Zo dan,
Deze keer een update met reperatienieuws:
De Twingo:
Deze had ik geparkeerd in de garage, omdat ik met de RS met hoge uitzondering naar werk moest. Toen ik terugkwam vond de Twingo het blijkbaar wel lekker om daar te staan, want contactsleutel erin, omdraaien.........NIKS. 1e Reactie was oke staat misschien op stuurslot, dus even aan het stuur draaien, maar deze kon ik gewoon draaien.
Na van alles geprobeerd te hebben (kruipolie), accu los en na 15 minuten er weer op etcetcetc maar opgegeven en de ANWB gebeld. Blijkbaar was het druk, want deze kwam pas om 23:30 uur opdagen (3 uur later

), samen de Twingo uit de garage geduwd en terwijl hij begon de RS naar binnen gereden. Oorzaak was snel gevonden, -iets wat vaak voorkomt volgens de beste man, maar ik heb het nog nooit gehad- contactslot afgebroken.
Aangezien ik niet met extra sleutels wil lopen, 1 om de deur open te doen en 1 om te starten, maar contact opgenomen met de Renault dealer en afgelopen maandag kon ik hem weer ophalen, na 386 euro achtergelaten te hebben bij de dealer.
De Focus RS
Olielekkage is verholpen onder garantie, daarnaast vond de dealer dat het koppelingspedaal ook bleef hangen (ik had het nog niet echt gemerkt) en heeft tevens de remcylinder onder garantie vervangen. Zojuist weer opgehaald en ze zijn alleen vergeten een stempel in het boekje te zetten, dus morgen weer even terug.
Voor de rest is het nieuws dat de Focus RS te koop komt te staan.

Hij gaat eruit omdat de vrouw bezig is met een automatenrijbewijs en wij iets leuks willen kopen met een trekhaak. Dit wordt dan de familiewagen en kan in de toekomst dan ook een caravan meesleuren. Zelfs al was de RS een automaat dan nog moest hij weg, want er mag geen trekhaak onder.....
Een 3e auto op de oprit is voor mij geen optie (ik werk niet voor de belastingdienst), en ook een auto huren om wat te slepen is voor mij geen optie, dat maakt de vakantie aardig duur om het zomaar te zeggen.
Ondanks dat ik nog steeds van de RS geniet moet hij dus helaas het veld ruimen, ik zal hier straks even een advertentie aanmaken. Er komt eerst een oudere auto voor in de plaats, ik vind het zonde om iets nieuws te kopen en dan rijd mijn vrouw er een kras in of erger (kan mijzelf natuurlijk ook gebeuren). Laat haar eerst maar ervaring opdoen en dan kunnen we altijd naar iets nieuwers kijken.
Tot zover