Ja klopt als particulier idd.Bombadil schreef: 07 jan 2026, 10:14 ik neem aan dat je de auto als particulier hebt, niet op de zaak? Dan is het nu vervallen van de BTW-aftrekbaarheid wel lastig. Hebben ze geen hele mooie winterset?
Verder fraaiewagen hoor, gelukkig niet saai grijs. Bijrijdersscherm is een concept waar ik nog wel aan moet wennen.
Audi A5 Avant e-hybrid Competition
- sitechris
- Auto: Audi A5 Avant e-hybrid 270 kW
Re: Audi A5 Avant e-hybrid Competition
-
Onlinetomgtr
Ik ben zelf niet zo’n harde onderhandelaar maar ik zou in dit geval toch echt alleen een deal accepteren waarover ik jaren later nog kan grinniken of ze mochten inderdaad gewoon een nieuwe leveren zoals afgesproken.
- Knot
Ik heb dat ook aangevinkt in de app dat spiegels meegaan maar weet nog niet zeker of ik vooraf de knop in de deur dan op spiegel verwarming moet laten staan.
- sitechris
Tnx, zal er eens naar kijken.
- Knot
Had ooit een meid voor een Cisco voip centrale die zei “wat moet ik doen dat je mijn offerte tekent en niet die van Avaya”tomgtr schreef: 07 jan 2026, 10:55 Ik ben zelf niet zo’n harde onderhandelaar maar ik zou in dit geval toch echt alleen een deal accepteren waarover ik jaren later nog kan grinniken of ze mochten inderdaad gewoon een nieuwe leveren zoals afgesproken.
-
Martin*
Volgens mij is alleen dit de oplossing voor jou. Bij een deal met schadevergoeding houd je altijd de gedachte of dit wel genoeg was en gaat dat niet meer uit je hoofd en heb je geen plezier meer aan je auto.sitechris schreef: 07 jan 2026, 07:35 Ik vind de optie dat dealer een exact zelfde 2026 besteld en dat we bij levering omruilen (ik een 2026 model, dealer een demo) een hele goede suggestie. Die doet recht aan de ontstane situatie. De rest blijft altijd voer voor discussie of levert mij gedoe op.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Ik heb ook eens iets soortgelijks gehad. Destijds een Fiat Grande Punto nieuw besteld in 2008, met full options dus ook climate control. Na maanden wachten kon ik hem ophalen, mijn eerste nieuwe auto. Ik stap in bij de dealer en zag gelijk: dit klopt niet. Handmatig bediende airco. De verkoper wist ook niet goed wat hij ermee aan moest maar ik kreeg hem wel mee. Het was duidelijk een fout van de dealer.sitechris schreef: 07 jan 2026, 07:35 Ik vind de optie dat dealer een exact zelfde 2026 besteld en dat we bij levering omruilen (ik een 2026 model, dealer een demo) een hele goede suggestie. Die doet recht aan de ontstane situatie. De rest blijft altijd voer voor discussie of levert mij gedoe op.
Ze hebben vlak daarna een weer een nieuwe auto besteld met wel de goede uitrusting (en inmiddels ook met een sterker motorblok, meevallertje voor mij). Ik heb een maand of 3 in de 'verkeerde' gereden en deze toen gratis omgewisseld voor de juiste.
Dit is destijds dus keurig opgelost en is ook de enige echt juiste oplossing.
-
AnthonyR
Soms wordt de oorspronkelijke factuur dan gecrediteerd (zou kunnen als de BTW nog niet is afgedragen natuurlijk) en zou dan snel moeten.Bombadil schreef: 07 jan 2026, 10:14 ik neem aan dat je de auto als particulier hebt, niet op de zaak? Dan is het nu vervallen van de BTW-aftrekbaarheid wel lastig. Hebben ze geen hele mooie winterset?
Verder fraaiewagen hoor, gelukkig niet saai grijs. Bijrijdersscherm is een concept waar ik nog wel aan moet wennen.
Bij de A3 is het een schuifje bij "Comfort-klimaatregeling " aanzetten. In menu "Klimaatregeling" in de app.sitechris schreef: 06 jan 2026, 21:51 en bij voorverwarmen auto moet ik nog even uitvogelen hoe ik stoelen, spiegels en stuur ook vast verwarm.
- Rogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
sitechris schreef: 06 jan 2026, 21:00 Eerste bericht van dealer gisteren gekregen. Gaven fout toe, menselijke vergissing. Initieel - voor ondertekenen contract - hadden we gesproken over registratie in 2025, maar dat was voor mij een breekpunt en dus hebben we dat aangepast in de offerte. Ze zijn alleen vergeten om de auto te verwijderen van de lijst voor registratie december ivm bijtelling/bpm/premies. Dus op de administratie is deze op de stapel meegenomen. Dat is er misgegaan volgens dealer. Of dat klopt? Zullen we nooit weten, maar gezien de goede relatie met de dealer moet ik daar maar even van uitgaan. Heel eerlijk, voor mij is dit minder relevant. Feit is dat het misgegaan is en dat ik daarvoor gecompenseerd moet worden. Fouten maken mag, als je ze maar hersteld. Ze komen later deze week met een voorstel.
Ik heb inmiddels mijn huiswerk gedaan en een aantal contacten in mijn automotive netwerk benaderd. Heb dus een goed beeld gekregen van een realistische schadevergoeding. Die houd ik overigens voor mezelf omdat ik het discussiëren over wat wel en niet terecht is (zoveel verschillende meningen) ook wel weer energie kost. Ik weet wat ik wil en als ik dat krijg dan gaat hier een hele grote strik omheen.
Overigens had ik de auto niet geaccepteerd als ik dit bij aflevering geweten had. Maar inleveren van de auto nu heeft niet mijn voorkeur, dus laten we hopen dat het een acceptabel voorstel gaat worden en ik niet het ontbindingstraject hoef op te starten (inc rechtsbijstand). Ik zit echt niet te wachten op dit soort gedoe maar als het moet dan moet het.
Lijkt me toch een beetje l*lkoek, gebruikelijk gaat een nieuwe auto die besteld is voor een klant altijd direct op naam van de eindgebruiker. Nu is er bewust op het bedrijf geregistreerd, dit zou ook als je niet aan het modeljaar vastzit een ongebruikelijke manier zijn van tenaamstellen.
-
OnlineBimmer M
- Auto: Een paar BMW's
Veel plezier met je aanwinst!
Wanneer kunnen we de 100-200 km/u tijd verwachten?
Wanneer kunnen we de 100-200 km/u tijd verwachten?
- sitechris
haha gaat nog wel even duren #inrijden #sneeuw
-
OnlineSlowCo
200 naar 0 is nu veel spannender om te testen 
-
Onlinetomgtr
Dit!!Rogerb schreef: 07 jan 2026, 18:22sitechris schreef: 06 jan 2026, 21:00 Eerste bericht van dealer gisteren gekregen. Gaven fout toe, menselijke vergissing. Initieel - voor ondertekenen contract - hadden we gesproken over registratie in 2025, maar dat was voor mij een breekpunt en dus hebben we dat aangepast in de offerte. Ze zijn alleen vergeten om de auto te verwijderen van de lijst voor registratie december ivm bijtelling/bpm/premies. Dus op de administratie is deze op de stapel meegenomen. Dat is er misgegaan volgens dealer. Of dat klopt? Zullen we nooit weten, maar gezien de goede relatie met de dealer moet ik daar maar even van uitgaan. Heel eerlijk, voor mij is dit minder relevant. Feit is dat het misgegaan is en dat ik daarvoor gecompenseerd moet worden. Fouten maken mag, als je ze maar hersteld. Ze komen later deze week met een voorstel.
Ik heb inmiddels mijn huiswerk gedaan en een aantal contacten in mijn automotive netwerk benaderd. Heb dus een goed beeld gekregen van een realistische schadevergoeding. Die houd ik overigens voor mezelf omdat ik het discussiëren over wat wel en niet terecht is (zoveel verschillende meningen) ook wel weer energie kost. Ik weet wat ik wil en als ik dat krijg dan gaat hier een hele grote strik omheen.
Overigens had ik de auto niet geaccepteerd als ik dit bij aflevering geweten had. Maar inleveren van de auto nu heeft niet mijn voorkeur, dus laten we hopen dat het een acceptabel voorstel gaat worden en ik niet het ontbindingstraject hoef op te starten (inc rechtsbijstand). Ik zit echt niet te wachten op dit soort gedoe maar als het moet dan moet het.
Lijkt me toch een beetje l*lkoek, gebruikelijk gaat een nieuwe auto die besteld is voor een klant altijd direct op naam van de eindgebruiker. Nu is er bewust op het bedrijf geregistreerd, dit zou ook als je niet aan het modeljaar vastzit een ongebruikelijke manier zijn van tenaamstellen.
- Knot
Vaak zetten ze hem pas een paar uur voor aflevering op naam.
Tot zover de goede relatie met de dealer
Tot zover de goede relatie met de dealer
- Thomasss
- Auto: Bakfiets!
Ik heb dit als verkoper ook jarenlang gehad, het lijstje met 'deze willen we eigenlijk nog even op naam hebben'. Ze zijn je alleen even vergeten te bellen voor overleg. Zuur.
- Rolf205
Is serieus inrijden nog echt nodig tegenwoordig? Met de huidige precisie van de onderdelen hoeft het toch niet zo lang meer in te slijten?
Gaat er echt iets mis als je na 500km olie wisselt en dan gewoon gaat?
- sitechris
Ik ga niet na 500 km oliewisselen hoor. Maar uit gewoonte doe ik gewoon eerste 1500 rustig aan. Niet dat de omstandigheden er nu naar zijn 
- Knot
Vroeger (of M modellen nog een hele tijd) was het 2000km met opbouwende toerengrens. Ik doe het ook uit gewoonte hoor, zeker de eerste 500km half gas en laatste 2000 toeren laten voor wat het is, daarna opbouwen bij bij 1000km warmrijden en gas erop. Kan geen kwaad en ook remmen, wiellagers etc moet allemaal inlopen.
- JWdrive
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Heel benieuwd wat hun aanbod gaat zijn. Audi kennende zal dit wel een wintersetje/dakdragers of gratis eerste beurt zijn. Wat dan weer mijlenver van jouw verwachting ligt.
-
OnlineWimo
JWdrive schreef: 08 jan 2026, 09:51 Heel benieuwd wat hun aanbod gaat zijn. Audi kennende zal dit wel een wintersetje/dakdragers of gratis eerste beurt zijn. Wat dan weer mijlenver van jouw verwachting ligt.
- Rolf205
IMHO is die eerste oliewissel juist het belangrijkste van het inrijden, dat je niet met slijpsel in je olie blijft rond rijden. 500 of 1500 zal niet veel verschil maken; 20/30k met de eerste olie zou mij niet lekker zitten. Maar ieder z'n eigen mening...sitechris schreef: 08 jan 2026, 09:11 Ik ga niet na 500 km oliewisselen hoor. Maar uit gewoonte doe ik gewoon eerste 1500 rustig aan. Niet dat de omstandigheden er nu naar zijn![]()
Remschijven, wiellagers heb ik nog nooit 1500km over gedaan om die in te rijden...
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Slijpsel in een nieuwe auto? Is dat een patroon?
- Rolf205
Dat is toch waarom je inrijdt; de boel op elkaar laten inslijten?
- Knot
Dat is wel waarom bij performance modellen na 2000km de oliën gewisseld worden inderdaad.
- Elise
Dat ze er de tijd voor willen nemen is een psychologisch spelletje wat ze met je spelen, houd daar rekening mee.
Ik zou de "ik heb een goede relatie met dealer" gedachte even laten voor wat het is en aandringen op een snel akkoord/oplossing.
Als het mij was overkomen had ik hem na constatering van het feit direct bij de dealer geparkeerd en er geen meter meer in gereden, eerst een overeenkomt over hoe e.e.a. wordt opgelost.
Laatst gewijzigd door Elise op 08 jan 2026, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.