Als je wat instelbaars wil, volgens mij staat er een bijna nieuwe set nitrons op lotusforum.be te koop.
Kan je wat geld schelen.
Persoonlijk zou ik kijken naar Quantum maar wie ben ik

Als ik geld genoeg had kocht ik aftermarket Ohlins 2 way adjustable met stevige binnen diameter. De std fabriek af Ohlins doet te kort.
Dat geld had ik niet er voor over als amateur dus verdiept in Nitron, Wilbers, Quantum en de nieuwe Gaz monotubes.
Intrax : Heb ik gewoon niks mee.
Nitron : Ik vond de service alles behalve geweldig. Heb onderdelen moeten regelen via Elise shop, waar ik Yvo ook hartelijk voor heb bedankt. Via telefoon liep het gesprek stroef met Nitron en via mail no reply. Daarnaast waren de schokdempers onder de S1 niet in geweldige staat ( dempers zelf )
Wilbers : Altijd goed contact gehad met HK suspension voor mijn motorfiets en die van klanten/vrienden/etc. Maar toch kon ik geen schokdemper kopen met zo weinig ontwikkelings achtergrond als de 3 grote merken voor de Elise/Exige ( Nitron / Quantum / Gaz )
Voordeel was wel dat de eenweg later ombouwbaar is naar 2 weg en een plus is natuurlijk de NL service.
Gaz : Oude spul was bedenkelijk volgens vele, geweldig budget optie volgens andere. De nieuwe Gaz monotube die uit is gekomen heb ik sterk overwogen, zeker na wat mails met rijders uit de Elise Thropy. Toch kon ik mezelf er niet toe zetten, verleden/prijs/etc. Misschien dom, who knows.
Quantum : Bekende naam, heel veel ontwikkelings werk, veruit de meeste droop travel, in de time attack series en in Australische race klasses word er serieus hard mee gereden. Een van de rijders uit de Australische race klasse rijd met 2 weg op circuit en 1 weg op straat, is toch wel zeer enthousiast erover.
Diverse Ohlins/Nitrons mannen zijn overgestapt op Quantum.
Gekeken naar de bouwkwaliteit vond ik dat Quantum een aantal dingen beter had gemaakt als andere fabrikanten. Ik baalde ervan dat ze niet in NL te servicen zijn maar de verdeler ( elise parts ) heb ik toch goede garantie ervaringen mee dus dat stelde wel gerust.
Kleine indruk van de hoeveelheid "droop travel"
http://vimeo.com/38482904
hier, is nog blauw ook, beetje er nog af en...Alexsti schreef:Nog niet , ben zoekende....
Tja, dat moet ook gebeuren!Alexsti schreef:klopt , ik was degene die de auto's de baan opliet einde van de pitsstraat en de rest regelde daar.
Gebruikers op dit forum: KoenM en 2 gasten