Autovisie kerstprijsvraag 2007

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
wingman

Bericht door wingman » 14 jan 2008, 14:05

Hier is mijn lijstje

1 Daihatsu Copen
2 Opel Corsa opc
3 Landrover Freelander 2
4 Dacia Logan mcv
5 Ferrari F430
6 Mercedes CLS 55 AMG 'IWC Ingenieur'
7 Lada Kalina
8 Renault Twingo
9 Renault Mégane
10 Chevrolet Captiva
11 Mini Cooper s Clubman
12 Seat Leon
13 Cadillac STS
14 Honda Civic
15 Morgan Aero 8
16 Lamborghini Gallardo
17 Rolls-Royce Phantom
18 Kia Cee'd
19 Lotus Europa S
20 Opel Astra
21 Audi R8
22 Hummer H2
23 Bentley Arnage
24 Jaguar XF
25 Citroën C1
26 Volkswagen Tiguan
27 Donkervoort D8
28 Nissan Note
29 Jaguar S-type
30 Mitsubishi Eclipse

na de andere lijsten gezien te hebben denk ik er 2 fouten in te hebben :(

Garry

Bericht door Garry » 14 jan 2008, 14:25

wingman schreef:na de andere lijsten gezien te hebben denk ik er 2 fouten in te hebben :(
Helaas denk ik dat je er meer fout hebt. Op zijn minst een aantal onvolledig. Ik weet niet hoe streng de redactie is, maar hoe vollediger het antwoord hoe beter.

Volgens mij zijn de volgende fout:
6. Geen CLS 55... Kijk maar op google pictures. Hier zie je dat de klok links van de snelheidsmeter zit.
16. Volgens velen toch echt een Murcielago...
25. Peugeot 107

Onvolledig:
5. + Scuderia
9. + RS
12. + FR TDI
15. + MkII
17. + Drophead Coupé
26. + Track & Field. Je ziet dat de bumper iets anders is van vorm dan de gewone Tiguan.

Uiteraard heb ik niet de wijsheid in pacht. Gaarne mijn oplossing "lek" schieten. Begin niet over de RS8. Het zou mij verbazen als dat toch juist blijkt te zijn. Als ik nu mocht kiezen zou ik de TT nemen.

wingman

Bericht door wingman » 14 jan 2008, 14:28

Garry schreef:
wingman schreef:na de andere lijsten gezien te hebben denk ik er 2 fouten in te hebben :(
Helaas denk ik dat je er meer fout hebt. Op zijn minst een aantal onvolledig. Ik weet niet hoe streng de redactie is, maar hoe vollediger het antwoord hoe beter.

Volgens mij zijn de volgende fout:
6. Geen CLS 55... Kijk maar op google pictures. Hier zie je dat de klok links van de snelheidsmeter zit.
16. Volgens velen toch echt een Murcielago...
25. Peugeot 107

Onvolledig:
5. + Scuderia
9. + RS
12. + FR TDI
15. + MkII
17. + Drophead Coupé
26. + Track & Field. Je ziet dat de bumper iets anders is van vorm dan de gewone Tiguan.

Uiteraard heb ik niet de wijsheid in pacht. Gaarne mijn oplossing "lek" schieten. Begin niet over de RS8. Het zou mij verbazen als dat toch juist blijkt te zijn. Als ik nu mocht kiezen zou ik de TT nemen.
ik heb net op de site van Seat gekeken en het hoeft niet een FR/ TDI te zijn. en in autovisie nr 26 jaar 2007 staat Audi R8 net als op de Site van Audi. En wat nr 25 is zullen we ook wel even zien. daar ben ik echt benieuwd naar.

Over de Mercedes heb je Inderdaad gelijk.

De lijst zal vast nog wel door autovisie bekent worden gemaakt en dan zien we dan wel wie hem 100% correct heeft ingevuld.

Gr Niels

doubledh

Bericht door doubledh » 14 jan 2008, 14:47

Als ik iedereen zo hoor en zie zijn er veel verschillende lijsten. Ben benieuwd wat autovisie aan zal houden, of ze daadwerkelijk zulke specifieke dingen willen weten.
Bedoel hoe kun je nu van sommige weten of het de roadster, coupe, hatchback is?!:#>!@#
Tijd zal het leren, weet iemand wanneer ze ongeveer met de antwoorden komen met zulke prijsvragen???

Garry

Bericht door Garry » 14 jan 2008, 14:55

doubledh schreef:Bedoel hoe kun je nu van sommige weten of het de roadster, coupe, hatchback is?!:#>!@#
Zoals ik al eerder op het forum vermeldde zitten mijn vingers onder de inkt van alle doorgebladerde autovisies.
Van de foto's die ik exact zo in de autovisie heb zien staan heb ik de naam ook letterlijk overgenomen. Vandaar!!!

Waar velen van ons dachten dicht bij de 100% te zitten slaat de twijfel toch weer toe of het antwoord wel volledig is. Dat geld ook voor mijzelf.

Voorlopig nog even geduld. De uitslagen laat nog weeeeken op zich wachten.

wingman

Bericht door wingman » 14 jan 2008, 14:58

vorig jaar hadden ze de uitslag in Maart dus dan moeten we nog even anderhalve maand wachten.

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 14 jan 2008, 20:57

@ Garry:

De Audi RS8 bestaat helemaal niet, het is nog altijd de R8. Bijkomend: Het is volgens mij NIET de R8, want je ziet stoelen van de TT op de achtergrond, en het dak is ook dicht. Er valt teveel licht naar binnen!

Verder ben ik bang dat ik niet alles genoeg gespecifieerd heb. Bijvoorbeeld van de Tiguan track en nogwat uitvoering. Doet dat er trouwens wel toe?

Dat is hetzelfde als bij een Swift er een GT-pakket opzit. Dan wil het ook nog niet zeggen dat de Suzuki Swift ineens een officiële Suzuki Swift GT is. Is over het algemeen een aftermarket pakket dat wel door de importeur geleverd wordt, en origineel is. Bij VW daarentegen plakken ze zulke pakketten al bij de productielijn erop, net als andere velgen. Dat is ook een reden waarom VW zo duur is.

Bij de Bentley Arnage bijvoorbeeld. Het kan evengoed de Arnage T of Azure zijn, hoe moet je het verschil op de lampen zien. Ja, misschien heeft autovisie de Arnage T gereden, so wat?
Daar moeten ze naar mijn mening niet helemaal lullig over doen.

Garry

Bericht door Garry » 14 jan 2008, 22:55

Garry schreef: Uiteraard heb ik niet de wijsheid in pacht. Gaarne mijn oplossing "lek" schieten. Begin niet over de RS8. Het zou mij verbazen als dat toch juist blijkt te zijn. Als ik nu mocht kiezen zou ik de TT nemen.
Hendrik,

Waar ik nog een beetje hoop had dat het misschien toch nog goed was schiet jij het al lek met "mijn RS". Die is er inderdaad niet. Bij deze, 29 goed.................hoop ik.

Bij de Tiguan ben ik vrij zeker dat ze Track & Field genoemd willen zien. De grille heeft bij de T&F geen chromen elementen. Bovendien is de bumper anders van vorm, waardoor de T&F steilere hellingen kan nemen.

Van zeker 10 foto's heb ik deze exact terug gezien in één van de Autovisies. De naam heb ik dan ook letterlijk overgenomen. Ik denk dat ze die naam dan ook terug willen zien in het antwoord. Net zoals de Arnage of Arnage T.

Aangezien ik niet in de Autovisie redaktie zit is het ook voor mij afwachten.

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 15 jan 2008, 09:20

in 2006 met de jaarboek prijsvraag had ik ook niet alle exacte gegevens erin. Van de tegenwoordige auto's zijn er al zoveel versies. Maar ik had toch maar even een BMW Z4 schaalmodel gewonnen!

ajl

Bericht door ajl » 15 jan 2008, 10:34

doubledh schreef:Moet zeggen heb ook een klein aantal anderen.

1. Daihatsu Copen
2. Opel Corsa OPC
3. Landrover Freelander 2
4. Dacia Logan MCV
5. Ferrari F430 Scuderia
6. Mercedes CL63 AMG
7. Lada Kalina
8. Renault Twingo
9. Renault Megane Sport
10. Chevrolet Captiva
11. Mini Cooper S
12. Seat Leon Cupra
13. Cadillac XLR-V
14. Honda Civic
15. Morgan Aero 8
16. Lamborghini Murcielago LP640
17. Rolls Royce Phantom Drophead Coupe
18. Kia Cee’d
19. Lotus Europa S
20. Opel Astra GTC
21. Audi TT
22. Hummer H2
23. Bentley Arnage
24. Jaguar XF
25. Toyota Aygo
26. Volkswagen Tiguan
27. Caterham CSR 200
28. Citroën C6
29. Jaguar S-Type
30. Mitsubishi Eclipse

Het is moeilijk te zeggen wat ze allemaal willen zien qua merk en type?!
Wat vinden jullie......
Helemaal mee eens dat t moeilijk te zeggen is wat ze willen zien. 'Type' kan op verschillende manieren geinterpreteerd worden...

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 15 jan 2008, 10:53

en nr. 6 mensen is de Mercedes S-klasse, dus geen CL, ClS of wat dan ook!

Die heeft dat IWC Schaffhausen klokje tussen de twee ventilatieroosters op het dashboard!!!

doubledh

Bericht door doubledh » 15 jan 2008, 14:00

Hendrik Kinderman schreef:en nr. 6 mensen is de Mercedes S-klasse, dus geen CL, ClS of wat dan ook!

Die heeft dat IWC Schaffhausen klokje tussen de twee ventilatieroosters op het dashboard!!!

Zoek maar naar plaatjes van de CL 65 AMG die heeft ook zeker weten het IWC klokje in het dashboard tussen de roosters zitten, als je alleen op IWC Mercedes zoekt kom je volgens mij als eerste de CL tegen

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 15 jan 2008, 17:55

doubledh schreef:
Hendrik Kinderman schreef:en nr. 6 mensen is de Mercedes S-klasse, dus geen CL, ClS of wat dan ook!

Zoek maar naar plaatjes van de CL 65 AMG die heeft ook zeker weten het IWC klokje in het dashboard tussen de roosters zitten, als je alleen op IWC Mercedes zoekt kom je volgens mij als eerste de CL tegen
Ow :oops: Ik meende dat alleen de S dit had. Maar de CL is natuurlijk ook gebaseerd op de S... misschien heb ik die dus fout... Sorry... :oops:

doubledh

Bericht door doubledh » 15 jan 2008, 19:44

:D je hoeft geen sorry te zeggen, het was al moeilijk genoeg en zeker zulke detail foto's.
We wachten met smart af.

LSD-Killer

Bericht door LSD-Killer » 22 jan 2008, 15:11

Wat betreft de specificaties van de modellen, ik had geen enkele autovisie bij de hand toen ik de oplossingen zocht, dus ben zo algemeen modelijk bezig geweest. Vindt trouwens dat Autovisie daar ook op moet letten met de beoordeling. Anders hadden ze ook wel het kenteken en editienummer erbij mogen vragen, niet waar.

Ik heb me eraan gehouden een volledig uitsluitend antwoord te geven. Oftewel, ik heb van alle type's alle subuitvoeringen bestudeerd en aan de hand van de detailfoto bepaald welke verschillend(e) sub-type(s) je kan aanduiden of niet.

Vandaar een Astra GTC, maar ook Hatchback van later jaar, twee typen Leon etc.

De F430 hoeft niet perse een scuderia te zijn. Luchtinlaat is bij allemaal hetzelfde. Ook de kleur is niet exclusief.

Wat betreft de Arnage, dit moet wel een T zijn vanwege de kleur. Is niet leverbaar op de R. De andere Bentley's hebben een ander front qua hoek.

De IWC klok in deze uitvoering zit werkelijk alleen maar in de S63AMG, andere modellen hebben een andere wijzerplaat.

De Caterham moet wel een supersport zijn vanwege de carbon wielkappen.

etc, etc.

enige twijfelpunt is voor mij de opmerking over de Megane RS bumperkwestie.

Die uitslag duurt lang!

Plaats reactie