Verstappen in een BMW Z4 GT3

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 12 aug 2008, 00:36

Inderdaad, het schijnt echt mission accomplished te zijn voor Van Merksteijn, die geen interesse heeft in nog een seizoen LMS.

Maar Verschuur wil door met de Spyder, zo hoor ik, en zelfs uitbreiden naar twee auto's. Probleem is alleen dat de huidige Spyder het eigendom is van Van Merksteijn.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 12 aug 2008, 11:30

Ik ben benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen :shock:

Wouter81
Berichten: 9100
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Bericht door Wouter81 » 15 aug 2008, 20:07

Dutch schreef:Inderdaad, het schijnt echt mission accomplished te zijn voor Van Merksteijn, die geen interesse heeft in nog een seizoen LMS.

Maar Verschuur wil door met de Spyder, zo hoor ik, en zelfs uitbreiden naar twee auto's. Probleem is alleen dat de huidige Spyder het eigendom is van Van Merksteijn.
Klopt inderdaad Dutch, dit komt van de Verstappen site:
Jos Verstappen, die dit weekend samen met Jeroen Bleekemolen de 1000km van Duitsland op de Nürburgring rijdt, heeft laten weten volgende jaar door te willen gaan in de Le Mans Series (LMS). Of dat ook met het team Van Merksteijn Motorsport by Equipe Verschuur kan, is echter nog een vraagteken.

Zoals bekend heeft Peter van Merksteijn, die niet alleen coureur maar tevens teameigenaar van Van Merksteijn Motorsport is, de deelname in de LMS financieel mogelijk gemaakt. Het is nog niet zeker of de huidige constructie gehandhaafd blijft. De initiële doelstelling was om de 24 Uur van Le Mans te winnen. Daarvoor had het team zichzelf twee jaar de tijd gegeven maar alle verwachtingen werden overtroffen met de winst in het eerste jaar van het bestaan van het team.
Peter, die de WK rally van Duitsland rijdt in plaats van de 1000 kilometer race, wil zich in 2009 helemaal op het rallyrijden richten en ziet daarbij geen ruimte meer voor het Le Mans project.

"Frans Verschuur heeft de technische leiding over het raceteam en hij wil graag doorgaan in de Le Mans Series", licht Jos Verstappen toe. "Uiteraard met Porsche, want de fabriek is uiterst content over de professionele wijze waarop het team wordt geleid. Momenteel zoekt hij investeerders die met hem een vervolg aan het succes van dit seizoen kunnen geven. In welke vorm hij dat gaat gieten weet ik niet, maar hij wil ook graag met mij doorgaan. Dat is wederzijds. Voorlopig maak ik me er niet druk om. Ik zie wel wat er op mijn pad komt, maar dat de hele Le Mans-competitie mij heel goed bevallen is, moge duidelijk zijn. Het is een mooi kampioenschap dat steeds competitiever wordt en waaraan steeds meer goede rijders meedoen. "

"Met andere teams heb ik geen contact", vervolgt Jos. "De belangstelling is in elk geval nog niet concreet, maar ik heb wel gemerkt dat de 24 Uur van Le Mans goed voor me is geweest. De snelheid zit er nog steeds in en dat is bij Porsche niet onopgemerkt gebleven. Misschien is het voor mij iets om met Porsche in Amerika te racen. Ik zal af en toe maar eens een visje uitgooien. Lijkt me nuttig."

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 15 aug 2008, 22:19

Ah kijk, geruchten klopten dus. Man, dan heeft die Van Merksteijn echt geld op z'n rug groeien. Zomaar een RS Spyder na een jaartje niet meer nodig hebben...

Ook die uitspraken van Jos zijn grappig trouwens. Wie weet nog dat hij spuugde op endurance racing - dat was voor bejaarde hasbeens enzo - en dat hij daarom zijn verblijf in de F1 zo lang mogelijk wilde rekken? Terwijl hij nu al in een Audi had kunnen zitten als hij wat eerder had ingezien dat F1 een aflopende zaak was.

Wouter81
Berichten: 9100
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Bericht door Wouter81 » 16 aug 2008, 11:31

Niet is zo veranderlijk als de mens. Hebben we hier op het forum ook niet iemand die no way ooit weer 'zo'n dure kneiter als een M3' zou kopen? :wink:

Het is jammer dat Porsche (nog?) geen LMP1 auto bouwt. Denk dat ze daar redelijk lyrisch over Verstappen zijn inmiddels. Ach, als Peugeot slim is contracteren ze Verstappen voor komend seizoen. BIj hen zijn de coureurs toch een beetje het zwakke punt, als we althans de laatse 24h van Le Mans zagen.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 17 aug 2008, 23:06

Maar als je de verpletterende dubbel van vandaag weer ziet...

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 18 aug 2008, 09:27

En dan zie ik nog over 't hoofd dat Jos gisteren LMP2-kampioen is geworden. Goh, z'n eerste titel sinds het Duitse F3-kampioenschap!

Wouter81
Berichten: 9100
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Bericht door Wouter81 » 18 aug 2008, 09:33

Inderdaad, super gedaan. :) Wat ik dan allleen weer zo triest vind is dat de nationale media er totaal geen aandacht aan besteden. Op Teletekst staat niets (terwijl ze daar voor elk kapot pingpongballetje een nieuwsbericht plaatsen), op AD Sportwereld niets, op de Telegraaf site niets.... jammer zoiets.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Verstappen in een Porsche

Bericht door Dutch » 16 sep 2008, 14:21

Van Merksteijn vertelt aan dsc dat de Porsche alweer is verkocht: voor dezelfde prijs als de aankoopsprijs! :shock:

Hij heeft dit seizoen dus alleen de running costs hoeven te lappen en dat komt grotendeels uit eigen zak, na aftrek van het geld van wat kleinere sponsors. Dan nog is 't een vrij serieus bedrag...

Hij meldde trouwens ook dat Verschuur de auto weer op de baan gaat brengen en dat ze inderdaad hard bezig zijn met een tweede auto.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstappen in een Porsche

Bericht door Mathieu » 16 sep 2008, 15:03


Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Verstappen in een Porsche

Bericht door Dennis Cavallino » 17 sep 2008, 11:05

Mooie respectvolle column. Mooie opmerking van Jos dat hij met Jeroen wel even willen laten zien aan Peugeot hoe het moet. De drive om verder te gaan is er, en hoe!

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Re: Verstappen in een Porsche

Bericht door Ben_968CS » 30 sep 2008, 21:55

Even niet in een Porsche, maar tranen in mijn ogen: http://nl.youtube.com/watch?v=dTTf5Icx7 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; Murray Walker:' Jos Verstappen is a fighter, every inch of the way'

Jos' finest hour, if only...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Verstappen in een Porsche

Bericht door Macboy » 03 okt 2008, 10:58

Ik zag gisteren de paginagrote advertentie in de AMS van Porsche met Jos Verstappen op de achtergrond. Hij heeft inderdaad geruisloos het LMS kampioenschap binnengehaald, een fenomenale prestatie waar jammer genoeg geen enkele aandacht aan besteed is landelijk.

Jos: je hebt jezelf weer eens bewezen als topcoureur !

Dit is inderdaad ook een prachtig moment Ben. Als je hier geen kippevel van krijgt: hij kwam van 18e plek naar 6e plek zónder de regen, met regen is het een van de de beste rijders überhaupt! En dan vanaf 7 min 10s daar word je gewoon stil van. Wat een fantastisch kippevel moment :shock:

http://nl.youtube.com/watch?v=dTTf5Icx7 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

:clap:
he made the most over-taking moves of any other driver 2001, reminding us all of his distinctive racing style; willing to take risks and get stuck in - even if it meant the odd collision!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Verstappen in een Porsche

Bericht door Dennis Cavallino » 05 okt 2008, 16:35

Ben_968CS schreef:Even niet in een Porsche, maar tranen in mijn ogen: http://nl.youtube.com/watch?v=dTTf5Icx7 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; Murray Walker:' Jos Verstappen is a fighter, every inch of the way'

Jos' finest hour, if only...
Live gezien destijds. Toen Jos voor Schumacher reed stond ik volgens mij niet alleen op de bank te springen, maar volgens mij moest de salontafel het ook begeven. :banaan:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstappen in een Porsche

Bericht door Mathieu » 28 okt 2008, 13:45

Niet in een Porsche maar in een Tyrell

Hoe laat kun je remmen, Jos? Volgens mij laat :hosanna:


Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Verstappen in een Porsche

Bericht door Dutch » 28 okt 2008, 23:02

Dat plekkie had-ie tegenwoordig moeten teruggeven...

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4871
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Verstappen in een Porsche

Bericht door Tom V » 29 okt 2008, 00:40

Dutch schreef:Dat plekkie had-ie tegenwoordig moeten teruggeven...
Klopt, racen wordt bestraft.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Verstappen in een Porsche

Bericht door Dutch » 29 okt 2008, 10:57

En daar helpen dan ook geen slicks en standaardelektronica tegen...

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Verstappen in een Porsche

Bericht door Dennis Cavallino » 29 okt 2008, 11:27

Jawel, daarmee kunnen ze allemaal mooi in 't gelid achter elkaar aanrijden.

Dat uitremmen in Montreal was gaaf ja, echt weer zo'n op de bank momentje dankzij Jos en reden waarom F1 kijken toen net ietsjes leuker was. Met Jos was 't als Nederlander gewoon interessanter, zodra hij maar op een betere plek reed dan de laatste plek. Een soort Jitse en Luco juich-gevoel kreeg ik daar altijd bij om 't maar even in Hielke's mindset te programmeren dat racen gaaf is zonder te winnen, zolang er maar echt gestreden wordt. Winnen zonder strijd is niet altijd leuker dan strijden tot op 't bot zonder punten als resultaat. Hielke moet bij de FIA gaan werken. :jenna: :D

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstappen in een Porsche

Bericht door Mathieu » 29 okt 2008, 11:57

+ 1

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Verstappen in een Porsche

Bericht door Dutch » 11 nov 2008, 12:04

Hmm, onderstaand nieuws belooft weinig goeds voor een verlengd verblijf van Verschuur en zijn RS Spyder in de LMS:

http://www.endurance-info.com/article.p ... 29&thold=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos overweegt dus serieus een overstap naar LMP1-team Epsilon-Euskadi, dat vorig jaar nou niet bepaald de sterren van de hemel reed met zijn nieuwe eigen auto. Dat doe je alleen als andere mogelijkheden zijn afgesloten, lijkt me.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstappen in een Porsche

Bericht door Mathieu » 11 nov 2008, 12:21

De Nederlandse tekst.
En Jos gaat dus eerst testen in de Epsilon voordat hij een besluit gaat nemen.
Jos Verstappen kan terugblikken op een uitstekend seizoen 2008. Met Van Merksteijn Motorsport by Equipe Verschuur won Nederlands succesvolste F1-coureur het rijderskampioenschap in de LMP2. VM Motorsport pakte de winst in vier van de vijf LMS-races en greep de teamtitel. Daarnaast zegevierde Verstappen samen met teambaas Peter van Merksteijn en Jeroen Bleekemolen in de 24U van Le Mans, eveneens in de LMP2-klasse. Vooral in de nacht en in regenachtige omstandigheden reed Joss The Boss een moordend tempo met de Porsche RS Spyder en bovendien tijden waar menig snellere LMP1 jaloers op kon zijn.

"Ik vond het een leuk jaar. LMS en Le Mans met Van Merksteijn, Equipe Verschuur en Porsche zijn heel goed bevallen”, liet Jos Verstappen weten tegenover RaceXpress.com. Met zijn optreden reed de Limburger zich in de kijker bij diverse teams, onder andere bij Epsilon Euskadi. Deze Spaanse equipe wil Verstappen graag inlijven. De dagelijkse leiding heeft Joan Villadelprat, die meer dan dertig jaar ervaring in de Formule 1 heeft. De Spanjaard werkte onder andere bij McLaren, Ferrari, Tyrrell, Prost en maakte bij Benetton al kennis met het talent van Jos Verstappen. Daarnaast heeft hij diverse coureurs in hun carrière ondersteund, onder wie Nico Rosberg, Nelson Piquet, Nigel Mansell en Jean Alesi.

“Ze willen mij graag voor hun LMP1-project. Maar ik zeg je eerlijk, ik wil wel competitief zijn, anders doe ik het niet", vervolgde Verstappen. "Ik heb bewezen dat ik ook met LMS-auto’s hard kan rijden en constant ben. Nu is het aan hen om een goede en betrouwbare auto neer te zetten. Sergio Rinland heeft de bolide ontworpen. Die Rinland is echt goed. Ook hij heeft veel ervaring opgedaan in de Formule 1, onder andere bij Williams, Benetton en Arrows. Maar ik wil eerst eens testen om te kijken wat voor pakket het is en voelen hoe de auto gaat. Ik wil gewoon meedoen met een competitieve wagen net zoals afgelopen jaar met de Porsche."

"Op zich ziet het er goed uit met Epsilon", zei Verstappen over de informatie die hij van de Spanjaarden had vernomen. "In de windtunnel had de nieuwe bolide weer veel meer downforce, maar dat heb ik in de Formule 1 ook zo vaak gehoord en dan bleek het achteraf anders te zijn. Ik moet het eerst zelf zien en testen. Afgelopen seizoen hadden ze vooral problemen met de versnellingsbak. Dat moeten we natuurlijk niet hebben, maar ook daar is Villadelprat druk mee bezig om dat op te lossen."

"En natuurlijk heb ik dit jaar met veel plezier geracet in de Porsche", vervolgde Verstappen. "Dat moeten we zeker niet vergeten. Van Merksteijn had alles goed voor elkaar, Equipe Verschuur was top, en de samenwerking met Porsche verliep super. Ook Porsche was tevreden over de samenwerking. Misschien hebben ze daar nog wel een verrassing in petto. En de Spyder is nog niet verkocht. Maar voorlopig wachten we af op wat komen gaat", eindigde Jos Verstappen.
Afbeelding

Wouter81
Berichten: 9100
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Verstappen in een Porsche

Bericht door Wouter81 » 11 nov 2008, 12:57

Het spijt me wel maar ik heb daar weinig vertrouwen in. Het is en blijft een privéteam, hij moet naar teams als Audi of Peugeot voor de LMP1, anders kun je beter wat anders doen denk ik. In de Jos Verstappen geschiedenis te vaak verhalen gehoord van 'goeie ontwerper, enthousiaste medewerkers, ziet er goed uit blabla' en vervolgens werd het niets (Tyrrell, Simtek, Arrows, Minardi etc. etc.). Één goeie ontwerper (Rinland) maakt het verschil ook niet, anders was Red Bull dit jaar ook WK geworden met Newey. Testen kan natuurlijk altijd een keer maar als hij hier zou gaan rijden, dan zou me dat verbazen. Of het moet al om een grote zak peseta's gaan. Vind het sowieso apart waarom Audi of Peugeot nog niet gebeld hebben. Denk dat Verstappen zich wel bewezen heeft in de LMP klasse dit jaar, meer dan andere rijders (een Villeneuve bijvoorbeeld).

Als ik even wat kwalificatieresultaten van de laatste 2 races erbij pak, dan merk ik op dat dit LMP1 team amper tot niet eens sneller was dat Van Merksteijn in de LMP2. :roll:

Silverstone:

7 21 LMP1 M Epsilon Euskadi NAKANO Shinji/VALLES Adrian Epsilon Euskadi Judd 1:34.173
8 34 LMP2 M Van Merksteijn Motorsport VAN MERKSTEIJN Peter/VERSTAPPEN Jos Porsche RS Spyder 1:34.212 4

Nürburgring: :hmmm:

7 34 LMP2 M Van Merksteijn Motorsport VERSTAPPEN Jos/BLEEKEMOLEN Jeroen Porsche RS Spyder 1:43.169
10 21 LMP1 M Epsilon Euskadi NAKANO Shinji/VALLES Adrian Epsilon Euskadi Judd 1:43.649

Maar goed, ik ben benieuwd. Misschien gaat JV wel een stuk harder met dat ding dan de huidige coureurs gingen.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Verstappen in een Porsche

Bericht door Dutch » 11 nov 2008, 14:32

Huidige coureurs waren ook niet de minste. Het is vooral een goedbedoelde privéonderneming die à la Embassy in de LMP2 (inmiddels failliet door de kredietcrisis) het met een eigen auto probeert te rooien in de LMP1. Vorige winter had men al diverse vraagtekens bij de levensvatbaarheid van het project, waarvan nog steeds niet echt duidelijk is waar het geld vandaan komt en of er überhaupt wel genoeg is om die kar verder te ontwikkelen. Want de ontwerper mag dan inderdaad een naam hebben, zonder het budget dat Porsche wel had, kom je niet ver.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Verstappen in een Porsche

Bericht door Dutch » 26 nov 2008, 11:10

*schop*

Spydertje kopuh?

http://www.dailysportscar.com/viewArtic ... 8749997313" onclick="window.open(this.href);return false;

Die dingen gaan echt massaal in de verkoop. Penske naar Grand-Am, Dyson stapt over op Lola-Mazda's, Van Merksteijns doelen zijn in één jaar al bereikt, Essex is getroffen door de kredietcrisis en heeft z'n Spyder ook op Marktplaats gezet. Alleen Horag-Lista heeft z'n RS Spyder nog, maar geen budget om ermee te rijden...

Dus de LMP2 gaat in één winter van totale Porsche-overheersing in 2008 naar NUL Spyders op de baan in 2009!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten