[14-02-2008] DF vrijrijden @ CPZ deel III

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 22 dec 2007, 13:03

Yups, met erbij gezegd dat we eigenlijk altijd alles door laten gaan, dus ook dagen met te weinig aanmeldingen (zoals bijv. Malmedy het afgelopen jaar twee keer), zolang het aan het eind van het jaar onder de streep maar ongeveer uitkomt. :)

Gebruikersavatar
mario swart
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 dec 2007, 23:11
Locatie: amersfoort

Bericht door mario swart » 22 dec 2007, 13:59

Andre schreef:We hopen dat de 130i cup dan klaar is met een seq 6 bak korte overbrenging en nieuwe intrax 4 weg schokbrekers en er moet nog een carbon motorkap op. Auto zal dan ca. 1130kg gaan wegen.
Ik zal er een extra recaro stoel inzetten. Zodat er mensen mee kunnen rijden 14 februari.
wat voor ronde tijden rij je met de 130i op zandvoort?

Gebruikersavatar
mario swart
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 dec 2007, 23:11
Locatie: amersfoort

Bericht door mario swart » 22 dec 2007, 14:03

zet mij er maar bij voor 4 uur met de porsche 944

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 22 dec 2007, 14:17

1.54 o.i.d.?

Alleen dan nu lichter en met korte sequentiële bak zal het wel wat harder kan dan de standaard cup auto's?

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 22 dec 2007, 18:05

SpeedCars schreef:
VLA schreef:Hoeveel zijn er minimaal nodig dan ?
Als het goed is wordt het 'break even' punt bereikt bij een aantal van 35 4 uurs rijders, alle kosten meegenomen.

Of, bij wijze van spreken, 70 twee om twee rijders of uiteraard een toereikende mix/combi van 4 uur/2om2.

Roel.
Dat gaat dus makkelijk worden gehaald gok ik.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 22 dec 2007, 18:22

Beetje moeilijk met die datum, maar zet mij er ook maar bij voor 4 uur rijden. Project moet dan maar wat later van start gaan :mrgreen:

Andre
Berichten: 11409
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 23 dec 2007, 01:10

Op nieuwe pirelli s met de 130i cup 1.54er gereden. Dit lukt echter maar 1 rondje op nieuw rubber. Dan zak je naar 55 a 56ers. Deze tijden zijn ook in de zomer gereden.

Maar ik hoop dat ik met 130i cup dre edition uitschieters heb naar 1.52 dan zou ik al heel tevreden zijn.

Wttc rijdt met 285pk 4cil 1.48 ers

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 23 dec 2007, 08:50

Die sequenciele bak alleen moet toch al goed zijn voor een 1-2 sec verbetering?

Veel van die bakken worden ook in een magnesium behuizing geleverd, dat kan soms wel een kilo of 30 schelen op een gewone bak. Een Hewland seq 6 bak zit op 30 KG terwijl zo'n standaard 6 bak vaak al aan 50-60 KG komt.

Dus ik denk dat als je uit gaat van 1140 KG voor de cupauto dat je misschien nog wel lager als die 1130 KG komt te zitten :)

Gebruikersavatar
raven14
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 feb 2007, 20:34
Locatie: Kempen, Belgie

Bericht door raven14 » 23 dec 2007, 11:54

Peter,

je kan mij ook noteren voor de volle 4 uren. Ik zal er met de Porsche 911 zijn.

Ik zie er al naar uit!

Gebruikersavatar
Roel SpeedCars
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
Locatie: Rockanje

Bericht door Roel SpeedCars » 23 dec 2007, 12:00

Je staat erbij :) lijst is weer up to date.

Roel.

Gebruikersavatar
Herman Gast
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman Gast » 23 dec 2007, 16:43

Maik schreef:
Herman Gast schreef:Graag, voor 4 uur!

Kop geflowed, scherpere nokkenas, waterinjectie, LSD :shock:
Wil ik toch wel eens voorzichtig gaan proberen 8)

Speedster EVO400 :D
Gaaf Herman, corvettes opduwen op het rechte stuk :) (in de bochten was het al geen probleem natuurlijk :wink: )
Dat zou nu een stuk beter moeten gaan :)

Ik begin komend seizoen met het aanpakken van de zwakke puntjes. Vorig jaar te weinig grip en vooral te weinig (inter-)koeling. Ik verwacht veel van de waterinjectie.

Carbondakkie erop, eens goed uitkuisen en mischien zelfs eens poetsen, scheelt ook weer de nodige kilootjes.

944 guy
Berichten: 315
Lid geworden op: 19 aug 2007, 17:26

Bericht door 944 guy » 23 dec 2007, 23:13

mario swart schreef:zet mij er maar bij voor 4 uur met de porsche 944
Reken jij maar op 2:15 als je een standaard 944 hebt.
Vraagje (en een woord van waarschuwing!): heb jij wat aan je carter gedaan? In september hebben wij een bijna-vastloper gehad door olietekort, wat een ontwerpfout schijnt te zijn bij een 944. De schade is iig al dusdanig dat we een andere motor gaan kopen.
Als je lange snelle bochten hebt komt de aanzuigbuis bloot te liggen (ook als je tot het bovenste streepje de boel hebt gevuld!) en krijg je deze ongein:
[img:2592:1944]http://home.student.utwente.nl/p.h.dejo ... V31525.JPG[/img]
Als je dus 2:15 rijdt (en dit kan zeker op straatbanden) moet je dus erg oppassen! Ik heb nog nooit circuit gereden en direct de 1e keer ging ie al stuk: dus als je een beetje kan rijden moet je zeker oppassen!
En anderzijds: als je vaker racet, heb je aanpassingen gedaan en wat? Kunnen wij ook de boel modificeren als we een andere motor hebben :D

Gebruikersavatar
mario swart
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 dec 2007, 23:11
Locatie: amersfoort

Bericht door mario swart » 23 dec 2007, 23:39

944 guy schreef:
mario swart schreef:zet mij er maar bij voor 4 uur met de porsche 944
Reken jij maar op 2:15 als je een standaard 944 hebt.
Vraagje (en een woord van waarschuwing!): heb jij wat aan je carter gedaan? In september hebben wij een bijna-vastloper gehad door olietekort, wat een ontwerpfout schijnt te zijn bij een 944. De schade is iig al dusdanig dat we een andere motor gaan kopen.
Als je lange snelle bochten hebt komt de aanzuigbuis bloot te liggen (ook als je tot het bovenste streepje de boel hebt gevuld!) en krijg je deze ongein:
[img:2592:1944]http://home.student.utwente.nl/p.h.dejo ... V31525.JPG[/img]
Als je dus 2:15 rijdt (en dit kan zeker op straatbanden) moet je dus erg oppassen! Ik heb nog nooit circuit gereden en direct de 1e keer ging ie al stuk: dus als je een beetje kan rijden moet je zeker oppassen!
En anderzijds: als je vaker racet, heb je aanpassingen gedaan en wat? Kunnen wij ook de boel modificeren als we een andere motor hebben :D

reken jij maar op een 2:15????

ik rij 2:08 met de 944 basic heb nog geen last gehad met de olie huishouding heb wel van andere gehoord die ook dit probleem hadden: je kan de ballans assen losgooien en de olie die daar normaal heen gaat afstoppen en de aanzuigbuis verstevigen die breekt nog weleens waardoor je motor geen olie krijgt: je zou eens kunnen informeren bij rob van kol wat de mogelijkheden zijn stuur je nog wel een pb-tje waar je hem kan vinden

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 23 dec 2007, 23:42

mario swart schreef: reken jij maar op een 2:15????

ik rij 2:08 met de 944 basic
:lol: Ik dacht al toen hij 2.15 zei: huh??

Gebruikersavatar
mario swart
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 dec 2007, 23:11
Locatie: amersfoort

Bericht door mario swart » 23 dec 2007, 23:49

Tom944 schreef:
mario swart schreef: reken jij maar op een 2:15????

ik rij 2:08 met de 944 basic
:lol: Ik dacht al toen hij 2.15 zei: huh??

ach ja als je kijkt dat in 2006 de meeste in de 944 basic die tijden reden ben benieuwd wat de 944 supercup gaat doen

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 23 dec 2007, 23:50

mario swart schreef:
Tom944 schreef:
mario swart schreef: reken jij maar op een 2:15????

ik rij 2:08 met de 944 basic
:lol: Ik dacht al toen hij 2.15 zei: huh??

ach ja als je kijkt dat in 2006 de meeste in de 944 basic die tijden reden ben benieuwd wat de 944 supercup gaat doen
Inderdaad, al blijft het een raar gebeuren. Is er een mooi veld en krijg je weer twee halve velden. Beter gaat men daar eens aan een tafel zitten..maar dat is weer niet mijn zaak ;).

Luco

Bericht door Luco » 23 dec 2007, 23:51

jammer dat ik dan mijn auto nog niet klaar heb :cry:
anders had ik graag meegereden
opa beetje opduwen :mrgreen:

Gebruikersavatar
mario swart
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 dec 2007, 23:11
Locatie: amersfoort

Bericht door mario swart » 23 dec 2007, 23:53

Tom944 schreef:
mario swart schreef:
Tom944 schreef: :lol: Ik dacht al toen hij 2.15 zei: huh??

ach ja als je kijkt dat in 2006 de meeste in de 944 basic die tijden reden ben benieuwd wat de 944 supercup gaat doen
Inderdaad, al blijft het een raar gebeuren. Is er een mooi veld en krijg je weer twee halve velden. Beter gaat men daar eens aan een tafel zitten..maar dat is weer niet mijn zaak ;).


weet precies wat er speelt hebben ze aan hun zelf te danken als er bepaalde dingen niet waren gebeurt had ik aankomend seizoen er weer vrolijk in mee geraced

Gebruikersavatar
Roel SpeedCars
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
Locatie: Rockanje

Bericht door Roel SpeedCars » 24 dec 2007, 01:37

Quoten gaat lekker mannen :mrgreen:

Lijst weer aangepast, een aantal gaarne nog even de circuitauto opgeven.

Roel.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 24 dec 2007, 02:09

SpeedCars schreef:Quoten gaat lekker mannen :mrgreen:

Lijst weer aangepast, een aantal gaarne nog even de circuitauto opgeven.

Roel.
Damn, ik wil me graag opgeven maar weet pas de 14e januari of het gaat lukken.

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 24 dec 2007, 08:17

SpeedCars schreef:Quoten gaat lekker mannen :mrgreen:

Lijst weer aangepast, een aantal gaarne nog even de circuitauto opgeven.

Roel.
Het quoten gaat lekker bij iedereen behalve bij Mario Swart.
In al zijn berichtjes was de optie 'Schakel BBCode uit in dit bericht" steeds aangevinkt. Ik heb dat overal even uitgezet.
Dus Mario je weet nu waar het aan lag.....en ik ook. :roll: :wink:
Laatst gewijzigd door Dexter op 24 dec 2007, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Roel SpeedCars
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
Locatie: Rockanje

Bericht door Roel SpeedCars » 24 dec 2007, 10:03

Ik denk dat Mario even in zijn profiel moet kijken of BBCode wel aangevinkt staat >>

[img:521:27]http://www.speedcars.nl/quote.jpg[/img]

Hier moet dus JA aangevinkt zijn.

______________________________________________

En dat het dus daardoor ook aangevinkt staat in de reply-box >>

[img:479:67]http://www.speedcars.nl/quote1.jpg[/img]

Hier moet dus GEEN vinkje staan.

Roel.

[PS - of een Moderator wijzigt het bericht(en) van Mario even en haalt het vinkje weg bij de optie Schakel BBCode uit in dit bericht om te bekijken of het dan opgelost is :)]

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 24 dec 2007, 10:54

Cor Dame schreef:Elmar is er deze week ff niet, maar ik ben er zo goed als zeker van dat hij ook voor de volle 4 uur van de partij zal zijn en dan waarschijnlijk met de BMW M3.
Over enkele dagen is tie weer in de lucht.


Groeten

Cor

Cor, nemen ze jouw hier nu niet meer serieus? Ik sta nog steeds niet in de lijst voor 4 uur.

Wat een prutsers... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 24 dec 2007, 11:37

Zet mij maar op de twijfellijst voor een 2+2'tje!
Het zal voor mij erg afhangen van het weer... ik MOET open rijden met de speedster als ik met helm rijdt (en dat doe ik altijd op Zandvoort) en dan heb ik even geen zin in stortbuien 8)

Gebruikersavatar
mario swart
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 dec 2007, 23:11
Locatie: amersfoort

Bericht door mario swart » 24 dec 2007, 11:41

Dexter schreef:
SpeedCars schreef:Quoten gaat lekker mannen :mrgreen:

Lijst weer aangepast, een aantal gaarne nog even de circuitauto opgeven.

Roel.
Het quoten gaat lekker bij iedereen behalve bij Mario Swart.
In al zijn berichtjes staan steeds weer html fouten waardoor zijn quotes het niet doen zoals het hoort.
Werk aan de winkel voor Peter om uit te zoeken waarom dus.... :wink:

heb hem door thnx

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten