Pagina 6 van 24
Geplaatst: 22 dec 2007, 13:03
door Peter Tunissen
Yups, met erbij gezegd dat we eigenlijk altijd alles door laten gaan, dus ook dagen met te weinig aanmeldingen (zoals bijv. Malmedy het afgelopen jaar twee keer), zolang het aan het eind van het jaar onder de streep maar ongeveer uitkomt.

Geplaatst: 22 dec 2007, 13:59
door mario swart
Andre schreef:We hopen dat de 130i cup dan klaar is met een seq 6 bak korte overbrenging en nieuwe intrax 4 weg schokbrekers en er moet nog een carbon motorkap op. Auto zal dan ca. 1130kg gaan wegen.
Ik zal er een extra recaro stoel inzetten. Zodat er mensen mee kunnen rijden 14 februari.
wat voor ronde tijden rij je met de 130i op zandvoort?
Geplaatst: 22 dec 2007, 14:03
door mario swart
zet mij er maar bij voor 4 uur met de porsche 944
Geplaatst: 22 dec 2007, 14:17
door Tom V
1.54 o.i.d.?
Alleen dan nu lichter en met korte sequentiële bak zal het wel wat harder kan dan de standaard cup auto's?
Geplaatst: 22 dec 2007, 18:05
door Mark Nauta
SpeedCars schreef:VLA schreef:Hoeveel zijn er minimaal nodig dan ?
Als het goed is wordt het 'break even' punt bereikt bij een aantal van 35
4 uurs rijders, alle kosten meegenomen.
Of, bij wijze van spreken, 70 twee om twee rijders of uiteraard een toereikende mix/combi van 4 uur/2om2.
Roel.
Dat gaat dus makkelijk worden gehaald gok ik.
Geplaatst: 22 dec 2007, 18:22
door Jan Visser
Beetje moeilijk met die datum, maar zet mij er ook maar bij voor 4 uur rijden. Project moet dan maar wat later van start gaan

Geplaatst: 23 dec 2007, 01:10
door Andre
Op nieuwe pirelli s met de 130i cup 1.54er gereden. Dit lukt echter maar 1 rondje op nieuw rubber. Dan zak je naar 55 a 56ers. Deze tijden zijn ook in de zomer gereden.
Maar ik hoop dat ik met 130i cup dre edition uitschieters heb naar 1.52 dan zou ik al heel tevreden zijn.
Wttc rijdt met 285pk 4cil 1.48 ers
Geplaatst: 23 dec 2007, 08:50
door Bert ///M3
Die sequenciele bak alleen moet toch al goed zijn voor een 1-2 sec verbetering?
Veel van die bakken worden ook in een magnesium behuizing geleverd, dat kan soms wel een kilo of 30 schelen op een gewone bak. Een Hewland seq 6 bak zit op 30 KG terwijl zo'n standaard 6 bak vaak al aan 50-60 KG komt.
Dus ik denk dat als je uit gaat van 1140 KG voor de cupauto dat je misschien nog wel lager als die 1130 KG komt te zitten

Geplaatst: 23 dec 2007, 11:54
door raven14
Peter,
je kan mij ook noteren voor de volle 4 uren. Ik zal er met de Porsche 911 zijn.
Ik zie er al naar uit!
Geplaatst: 23 dec 2007, 12:00
door Roel SpeedCars
Je staat erbij

lijst is weer up to date.
Roel.
Geplaatst: 23 dec 2007, 16:43
door Herman Gast
Maik schreef:Herman Gast schreef:Graag, voor 4 uur!
Kop geflowed, scherpere nokkenas, waterinjectie, LSD
Wil ik toch wel eens voorzichtig gaan proberen 8)
Speedster EVO400

Gaaf Herman, corvettes opduwen op het rechte stuk

(in de bochten was het al geen probleem natuurlijk

)
Dat zou nu een stuk beter moeten gaan
Ik begin komend seizoen met het aanpakken van de zwakke puntjes. Vorig jaar te weinig grip en vooral te weinig (inter-)koeling. Ik verwacht veel van de waterinjectie.
Carbondakkie erop, eens goed uitkuisen en mischien zelfs eens
poetsen, scheelt ook weer de nodige kilootjes.
Geplaatst: 23 dec 2007, 23:13
door 944 guy
mario swart schreef:zet mij er maar bij voor 4 uur met de porsche 944
Reken jij maar op 2:15 als je een standaard 944 hebt.
Vraagje (en een woord van waarschuwing!): heb jij wat aan je carter gedaan? In september hebben wij een bijna-vastloper gehad door olietekort, wat een ontwerpfout schijnt te zijn bij een 944. De schade is iig al dusdanig dat we een andere motor gaan kopen.
Als je lange snelle bochten hebt komt de aanzuigbuis bloot te liggen (ook als je tot het bovenste streepje de boel hebt gevuld!) en krijg je deze ongein:
[img:2592:1944]
http://home.student.utwente.nl/p.h.dejo ... V31525.JPG[/img]
Als je dus 2:15 rijdt (en dit kan zeker op straatbanden) moet je dus erg oppassen! Ik heb nog nooit circuit gereden en direct de 1e keer ging ie al stuk: dus als je een beetje kan rijden moet je zeker oppassen!
En anderzijds: als je vaker racet, heb je aanpassingen gedaan en wat? Kunnen wij ook de boel modificeren als we een andere motor hebben

Geplaatst: 23 dec 2007, 23:39
door mario swart
944 guy schreef:mario swart schreef:zet mij er maar bij voor 4 uur met de porsche 944
Reken jij maar op 2:15 als je een standaard 944 hebt.
Vraagje (en een woord van waarschuwing!): heb jij wat aan je carter gedaan? In september hebben wij een bijna-vastloper gehad door olietekort, wat een ontwerpfout schijnt te zijn bij een 944. De schade is iig al dusdanig dat we een andere motor gaan kopen.
Als je lange snelle bochten hebt komt de aanzuigbuis bloot te liggen (ook als je tot het bovenste streepje de boel hebt gevuld!) en krijg je deze ongein:
[img:2592:1944]
http://home.student.utwente.nl/p.h.dejo ... V31525.JPG[/img]
Als je dus 2:15 rijdt (en dit kan zeker op straatbanden) moet je dus erg oppassen! Ik heb nog nooit circuit gereden en direct de 1e keer ging ie al stuk: dus als je een beetje kan rijden moet je zeker oppassen!
En anderzijds: als je vaker racet, heb je aanpassingen gedaan en wat? Kunnen wij ook de boel modificeren als we een andere motor hebben :D
reken jij maar op een 2:15????
ik rij 2:08 met de 944 basic heb nog geen last gehad met de olie huishouding heb wel van andere gehoord die ook dit probleem hadden: je kan de ballans assen losgooien en de olie die daar normaal heen gaat afstoppen en de aanzuigbuis verstevigen die breekt nog weleens waardoor je motor geen olie krijgt: je zou eens kunnen informeren bij rob van kol wat de mogelijkheden zijn stuur je nog wel een pb-tje waar je hem kan vinden
Geplaatst: 23 dec 2007, 23:42
door Tom V
mario swart schreef:
reken jij maar op een 2:15????
ik rij 2:08 met de 944 basic

Ik dacht al toen hij 2.15 zei: huh??
Geplaatst: 23 dec 2007, 23:49
door mario swart
Tom944 schreef:mario swart schreef:
reken jij maar op een 2:15????
ik rij 2:08 met de 944 basic
:lol: Ik dacht al toen hij 2.15 zei: huh??
ach ja als je kijkt dat in 2006 de meeste in de 944 basic die tijden reden ben benieuwd wat de 944 supercup gaat doen
Geplaatst: 23 dec 2007, 23:50
door Tom V
mario swart schreef:Tom944 schreef:mario swart schreef:
reken jij maar op een 2:15????
ik rij 2:08 met de 944 basic

Ik dacht al toen hij 2.15 zei: huh??
ach ja als je kijkt dat in 2006 de meeste in de 944 basic die tijden reden ben benieuwd wat de 944 supercup gaat doen
Inderdaad, al blijft het een raar gebeuren. Is er een mooi veld en krijg je weer twee halve velden. Beter gaat men daar eens aan een tafel zitten..maar dat is weer niet mijn zaak

.
Geplaatst: 23 dec 2007, 23:51
door Luco
jammer dat ik dan mijn auto nog niet klaar heb
anders had ik graag meegereden
opa beetje opduwen

Geplaatst: 23 dec 2007, 23:53
door mario swart
Tom944 schreef:mario swart schreef:Tom944 schreef:
:lol: Ik dacht al toen hij 2.15 zei: huh??
ach ja als je kijkt dat in 2006 de meeste in de 944 basic die tijden reden ben benieuwd wat de 944 supercup gaat doen
Inderdaad, al blijft het een raar gebeuren. Is er een mooi veld en krijg je weer twee halve velden. Beter gaat men daar eens aan een tafel zitten..maar dat is weer niet mijn zaak ;).
weet precies wat er speelt hebben ze aan hun zelf te danken als er bepaalde dingen niet waren gebeurt had ik aankomend seizoen er weer vrolijk in mee geraced
Geplaatst: 24 dec 2007, 01:37
door Roel SpeedCars
Quoten gaat lekker mannen
Lijst weer aangepast, een aantal gaarne nog even de circuitauto opgeven.
Roel.
Geplaatst: 24 dec 2007, 02:09
door Tom V
SpeedCars schreef:Quoten gaat lekker mannen
Lijst weer aangepast, een aantal gaarne nog even de circuitauto opgeven.
Roel.
Damn, ik wil me graag opgeven maar weet pas de 14e januari of het gaat lukken.
Geplaatst: 24 dec 2007, 08:17
door Dexter
SpeedCars schreef:Quoten gaat lekker mannen
Lijst weer aangepast, een aantal gaarne nog even de circuitauto opgeven.
Roel.
Het quoten gaat lekker bij iedereen behalve bij Mario Swart.
In al zijn berichtjes was de optie 'Schakel BBCode uit in dit bericht" steeds aangevinkt. Ik heb dat overal even uitgezet.
Dus Mario je weet nu waar het aan lag.....en ik ook.

Geplaatst: 24 dec 2007, 10:03
door Roel SpeedCars
Ik denk dat Mario even in zijn profiel moet kijken of BBCode wel
aangevinkt staat >>
[img:521:27]
http://www.speedcars.nl/quote.jpg[/img]
Hier moet dus
JA aangevinkt zijn.
______________________________________________
En dat het dus daardoor ook
aangevinkt staat in de
reply-box >>
[img:479:67]
http://www.speedcars.nl/quote1.jpg[/img]
Hier moet dus
GEEN vinkje staan.
Roel.
[PS - of een Moderator wijzigt het bericht(en) van Mario even en haalt het vinkje weg bij de optie Schakel BBCode uit in dit bericht om te bekijken of het dan opgelost is
]
Geplaatst: 24 dec 2007, 10:54
door Elmar
Cor Dame schreef:Elmar is er deze week ff niet, maar ik ben er zo goed als zeker van dat hij ook voor de volle 4 uur van de partij zal zijn en dan waarschijnlijk met de BMW M3.
Over enkele dagen is tie weer in de lucht.
Groeten
Cor
Cor, nemen ze jouw hier nu niet meer serieus? Ik sta nog steeds niet in de lijst voor 4 uur.
Wat een prutsers...

Geplaatst: 24 dec 2007, 11:37
door Maik
Zet mij maar op de twijfellijst voor een 2+2'tje!
Het zal voor mij erg afhangen van het weer... ik MOET open rijden met de speedster als ik met helm rijdt (en dat doe ik altijd op Zandvoort) en dan heb ik even geen zin in stortbuien 8)
Geplaatst: 24 dec 2007, 11:41
door mario swart
Dexter schreef:SpeedCars schreef:Quoten gaat lekker mannen
Lijst weer aangepast, een aantal gaarne nog even de circuitauto opgeven.
Roel.
Het quoten gaat lekker bij iedereen behalve bij Mario Swart.
In al zijn berichtjes staan steeds weer html fouten waardoor zijn quotes het niet doen zoals het hoort.
Werk aan de winkel voor Peter om uit te zoeken waarom dus....

heb hem door thnx