Driving fun car 2007 AWARD

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Welke auto de Driving-fun 2007 AWARD?

Alpina 3.4 Z4 Roadster - Femme
3
3%
Audi RS4 B5 - MarcRS4/René Haze
4
4%
Audi S8 - Hans
2
2%
BMW e30 M3 276pk kronenburg tuning -Michel Pol
21
20%
BMW e46 M3 en M3 CS - Rico/Pieter///M3/Nick Laarman
8
8%
BMW e46 M3 compressor 500pk - Albert Snippe
2
2%
BMW e39 M5 -Fasteddie/Leonard
0
Geen stemmen
BMW e60 M5 - E60 M5/Richard van den Bos
8
8%
BMW M6 - M bitious
7
7%
BMW Z3 M coupe -Flatline/Tomassen
3
3%
Corvette Z06 - Cor Dame/HANZ06/Harry Dijkstra
13
13%
Dodge Viper - Elmar
0
Geen stemmen
Dodge Viper GTS - Harry Bootsma
0
Geen stemmen
Hartge Z3 coupe 5.0 V8 430pk - GTRene
13
13%
Mitsubishi EVO 8,5 RS MR-Markk
2
2%
Pontiac GTO 6.0 compressor 600pk (tegenhanger van de Holden Monaro) - FastGTO
7
7%
Porsche 911-993 biturbo - Chris lbr
5
5%
Porsche 911 Turbo '87 - Paul Broere
0
Geen stemmen
RUF/Porsche 930 btr - Chuddy
3
3%
Subaru Impreza STI 380pk - Partyondude
3
3%

Totaal aantal stemmen: 104

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 mar 2007, 13:54

Marc RS4 schreef:Robin, waarom zeg je dat de techniek niet helemaal meer van deze tijd is als je ziet dat BMW nu de Bi-turbo weer van stal haalt?

Natuurlijk zullen de 5 jaar ontikkeling wel te zien zijn maar het principe staat er.
De motortechniek lijkt wat op elkaar, maar zonder turbogat /direct injection. Zuinig en snel. Ik doelde meer op 't onderstel etc. De nieuwe is daarin wat verder begreep ik.

Maar boeie. Ik zie nu weer:Kom je aan de auto, kom je aan de eigenaar. Geldt /gold voor mij al eeuwen, heb ik ook. Jullie ook. Stelt me weer gerust. :P

Wel de ene auto afzeiken/niet erbij willen en als je eigen kar 'afgezeken' wordt is 't forum te klein, LOL.

Heb ik ook hoor. :P

Maik

Bericht door Maik » 15 mar 2007, 13:57

*ziet weer een fijne discussie ontstaan*

RS4 of een 335i... ik denk dat ik voor de 335i zou gaan, maar dan wel de coupe aub :wink:
Een standaard RS4 zal net zo snel zijn als een standaard 335i, ga ze alletwee chippen en het is nog steeds lood om oud ijzer...

Robin

Bericht door Robin » 15 mar 2007, 14:00

Maik schreef:*ziet weer een fijne discussie ontstaan*

RS4 of een 335i... ik denk dat ik voor de 335i zou gaan, maar dan wel de coupe aub :wink:
Een standaard RS4 zal net zo snel zijn als een standaard 335i, ga ze alletwee chippen en het is nog steeds lood om oud ijzer...
Anyway. Jouw Speedster HAD HIER TUSSEN MOETEN STAAN, niet mijn hok of die van Dre. Ik weet hoeveel fun een Speedster geeft.Alledaagse bruikbaarheid is minder.Maar 't ding geeft meer fun dan een nieuwere 911 oid.Maar er staat OPEL op he....

FWIW. :P
Laatst gewijzigd door Robin op 15 mar 2007, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 15 mar 2007, 14:01

Vin beide (335i en RS4) mooi.

RS4 is meer sporty bedoeld en de 335 meer voor luce cruisen.

Maik

Bericht door Maik » 15 mar 2007, 14:04

Ach, toen ik de lijst voor het eerst zag heb ik Rico natuurlijk ook even een longhoest verwenst, maar ik kom dan altijd weer snel bij mijn rationele positieven :P
Een opel in een exclusieve D-F oscar lijst? Nèèèèhhhh :wink:

(Dan had trouwens wel de speedster van Gerard erin moeten staan, 250pk op 850kg is wat indrukwekkender dan mijn 150 pony's :wink: )

Andre

Bericht door Andre » 15 mar 2007, 14:31

Een RS4 of 335i mot ze beide niet.

RS4 is een fwd met achterwiel ondersteuning.
335i is freude am varen.

Maik

Bericht door Maik » 15 mar 2007, 14:39

Maar het vaart wel lekker naar zuid frankrijk :)

Adwo

Zuurpruimen

Bericht door Adwo » 15 mar 2007, 14:57

Graag wil ik mijn bewondering uitspreken voor de moderators... Er zitten een aantal mensen zo ongelooflijk te zuigen en te zeuren, ook weer een klasse apart..

Knap dat de moderators blijven ingaan op de (flauwe, zeikerige, zeurderige) argumenten van sommige posters.. Ze proberen ze zelfs 'binnenboord' te houden.

Wat 'n therapeutische sessies omdat je een autotje mist in een poll op het internet...

Erg vermakelijk, maar ik betwijfel het of de posters het ook humoristisch bedoeld hebben..

Flame suit on!

Adwo

Robin

Bericht door Robin » 15 mar 2007, 15:04

Mijn fout Adwo, excuses voor allen die ik met m'n gezeur schade heb berokkend. In real life ben ik ook zo, en dat moeten we niet op DF hebben. Rust bewaren. Meegaan. Ik vind in real life bijv een E30 gewoon een BMW van niks , lelijk en ik moet 'm niet. Klaar. Zeg ik tegen jou, zeg ik tegen de burgemeester, zeg ik tegen m'n schoonmoeder en roep ik hier ook. Dat moet ik niet doen.Inderdaad. En dat ik alleen de Z06, M Coupe, Z4 Alpina en een Viper GTS hier als auto's zie die mij de zeik nog wel lauw maken. Da's mijn mening die ik beter voor me kan houden. Bij deze.
Kijk naar Pim Fortuijn wat daarmee is gebeurd :P .

Kortweg, sorry. Ik kan beter gewoon in 't dagelijks leven duidelijk maken wat ik ervan vind en van Rico's idee om deze 'award' op te starten, en ik ken Rico al langer dan vandaag.

No hard feelings van mijn kant. Ik nar Rico ook maar wat. :P

Michel P

Bericht door Michel P » 15 mar 2007, 15:10

Geplaatst: Do Mrt 15, 2007 3:57 pm Onderwerp: Zuurpruimen
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Robin

Bericht door Robin » 15 mar 2007, 15:20

Het is op eigenlijk elk forum zo. What goes around comes around. Ik doe daar ook aan mee. Wij allen. Als ik bij 'Te koop aangeboden' 1 fokking g*dverd*mde keer in mijn leven mijn horloge aanbied en ik krijg daar 'nogal geinige' kutreacties op, en geen bieding of interessevraag....Ja dan ga ik ook lekker meekloten op andere dingen hoe 't me maar uitkomt. Het is toch niet mijn auto, dus lekker kraken, wat ken jou 't skeele. JIJ zit achter 't scherm toch?

Zo zie ik 't.

OF we moeten meegaand blijven en dan wordt/is 't hier een tam kontkruiperig zooitje

OF we moeten de discussie gewoon weer aan durven gaan, we hebben 't over auto's en andere dingen. Dat zijn dingen. Gewoon dingen. Maar soms ben je er meer aan gehecht dan een ander denkt of weet. Dan is 't lullig lezen. En dan kaats je de bal terug. Of je smoort in je eigen vet gaar.

Wat jij wil.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 15 mar 2007, 15:30

Robin schreef:Het is op eigenlijk elk forum zo. What goes around comes around. Ik doe daar ook aan mee. Wij allen. Als ik bij 'Te koop aangeboden' 1 fokking g*dverd*mde keer in mijn leven mijn horloge aanbied en ik krijg daar 'nogal geinige' kutreacties op, en geen bieding of interessevraag....Ja dan ga ik ook lekker meekloten op andere dingen hoe 't me maar uitkomt. Het is toch niet mijn auto, dus lekker kraken, wat ken jou 't skeele. JIJ zit achter 't scherm toch?

Zo zie ik 't.

OF we moeten meegaand blijven en dan wordt/is 't hier een tam kontkruiperig zooitje

OF we moeten de discussie gewoon weer aan durven gaan, we hebben 't over auto's en andere dingen. Dat zijn dingen. Gewoon dingen. Maar soms ben je er meer aan gehecht dan een ander denkt of weet. Dan is 't lullig lezen. En dan kaats je de bal terug. Of je smoort in je eigen vet gaar.

Wat jij wil.
Gewoon de bal blijven terug kaatsen :wink:
Heb geen stem uitgebracht omdat....................... :D

Michel P

Bericht door Michel P » 15 mar 2007, 15:33

Robin schreef:Het is op eigenlijk elk forum zo. What goes around comes around. Ik doe daar ook aan mee. Wij allen. Als ik bij 'Te koop aangeboden' 1 fokking g*dverd*mde keer in mijn leven mijn horloge aanbied en ik krijg daar 'nogal geinige' kutreacties op, en geen bieding of interessevraag....Ja dan ga ik ook lekker meekloten op andere dingen hoe 't me maar uitkomt. Het is toch niet mijn auto, dus lekker kraken, wat ken jou 't skeele. JIJ zit achter 't scherm toch?

Zo zie ik 't.

Wat jij wil.
Kopje koffie?

Ik weet waarom ik plezier beleef aan mij auto, en het zal me rotten wat een ander van die auto zal vinden.

Ik heb niets eens de horloge draad bekeken, doch als jij de opmerkingen storend vind, meld dat dan ff dan cleanen we de onzin uit een te koop draad, is al eens vaker op verzoek gedaan.

Deze lijst is subjectief, en zal door velen zijn voorzien van andere auto's vanuit een ieder zijn perceptie, prima toch.

Ook ik zou wellicht bepaalde auto niet op de lijst plaatsen en andere wel, dus dat zal voor een ander niet anders zijn.

Stemmen mag, maar moet niet. Toch zal er voor de meeste hier geen straf zijn een auto uit deze lijst te kiezen die je wel lijkt aan te staan.

Michel

Sander S.

Bericht door Sander S. » 15 mar 2007, 15:42

Robin,

ene kant heb je gewoon gelijk, je hebt één van de nieuwste producten hier op DF. Met genoeg kracht om het de meeste auto's hier knap lastig te maken.

Maar, het gaat hier om de topmodellen van de reeks, dus geen 318i, 320i 325 en zelfs geen 335i, hoe pleuris snel hij ook is. Als je een E91 M3 had gehad, had ie er wel tussen gestaan.

Kopen dus, dan doe je mee voor 2008, mijn stem heb je 8)

Andre

Bericht door Andre » 15 mar 2007, 15:43

Robin ik grijp altijd naar mijn flex als ik iets niet kan verkopen. :) hopakee de flex erin dat lucht meer op dan zo n ding voor een koopje aan een knakenbukker weggeven.

Heb je een portugieser is de wijzerplaat niet goed. Etc etc.

Gewoon casio s en batterijen verkopen dat werkt het beste. Of in het extreme luxe segment gaan. Dan is het goed. Maar alles ertussen in wordt in 9 van de 10 gevallen niks en daar hebben we hier het meeste mee te maken.

Of je verkoopt goedkope peugeot toyota skoda etc.
Of je verkoopt dure ferrari porsches etc.

De tussen in auto s en spullen is altijd verrekte moeilijk.

voorbeeld:

Kijk luca met zijn evo iedereen vindt het prachtig maar niemand trekt knaken. Altijd al zo geweest en zal ook altijd zo blijven.

Robin

Bericht door Robin » 15 mar 2007, 15:53

Michel & Sander: snap ik. Klaar.
Andre:Ik wist 't al en weet 't nu weer inderdaad.

:D

Marc R

Bericht door Marc R » 15 mar 2007, 16:01

Sow ben ik weer effe weg.... :wink:

Weten jullie wat ik nou vind,de reacties komen zo vaak (begrijpelijk met de ledenaantallen met een beemer) uit de hoek van:

Motten jullie horen,die proleten bakkies waar jullie mee rondhobbelen die kenne maar net in de schaduw van onze überwagens staan.

Geen BMW = geen auto maar een huifkar.

Tuurlijk stuurt een BMW messcherp en gaan ze als de brandweer,ik vind ze zelfs mooi ook.

Maar het is zooo afgezaagd om elke keer maar die lofzang te moeten horen die deels gewoon niet terecht isomdat 85% hier met een BMW rijdt...

Ik (dom als ik ben,hap natuurlijk lekker) moet daar gewoon af en toe effe overheen vallen.

Next....... :lol:

Tom

Bericht door Tom » 15 mar 2007, 16:06

Zo zie ik 't.

Wat jij wil.
Robin er staan hier tientallen polls op het forum en dit is er een net als anderen. Enige wat misschien ongelukkig gekozen is, is om auto's te gebruiken die DFers hebben. En het zijn ook nog eens auto's die totaal niet te vergelijken zijn. Dan krijg je sowieso nooit een beeld wat je wilt hebben... ik vind een auto op hele andere punten gaaf dan iemand anders. Er is niet voor niets zoveel veelzijdigheid qua auto's hier op het forum.

Ik ben net een maand 24 en heb voor m'n leeftijd best een knappe kar voor de deur staan(E46 330i M sport) en die staat er ook niet tussen. Lekker belangrijk zeg ik dan. Ik weet dat men er hier hard voor werkt(moet ook wel in NL om alles te kunnen betalen) en bij mij is dat net zo.

Dat jouw auto niet in de poll staat zie ik niet als afkraken. Evenzoals dat mijn auto er niet tussenstaat. Nogmaals, lekker belangrijk, iedereen kan voor zichzelf verantwoorden dat ie een bepaalde auto heeft gekocht die bij z'n budget past en voldoet aan z'n verwachtingen. Daar gaat het om. Deze poll zie ik hetzelfde als tig andere polletjes die hier opgestoken worden.. gewoon je mening over een rijtje auto's geven en omdat iedereen z'n eigen mening heeft krijg je daar in sommige gevallen discussies over. Kun je aan meedoen of kun je niet aan meedoen.

Wat betreft het afkraken van dingen die te koop aangeboden worden ben ik het met je eens, dat hoort niet.

Ander ding wat ik met je eens ben en wat jammer is is dat sommigen dingen verkondigen als de waarheid. Het gezeur dat een E90 een boot is word ik soms ook moe van. Voor de een wel voor de ander niet. Voor die ander zijn er nog tig auto's te koop die wel lichter zijn (elise etc.). Boeiend niemand dwingt je om een E90 te kopen. Ik vind een Citroen niks maar loop dat ook niet overal te verkondigen dat ik zo'n ding niet mot.. ik koop em gewoon niet, klaar.

david

Bericht door david » 15 mar 2007, 16:18

ben benieuwd naar de pol: wie rijd er al het langst rond met zijn huidige auto, en kan nog steeds meekomen met het overige verkeer.

bij welke soort verkiezing ook, je kunt het nooit naar ieders tevredenheid doen. T zijn hier naar mijn inziens allemaal winners

trouwens ken een kerel in het oosten van het land, hij heeft 60 auto's-- en dan hele bijzondere. van Fer. gto t/m por 959 tot sp-quattro. Hij heeft pas moeilijk kiezen. welke auto pak ik op de mooie zondag....?? :wink:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 15 mar 2007, 16:21

En ik heb zo veel schijt aan VW, dat ik stront te kort kom :twisted:

Ik vindt ook gewoon dat iedereen moet kopen wat diegene fijn vindt..

Ik wil dus een auto met achterwielaandrijving, veel vermogen, geen turbo, dagelijks bruikbaar en apart. Kom ik uit op een MCoupe, maar een ander heeft gewoon andere voorkeuren , basta...

Vindt zelf een Rs4 ook uber, maar niet voor mij. ieder zijn ding toch...

Tristan

Bericht door Tristan » 15 mar 2007, 16:22

david schreef:
trouwens ken een kerel in het oosten van het land, hij heeft 60 auto's-- en dan hele bijzondere. van Fer. gto t/m por 959 tot sp-quattro. Hij heeft pas moeilijk kiezen. welke auto pak ik op de mooie zondag....?? :wink:
Ik voel weer een meeting opkomen. :wink:

Robin

Bericht door Robin » 15 mar 2007, 16:41

Goede posting Tom.

Ach 'DRIVING FUN AWARD 2007' klinkt minder subjectief dan ie is. Hij is door 1 persoontje bedacht. Eigenlijk zou je voorrondes moeten hebben. ROFLOL. Nu kiest in dit geval Rico ff 20 stuks uit.Prima. Dat 'wij onderling' nogal eens over 335i vs M3 discussieren(Rico en ik)over wat een M3 nou zoveel beter/bijzonderder oid of een 335i technisch beter maakt bladiebla hier op dit forum is voor velen duidelijk neem ik aan. Vandaar mijn reactie in het begin.

Over alleen topmodellen in deze poll:onzin.
Als ik bijv een 1961 Kever had gehad met rolkooi en Porsche 3.2 blok met 240pk achterin, had dat stomme ding er zowieso bijgestaan.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 15 mar 2007, 17:02

Rico had beter 1 auto van 1 merk er neer kunnen zetten..
Maar goed dan had ik minder lol gehad dan nu want ik vind het draadje wel grappig vooral de opmerkingen van robin, lekker scherp ga zo door :wink: Inderdaad een beetje leven in de brouwerij.. dat maakt dit forum ook sterk!
(trouwens, 7 BMW's is wel genoeg in dat lijstje aub, geen 8 :twisted: )

RVV

Bericht door RVV » 15 mar 2007, 17:25

Robin schreef:Ik heb dus de Z06 gestemd. Even wat kanttekeningen in 't kort bij elke auto

Alpina 3.4 Z4 Roadster - Femme
Prima formaat, leuk model, kwealieit, mooie motor met sperdiff.
Te klein en 'gevoeliger' voor diefstal en oehs en aahs.

Audi RS4 B5 - MarcRS4/René Haze
Beresterke handige station, relatief onopvallend, functioneel.
Niet de fun die ik in een sportieve wagen zou kunnen zoeken. Representatief uiterlijk. Techniek is niet helemaal meeer van deze tijd.

Audi S8 - Hans
Mooie topkar. Mooiste interieur van' de wereld' Bouwkwaliteit. Kort stukje 'gereden' . Te groot en te duur voor mij. Trackdayfaehig? Nee.

BMW e30 M3 276pk kronenburg tuning -Michel Pol
Trackdaycar bij uitstek, eigenlijk zonde. Motor/pk/gewicht/besturing:Klasse.Model en ondersteltechniek ben ik niet totaal van onder de indruk

BMW e46 M3 en M3 CS - Rico/Pieter///M3/Nick Laarman
Mijn droomauto, mits in de juiste kleur. Nu iets belegen. Toch opvallender dan ik wil en dacht.

BMW e46 M3 compressor 500pk - Albert Snippe
Zie hierboven en mooi project, maar hoeft van mij niet.

BMW e39 M5 -Fasteddie/Leonard
Dikke kar. Kracht is verslavend, representatief. Ietwat belegen.

BMW e60 M5 - E60 M5/Richard van den Bos
Zie E39 M5 maar nog niet belegen. En misschien te lomp voor trackday, en ik kan 'm niet betalen, not yet.

BMW M6 - M bitious
De Cote d'Azure uitvoering van de M5, zie M5.

BMW Z3 M coupe -Flatline/Tomassen
Altijd gek geweest van de M Coupe. Klaar.

Corvette Z06 - Cor Dame/HANZ06/Harry Dijkstra
Sinds 'n half jaar van pauper tot koning.Indrukwekkend! Nog steeds 'onbetaalbaar'

Dodge Viper - Elmar
American dream. Groot zwak voor.

Dodge Viper GTS - Harry Bootsma
Nog mooier dan de open versie. Wel erg groot(s)

Hartge Z3 coupe 5.0 V8 430pk - GTRene
Prachtig project. Niet topheavy?

Mitsubishi EVO 8,5 RS MR-Markk
Heerlijk stuk techniek in een beetje een onrepresentatieve koets. Op droog lijkt ie me minder fun.

Pontiac GTO 6.0 compressor 600pk (tegenhanger van de Holden Monaro) - FastGTO
Geinig. 600pk is geweldig. Model moet ik aan wennen.

Porsche 911-993 biturbo - Chris lbr
Nette karren, maar doordat je ze wel wat 'vaker' ziet minder bijzonder. Degelijkheid en fun:Prima.

Porsche 911 Turbo '87 - Paul Broere
Icoon. Niet voor alledag denk ik.

RUF/Porsche 930 btr - Chuddy
Mijn favoriete tuner. Ben 1 keer meegereden in zo'n BTR.
Dat was wel horror. Maar onvergetelijk.

Subaru Impreza STI 380pk
Looks vind ik prima, maar velen niet. Zal verschrikkelijk hard lopen voor een relatief 'lager' bedrag. Kwaliteit met en interieur van 'niks', maar 't gaast om 't rijden.

Zo dacht ik erover. :D
Mooie post Robin met onderbouwde uitleg hulde !

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 15 mar 2007, 17:25

Tom schreef:Het gezeur dat een E90 een boot is word ik soms ook moe van. Voor de een wel voor de ander niet.
Nou, ik vind een E30 ook een boot.
Het blijft een 1100/1200kg auto en als je toch ultieme scherpte in een auto zoekt ben je met de helft van dat gewicht ook wel klaar.

Ik snap de voorkeur voor BMW's wel, als je een auto met dak en dagelijkse bruikbaarheid en rwd-fun zoekt kun je er zelfs moeilijk omheen, maar er stond in Londen ook een CSL tussen de 101 Engelse kitcars/trackday auto's en dagelijkse spielerij auto's en dan lijkt het alsof iemand zijn tanker tussen 100 speedboats geparkeerd heeft.

Plaats reactie