[14-02-2008] DF vrijrijden @ CPZ deel III
- Peter Tunissen
- mario swart
wat voor ronde tijden rij je met de 130i op zandvoort?Andre schreef:We hopen dat de 130i cup dan klaar is met een seq 6 bak korte overbrenging en nieuwe intrax 4 weg schokbrekers en er moet nog een carbon motorkap op. Auto zal dan ca. 1130kg gaan wegen.
Ik zal er een extra recaro stoel inzetten. Zodat er mensen mee kunnen rijden 14 februari.
- mario swart
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Dat gaat dus makkelijk worden gehaald gok ik.SpeedCars schreef:Als het goed is wordt het 'break even' punt bereikt bij een aantal van 35 4 uurs rijders, alle kosten meegenomen.VLA schreef:Hoeveel zijn er minimaal nodig dan ?
Of, bij wijze van spreken, 70 twee om twee rijders of uiteraard een toereikende mix/combi van 4 uur/2om2.
Roel.
- Jan Visser
-
Op nieuwe pirelli s met de 130i cup 1.54er gereden. Dit lukt echter maar 1 rondje op nieuw rubber. Dan zak je naar 55 a 56ers. Deze tijden zijn ook in de zomer gereden.
Maar ik hoop dat ik met 130i cup dre edition uitschieters heb naar 1.52 dan zou ik al heel tevreden zijn.
Wttc rijdt met 285pk 4cil 1.48 ers
Maar ik hoop dat ik met 130i cup dre edition uitschieters heb naar 1.52 dan zou ik al heel tevreden zijn.
Wttc rijdt met 285pk 4cil 1.48 ers
- Bert ///M3
Die sequenciele bak alleen moet toch al goed zijn voor een 1-2 sec verbetering?
Veel van die bakken worden ook in een magnesium behuizing geleverd, dat kan soms wel een kilo of 30 schelen op een gewone bak. Een Hewland seq 6 bak zit op 30 KG terwijl zo'n standaard 6 bak vaak al aan 50-60 KG komt.
Dus ik denk dat als je uit gaat van 1140 KG voor de cupauto dat je misschien nog wel lager als die 1130 KG komt te zitten
Veel van die bakken worden ook in een magnesium behuizing geleverd, dat kan soms wel een kilo of 30 schelen op een gewone bak. Een Hewland seq 6 bak zit op 30 KG terwijl zo'n standaard 6 bak vaak al aan 50-60 KG komt.
Dus ik denk dat als je uit gaat van 1140 KG voor de cupauto dat je misschien nog wel lager als die 1130 KG komt te zitten

- Roel SpeedCars
- Herman Gast
Dat zou nu een stuk beter moeten gaanMaik schreef:Gaaf Herman, corvettes opduwen op het rechte stukHerman Gast schreef:Graag, voor 4 uur!
Kop geflowed, scherpere nokkenas, waterinjectie, LSD![]()
Wil ik toch wel eens voorzichtig gaan proberen 8)
Speedster EVO400(in de bochten was het al geen probleem natuurlijk
)

Ik begin komend seizoen met het aanpakken van de zwakke puntjes. Vorig jaar te weinig grip en vooral te weinig (inter-)koeling. Ik verwacht veel van de waterinjectie.
Carbondakkie erop, eens goed uitkuisen en mischien zelfs eens poetsen, scheelt ook weer de nodige kilootjes.
-
Reken jij maar op 2:15 als je een standaard 944 hebt.mario swart schreef:zet mij er maar bij voor 4 uur met de porsche 944
Vraagje (en een woord van waarschuwing!): heb jij wat aan je carter gedaan? In september hebben wij een bijna-vastloper gehad door olietekort, wat een ontwerpfout schijnt te zijn bij een 944. De schade is iig al dusdanig dat we een andere motor gaan kopen.
Als je lange snelle bochten hebt komt de aanzuigbuis bloot te liggen (ook als je tot het bovenste streepje de boel hebt gevuld!) en krijg je deze ongein:
[img:2592:1944]http://home.student.utwente.nl/p.h.dejo ... V31525.JPG[/img]
Als je dus 2:15 rijdt (en dit kan zeker op straatbanden) moet je dus erg oppassen! Ik heb nog nooit circuit gereden en direct de 1e keer ging ie al stuk: dus als je een beetje kan rijden moet je zeker oppassen!
En anderzijds: als je vaker racet, heb je aanpassingen gedaan en wat? Kunnen wij ook de boel modificeren als we een andere motor hebben

- mario swart
944 guy schreef:Reken jij maar op 2:15 als je een standaard 944 hebt.mario swart schreef:zet mij er maar bij voor 4 uur met de porsche 944
Vraagje (en een woord van waarschuwing!): heb jij wat aan je carter gedaan? In september hebben wij een bijna-vastloper gehad door olietekort, wat een ontwerpfout schijnt te zijn bij een 944. De schade is iig al dusdanig dat we een andere motor gaan kopen.
Als je lange snelle bochten hebt komt de aanzuigbuis bloot te liggen (ook als je tot het bovenste streepje de boel hebt gevuld!) en krijg je deze ongein:
[img:2592:1944]http://home.student.utwente.nl/p.h.dejo ... V31525.JPG[/img]
Als je dus 2:15 rijdt (en dit kan zeker op straatbanden) moet je dus erg oppassen! Ik heb nog nooit circuit gereden en direct de 1e keer ging ie al stuk: dus als je een beetje kan rijden moet je zeker oppassen!
En anderzijds: als je vaker racet, heb je aanpassingen gedaan en wat? Kunnen wij ook de boel modificeren als we een andere motor hebben :D
reken jij maar op een 2:15????
ik rij 2:08 met de 944 basic heb nog geen last gehad met de olie huishouding heb wel van andere gehoord die ook dit probleem hadden: je kan de ballans assen losgooien en de olie die daar normaal heen gaat afstoppen en de aanzuigbuis verstevigen die breekt nog weleens waardoor je motor geen olie krijgt: je zou eens kunnen informeren bij rob van kol wat de mogelijkheden zijn stuur je nog wel een pb-tje waar je hem kan vinden
- mario swart
- Tom V
Inderdaad, al blijft het een raar gebeuren. Is er een mooi veld en krijg je weer twee halve velden. Beter gaat men daar eens aan een tafel zitten..maar dat is weer niet mijn zaakmario swart schreef:Tom944 schreef:mario swart schreef: reken jij maar op een 2:15????
ik rij 2:08 met de 944 basicIk dacht al toen hij 2.15 zei: huh??
ach ja als je kijkt dat in 2006 de meeste in de 944 basic die tijden reden ben benieuwd wat de 944 supercup gaat doen

- mario swart
Tom944 schreef:Inderdaad, al blijft het een raar gebeuren. Is er een mooi veld en krijg je weer twee halve velden. Beter gaat men daar eens aan een tafel zitten..maar dat is weer niet mijn zaak ;).mario swart schreef:Tom944 schreef: :lol: Ik dacht al toen hij 2.15 zei: huh??
ach ja als je kijkt dat in 2006 de meeste in de 944 basic die tijden reden ben benieuwd wat de 944 supercup gaat doen
weet precies wat er speelt hebben ze aan hun zelf te danken als er bepaalde dingen niet waren gebeurt had ik aankomend seizoen er weer vrolijk in mee geraced
- Roel SpeedCars
-
Het quoten gaat lekker bij iedereen behalve bij Mario Swart.SpeedCars schreef:Quoten gaat lekker mannen
Lijst weer aangepast, een aantal gaarne nog even de circuitauto opgeven.
Roel.
In al zijn berichtjes was de optie 'Schakel BBCode uit in dit bericht" steeds aangevinkt. Ik heb dat overal even uitgezet.
Dus Mario je weet nu waar het aan lag.....en ik ook.

Laatst gewijzigd door Dexter op 24 dec 2007, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roel SpeedCars
Ik denk dat Mario even in zijn profiel moet kijken of BBCode wel aangevinkt staat >>
[img:521:27]http://www.speedcars.nl/quote.jpg[/img]
Hier moet dus JA aangevinkt zijn.
[img:479:67]http://www.speedcars.nl/quote1.jpg[/img]
Hier moet dus GEEN vinkje staan.
Roel.
[PS - of een Moderator wijzigt het bericht(en) van Mario even en haalt het vinkje weg bij de optie Schakel BBCode uit in dit bericht om te bekijken of het dan opgelost is
]
[img:521:27]http://www.speedcars.nl/quote.jpg[/img]
Hier moet dus JA aangevinkt zijn.
[img:479:67]http://www.speedcars.nl/quote1.jpg[/img]
Hier moet dus GEEN vinkje staan.
Roel.
[PS - of een Moderator wijzigt het bericht(en) van Mario even en haalt het vinkje weg bij de optie Schakel BBCode uit in dit bericht om te bekijken of het dan opgelost is

- Elmar
Cor Dame schreef:Elmar is er deze week ff niet, maar ik ben er zo goed als zeker van dat hij ook voor de volle 4 uur van de partij zal zijn en dan waarschijnlijk met de BMW M3.
Over enkele dagen is tie weer in de lucht.
Groeten
Cor
Cor, nemen ze jouw hier nu niet meer serieus? Ik sta nog steeds niet in de lijst voor 4 uur.
Wat een prutsers...

- Maik
- mario swart
Dexter schreef:Het quoten gaat lekker bij iedereen behalve bij Mario Swart.SpeedCars schreef:Quoten gaat lekker mannen
Lijst weer aangepast, een aantal gaarne nog even de circuitauto opgeven.
Roel.
In al zijn berichtjes staan steeds weer html fouten waardoor zijn quotes het niet doen zoals het hoort.
Werk aan de winkel voor Peter om uit te zoeken waarom dus....
heb hem door thnx