Daar aangekomen was er genoeg te bekijken:
En dan de Twingo's:
Dan na een briefing het circuit op met die dingen:
Eerst met een instructeur naast je een paar proeven doen o.a. Uitwijkproef, slalom, ABS/max remtest en rijden op een gladde baan. Om goed een gevoel van de auto te krijgen.
Daarna mochten we in groepjes van 5 auto's met de instructeur vrij rijden. Het circuit was niet heel groot maar gaf heel goed weer hoe de handeling van de Twingo is. Het Cup chassis is echt goed ontwikkeld en raad ik ook iedereen aan die een Twingo RS gaat kopen. Ik merkte gewoon dat ik overal harder door heen kon een een Twingo met een standaard sport chassis. Tis echt een auto gemaakt voor op een circuit. Geen stoplicht sprinter.
Het Franse autosport magazine Motorsport heeft ook een circuit test gedaan met de Twingo RS, deze was 3 seconde sneller dan een Fiat 500 Abarth die even veel vermogen heeft maar een berg meer koppel. De 500 is natuurlijk gewoon een veredelde Panda en gebruikt gewoon het onderstel van een Panda. De Twingo was zelfs 1 seconde sneller dan een Golf V GTi.
Ik vind dat de auto erg lijkt op de oude Clio 16v, echt een rijders autootje dus.
Ik ben aan het kijken of ie niet mijn volgende demo kan worden inplaats van mijn huidige Clio III
Ik deze laatste Twingo werd onze reactie snelheid bij een noodstop gemeten.....
De circuitochtend was een leuk extra attractie bij een bezoek aan de History & Collection afdeling van Renault Sport. Hier houden ze de historische race/rally modellen van Renault rijdend.
Is dit een goed verslag, heren????