Assetto Corsa EVO

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Assetto Corsa EVO

Bericht door Robin » 11 dec 2025, 15:54

Terwijl Heusinkveld niet meteen totaal enthousiast is over 0.4 (en met z'n mathematische analyses betr FFB etc snap ik 'm wel als-ondubbelzinnig- simrace physics etc goeroe);
Hij vindt bijv dat de beslickede F40 LM over de limiet soms houdbaar is en soms wispelturig is en totaal door/wegslaat. Ben ik ten dele met 'm eens, maar ligt tóch IMHO aan je eigen gasvoet(uit mijn ervaring nu na tig laps Imola en de LM beter hebben leren kennen)
Niels vindt dat dat ook 't geval is bij de CSL. Dat vind ik 100% niet.

Ook vindt hij dat de ACE LM geen voorwielen kan blokkeren. Dat lukt mij zeer eenvoudig(op green asphalt en banden warm of koud geen 'probleem' ) Dus is 't een beetje 'each to their own' .

Ook een klaagzang op de NSX en de FFB damping etc etc
Een comment ergens: 'Ja in real life kan 'n F40 gewoon gedrift worden, zie Chris Harris'
^Dat was een straat F40(geen LM) op semis. Een F40LM op slicks driften? Het kán , maar 't is een deathwish denk ik:)
Als iemand een real life video heeft houd ik me aanbevolen! :D :df:

Maar!...... dan zie ik deze video en vooral de beleving/bevindingen van Jimmy(tot aan het zwart painten van de LM wielen aan toe, idem bij mij lol, nouja donkergrijs bij mij) staan 100% op mijn niveau. 100%. De drivability/toegankelijkheid van de NSX, hoe de banden werken, gripslip, abruptheid of smeuiige transitie.

Kijk de video zelf en luister ook vooral goed in het eerste deel. Totaal mijn punt/idee:

Robin

Bericht door Robin » 12 dec 2025, 06:44

Deze vriendelijke gast werkt bij UPS en 'hates his job' ongeveer(zegt hij zelf) maar heeft me toch 'n rig en kan zeker 'n pot (sim)sturen. Vaak is 't ACR, maar dit keer de F40 LM:

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 12 dec 2025, 14:56

Is ook een oud rally-coureur. ;)
Steliyan Chepilevski.

Robin

Bericht door Robin » 13 dec 2025, 11:32

OK! Wist ik niet^

Anyway, voor degenen die wel eens online ACE willen doen, ik zit wel eens in een open Nordschleife Tourist server met 'alle autootjes' zonder pw en lock. Zelf een server opzetten is nogal gedoe aldus Andre.

https://www.overtake.gg/news/guide-how- ... -evo.3962/

1) Ensure Assetto Corsa EVO is installed on your PC
2) Do not open Assetto Corsa EVO
3) Go to acevo.gg and sign in to your account
4) Find a race in which you want to compete
5) Register for the correct time slot and wait for the server to open
6) Click the 'Join Server' button and wait for the game to boot up

Plaats reactie