die of dat: ferrari challenge stradale vs corvette ZR1

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Topfuel

Bericht door Topfuel » 08 jan 2008, 19:20

Deze is nog gaver!!! ''The Ferrari And The Hot Blonde''

http://www.youtube.com/watch?v=12CXvE6fkb8
Laatst gewijzigd door Topfuel op 08 jan 2008, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 08 jan 2008, 19:57

vind deze ook wat hebben
wat een top zeg

http://nl.youtube.com/watch?v=vT0ou-ZEcx0

Maik

Bericht door Maik » 08 jan 2008, 21:29

Daar ga je Wannes! Kopen die CS dus 8)

Luco

Bericht door Luco » 08 jan 2008, 21:39

Bram schreef: De 355 is hier als voorbeeld gegeven. Maar dat is een a-typisch voorbeeld. De 355 is namelijk (technisch) het zwakke geldverslindende model (hoewel zeer bewonderd), het is de makke van dat type. Inderdaad de uitlaatspruitstukken scheuren omdat ze van te dun materiaal zijn. Die kosten 2 mille per kant en niet 6. Zelfde geldt voor de klepzittingen. Kop-revisie: 4 mille per kant.
heb het nog even nagevraagd
was 12.000 gulden inclusief beurt
vind ik nog zat hoor, maar als je het toch kan betalen :D

Luco

Bericht door Luco » 08 jan 2008, 22:00

Bram schreef:Leuk hè zo'n mythe? 12 mille euro of gulden, inclusief een grote beurt van minimaal 30 uur werk of juist niet. Is toch een verschilletje.

Maar uitgesmeerd over 3 jaar komt dit neer op minder dan 2 mille euro per jaar groot onderhoud. Niet weinig natuurlijk maar niet exotisch...of toch?
ja foutje haha ben al zo gewend aan de euro
maar die kosten had die dus in het jaar van aanschaf :? :?
en daarna nog een keer beide spruitstukken gescheurd
maar ja echt heel erg voorzichtig warm reden deed die ook nooit
daar kan ook al een hoop in zitten
maar als ik de centjes had :D :D
aston en ferrari
ferrari zou ik dan eigenlijk een testa rossa willen

Luco

Bericht door Luco » 08 jan 2008, 22:19

Bram schreef:
luco hornsveld schreef:ferrari zou ik dan eigenlijk een testa rossa willen
Miami vice generatie? Wellicht de in mijn ogen mooiste variant de 512 TR? In nero? Helemaal geweldig. Een kennis heeft een rode, katloos met Eisenmann uitlaat, je weet niet wat je hoort; om bang van te worden. Zo'n TR rijdt trouwens heel anders dan een 8-cyll. Veel meer een echte GT ondanks zijn wilde (ordinaire?) uiterlijk.

Sorry, ik ga behoorlijk off-topic zo.
ja ik wordt al een ouwe lul he :D
nou ja of je nu moet kiezen tussen een zr, cs, 512 of welke andere exoot ook is toch wel gerelateerd aan dit topic
de eigenaar van het tuincentrum hier had/heeft een testa rossa en een F 40
weleens de testarossa achternagezeten met de alpine :?

Tristan

Bericht door Tristan » 09 jan 2008, 01:11

Ben net als Hielke net zo eigenwijs en doordrammerig. Maar voor mij beide geen optie. Zou altijd voor een GT3 gaan. Heb ooit in een 996 GT3 RS gereden, en sindsdien verziekt. Een of andere manier raak je betrokken met die auto, voelt alles etc. De 997 GT3 schijnt nog een klap beter te zijn. Porsche kenners zeggen de beste 911 ooit (ja, zelfs beter dan de 2.7 RS). En de grootste reden voor een GT3: betrouwbaarheid, duurzaamheid en doel waarmee de auto gemaakt is namelijk de ultieme auto ervaring. En schijnt zelfs nog comfortabel te zijn voor dagelijk gebruik (alleen de Cup banden niet).

Ferrari klinkt mooi, brok emotie maar als ik de verhalen hoor over de betrouwbaarheid, laat maar. CS is wel 1 van de favoriete Ferrari's voor mij.

ZR-1 is gaaf, maar mist voor mij emotie, heb geen gevoel bij de auto. Vind wel dat Corvette goed bezig is om de gevestigde orde even wakker te maken.

Dus ga met Hielke mee: GT3!

:wink: :P

Luco

Bericht door Luco » 09 jan 2008, 08:42

porsche heeft mij op een of andere manier nooit kunnen bekoren
ik vind ze ook gewoon niet mooi

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 09 jan 2008, 10:05

Bram schreef:Leuk hè zo'n mythe? 12 mille euro of gulden, inclusief een grote beurt van minimaal 30 uur werk of juist niet. Is toch een verschilletje.

Maar uitgesmeerd over 3 jaar komt dit neer op minder dan 2 mille euro per jaar groot onderhoud. Niet weinig natuurlijk maar niet exotisch...of toch?
Hoeveel km rij je dan in die drie jaar?
Cor heeft met zijn corvette in 10 mnd meer dan 40.000 op de klok en heeft 1x zijn auto een beurt laten geven geloof ik.
Dat bestond alleen uit olie verversen en een olie filter.
Verder kom ik ook nooit ferrari`s tegen met 100.000 km of meer.
De kwaliteit van de ferrari`s is natuurlijk enorm vooruit gegaan maar ik denk dat je je enorm vergist in de onderhouds kosten van een 360/430 of 599.
Laat staan de onderdelen van zo`n apparaat.

Grtz,Hanz06 :wink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 09 jan 2008, 10:08

Wat verwachten jullie van een supersportauto kwa betrouwbaarheid......dat ie net zo goed is als een Corolla?

Als je dergelijke auto's gaat rijden wat loop je dan te zeuren over banden en een beurtje meer of minder?

Luco

Bericht door Luco » 09 jan 2008, 10:22

duifjes.com schreef:Wat verwachten jullie van een supersportauto kwa betrouwbaarheid......dat ie net zo goed is als een Corolla?

Als je dergelijke auto's gaat rijden wat loop je dan te zeuren over banden en een beurtje meer of minder?
eigenlijk zou die betrouwbaarder moeten zijn dan een carolla als je naar de prijs kijkt en als je naar de prijzen van de onderdelen kijkt :D :D

Marc R

Bericht door Marc R » 09 jan 2008, 10:55

duifjes.com schreef:Wat verwachten jullie van een supersportauto kwa betrouwbaarheid......dat ie net zo goed is als een Corolla?

Voor 2 ton of meer verwacht ik dat ie altijd maar dan ook altijd start( dus -40 of +50 graden,regen,ijzel,sneeuw maakt niet uit) anders durf ik een auto met zo'n prijskaartje rechtstreeks bij de dealer in de tuin te parkeren.
Dan heeft ie hem weer terug.

Slijtdelen is een ander verhaal.

Tristan

Bericht door Tristan » 09 jan 2008, 11:16

Bram schreef:
Tristan schreef:GT3: betrouwbaarheid, duurzaamheid
Oranje GT3 RS bij Pon: motorwissel na 1000 km
Tristan schreef: Ferrari klinkt mooi, brok emotie maar als ik de verhalen hoor over de betrouwbaarheid, laat maar.
Verhalen....
Ach, Bram. Rotte appels heb je er altijd tussen zitten. Mijn pa heeft ook problemen gehad met z'n 996 C4S. Maar feit is dat Porsche bekent staat om zijn duurzaamheid. Een keer circuit kan nooit kwaad. Pas gaat Vlasblom met een CS Zandvoort op en bak kapot. Ga je kijken naar de GT3's op de Ring, Vijverberg etc. Gaan nooit kapot. Niks F1 flipper flapper, E-diff etc. Gewoon sper, handbak...simpel. Puur autorijden.

Ben echt niet anti-Ferrari, maar vind qua materiaal Porsche een stap hoger.

Tristan

Bericht door Tristan » 09 jan 2008, 11:29

Oja, als ik echt moet kiezen tussen de twee: de 360 CS.

1 van de weinige mooie Ferrari's van de laatste tijd, mooier dat de F430 imho. Klinkt ook beter. Mindere betrouwbaarheid neem ik voor lief. :wink: :P

Tomaz

Bericht door Tomaz » 09 jan 2008, 11:39

Cor Dame schreef: Ik rij pas een Corvette sinds 9 maanden ( had ook een Viper kunnen zijn ) en de 32 jaar daarvoor een stuk of 20 andere auto's waaronder diverse Opels, BMW's MB's etc.
Ik geef geen bal om een merk, maar nu rij ik toevallig zo'n Amerikaans hok en ik vind dat nog leuk ook. Misschien rij ik volgens jaar wel een Porsche of Ferrari............weet ik veel..............Fiat 500 zou ook nog kunnen :mrgreen: :mrgreen:

Vriendelijke groet.

Corvette
3 - 0 voor Cor :D

Heeft er iemand trouwens al een (proef)rit gemaakt in beide auto´s?

Luco

Bericht door Luco » 09 jan 2008, 11:40

de fiat 500 zit wel in de planning :D :D :D :D :D :D

wjn

Bericht door wjn » 09 jan 2008, 11:51

Voor zoveel geld verwacht je wel dat het allemaal heel blijft. Ik kan me voorstellen dat door stuggere vering e.d. aan auto (die eigenlijk op een min of meer glad circuit hoort) meer kapot gaat / rammelt.

Trouwens, als je in deze prijsklasse betrouwbaarheid wilt, dan koop je geen supersport maar een luxe limousine (S600, A8/S8, Lexus, 6/7-serie etc.)

Marc R

Bericht door Marc R » 09 jan 2008, 11:56

@WJN,

Ben ik niet geheel met je eens,ook sportwagens in deze prijsklasse behoren gewoon betrouwbaar te zijn.

Voor zoveel geld.....gaat nergens meer over.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 09 jan 2008, 12:01

Elke sportwagen zou zo betrouwbaar moeten zijn als een Porsche.
Beetje lullig als het personeel van de ANWB je al herkent als je weer eens langs de snelweg staat met pech!

Elmar

Bericht door Elmar » 09 jan 2008, 17:16

Bram schreef:I
Ik heb zelf een 348 ...

De mythe over de onderhoudskosten wordt in dit topic ook in stand gehouden. Ik geef zo'n 1000 per jaar uit en rij zo'n 5dkm, het meeste gaat op aan onzinnige dingen omdat ik de auto helemaal strak wil hebben ook al is zij ouder dan 15 jaar. Een grote beurt (1 keer per 3 jaar, engine out) levert een bonnetje op van zo'n 5 mille. Verzekering all-risk voor mijn auto is nog geen 1 mille per jaar (12 dkm). Het is niet heel weinig maar van die extreme verhalen klopt nix.
Ik ken iemand die ook een 348 heeft. Volgens hem moet om de 2 jaar de distributie riemen vervangen worden. Jij hebt het over 3 jaar. Dat strookt dan niet met jouw 1000 euro per jaar onderhoud. 5K voor engine out gedeeld door 3 jaar is dan al bijna 1700 per jaar.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 09 jan 2008, 17:48

Tuurlijk kwa prijs zouden ze betrouwbaarder moeten alleen wat verwacht je van auto's met zulk vermogen?

markk

Bericht door markk » 09 jan 2008, 19:53

Tijden veranderen blijkbaar.

Ferrari wordt betrouwbaarder (input Bram) en Porsche gaat steeds meer problemen kennen.

Porsches waren altijd redelijk betrouwbaar maar met de komst van de 986/996 is er wel wat veranderd hoor. Rear Main Sail (RMS) problemen / lekkage, intermediate shafts die plof zeggen, poreuze blokken (Boxster 2.5), ploffende blokken (996 3.4), etc.

En gewoon geen moteronderdelen leveren. Neem probleempje is nieuwe motor...

En ja als je zoveel geld uitgeeft verwacht ik dat ie betrouwbaarder is dan een Corolla...

Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 10 jan 2008, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Style

Bericht door Style » 09 jan 2008, 20:47

weet t nog steeds niet 8)

Neig naar Stradale :D

Tom

Bericht door Tom » 09 jan 2008, 20:56

offtopic: Mark, ben normaal geen zeikerd over typefouten maar heb je die fout al vaker zien maken... het is motor ;)

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 09 jan 2008, 21:02

Tom schreef:offtopic: Mark, ben normaal geen zeikerd over typefouten maar heb je die fout al vaker zien maken... het is motor ;)

Ik wil ook niet zeiken maar het is typfout zonder een "e" en een zin begin je met een hoofdletter. :lol:

:)

Plaats reactie