Zo'n zelfde mondeo zat steeds te bumperkleven en wou konstant ff de strijd aan maar kon niet zien wie dr in zat.
Zelfde wagen als de jouwe????
Sloom ding dan idd

Holy hell 1650, in een A4 station ?EHA schreef:Heb net ff gekeken naar wat mijn wagen weegt, 1650 rijklaargewicht....
Echter daar ligt een 2.5 V6 Tdi in !!!
Dussuh ik heb geen enkel probleem met hernemingen.....
( vraag me wel af hoe dat dan zit bij de 1.9-tjes......iemand hier daar ervaring mee... ?? )
Vind inderdaad het gewicht icm de motor bij Ford een beetje magertjes.....
FF ter correctie :Jelmer850i schreef:Holy hell 1650, in een A4 station ?EHA schreef:Heb net ff gekeken naar wat mijn wagen weegt, 1650 rijklaargewicht....
Echter daar ligt een 2.5 V6 Tdi in !!!
Dussuh ik heb geen enkel probleem met hernemingen.....
( vraag me wel af hoe dat dan zit bij de 1.9-tjes......iemand hier daar ervaring mee... ?? )
Vind inderdaad het gewicht icm de motor bij Ford een beetje magertjes.....
Mijn M5 weegt maar een paar kilo meer... 1695....
Motor is zoooo belangrijk, daar kwam ik gisteren wel weer achter.. dagje Osnabrück.. op de autobahn. Dan komt zo'n 330i echt tot zijn recht.Arthur schreef:Afgelopen weekend naar Berlijn geweest met de Mondeo.
Reisauto prima maar wat een kutmotor zeg.
Vond ik al vanaf het begin maar ben er nu goed achter gekomen.
In NL gaat het allemaal net...
Nu dus flink wat Autobahn afgelegd... wat waardeloos zeg.
Geeft bv niet thuis onder de 1500tpm.
Je schakelt je suf in dat ding anders kom je met de "hernemingen" echt niet mee.
Wat een dood ding.
PSA rommel![]()
Topsnelheid?? Daar is de Autobahn te kort voor.
Zuinig is het kreng ook al niet.
Daar komt de 2.0TDI van VAG toch echt beter uit de bus.
Ergo: auto/koets prima, verkeerde motor![]()
FAIL
SteV6 schreef:Het ligt blijkbaar aan het gewicht Arthur, niet aan de motor. Ik kan mij herinneren dat je een andere auto met hetzelfde gewicht (en 6-cilinder) ook niets vondArthur schreef:1465kg.![]()
Stephan
Heb je ook btw gekeken of er geen vaccuumlek zit ergens bij je slangen naar je turbo? Dit kan er ook voor zorgen dat hij langzamer aanvoelt dan hoort.Marco R. schreef:Zo'n chipje werkt prima hoor. (even terugkomend op wat ik net las over chiptuning).
Een vriend van me rijdt een Focus station 1.6 diesel (dat nieuwe model), en die is er fiks wat op vooruit gegaan. Geen storingen of niks, eerste paar kilometers rustig aandoen, maar daarna prima! Ik heb er zelf in mogen rijden, en hij gaf bij alle toeren toch prima thuis, en dat voor een 1.6 dieseltje...
Hij rijdt nu gemiddeld 1:20, en als hij erop let zelfs 1:22/1:23..
Ding levert nu iets van 130/135 pk dacht ik, en had iets van 50/55Nm erbij gekregen (als ik me niet vergis).
Klopt. Ik heb een 2003 115pk TDCi, maar die loopt ongeveer net zo hard als een 407 2.0 HDiF. Netjes 210 op t klokje, en dat doet ie heel wat soepeler dan die HDI. Die laatste vind toerenmaken echt niet fijn, en vanaf 180 is het eigenlijk gewoon crisis.Andre_320d schreef:Arthur
Op het Mondeo forum zijn er overigens meer die klachten hebben over de 140Pk Tdci motor en dat deze langzamer lijkt dan de oude 130pk Tdci uit de vorige Mondeo.
Tom schreef:Laat em kaaltrekken, wat carbon spul erop en klaar is Arthur. Je moet denken in oplossingen, niet in problemen.
:shakeit: