Pagina 6 van 17

Geplaatst: 20 sep 2007, 23:12
door Stéphane
GTRene schreef:@Elmar...gaaf hoor, alleen sta ik en die snelle speedster ook een beetje lullig op :lol: we wilden net naar binnen(rond 2 min) dus al iets rustiger aan daar na een paar redelijke rondes om iets te koelen en de ingang te halen naar de paddock :wink:
@Rene: Maak je niet druk, hoor. Dat ziet iedereen die er naar kijkt ook wel ;)

Geplaatst: 20 sep 2007, 23:25
door GTRene
ik wilde wel eens een filmpje zien waar je kan zien dat de bochten ruimer worden dan ik ze gepland had :lol: dus dat je hem naar buiten ziet glijden, maar weet niet of je dat kan zien op een kamera immers dat gaat zo langzaam je hoort alleen iets gepiep zeg maar, dus weet ik niet of het echt zichtbaar is/was.
Wel erg lastig moet ik zeggen, normaal stuur je en doet je kar wat je wil, maar op een circuit met hoge belasting op de banden met toch wel een redelijk gewicht gaan de banden toch glijden, vooral de voorbanden en kun je niet meer gas geven, zelfs gas lossen om druk te krijgen helpt niet onder die omstandigheden, je kon zelfs wat extra insturen enzo, op een gegeven moment op veilgige stukken ff geprobeerd maar voorwielen kregen gewoon geen grip om scherper te sturen, dus kon de power niet gebruiken aldaar(toch maar een Artega GT of de nieuwe Farbio GTS kopen over een jaar of?? als ze betaalbaar zijn, mooi laag gewicht en snel)
Volgende keer toch gewoon de volle 4 uur als dat weer zo gaat, dan kan ik wat meer proberen, heb al wat kleine dingen geleerd :wink: nu nog wat vaker toepassen om ze als een automatischme toe te passen en je nog meer te kunnen focussen op de bocht en aansnijpunten.
Wat ik de volgende X ook wil proberen is aan het einde rechte stuk zolang mogelijk links, dan vol rem tot bijna rand bocht en dan hup stuur om naar rechts, dat zag ik Andre en Elmar ook een paar keer doen en ik denk dat dat ook goed is voor auto's die wat "zwaarder" zijn om de auto meer te kunnen zetten zodat de neus al beter staat en je wat meer kunt gassen (power naar de rear wheels) helaas was de tijd snel voorbij.

Nogmaals thx voor de mensen waar ik ff mee mocht rijden, en natuurlijk een BIG thx voor de organisatie 8)

En de volgende keer (want vergeten) moet ik ff onder de kap van Peter's auto kijken hoe dat zit, mede omdat ik zelf ook al 3 conversie's heb gehad met M5 en M3 motoren en eventueel kon kijken hoe hij dat had met ruimte en extra steunen.

Geplaatst: 20 sep 2007, 23:34
door Stéphane
@Rene: De eerste 2 uur heb ik op de baanpost gestaan tussen de Gerlach- en de Hugenholtz bocht. Daar kwam je een keer of 2 redelijk ruim uit en daar ging je auto ook wel een best wel dwars.

Gas lossen om druk op de voorwielen te krijgen is volgens mij trouwens niet echt handig in een RWD auto. Dan glijdt de achterkant eerder weg dan dat de voorwielen grip krijgen.

Geplaatst: 20 sep 2007, 23:39
door 944 guy
Stéphane schreef:@Rene: De eerste 2 uur heb ik op de baanpost gestaan tussen de Gerlach- en de Hugenholtz bocht. Daar kwam je een keer of 2 redelijk ruim uit en daar ging je auto ook wel een best wel dwars.

Gas lossen om druk op de voorwielen te krijgen is volgens mij trouwens niet echt handig in een RWD auto. Dan glijdt de achterkant eerder weg dan dat de voorwielen grip krijgen.
Da''s een beetje een dilemma he. Als je langzaam rijdt en voldoende vermogne hebt om op die manier overstuur te krijgen moet je op het gas stampen.
Is met de 944 ook vrij lastig heb ik gemerkt: hij is met constante bochtsnelheid en geen gas/rem wat onderstuurd, maar heeft eigenlijk net te weinig vermogen om de kont rond te krijgen. Het duurt even om het zo te zeggen.
Maar na verloop van tijd kreeg ik er toch een beetje handigheid in :D

Geplaatst: 20 sep 2007, 23:49
door Hielke
Maik schreef:Cool fimpje, hielke vs andre, alleen jammer dat andre je zo onsportief blokte in de Tarzan door zijn auto daar dwars over de baan te zetten hielke :wink:

Rondetijd was daar 2.09.
Supermooi filmpje Elmar. Beelden zijn strakker (minder artifacts) dan in je andere youtube filmpjes. Hoe heb je dat bereikt? Door een zwaardere MB versie naar youtube te uploaden?

@Maik, je begrijpt natuurlijk wel dat zonder die onsportieve blokkerij een 2.02 tot de mogelijkheden had behoord. Da's logisch toch? :P Volgende keer geef ik dat lelijke hangbuikzwijn gewoon even een tactisch tikje bij het uitkomen van een bocht. Dat is Andre wel gewend vanuit de 130i cup, daar kijkt ie dan vast niet van op. :lol:

Op het filmpje is ook mooi te zien welk eigen leven de auto bij het aanremmen van de Tarzan aan het leiden is. Hij schaatst door die onnauwkeurige remmen alle kanten op. Zijn die remmen echt goed dan zijn er nog vele seconden te halen. En als de eindoverbrenging een tikkie korter is dan zit de auto in de 3e versnelling bij het uitkomen van veel bochten veel mooier in z'n toeren. Ook daar valt nog het een en ander te halen. Allemaal zaken die Elmar al in z'n agenda had geschreven. Qua balans, grip, tractie en algemene wegligging is die auto al 100 punten. Daar hoeft ie helemaal niks meer aan te doen.

Heel knap dat je in de huidige configuratie een 2.04.7 kon rijden Elmar.

Geplaatst: 20 sep 2007, 23:50
door GTRene
Stéphane schreef:@Rene: De eerste 2 uur heb ik op de baanpost gestaan tussen de Gerlach- en de Hugenholtz bocht. Daar kwam je een keer of 2 redelijk ruim uit en daar ging je auto ook wel een best wel dwars.

Gas lossen om druk op de voorwielen te krijgen is volgens mij trouwens niet echt handig in een RWD auto. Dan glijdt de achterkant eerder weg dan dat de voorwielen grip krijgen.
Klopt, maar daar waar ik dat op sommige punten probeerde b.v. voorbij de Masterbocht daar kon het wel, ik verwachte ook dat de kont zou kunnen komen, maar ik reed dan al niet met veel G krachten, ja G(lij) krachten :lol: maar de kont kwam niet(teveel grip in verhouding met voor) ik heb achter die Falken FK-452 maar voor nog de Pirelli's die Hartge voor schrijft, er zit nog een goed profiel op, maar ik zou ze zeker niet weer nemen.
Heb zelfs een paar keer iets sneller ingegooid maar dan was de snelheid nog iets te groot voor de voorbanden, achter is goed, hij breekt niet snel uit of je moet wat forceren, maar voor kan ie niet aan, zelfs iets liften, sturen en wat extra gas gleed ie gewoon verder weg :wink: maar je kon wel safe zo wat proberen, op de Ring gaat het iets beter omdat je banden daar niet zo warm worden door ander soort bochten en lange afkoelstukken? maar daar zat ik weer met de snelle bocht combo's waar je de wangen/rubbers voelde(dat kon dan weer strakker zeg maar)

Geplaatst: 21 sep 2007, 00:30
door Corvette
Beter kan een trackday toch niet zijn, als je alle verhalen hebt gelezen en niet te vergeten de schitterende foto's en filmpjes die er gemaakt zijn hebt bekeken.....SUPER.

Ik heb ook nog ongeveer 1 uur filmmateriaal, maar heb dat nog nooit op het net gezet. Zal de software van mijn nieuwe camera op de PC gooien en eens proberen om dat op dit forum te krijgen. Ben benieuwd :!:

Als ik hulp nodig heb dan bel ik Elmar wel even want die is daar donders handig in.
Vanaf het moment dat ik Elmar laat passeren om hem vervolgens te filmen heb ik ook zeker een leuk stuk film. Je kunt op het filmpje van Elmar al zien dat de Volpi bijna haaks om gaat, maar dat zie je op mijn opnames helemaal goed. ( ging maar net goed )

Morgen lukt het me wellicht om ze op DF te zetten :?: :?: :?:

Vr. Gr.

Corvette

Geplaatst: 21 sep 2007, 00:50
door Dexter
Mijn plaatjes staan nu ook online: Hier klikken.....

Geplaatst: 21 sep 2007, 01:00
door Joop
Vind je het gek dat BMW rijders een slechte naam krijgen met al dat petjes-volk achter het stuur :wink: :

[img:1280:850]http://www.creativephotoart.nl/DF-CPZ-0 ... CPZ_53.jpg[/img]

Geplaatst: 21 sep 2007, 01:01
door Joop
Degene die foto's en filmpjes gemaakt hebben: Er zaten geweldige foto's en leuke video's tussen.

Volgende keer ga ik toch beter kijken/regelen of dat ik mee kan.

Geplaatst: 21 sep 2007, 01:28
door RVV
Joop kom niet aan mijn DF petje hé :wink: gek genoeg heb ik nooit petjes op alleen tijdens een DF meet :lol:

topfoto's Dex.

Geplaatst: 21 sep 2007, 02:20
door Roel SpeedCars
[img:20:30]http://www.miresici.ro/images/smilies/clap.gif[/img] schitterende filmpjes en foto's.

Roel.

Geplaatst: 21 sep 2007, 08:52
door René130i
Heel mooi dexter!

@Steven, geen idee waar je over lult. Wou je nog een stageplaats? :twisted:

Kees ik heb je wel op video. Zet ze vanavond denk ik online.

Gister alles teruggekeken en dat is echt prachtig om te zien. Vooral inboard, je ziet dan hoe fout je de lijnen zo nu en dan rijdt en dan wil je gewoon meteen weer terug om het goed te doen. :lol:

Geplaatst: 21 sep 2007, 09:21
door 944 guy
Dexter schreef:Mijn plaatjes staan nu ook online: Hier klikken.....
http://www.creativephotoart.nl/DF-CPZ-0 ... CPZ_13.htm

Moehaha!! Die drift kan ik me nog herinneren :D Die kont ging opeens zo hard naar buiten dat ik het stuur door moest geven. In alle drukte de ruitenwisser aangetikt :lol:

Geplaatst: 21 sep 2007, 09:28
door Peter Aero
Hele gave foto`s Dexter :D

Geplaatst: 21 sep 2007, 09:58
door Aad
Geweldige foto`s Dexter :D

Geplaatst: 21 sep 2007, 10:08
door Hielke
Prachtige prenten Dexter. Je had weer een "dat doen anderen niet zo snel" mooi stekkie gekozen :wink:

Geplaatst: 21 sep 2007, 10:22
door Arthur
Mooie foto's.
Ik vind zo'n Mini steeds mooier worden... maar eens ff kijken wat die krengen moeten kosten :wink:
Zien er lekker dik uit op deze foto's!

Geplaatst: 21 sep 2007, 10:46
door M@rcel
Die Elmar, trackday rijder naar mijn hart :wink:

Mooi netjes rijden en toch snel, maar geen rare risico's nemen. Naast dit soort stuurlui kan je met een gerust hart plaatsnemen.

Geplaatst: 21 sep 2007, 10:47
door René130i
Ja die mini's! 8) Mooi spul hoor. Helemaal ziek hoe laat die Works kan remmen voor tarzan :shock:

Geplaatst: 21 sep 2007, 10:48
door René130i
Marcel van Meerbeek schreef:Die Elmar, trackday rijder naar mijn hart :wink:

Mooi netjes rijden en toch snel, maar geen rare risico's nemen. Naast dit soort stuurlui kan je met een gerust hart plaatsnemen.
Moet ie wel uitkijken naar mensen die hun hand uitsteken :lol: :wink: Ging goed. Vind het ook knap hoe Elmar dat doet. Best wel rap overal langs maar wel (redelijk) verantwoord :P

Geplaatst: 21 sep 2007, 11:01
door Tom
Gave foto's Dexter!

Geplaatst: 21 sep 2007, 11:02
door RVV
Arthur schreef:Mooie foto's.
Ik vind zo'n Mini steeds mooier worden... maar eens ff kijken wat die krengen moeten kosten :wink:
Zien er lekker dik uit op deze foto's!

Je weet hoe het rijd hé :wink: Mijn zegen heb je :lol:

Geplaatst: 21 sep 2007, 11:02
door Peter Tunissen
Wat een foto's weer zeg; prachtig! :shock:

Geplaatst: 21 sep 2007, 11:09
door GTRene
Rene / Hazze schreef:
Marcel van Meerbeek schreef:Die Elmar, trackday rijder naar mijn hart :wink:

Mooi netjes rijden en toch snel, maar geen rare risico's nemen. Naast dit soort stuurlui kan je met een gerust hart plaatsnemen.
Moet ie wel uitkijken naar mensen die hun hand uitsteken :lol: :wink: Ging goed. Vind het ook knap hoe Elmar dat doet. Best wel rap overal langs maar wel (redelijk) verantwoord :P
Inderdaad, geen moment gehad van ow nu wordt het scary, de auto en de man die er controle over heeft Elmar doet het zeker goed, zo ook Andre, lekker rustig en hup gewoon vol in de drift :lol: en dan ook die snelle cooper van Hans, dat ding ligt ook als een blok, als ik mijn auto zo kon remmen en makkelijk/snel de bocht in kon sturen was ik heel wat sneller rond :wink: maar ze zijn ook redelijk voorbereid voor een circuitdag die auto's en das wel een verschil met puur voor straat gebruik, echter je baalt wel als je het verschil voelt in remmen/banden enzo :? eigenklijk wil je dat dan ook weten en net als race teams hup meteen de box in en andere remmen eronder en banden :lol: maarja, ik heb geen pitcrew en pit money, wel dromen :wink: