Foto's/video [19 september 2007] DF@CPZ deel II

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Stéphane

Bericht door Stéphane » 20 sep 2007, 23:12

GTRene schreef:@Elmar...gaaf hoor, alleen sta ik en die snelle speedster ook een beetje lullig op :lol: we wilden net naar binnen(rond 2 min) dus al iets rustiger aan daar na een paar redelijke rondes om iets te koelen en de ingang te halen naar de paddock :wink:
@Rene: Maak je niet druk, hoor. Dat ziet iedereen die er naar kijkt ook wel ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 20 sep 2007, 23:25

ik wilde wel eens een filmpje zien waar je kan zien dat de bochten ruimer worden dan ik ze gepland had :lol: dus dat je hem naar buiten ziet glijden, maar weet niet of je dat kan zien op een kamera immers dat gaat zo langzaam je hoort alleen iets gepiep zeg maar, dus weet ik niet of het echt zichtbaar is/was.
Wel erg lastig moet ik zeggen, normaal stuur je en doet je kar wat je wil, maar op een circuit met hoge belasting op de banden met toch wel een redelijk gewicht gaan de banden toch glijden, vooral de voorbanden en kun je niet meer gas geven, zelfs gas lossen om druk te krijgen helpt niet onder die omstandigheden, je kon zelfs wat extra insturen enzo, op een gegeven moment op veilgige stukken ff geprobeerd maar voorwielen kregen gewoon geen grip om scherper te sturen, dus kon de power niet gebruiken aldaar(toch maar een Artega GT of de nieuwe Farbio GTS kopen over een jaar of?? als ze betaalbaar zijn, mooi laag gewicht en snel)
Volgende keer toch gewoon de volle 4 uur als dat weer zo gaat, dan kan ik wat meer proberen, heb al wat kleine dingen geleerd :wink: nu nog wat vaker toepassen om ze als een automatischme toe te passen en je nog meer te kunnen focussen op de bocht en aansnijpunten.
Wat ik de volgende X ook wil proberen is aan het einde rechte stuk zolang mogelijk links, dan vol rem tot bijna rand bocht en dan hup stuur om naar rechts, dat zag ik Andre en Elmar ook een paar keer doen en ik denk dat dat ook goed is voor auto's die wat "zwaarder" zijn om de auto meer te kunnen zetten zodat de neus al beter staat en je wat meer kunt gassen (power naar de rear wheels) helaas was de tijd snel voorbij.

Nogmaals thx voor de mensen waar ik ff mee mocht rijden, en natuurlijk een BIG thx voor de organisatie 8)

En de volgende keer (want vergeten) moet ik ff onder de kap van Peter's auto kijken hoe dat zit, mede omdat ik zelf ook al 3 conversie's heb gehad met M5 en M3 motoren en eventueel kon kijken hoe hij dat had met ruimte en extra steunen.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 20 sep 2007, 23:34

@Rene: De eerste 2 uur heb ik op de baanpost gestaan tussen de Gerlach- en de Hugenholtz bocht. Daar kwam je een keer of 2 redelijk ruim uit en daar ging je auto ook wel een best wel dwars.

Gas lossen om druk op de voorwielen te krijgen is volgens mij trouwens niet echt handig in een RWD auto. Dan glijdt de achterkant eerder weg dan dat de voorwielen grip krijgen.

944 guy

Bericht door 944 guy » 20 sep 2007, 23:39

Stéphane schreef:@Rene: De eerste 2 uur heb ik op de baanpost gestaan tussen de Gerlach- en de Hugenholtz bocht. Daar kwam je een keer of 2 redelijk ruim uit en daar ging je auto ook wel een best wel dwars.

Gas lossen om druk op de voorwielen te krijgen is volgens mij trouwens niet echt handig in een RWD auto. Dan glijdt de achterkant eerder weg dan dat de voorwielen grip krijgen.
Da''s een beetje een dilemma he. Als je langzaam rijdt en voldoende vermogne hebt om op die manier overstuur te krijgen moet je op het gas stampen.
Is met de 944 ook vrij lastig heb ik gemerkt: hij is met constante bochtsnelheid en geen gas/rem wat onderstuurd, maar heeft eigenlijk net te weinig vermogen om de kont rond te krijgen. Het duurt even om het zo te zeggen.
Maar na verloop van tijd kreeg ik er toch een beetje handigheid in :D

Hielke

Bericht door Hielke » 20 sep 2007, 23:49

Maik schreef:Cool fimpje, hielke vs andre, alleen jammer dat andre je zo onsportief blokte in de Tarzan door zijn auto daar dwars over de baan te zetten hielke :wink:

Rondetijd was daar 2.09.
Supermooi filmpje Elmar. Beelden zijn strakker (minder artifacts) dan in je andere youtube filmpjes. Hoe heb je dat bereikt? Door een zwaardere MB versie naar youtube te uploaden?

@Maik, je begrijpt natuurlijk wel dat zonder die onsportieve blokkerij een 2.02 tot de mogelijkheden had behoord. Da's logisch toch? :P Volgende keer geef ik dat lelijke hangbuikzwijn gewoon even een tactisch tikje bij het uitkomen van een bocht. Dat is Andre wel gewend vanuit de 130i cup, daar kijkt ie dan vast niet van op. :lol:

Op het filmpje is ook mooi te zien welk eigen leven de auto bij het aanremmen van de Tarzan aan het leiden is. Hij schaatst door die onnauwkeurige remmen alle kanten op. Zijn die remmen echt goed dan zijn er nog vele seconden te halen. En als de eindoverbrenging een tikkie korter is dan zit de auto in de 3e versnelling bij het uitkomen van veel bochten veel mooier in z'n toeren. Ook daar valt nog het een en ander te halen. Allemaal zaken die Elmar al in z'n agenda had geschreven. Qua balans, grip, tractie en algemene wegligging is die auto al 100 punten. Daar hoeft ie helemaal niks meer aan te doen.

Heel knap dat je in de huidige configuratie een 2.04.7 kon rijden Elmar.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 sep 2007, 23:50

Stéphane schreef:@Rene: De eerste 2 uur heb ik op de baanpost gestaan tussen de Gerlach- en de Hugenholtz bocht. Daar kwam je een keer of 2 redelijk ruim uit en daar ging je auto ook wel een best wel dwars.

Klopt, maar daar waar ik dat op sommige punten probeerde b.v. voorbij de Masterbocht daar kon het wel, ik verwachte ook dat de kont zou kunnen komen, maar ik reed dan al niet met veel G krachten, ja G(lij) krachten :lol: maar de kont kwam niet(teveel grip in verhouding met voor) ik heb achter die Falken FK-452 maar voor nog de Pirelli's die Hartge voor schrijft, er zit nog een goed profiel op, maar ik zou ze zeker niet weer nemen.
Heb zelfs een paar keer iets sneller ingegooid maar dan was de snelheid nog iets te groot voor de voorbanden, achter is goed, hij breekt niet snel uit of je moet wat forceren, maar voor kan ie niet aan, zelfs iets liften, sturen en wat extra gas gleed ie gewoon verder weg :wink: maar je kon wel safe zo wat proberen, op de Ring gaat het iets beter omdat je banden daar niet zo warm worden door ander soort bochten en lange afkoelstukken? maar daar zat ik weer met de snelle bocht combo's waar je de wangen/rubbers voelde(dat kon dan weer strakker zeg maar)

Corvette

Bericht door Corvette » 21 sep 2007, 00:30

Beter kan een trackday toch niet zijn, als je alle verhalen hebt gelezen en niet te vergeten de schitterende foto's en filmpjes die er gemaakt zijn hebt bekeken.....SUPER.

Ik heb ook nog ongeveer 1 uur filmmateriaal, maar heb dat nog nooit op het net gezet. Zal de software van mijn nieuwe camera op de PC gooien en eens proberen om dat op dit forum te krijgen. Ben benieuwd :!:

Als ik hulp nodig heb dan bel ik Elmar wel even want die is daar donders handig in.
Vanaf het moment dat ik Elmar laat passeren om hem vervolgens te filmen heb ik ook zeker een leuk stuk film. Je kunt op het filmpje van Elmar al zien dat de Volpi bijna haaks om gaat, maar dat zie je op mijn opnames helemaal goed. ( ging maar net goed )

Morgen lukt het me wellicht om ze op DF te zetten :?: :?: :?:

Vr. Gr.

Corvette

Dexter

Bericht door Dexter » 21 sep 2007, 00:50

Mijn plaatjes staan nu ook online: Hier klikken.....

Joop

Bericht door Joop » 21 sep 2007, 01:00

Vind je het gek dat BMW rijders een slechte naam krijgen met al dat petjes-volk achter het stuur :wink: :

[img:1280:850]http://www.creativephotoart.nl/DF-CPZ-0 ... CPZ_53.jpg[/img]

Joop

Bericht door Joop » 21 sep 2007, 01:01

Degene die foto's en filmpjes gemaakt hebben: Er zaten geweldige foto's en leuke video's tussen.

Volgende keer ga ik toch beter kijken/regelen of dat ik mee kan.

RVV

Bericht door RVV » 21 sep 2007, 01:28

Joop kom niet aan mijn DF petje hé :wink: gek genoeg heb ik nooit petjes op alleen tijdens een DF meet :lol:

topfoto's Dex.

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 21 sep 2007, 02:20

[img:20:30]http://www.miresici.ro/images/smilies/clap.gif[/img] schitterende filmpjes en foto's.

Roel.

René130i

Bericht door René130i » 21 sep 2007, 08:52

Heel mooi dexter!

@Steven, geen idee waar je over lult. Wou je nog een stageplaats? :twisted:

Kees ik heb je wel op video. Zet ze vanavond denk ik online.

Gister alles teruggekeken en dat is echt prachtig om te zien. Vooral inboard, je ziet dan hoe fout je de lijnen zo nu en dan rijdt en dan wil je gewoon meteen weer terug om het goed te doen. :lol:

944 guy

Bericht door 944 guy » 21 sep 2007, 09:21

Dexter schreef:Mijn plaatjes staan nu ook online: Hier klikken.....
http://www.creativephotoart.nl/DF-CPZ-0 ... CPZ_13.htm

Moehaha!! Die drift kan ik me nog herinneren :D Die kont ging opeens zo hard naar buiten dat ik het stuur door moest geven. In alle drukte de ruitenwisser aangetikt :lol:

Peter Aero

Bericht door Peter Aero » 21 sep 2007, 09:28

Hele gave foto`s Dexter :D

Aad

Bericht door Aad » 21 sep 2007, 09:58

Geweldige foto`s Dexter :D

Hielke

Bericht door Hielke » 21 sep 2007, 10:08

Prachtige prenten Dexter. Je had weer een "dat doen anderen niet zo snel" mooi stekkie gekozen :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 sep 2007, 10:22

Mooie foto's.
Ik vind zo'n Mini steeds mooier worden... maar eens ff kijken wat die krengen moeten kosten :wink:
Zien er lekker dik uit op deze foto's!

M@rcel

Bericht door M@rcel » 21 sep 2007, 10:46

Die Elmar, trackday rijder naar mijn hart :wink:

Mooi netjes rijden en toch snel, maar geen rare risico's nemen. Naast dit soort stuurlui kan je met een gerust hart plaatsnemen.

René130i

Bericht door René130i » 21 sep 2007, 10:47

Ja die mini's! 8) Mooi spul hoor. Helemaal ziek hoe laat die Works kan remmen voor tarzan :shock:

René130i

Bericht door René130i » 21 sep 2007, 10:48

Marcel van Meerbeek schreef:Die Elmar, trackday rijder naar mijn hart :wink:

Mooi netjes rijden en toch snel, maar geen rare risico's nemen. Naast dit soort stuurlui kan je met een gerust hart plaatsnemen.
Moet ie wel uitkijken naar mensen die hun hand uitsteken :lol: :wink: Ging goed. Vind het ook knap hoe Elmar dat doet. Best wel rap overal langs maar wel (redelijk) verantwoord :P

Tom

Bericht door Tom » 21 sep 2007, 11:01

Gave foto's Dexter!

RVV

Bericht door RVV » 21 sep 2007, 11:02

Arthur schreef:Mooie foto's.
Ik vind zo'n Mini steeds mooier worden... maar eens ff kijken wat die krengen moeten kosten :wink:
Zien er lekker dik uit op deze foto's!

Je weet hoe het rijd hé :wink: Mijn zegen heb je :lol:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 sep 2007, 11:02

Wat een foto's weer zeg; prachtig! :shock:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 sep 2007, 11:09

Rene / Hazze schreef:
Marcel van Meerbeek schreef:Die Elmar, trackday rijder naar mijn hart :wink:

Moet ie wel uitkijken naar mensen die hun hand uitsteken :lol: :wink: Ging goed. Vind het ook knap hoe Elmar dat doet. Best wel rap overal langs maar wel (redelijk) verantwoord :P
Inderdaad, geen moment gehad van ow nu wordt het scary, de auto en de man die er controle over heeft Elmar doet het zeker goed, zo ook Andre, lekker rustig en hup gewoon vol in de drift :lol: en dan ook die snelle cooper van Hans, dat ding ligt ook als een blok, als ik mijn auto zo kon remmen en makkelijk/snel de bocht in kon sturen was ik heel wat sneller rond :wink: maar ze zijn ook redelijk voorbereid voor een circuitdag die auto's en das wel een verschil met puur voor straat gebruik, echter je baalt wel als je het verschil voelt in remmen/banden enzo :? eigenklijk wil je dat dan ook weten en net als race teams hup meteen de box in en andere remmen eronder en banden :lol: maarja, ik heb geen pitcrew en pit money, wel dromen :wink:

Plaats reactie