijdt trouwens heel anders dan een 8-cyll. Veel meer een echte GT ondanks zijn wilde (ordinaire?) uiterlijk.luco hornsveld schreef:ferrari zou ik dan eigenlijk een testa rossa willen
Sorry, ik ga behoorlijk off-topic zo.

nou ja of je nu moet kiezen tussen een zr, cs, 512 of welke andere exoot ook is toch wel gerelateerd aan dit topic
de eigenaar van het tuincentrum hier had/heeft een testa rossa en een F 40
weleens de testarossa achternagezeten met de alpine

- Tristan
Ben net als Hielke net zo eigenwijs en doordrammerig. Maar voor mij beide geen optie. Zou altijd voor een GT3 gaan. Heb ooit in een 996 GT3 RS gereden, en sindsdien verziekt. Een of andere manier raak je betrokken met die auto, voelt alles etc. De 997 GT3 schijnt nog een klap beter te zijn. Porsche kenners zeggen de beste 911 ooit (ja, zelfs beter dan de 2.7 RS). En de grootste reden voor een GT3: betrouwbaarheid, duurzaamheid en doel waarmee de auto gemaakt is namelijk de ultieme auto ervaring. En schijnt zelfs nog comfortabel te zijn voor dagelijk gebruik (alleen de Cup banden niet).
Ferrari klinkt mooi, brok emotie maar als ik de verhalen hoor over de betrouwbaarheid, laat maar. CS is wel 1 van de favoriete Ferrari's voor mij.
ZR-1 is gaaf, maar mist voor mij emotie, heb geen gevoel bij de auto. Vind wel dat Corvette goed bezig is om de gevestigde orde even wakker te maken.
Dus ga met Hielke mee: GT3!

Ferrari klinkt mooi, brok emotie maar als ik de verhalen hoor over de betrouwbaarheid, laat maar. CS is wel 1 van de favoriete Ferrari's voor mij.
ZR-1 is gaaf, maar mist voor mij emotie, heb geen gevoel bij de auto. Vind wel dat Corvette goed bezig is om de gevestigde orde even wakker te maken.
Dus ga met Hielke mee: GT3!

- Downforce Hans
Hoeveel km rij je dan in die drie jaar?Bram schreef:Leuk hè zo'n mythe? 12 mille euro of gulden, inclusief een grote beurt van minimaal 30 uur werk of juist niet. Is toch een verschilletje.
Maar uitgesmeerd over 3 jaar komt dit neer op minder dan 2 mille euro per jaar groot onderhoud. Niet weinig natuurlijk maar niet exotisch...of toch?
Cor heeft met zijn corvette in 10 mnd meer dan 40.000 op de klok en heeft 1x zijn auto een beurt laten geven geloof ik.
Dat bestond alleen uit olie verversen en een olie filter.
Verder kom ik ook nooit ferrari`s tegen met 100.000 km of meer.
De kwaliteit van de ferrari`s is natuurlijk enorm vooruit gegaan maar ik denk dat je je enorm vergist in de onderhouds kosten van een 360/430 of 599.
Laat staan de onderdelen van zo`n apparaat.
Grtz,Hanz06

- duifjes.com
eigenlijk zou die betrouwbaarder moeten zijn dan een carolla als je naar de prijs kijkt en als je naar de prijzen van de onderdelen kijktduifjes.com schreef:Wat verwachten jullie van een supersportauto kwa betrouwbaarheid......dat ie net zo goed is als een Corolla?
Als je dergelijke auto's gaat rijden wat loop je dan te zeuren over banden en een beurtje meer of minder?

-
Voor 2 ton of meer verwacht ik dat ie altijd maar dan ook altijd start( dus -40 of +50 graden,regen,ijzel,sneeuw maakt niet uit) anders durf ik een auto met zo'n prijskaartje rechtstreeks bij de dealer in de tuin te parkeren.duifjes.com schreef:Wat verwachten jullie van een supersportauto kwa betrouwbaarheid......dat ie net zo goed is als een Corolla?
Als je dergelijke auto's gaat rijden wat loop je dan te zeuren over banden en een beurtje meer of minder?
Dan heeft ie hem weer terug.
Slijtdelen is een ander verhaal.
- Tristan
Ach, Bram. Rotte appels heb je er altijd tussen zitten. Mijn pa heeft ook problemen gehad met z'n 996 C4S. Maar feit is dat Porsche bekent staat om zijn duurzaamheid. Een keer circuit kan nooit kwaad. Pas gaat Vlasblom met een CS Zandvoort op en bak kapot. Ga je kijken naar de GT3's op de Ring, Vijverberg etc. Gaan nooit kapot. Niks F1 flipper flapper, E-diff etc. Gewoon sper, handbak...simpel. Puur autorijden.Bram schreef:Oranje GT3 RS bij Pon: motorwissel na 1000 kmTristan schreef:GT3: betrouwbaarheid, duurzaamheid
Verhalen....Tristan schreef: Ferrari klinkt mooi, brok emotie maar als ik de verhalen hoor over de betrouwbaarheid, laat maar.
Ben echt niet anti-Ferrari, maar vind qua materiaal Porsche een stap hoger.
-
3 - 0 voor CorCor Dame schreef: Ik rij pas een Corvette sinds 9 maanden ( had ook een Viper kunnen zijn ) en de 32 jaar daarvoor een stuk of 20 andere auto's waaronder diverse Opels, BMW's MB's etc.
Ik geef geen bal om een merk, maar nu rij ik toevallig zo'n Amerikaans hok en ik vind dat nog leuk ook. Misschien rij ik volgens jaar wel een Porsche of Ferrari............weet ik veel..............Fiat 500 zou ook nog kunnen![]()
Vriendelijke groet.
Corvette

Heeft er iemand trouwens al een (proef)rit gemaakt in beide auto´s?
- wjn
Voor zoveel geld verwacht je wel dat het allemaal heel blijft. Ik kan me voorstellen dat door stuggere vering e.d. aan auto (die eigenlijk op een min of meer glad circuit hoort) meer kapot gaat / rammelt.duifjes.com schreef:Wat verwachten jullie van een supersportauto kwa betrouwbaarheid......dat ie net zo goed is als een Corolla?
Trouwens, als je in deze prijsklasse betrouwbaarheid wilt, dan koop je geen supersport maar een luxe limousine (S600, A8/S8, Lexus, 6/7-serie etc.)
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Elmar
Ik ken iemand die ook een 348 heeft. Volgens hem moet om de 2 jaar de distributie riemen vervangen worden. Jij hebt het over 3 jaar. Dat strookt dan niet met jouw 1000 euro per jaar onderhoud. 5K voor engine out gedeeld door 3 jaar is dan al bijna 1700 per jaar.Bram schreef:I
Ik heb zelf een 348 ...
De mythe over de onderhoudskosten wordt in dit topic ook in stand gehouden. Ik geef zo'n 1000 per jaar uit en rij zo'n 5dkm, het meeste gaat op aan onzinnige dingen omdat ik de auto helemaal strak wil hebben ook al is zij ouder dan 15 jaar. Een grote beurt (1 keer per 3 jaar, engine out) levert een bonnetje op van zo'n 5 mille. Verzekering all-risk voor mijn auto is nog geen 1 mille per jaar (12 dkm). Het is niet heel weinig maar van die extreme verhalen klopt nix.
- duifjes.com
- markk
Tijden veranderen blijkbaar.
Ferrari wordt betrouwbaarder (input Bram) en Porsche gaat steeds meer problemen kennen.
Porsches waren altijd redelijk betrouwbaar maar met de komst van de 986/996 is er wel wat veranderd hoor. Rear Main Sail (RMS) problemen / lekkage, intermediate shafts die plof zeggen, poreuze blokken (Boxster 2.5), ploffende blokken (996 3.4), etc.
En gewoon geen moteronderdelen leveren. Neem probleempje is nieuwe motor...
En ja als je zoveel geld uitgeeft verwacht ik dat ie betrouwbaarder is dan een Corolla...
Mark.
Ferrari wordt betrouwbaarder (input Bram) en Porsche gaat steeds meer problemen kennen.
Porsches waren altijd redelijk betrouwbaar maar met de komst van de 986/996 is er wel wat veranderd hoor. Rear Main Sail (RMS) problemen / lekkage, intermediate shafts die plof zeggen, poreuze blokken (Boxster 2.5), ploffende blokken (996 3.4), etc.
En gewoon geen moteronderdelen leveren. Neem probleempje is nieuwe motor...
En ja als je zoveel geld uitgeeft verwacht ik dat ie betrouwbaarder is dan een Corolla...
Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 10 jan 2008, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.