Manfred stelt zich voor (Bij Mosselman geweest 2015-08-09!)

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Manfred stelt zich voor

Bericht door Arthur » 02 mei 2009, 15:20

:thumbup:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 02 mei 2009, 15:49

Kerel zeg, wat moet jij een geduld hebben, bizar gewoon. Ik hoop echt dat je zo ver hersteld, dat je in ieder geval weer op die prachtige fiets kan gaan zitten en sturen.

Heel veel succes!

Manfred

Bericht door Manfred » 02 mei 2009, 19:28

partyondude schreef:Kerel zeg, wat moet jij een geduld hebben, bizar gewoon.
Men neme gewoon zware pijnstillers waar je erg suf van wordt, en viola. De dagen rijgen zich aaneen zonder dat je er echt erg in hebt. Maar o wee als ze na een uur of 8 uitgewerkt zijn, dan wil je eigenlijk alleen maar die arm eraf hakken. Ja, nog steeds na 10(!) maanden.

Maar ik kijk weer vooruit, dat is ook belangrijk.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 02 mei 2009, 19:35

Ik kan me enigzins voorstellen hoe je je voelt, ben in de zomer van 2006 in Kreta van een scooter gevallen, vol op m'n schouder. Ben pas 11 maanden later geopereerd en heb mogelijk door dat late tijdstip de rest van m'n leven een beperking aan m'n rechterarm, ben in bepaalde hoeken veel minder sterk. Gelukkig ben ik ook rechts :lol:

Probeer vol te houden en kracht en moed te halen uit de zaken die je nog wel kan!

Casper

Bericht door Casper » 03 mei 2009, 22:18

Krijg je eigenlijk iets van Steroïden om de zenuwen sneller te laten groeien?

Iig goed om te horen dat het de betere kant op gaat...

Manfred

Bericht door Manfred » 04 mei 2009, 07:07

Casper schreef:Krijg je eigenlijk iets van Steroïden om de zenuwen sneller te laten groeien?
Nee, die krijg ik niet. Daar heb ik de diverse artsen ook helemaal niet over gehoord. De neurochirurg waarbij ik onder behandeling ben vertelde wel dat niets het zenuw-herstel zou bespoedigen. Ze groeien of ze groeien niet. Het gaat in ieder geval erg langzaam, dat is normaal.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 jun 2009, 21:45

Hee Manfred, hoe staat het ermee?

Motor reeds verkocht?

Benieuwd naar je herstel...............................

Manfred

Bericht door Manfred » 22 jun 2009, 22:43

Tja, het herstel........

Oke, de breuk is aan het genezen. Ik mag van de arts nu binnenshuis en 's nachts de brace af. Buiten de deur wil hij dat ik de brace en sling nog gebruik want volgens hem zit de breuk nu wel vast, maar is alles nog niet stevig genoeg om te belasten. Onder begeleiding van mijn fysiotherapeut mocht ik wel vast wat gaan oefenen met max. 1 kilo aan gewichtjes. Dit om de bovenarm en schouder weer wat op kracht te brengen. Echter doet alles zoveel zeer dat we de oefeningen zonder gewichtjes doen en we komen tijdens de behandelingen niet eens aan oefenen toe, meer masseren en weer onbelast bewegen. Sinds ik de arm minder in de sling en brace draag (bovenarm-brace) is de zenuwpijn fors toegenomen en het deed al zo zeer. De hoeveelheid pijnstillers is dus maar verhoogd, loop er af en toe als een zombie bij maar zonder gaat echt niet. De onderarm en hand is nog steeds grotendeels verlamd en ik vraag me af of dat ooit nog goed gaat komen. Het is over 6 dagen trouwens precies een jaar geleden dat het gebeurde, ik merk ook dat ik er de laatste tijd weer erg veel mee bezig ben in mijn hoofd, helaas. Ik zit dus ook nog steeds thuis, ook al kan ik iets mijn arm optillen en voorzichtig iets wat weinig weegt een beetje optillen maar bewegen doet gewoon te zeer en de artsen zijn er geen voorstander van om naar de pijnpolie te gaan. Ze hopen nog steeds op herstel.

Natuurlijk probeer ik zoveel mogelijk dingen te doen die nog kunnen op dit moment en icm die pijnstillers kan ik tenminste nog iets. Gelukkig is het nou zomer met wat hogere temperaturen, dat scheelt ook. Laatst was het weer wat frisser en waaide het hard, toen leek het wel af mijn huid met een kaas-schaaf bewerkt werd!

De motor heb ik nog steeds, er is al die tijd gewoon helemaal niemand voor geweest!! Ik heb wel weer een nieuw pak met helm gekocht zoals je misschien al gelezen hebt. Ik heb nou zoiets van; al moet ik met een prothese rijden, rijden zal ik!!!!!

Sorry dat het weer een droevig verhaal is op een auto-forum maar het is gewoon de stand van zaken hier.......

Groetjes,

Manfred

Metchu

Bericht door Metchu » 22 jun 2009, 22:47

heel veel sterkte ermee manfred! wat een nasleep zeg, jeetje!

Luco

Bericht door Luco » 22 jun 2009, 22:55

Sterkte Manfred
Een collega van mij had hernia die omsloeg in cauda, dat wil zeggen dat wervels verschieten en je zenuwen kunnen afknellen of snijden.
|Die is nu herstellende.
De artsen zeiden tegen hem dat zenuwen inderdaad wel of niet groeien en als ze groeien gebeurt dit met 1 mm per dag ongeveer, dus als ze 1 meter moeten overbruggen en ze groeien/herstellen dan duurt het gewoon 3 jaar.
Alleen die pijn lijkt me niet gezond?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 jun 2009, 00:22

Heel veel sterkte Manfred!

RVV

Bericht door RVV » 23 jun 2009, 00:55

Manfred ik heb met je te doen.

allen

Bericht door allen » 23 jun 2009, 14:03

Wederom sterkte. Dat het vroeg of laat toch maar hersteld. :|

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 jun 2009, 20:36

Goed om van je te horen hoe het is, het gaat langzaam, maar het staat niet stil; das een belangerijke conclusie in deze!!
Het feit dat je weer een pak en helm ( weer lekker mooi oranje en passend bij je prachtige machine?) gekocht hebt getuigd ook van lef, moed en hoop voor de toekomst; hoop doet leven, hoop doet herstellen !!
Ook de artsen gaan uit van een nog steeds mogelijk herstel. VOLHOUDEN................

Sterkte Manfred, keep us informed !!

luco hornsveld schreef:Sterkte Manfred
Een collega van mij had hernia die omsloeg in cauda, dat wil zeggen dat wervels verschieten en je zenuwen kunnen afknellen of snijden.
|Die is nu herstellende.
De artsen zeiden tegen hem dat zenuwen inderdaad wel of niet groeien en als ze groeien gebeurt dit met 1 mm per dag ongeveer, dus als ze 1 meter moeten overbruggen en ze groeien/herstellen dan duurt het gewoon 3 jaar.
Alleen die pijn lijkt me niet gezond?
Even een kleine correctie Luco; een Cauda Equina Syndroom (CES) is niet zo zeer het verschieten van wervels als wel het in de klem raken ( door bv een hernia of een tumor) van deze zenuwvlecht m.a.g. ernstig neurologische uitval met als belangerijkste klinische verschijnselen;

1 Verlies van darm en blaas functie, m.a.w. je wordt incontinent
2 Rijbroek anesthesie, gevoelloosheid rondom het zitvlak
3 Klapvoet, je bent niet in staat de voet te heffen tijdens het lopen

Kortom een zeer ernstig neurologisch syndroom waarbij geldt dat als voornoemd punt 1 optreedt er een direct operatie indicatie is, dit binnen 24 uur daar anders een onomkeerbare schade ontstaat waardoor levenslange incontinentie dreigt................................

Maarten Godschalk

Bericht door Maarten Godschalk » 24 jun 2009, 23:01

Had nog niet eerder in dit topic gereageerd maar wel al een aantal keer gelezen. Erg indrukwekkend allemaal, en al dat wachten zal wel tergend lang aanvoelen (is het ook). Het laat weer zien dat niet alles vanzelfsprekend is.. Heel veel sterkte er mee.

ps die recente foto op de motor zou ik echt uitvergroot boven je bed hangen ;) Mooi om naar te kijken als het even tegen zit.

Manfred

Bericht door Manfred » 25 jun 2009, 07:14

Het is al mijn bureaublad op mijn 26 inch monitor, en ik kijk er dus inderdaad zeer veel naar (ook als het niet tegen zit :wink: )

Maar inderdaad, ik merk het heel duidelijk aan mezelf dat ik de laatste anderhalf jaar na die 2 ongelukken heel anders tegen bepaalde dingen aan kijk en er anders mee omga.

Metchu

Bericht door Metchu » 23 nov 2009, 11:02

Manfred, hoe gaat het nu met je?? is er vooruitgang?

Manfred

Bericht door Manfred » 24 nov 2009, 06:48

Dat is grappig, ik log net hier weer eens in om me weer eens te melden en dan is mijn voorstel-topic al weer even omhoog gehaald.

Dan over het herstel:

Ik zit dus nog steeds thuis en word zo langzamerhand echt gestoord van de altijd maar aanwezige pijn. Gisteravond ook weer, dan zit ik met mijn 40 jaar gewoon te huilen op de bank van de pijn. Natuurlijk zit er wel vooruitgang in, maar het gaat zo langzaaaaaaaaaaam. Ik kan mijn arm wel weer zelf optillen, zelfs met iets wat niet te zwaar is erin. Alleen de onderarm en hand willen gewoon niet. Die zijn nu ook zo vreselijk dun geworden, bot met wat vel erover. Begin januari gaan ze in Leiden kijken of een operatie zinvol is, als ze in ieder geval maar de pijn kunnen uitschakelen. Ik maak dus erg weinig gebruik van mijn speeltjes in de garage. Ik ben nu in huis erg veel met computers bezig, ik heb ondertussen in mijn hele huis een compleet netwerk!!

Groeten,

Manfred

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 24 nov 2009, 08:38

:( Klote om te lezen dat je nog steeds zoveel pijn hebt. Heel veel sterkte maar weer, hou hoop.

allen

Bericht door allen » 24 nov 2009, 09:04

Voor de zoveelste keer sterkte en beterschap. Je hebt het nodig!
Komt hopelijk nog een keer goed.

RVV

Bericht door RVV » 24 nov 2009, 11:53

:cry:

Metchu

Bericht door Metchu » 24 nov 2009, 12:02

Ik hoop dan maar dat de vooruitgang wat houvast biedt. Alles wat maar een beetje hoopvol en positivie toekomstvisie biedt moet voor jou aanleiding zijn om daarmee vol te houden! Nogmaals heel veel sterkte, na het ongeluk van Thommy moest ik meteen aan jou denken en was ik benieuwd of er vooruitgang is...

sterkte!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 nov 2009, 12:05

Sterkte man :!:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 24 nov 2009, 12:37

Manfred schreef:Ik ben nu in huis erg veel met computers bezig, ik heb ondertussen in mijn hele huis een compleet netwerk!!
Fijn dat je iets hebt om je op te richten! 8)

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 24 nov 2009, 13:05

Manfred schreef: Ik ben nu in huis erg veel met computers bezig, ik heb ondertussen in mijn hele huis een compleet netwerk!!
En dat is het belangrijkste.... :thumbup:
Blijf bezig met andere dingen, verzet je gedachtes...

Ik realiseer me maar al te goed hoe moeilijk dit kan zijn, juist omdat de pijn altijd aanwezig is.
Maar juist door je te focussen op andere zaken, kun je deze sores af en toe vergeten.

Maaruh, als ik thuis nu ook een netwerk wil, dan kan ik jou dus inschakelen :mrgreen:

Plaats reactie