Audi vs Volvo

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 05 jul 2007, 13:37

Heerlijk, die hokjesgeest hier soms. 8) Volvorijders zijn ouwe sokken met een hoedje, Citroënrijders zijn ex-hippies, BMW rijders zijn mafi.. ehh sportieve autorijders en Mercedes Benz rijders zijn bankdirecteuren. Maar goed dat je die 118d ipv. die C30 hebt besteld Jelmer, anders had je er ook nog een hoedje bij moeten kopen. :twisted: :wink:

Maar ik geef toe, maak me er ook wel eens schuldig aan, in hokjes denken. Als er weer eens Marokkanen negatief in het nieuws zijn bijvoorbeeld hehe. Of over agenten. Je hebt ook goeien. :)

Dick

Bericht door Dick » 05 jul 2007, 13:39

Ik heb zelf twee V40 T4's (200 pk) gereden. Waren fijne wagens. Nu rijd ik dan een Evo, is ook leuk. En natuurlijk knal ik niet als een rallyrijder maar heb er wel fun mee. Maar dat je zo'n ding koopt als statussymbool, dat geloof ik dus echt niet. Ik niet in ieder geval.

In de toekomst wil ik weer eens wat anders en kijk dan voornamelijk naar Audi en BMW. En voor mijn gevoel zijn beide merken sportief met goede kwaliteit. Wat mij dan opvalt dat ik Audi wel duurder vind t.o.v. BMW. De styling van Audi daarentegen vind ik wel aanzienlijk mooier. Dus wordt een moeilijke keuze. Ik sluit me dus aan bij een al eerder geplaatste opmerking: de verschillen zijn klein.

Vind het wel grappig te lezen hoe sommigen zich hier met een automerk vereenzelvigen. Die marketing jongen doen het goed bij beide! :D

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 jul 2007, 13:46

Ik ben auto-rij-liefhebber, da's net wat anders dan autoliefhebber(ja ook ik heb een 10 tal schaammodelletjes van auto's die ik alleen via frisia.nl zou kunnen betalen en heb 20 jaargangen Autovisie in gebruik als pleepapier)

En dan vallen een hoop merken/modellen af. Ik ben zelf nogal 'weg'van Ford's race/rallyhistorie en zelfs Renault(F1 begin '80s vooral) vind ik qua autosport mooi. Ook Honda raakt bij mij vaak een gevoelige snaar, net als Subaru(heb een GTT gehad erg lang geleden) en Mitsu met hun Evo's.

Maar Volvo's, nee, dan ben je gewoon autoliefhebber, ieder z'n meug, niks mis mee. Lekker rijden moet je bij andere dun bezaaide merken zijn.

Ik vereenzelvig me wel met rwd of met een goeie 4x4. En eventueel een Golf V GTI(net ding), maar da's de enige FWD die ik in een vlaag van verstandsverbijstering zou kunnen aanschaffen, mocht het zo uitkomen. :P

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 05 jul 2007, 14:08

En hadden we in dat andere draadje, over DF op de openbare weg, niet geconstateerd dat DF veel meer met lekker rijden dan met de auto te maken had? Zelfs in een Peauleau 1.2 kan je lol hebben. Ik vind Volvo's prima rijdende, comfortabele auto's en zie mezelf er ooit wel een aanschaffen. Ik heb een S80 T6 gereden en dat is gewoon geweldig, zo'n majesteuze auto met zoveel trekkracht. En ja, die trekkracht voel je in je stuur, maar dat hoort gewoon bij de ervaring. Lekker cruisen in een comfortabele auto met superieure stoelen, met lekker veel power onder je rechtervoet heeft echt zijn charme.

Fun zit em niet altíjd in bochten ;-)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 jul 2007, 14:14

Met een Polo 1.2 had ik lol toen ik m'n rijbewijs nog niet had Panda.

Ieder mens is anders. Doe mij dan maar een 1982er Ford Sierra of een 1979er Taunus.

'met elke auto kun je lol hebben' is een uitspraak die veel vragen oproept als je een half wagenpark hebt gereden, vind ik.

En fun hoeft ook niet in de pk's te zitten, een stadsbus heeft er 450 ofzo.

Het is een mix en die mix heeft Volvo misschien alleen met z'n 240/244GLT Turbo Toerwagens Eggenberger apparaten(mid jaren 80) voor elkaar gehad.

RVV

Bericht door RVV » 05 jul 2007, 14:54

Dinomi schreef:Rico,

Leg dan eens uit wat voor jou het grote verschil is, buiten imago, tussen BMW en de overige klootjesmerken en op welke manier jij hier gebruik van maakt?

BTW, Was jij niet diegene die zich aangemeld had op SCN, omdat hij er sterk over dacht een Impreza aan te schaffen?

Nee Dinomi het ging JUIST om imago :wink:

Maar om aan te geven stukje rijdynamiek, stuurgevoel, loskoppeling aandrijving besturing vind ik belangrijk. Daarenaast een beetje puurheid dus ook de ESP nanny's uitschakelbaar..

En wat betreft impreza.. inderdaad, altijd al een zwak voor gehad EN nog steeds, ik vind de subaru impreza MAAR ook de EVO een ijzersterk imago hebben, omdat ze roots hebben en de modellen op die roots zijn gebasseerd.. Als ik de GTT van Opa zie, denk ik toch weer fantastisch ding. Impreza verhaal heb ik als optie op een zijspoor gezet, maar dat heeft niks met imago te maken..

Dinomi, ik denk dat we dichter op 1 lijn zitten dan de discussie doet vermoeden. Imago vind ik belangrijk, een kutimago (van BMW/Impreza/EVO) vind ik onbelangrlijk geen imago vind ik kut.. Volvo heeft geen imago zeg maar :wink:

En Volvo liefhebbers blijf vooral liefhebber mijn mening over Volvo doet niks af aan je liefhebberij voor het merk.. Alleen Volvo zou wel eens wat zuiniger mogen zijn op die liefhebbers :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 jul 2007, 16:21

Draait Volvo niet goed dan?

Joop

Bericht door Joop » 05 jul 2007, 21:56

Wordt het gewoon niet eens tijd dat BMW de knoop doorhakt en Volvo inlijft binnen de BMW Group: kunnen ze gelijk dat imago eens opkrikken.... :wink:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 05 jul 2007, 22:06

BMW is ook niet echt zuinig op haar imago.
Kijk naar de 1 serie. Verder zien de huidige 3 en 7 serie er minder uit dan hun voorganger.

De 5 en 6 serie zien er wel weer top uit.
Al zijn er voor de 6 serie wel mooiere/betere opties :wink:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 06 jul 2007, 00:55

Volgens mij wordt het tijd dat we eens een groepscursus marketing gaan doen 8) !

RVV

Bericht door RVV » 06 jul 2007, 00:58

Joop schreef:Wordt het gewoon niet eens tijd dat BMW de knoop doorhakt en Volvo inlijft binnen de BMW Group: kunnen ze gelijk dat imago eens opkrikken.... :wink:
Dat gaat net zo'n drama worden als met Rover :roll:

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 06 jul 2007, 01:01

Denk dat dat reuze meevalt. In mij beleving is Rover altijd al k** geweest en Volvo's spreken heel veel behoudende mensen aan en is ook een prima product! Oud buurman van me heeft nu ook weer naar volle tevredenheid z'n 4e of 5e volvo (v70) aangeschaft. Doesn't give a damn about auto's maar vind het voor het geld een ijzersterke en comfortabele aanbieding. Ook zoiets, itt tot de tendens op DF je zou vermoeden zijn er wel degelijk mensen die zijdezachte mobielen kunnen waarderen :) . Ik ook trouwens, maar dan moet het er wel op liggen, dus geen compromisvol hok wat alles net niet is.

Joop

Bericht door Joop » 06 jul 2007, 01:03

Volvo's zijn nou niet in de eerste plaats de meest spannende DF-auto's, maar rijden voor dagelijks gebruik meer dan gemiddeld. Ik zou me er prima in kunnen vinden en ligt ook zeker in de lijn van de kwaliteit van BMW, dus waarom niet overnemen die handel?

RVV

Bericht door RVV » 06 jul 2007, 01:12

Omdat Volvo een financieel drama gaat worden voor BMW..

Volvo's zijn gewoon 80 procent fordjes ga die maar eens omturnen in 80 procent BMW'tjes.. voordat het eerste winstgevende model van de band loopt ben je 10 jaar verder..

Als die al winst opleverd, want de consument is ook niet gek natuurlijk

RWD vs FWD blijft een bottleneck.. BMW is nu eenmaal RWD.. om complete FWD modellen te gaan ontwikkelen die technisch slecht uitwisselbaar zijn ??

Er is domweg geen synergisme.

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 06 jul 2007, 02:55

Een merk zoals Volvo overnemen en verwachten dat binnen 2 of 3 jaar je er al vruchten van plukt is inderdaad een utopie, dat ben ik wel met je eens. Denk dat veel fabrikanten zich verkeken hebben op die termijn in het verleden (denk ook aan DC dat eigenlijk nu pas met modellen als de 300C een beetje beter de ontwikkelingskosten kan delen). En Volvo is als merk te klein om alles gescheiden te houden :shock: .

Naja, anders houd die beierse famile toch veel te veel geld over aan auto's bouwen :P .

Luxury brands ligt volgens mij wél anders omdat het daar om kleine aantallen gaat en die zowieso een andere aanpak nodig hebben.

Eltjo

Bericht door Eltjo » 06 jul 2007, 23:26

Alsof je een ander merk overneemt om er op de korte termijn geld op te gaan verdienen?? Probleem bij veel fusies/overnames is dat het ook op de lange termijn geen vruchten blijkt af te werpen. Maar dat geldt voor heel het bedrijfsleven.

Voor het overige, Volvo draait nu gewoon goed. Volgens mij de enige overname waar Ford echt tevreden over is aangezien ze er uiteindelijk op hebben verdiend. Of het dan verstandig is om het weg te doen, ik weet het niet. Ze kunnen er nu leuk op cashen maar ze verdienen er sowieso aan.

De overname van Rover vergelijken met de eventuele overname van Volvo is natuurlijk heel suf. De staat van het huidige Volvo is echt niet te vergelijken met die van Rover destijds.

Het FWD en RWD verhaal is wel een lastig punt. RWD Volvo's lijken me erg gaaf, maar imago- en marketingtechnisch is het geen handige keuze imho. Net als het verschil van de plaatsing van de motor, Volvo zal bijna altijd voor dwars gaan (daar hebben zij hun argumenten voor) en BMW zal bijna altijd voor lengte gaan (daar hebben zij weer hun argumenten voor).

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 06 jul 2007, 23:52

RWD en FWD hoeft geen hijkel punt te zijn. Kijk maar naar de Rover 75. Is ook bijna een E46 van onderen, en toch heeft ie FWD.

Eltjo

Bericht door Eltjo » 07 jul 2007, 08:50

Jan Visser schreef:RWD en FWD hoeft geen hijkel punt te zijn. Kijk maar naar de Rover 75. Is ook bijna een E46 van onderen, en toch heeft ie FWD.
Weet je dat zeker? Want het kostte best veel moeite (en dus geld) om de V8 uitvoeringen juist weer RWD te maken.

HSR

Bericht door HSR » 07 jul 2007, 10:39

Eltjo schreef:
Jan Visser schreef:RWD en FWD hoeft geen hijkel punt te zijn. Kijk maar naar de Rover 75. Is ook bijna een E46 van onderen, en toch heeft ie FWD.
Weet je dat zeker? Want het kostte best veel moeite (en dus geld) om de V8 uitvoeringen juist weer RWD te maken.

Dat kan misschien ook aan Rover's onkunde liggen. :D

Plaats reactie