Audi R8 achtervolgd door een 335i met idioot

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
kris

Bericht door kris » 29 jun 2007, 14:21

kris schreef:

maar ach zo'n R8 is een traag hok, kijk maar effe hoe de veyron de R8 in dit filmpje achterlaat...

http://www.youtube.com/watch?v=RTX76btGqPs

Geilste filmpje ooit

idd, en vooral de manier waarop ze het snelheidsverschil tussen een R8 en de veyron laten zien... :shock: :shock:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 29 jun 2007, 14:48

Maik schreef:Er is een verschil in op/over de limiet rijden en beheersen, ik denk dat jij dat laatste bedoelt.
Een R4 op/over de limiet rijden is niet moeilijk inderdaad, gewoon vol de bocht insturen met het gas erop: onderstuurd de bocht uit. In de GT3 kan dat ook, te hard insturen: onderstuurd de bocht uit. Maar dan op het randje rijden, met de GT3 in een hele lichte vierwieldrift de bocht doorrammen, en de R4 ook, ook al licht de snelheid 2x zo laag. Ook de wat meer ervaren rijder zal de R4 niet op het randje kunnen rijden en dezelfde tijd neer kunnen zetten daarmee op bv Midland als Andre dat kan met die R4. Iedereen die niet de tijd van Andre met de R4 haalt zou die auto dus niet beheersen.
Moraal: het is een dooddoener om te zeggen dat het onzin dat iemand een GT3/Enzo/whatever koopt omdat hij er niet uit kan halen wat erin zit...

Precies,

Doet me overigens denken aan wat mijzelf ooit eens gebeeurde. Maatje van mij deed aan motorcross. Toen we ooit eens met twee brommers over een heideveld aan het rossen waren, kon ik met mijn dik opgevoerde Honda MT5, deze jongen op zijn standaard Yamaha DT met geen mogelijkheid bijbenen. :oops:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 jun 2007, 14:49

Testrijder draagt een Seadweller dacht ik. De R8 past als een tang op een varken thuis in dat groepje, vind ik, imho.

Wachten is op m'n avatar die de Veyron het nekschot geeft wat ie verdient. :twisted:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 29 jun 2007, 14:54

Robin schreef:Testrijder draagt een Seadweller dacht ik. De R8 past als een tang op een varken thuis in dat groepje, vind ik, imho.

Wachten is op m'n avatar die de Veyron het nekschot geeft wat ie verdient. :twisted:
Qua handling en acceleratie wellicht.

Maargoed, velen vergeten dat de Veyron waarschijnlijk net zo comfortabel rijdt als een standaard 3-serie, en zo scherp als een Enzo, en voorzien is van werkelijk alle gemakken, inclusief die kut-automaat :P

Ik denk dat de Koenigsegg CCX-R meer in de richting komt van het totaal plaatje.

Robin

Bericht door Robin » 29 jun 2007, 14:55

Koenigsegg bring it on!

Scherp als een Enzo(1350kg) is een 1900kg wegende auto natuurlijk nooit, daarvoor hebben we natuurkunde gehad op school. :P 8)

Of Maranello zet de FXX op kenteken en op semislicks, ben ik ook tevreden hoor. :lol:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 29 jun 2007, 14:59

Robin schreef:Koenigsegg bring it on!

Scherp als een Enzo(1350kg) is een 1900kg wegende auto natuurlijk nooit, daarvoor hebben we natuurkunde gehad op school. :P 8)
tuurlijk, cijfers beweren anders, daarom is de Veyron ook zo goed.

Alleen uit elke test blijkt dat de Veyron een wegligging en bochtgedrag heeft waar je U tegen zegt. Tuurlijk, Enzo weegt 1350kg, maargoed, de GT3 RS weegt nog een bult minder, en zelfs die kon de Veyron met geen mogelijkheid bijhouden volgens de test van Pistonheads.

De pest is alleen dat zo'n beetje niemand de mogelijkheid heeft om even met zo'n ding te sturen.

Robin

Bericht door Robin » 29 jun 2007, 15:01

met je laatste zin eens Sander, ik wil wel eens op de Ring een 'test'zien tussen die wagens of op Hockenheim ofzo. Met 2en 'n half X zoveel pk als een GT3 een bocht uitaccellereren heb je niet zoveel voor nodig dunkt mij als een loden rechtervoet, maar ik ken 't verhaal van Pistonheads idd en ik begrijp je punt, Sander.

EDIT:Ik denk dat een Ultima GTR een GT3RS ook om de oren rijdt, dus een GT3RS is geen 'koning', maar welzeker een droomprins(es ivm heteroseksuele gedachtengoed mijnerzijds) voor ons stervelingen aan de hypothecaire zelfkant onzer samenleving. :P
Laatst gewijzigd door Robin op 29 jun 2007, 15:05, 3 keer totaal gewijzigd.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 29 jun 2007, 15:03

http://www.topgearmagazine.nl/image/wal ... 1d9d02d9f2

1018pk uit een V8. Ook al zou hij de prestaties van de Veyron niet kunnen evenaren, hij ziet er zowieso veel mooier uit, en is zeer hoogstwaarschijnlijk veel leuker/inspannender/opzwepender om mee te rijden.

Robin

Bericht door Robin » 29 jun 2007, 15:06

Leuk ding, zijn er ook opvoersetjes/uitlaatstukken leverbaar?

Op halfords.nl kon ik nog niks vinden. :P

Sander S.

Bericht door Sander S. » 29 jun 2007, 15:07

Robin schreef:met je laatste zin eens Sander, ik wil wel eens op de Ring een 'test'zien tussen die wagens of op Hockenheim ofzo. Met 2en 'n half X zoveel pk als een GT3 een bocht uitaccellereren heb je niet zoveel voor nodig dunkt mij als een loden rechtervoet, maar ik ken 't verhaal van Pistonheads idd en ik begrijp je punt, Sander.

EDIT:Ik denk dat een Ultima GTR een GT3RS ook om de oren rijdt, dus een GT3RS is geen 'koning', maar welzeker een droomprins(es ivm heteroseksuele gedachtengoed mijnerzijds) voor ons stervelingen aan de hypothecaire zelfkant onzer samenleving. :P
Ik vind dat er een grote grens tussen de GT3/F430/Enzo etc en auto's als de Ultima GTR en de Caparo zit. De eerste groep is nog redelijk lekker dagelijks te rijden. Bij de tweede groep zit je al snel met in een 6-punts gordel, in een raceoutfit met een helm op.

Robin

Bericht door Robin » 29 jun 2007, 15:10

Da's ook weer waar Sander.

Dan is de Veyron het snelste gedachtenloos op z'n staart kunnen trappende vierwielige projectiel ever produced in serie denk ik.

????

En de Renault 4 dan? LOL

Daniel

Bericht door Daniel » 29 jun 2007, 15:19

kris schreef: Geilste filmpje ooit
Zoals die Gallardo aan het begin de hoek om komt rammen :shock:
Ben geen Lambo-man maar zo in het donkergrijs is het toch wel een erg geile bak.

Verder goede post van Rico, vergelijking van 335i en R8 slaat natuurlijk nergens op, marktbenadering is totaal anders. Feit is nu eenmaal al langer dat je boven de ~60-70k excessief veel meer gaat betalen voor betrekkelijk weinig extra performance.

Een 650i met wat spulletjes is dubbel zo duur als een E92 335i, niet sneller, niet veel ruimer en rijdt ook niet beter. Maar ja, het zou wat saai worden als we allemaal 3-series gingen rijden :) Als Porsche/Aston/Maserati concurrent is de R8 volgens mij een erg goede package, maar je moet hem niet gaan vergelijken met een middenklasser met dikke motor.

kris

Bericht door kris » 29 jun 2007, 15:29

daniel,

ben ook geen lambo man, maar idd van die superleggera (die sound!) werd ik effe stil...

effe maar :)

HSR

Bericht door HSR » 29 jun 2007, 18:04

Robin schreef:Hugo, wel eens van de M1 gehoord? Ik bash niet, ik meld gewoon dingen.

Urquattro's en vooral Sportquattro's zijn wel mijn ding. Top, motor over de vooras voor de frontbumper, prima. ROFLOL.(Sportquattro blijft 1 van mijn liefdes)

Paar jaar later ofzo lelde Peugeot Audi om de oren met hun 205 Turbo 16.
Dit was in de jaren dat de E30 M3 zo ongeveer alles won wat er te winnen viel(over uitlachen gesproken. :lol: )

Nee qua weggedrag, balans is Audi inderdaad altijd goed bezig geweest. :P

R8 hoef ik niet, anderen kunnen hem de hemel in prijzen, ik vind het maar een Audi. Dan haal ik liever een S8, RS4(liever een 335i btw, lol) of A5/S5(PRACHTIGE KARREN) of een dikke A6 om bij m'n klanten aan te komen.
M1 is/was zeker wel een supercar. In die tijd had Audi helemaal geen wagen die in die klasse viel. Er was dus weinig te vergelijken

Maar Robin, zijn er eigenlijk nog merken onder de zon buiten BMW en de bekende excessen die jou kunnen bekoren?

Rebel

Bericht door Rebel » 29 jun 2007, 18:06

In de "Sportauto" van deze maand staat een uitgebreide test.
Ik vind de 8.04 nieteens zo slecht. Zeker gezien zijn concurenten.
GT3 is een andere klasse en ook niet vergelijkbaar.

Robin

Bericht door Robin » 29 jun 2007, 20:10

hugo schreef:
Robin schreef:Hugo, wel eens van de M1 gehoord? Ik bash niet, ik meld gewoon dingen.

Urquattro's en vooral Sportquattro's zijn wel mijn ding. Top, motor over de vooras voor de frontbumper, prima. ROFLOL.(Sportquattro blijft 1 van mijn liefdes)

Paar jaar later ofzo lelde Peugeot Audi om de oren met hun 205 Turbo 16.
Dit was in de jaren dat de E30 M3 zo ongeveer alles won wat er te winnen viel(over uitlachen gesproken. :lol: )

Nee qua weggedrag, balans is Audi inderdaad altijd goed bezig geweest. :P

R8 hoef ik niet, anderen kunnen hem de hemel in prijzen, ik vind het maar een Audi. Dan haal ik liever een S8, RS4(liever een 335i btw, lol) of A5/S5(PRACHTIGE KARREN) of een dikke A6 om bij m'n klanten aan te komen.
M1 is/was zeker wel een supercar. In die tijd had Audi helemaal geen wagen die in die klasse viel. Er was dus weinig te vergelijken

Maar Robin, zijn er eigenlijk nog merken onder de zon buiten BMW en de bekende excessen die jou kunnen bekoren?
To be honest, no, maar eigenlijk wel een beetje: Clio V6 PhII, nieuwe C Klasse, mits juist gemotoriseerd, en verder wat Mercedessen en AMG's(valt onder excessen denk ik?), een MX5 in welke hoedanigheid dan ook vind ik geinig, een S2000 Honda of een 350Z Nissan. Oude karren zouden zijn:E30 M3(maar niet van harte, liever een 190 2.3/5 16, dan lever ik wel wat roadholding in), mischien een Alfa 75/Spider, ook geinig ja. Jag MkII en verder wat excessen....

Nieuw:
Exige(liever wat meer power) Donkervoort, Caterham, 130i/135i, E90 M3, 997(GT3), F430, verschillende TVRs als ze nog worden gebouwd, AM V8 Vantage, Corvette Z06, Murcielago met liefst rwd, Carrera GT, Enzo vind ik niet mooi en de rest van m'n voorkeur/ afkeer van excessen ken je.Ultima, Koenigsegg, Radical, prima.Misschien een nieuwe EVO X Mitsubishi of die nieuwe Subaru, die lijken me wel wat...

En de rest van de nieuw op de markt gebrachte auto's zeggen me gewoon niet veel. Een A5/S5 kan ik wel waarderen.

De rest vind ik aardig (of) kut, en leuk voor iemand anders Hugo.

Ben jij ook ingelicht, hoe ik erover denk. :P
Laatst gewijzigd door Robin op 29 jun 2007, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 29 jun 2007, 20:13

Maar je mag gewoon ook met argumenten komen over hoe jij 't ziet en dat ik 't mis heb, hoor, ipv me te vragen waarom ik BMW en excessen alleen maar adoreer...

En er is nog geen wet of regel die bepaalt wat ik van een auto zou moeten vinden.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 30 jun 2007, 19:18

Voor minder dan een R8 zou de e92 M3 het wel bij kunnen houden/drukken. Wie gaan er ook alweer de e92 m3 bestellen hier? Beetje overzicht kwijt...

Ed vd Werken
Auto: Subaru wrx

Bericht door Ed vd Werken » 30 jun 2007, 21:04

Hallo,
0 - 200 voor de R8 16.8s / voor de 335i zo'n <20s
80-120 voor de R8 3.0s in 3 denk dat de 335i dat niet veel trager doet.
Dat vind ik zwaar tegenvalen. :cry:
Grtz Edje wrx

Rebel

Bericht door Rebel » 30 jun 2007, 21:06

Ik denk dat niemand 2 keer hoefde na te denken als hij mocht kiezen tussen een R8 of een 335i.

En juist daarom kunnen ze de Audi een stuk duurder maken.

Robin

Bericht door Robin » 30 jun 2007, 21:41

Rebel schreef:Ik denk dat niemand 2 keer hoefde na te denken als hij mocht kiezen tussen een R8 of een 335i.

En juist daarom kunnen ze de Audi een stuk duurder maken.
Inderdaad, nu je 't zegt, want dan kies je automatisch al de 335i, want een R8 is dan veel te duur voor wat ie biedt.

:twisted:

Gelukkig is je TT wel the bargain of the century met dito rijgedrag en rijbeleving, ROFLOL. :P

[img:716:316]http://www.audiforums.com/models/a2/ima ... i-A2-2.jpg[/img]

Rebel

Bericht door Rebel » 01 jul 2007, 01:55

Robby, het vergelijk ging tussen de R8 en de 335i :wink:
En niet tussen de TT en de 335i. Want die keuze heb ik al eens gemaakt.
(Meende me te herrineren dat ik voor die 64K ook een 335i kon krijgen, toch?)

Ik vind geen vergelijk om een "state of the art" auto als de R8 te vergelijken met een 3-serie coupe, ongeacht wel motor erin ligt.
De massa zal het verschil niet zien eens zien tussen het instapmodel van de 3-coupe en de 335i coupe....

Ik zou dagelijks meer fun beleven aan het rijden in een R8, dan die paar keer per jaar dat jij dwars kan gaan op trackday's.

Hoeveel sneller is de 335i dan de R8 op de Ring?

Metchu

Bericht door Metchu » 01 jul 2007, 06:04

kris schreef:kris schreef:

maar ach zo'n R8 is een traag hok, kijk maar effe hoe de veyron de R8 in dit filmpje achterlaat...

http://www.youtube.com/watch?v=RTX76btGqPs

Geilste filmpje ooit

idd, en vooral de manier waarop ze het snelheidsverschil tussen een R8 en de veyron laten zien... :shock: :shock:
offtopic:
inderdaad echt een superfilmpje zeg!

Robin

Bericht door Robin » 01 jul 2007, 10:25

Ga nog ff een R8 verdedigen, Rob. :P

De R8 is dé sportwagen van Audi met z'n kwaliteiten en z'n prijskaartje en een 335i is een in massa geproduceerde sportieve normale kar die door z'n layout blijkbaar the world's best all-around car genoemd kan worden. En ze zijn niet vergelijkbaar theoretisch maar worden dat wel in tests en op het internet. En dan blijkt dat de R8 toch echt heel erg mooi fantastisch en duur is en de 335i een lelijk ding die best erg snel is, maar voor de centen gewoon the bargain of the century, maar dat boeit niet, want poen zat, theoretische polls, toch, dus is de R8 DE kar, de duurste 'wint 't altijd' in de polls.

In de praktijk kijk je naar andere dingen en dan stond er een E90 M3, Z06 of een 997GT3 op de stoep, I know ze halen 't niet bij de R8, da's waar, maar laat mij maar even... :P
Rebel schreef:

Hoeveel sneller is de 335i dan de R8 op de Ring?
Hang van de bestuurder af, Rebel. 8) :lol:

RVV

Bericht door RVV » 01 jul 2007, 10:39

Robin lees dit nog ff.. ik kies ook toch ook maar de 335i :lol:
Thoughts on the new M3 from an RS4 owner.

--------------------------------------------------------------------------------

Well, I used to have an E46 M3 PY/Y SMG. Had a few other cars in between (Alfa Romeo GT 2.0 - Big MEH! and a BMW 130i MSport - Very Niiice! I Liiiike!)

Now have an RS4 as my company car (no downpayment for me, only lease payments). Now I am a big BMW fan but also open mided about ALL carmakers, I would consider owning ANY car if it is good enough for me.

So thoughts on the "mighty" RS4 compared to the next/E46 M3s.

It doesn't "feel" that fast. I am used to fast cars, have driven an absolute tons of them including a Ferrari 599GTB and 430 in Fiorano, Morgan Aero 8, 997 TT etc. The drivetrain loss + huge weight make this car feel somewhat underpowred for it's stats. You have to absolutely VIOLATE it to go as fast as magazines suggest. My father tried it and remarked how my old M3 felt faster.

It is NOT a sports car. It sure has a lot of grip though, although it should, with those huge tires and a wide stance. Forget about using it as a track car, you will spend enough money in tires/fuel/oil/repairs to be able to buy a Lotus Elise in the first place. You REALLY have to hustle this car to get good performance out of it.

It has crap steering. Like a first gen Playstation force feedback steering wheel. Sure it is HEAVY when going fast, but has ZERO feed back about what the front wheels are up to. Taking a corner at 20miles per hour or 70 feels no different. At parking speeds the steering is Buick light, then suddenly loads up after 5MPH, very unnatural. Hydrolic racks still rule people and that's why M uses them for it's vehicles.

It's not fun. An blind retarded baboon can go fast in this car. It does not flatter a good driver. It's a little like being a TGV (ultra high speed train) conductor, all you have are brakes and gas, the rest is on rails. Same with the RS4. I found it to be VERY neutral in corners, that is to say that if it wasn't for the massive tires, it would have understeered badly, and it still does in tighter corners.
Also in day to day driving it fels like a regular A4, the engine has dissapointing low down thrust and thus feels like a 3.2 A4 90% of the time.

It's WAYYYY overhyped. RS4 is brilliant... For an Audi. I think this has caught many journalists off guard. It is so much better then anything else with four rings that they either had to lower the scores for ALL Audis, or score the RS4 higher.

The sound is average. Some said it sounds like god snoring... For me it's just snore...... RS4 can't make it's mind up as to what it wants to sound like, American muscle or Euro high tech wail. In the end it sounds like a neutered American muscle car. Also it has a very even pitch when revved, which made me shift way before the redline on many occasions. Also below 4000 rpm it sounds like a loud washing machine or a blender.

The engine is not that special despite the impressive stats. It REALLY needs to be thrashed to get anything out of it, which is at odds with it's lazy V8 rumble. The throttle response is ok, but well below the old M3 or my old regular BMW 130i. Also the sports button in my car seems to be broken, it makes NO discernible difference as to power delivery or sound.

Interior while being of good quality is VERY dated, looks like something out of the mid 90's. Leather is just average and my driver's door panel makes an annoying clickety sound.

Positives. Brakes. M division should be tared and feathered for their pathetic brakes. I mean power wise they are fine, but don't last more then a lap. RS4 has Lambo Gallardo brakes and they are fantastic, really user friendly and massive performance. However the RS4 is a bit unstable under heavy braking.

Looks, I love the new 3er coupe, but hate the ****-y body kit of the new M, really dissapointed. Also the colour selection for interior/exterior is abysmal. Where is yellow? proper red, not some muddy/reddish color,a blue color that is not already available on many other cars and that looks like some regular blues that BMW is offering? Interior... what the heck are those colors? Where is red/cinammon/blue/yellow? Also regular CF instead of the leather S&M imitation might be nice also. BMW can also offer a more agressive seat in the new M. In Europe all RS4s come standard with the bucket seats.

So I think the new M3 has a few advantages. It would offer a more exciting package for day to day use. It would be better to drive and have a better engine. Also the price would be a tad lower. The RS5 in turn would be more expensive then the current RS4.

So the RS4 is an answer to a question nobody asked "can we take a compromised platform and make it post impressive numbers in a magazine."
This is a car designed to shine while driving at 8/10ths at 3AM on a rainy winter night. Below that it's boring and it's still boring on track.
I am definetly waiting for the new M3, my lease runs out in 2 years, hopefully I would be able to dump (pun intended) the RS4 earlier. However I am not convinced by the new M... So I will see. Maybe buy a Lotus Exige for the week-ends/track days and a Renault Sport Megane R26 F1 edition for everyday use.

--------------------------------------------------------------------------------
Last edited by RussianM3_dude : Mon, Jun-25-2007 at 12:44:49 PM.

Plaats reactie